Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41976
Langanzeige der Metadaten
DC ElementWertSprache
dc.contributor.advisorПеріг, Ірина Мирославівна-
dc.contributor.authorМандибур, Каріна Володимирівна-
dc.contributor.authorMandybur, Karina-
dc.date.accessioned2023-06-30T12:59:31Z-
dc.date.available2023-06-30T12:59:31Z-
dc.date.issued2023-06-30-
dc.identifier.citationМандибур К. В. Вплив відсутності одного із батьків на формування ґендерної ідентичності особистості : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня бакалавра за спеціальністю "053 - психологія" / К. В. Мандибур. — Тернопіль: ТНТУ, 2023. — 57 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41976-
dc.descriptionТеоретичний аналіз питання впливу відсутності одного із батьків на формування ґендерної ідентичності дозволив з"ясувати значення наступних понять: Поняття "ґендер" можна визначити як систему цінностей, норм і характеристик поведінки, способу життя, уявлень, ролей і взаємовідносин жінок і чоловіків, що моделюються суспільством, підтримуються соціальними інститутами і набуваються індивідами в процесі соціалізації, визначаються насамперед соціальним, політичним, економічним і культурним контекстом життя, який фіксує уявлення про жінок і чоловіків відповідно до статі. Ґендерна соціалізація - процес засвоєння норм, правил поведінки, установок, що узгоджуються культурними уявленнями про роль, становище і призначення чоловіка і жінки в суспільстві Ґендерна ідентичність - це сприйняття відповідності до ґендерних норм і стереотипів поведінки, які характерні для представників певної статі або приписуються їм залежно від суспільної, історичної і культурної ситуації. Ґендерні стереотипи - психологічні та поведінкові характеристики, традиційно приписувані чоловікам або жінкам. Ґендерні стереотипи можна об'єднати в три групи: - стереотипи "маскулінності – "фемінності"; - закріплення сімейних і професійних ролей відповідно до статі; - стереотипи, пов'язані з відмінностями у змісті праці. Ґендерні стереотипи впливають на формування ідентичності особистості наступним чином: допомагають ідентифікації з певними статевими ролями, засвоєнню гендерної ролі у дитячі роки, водночас гальмують гармонізацію статеворольових позицій та викривлюють уявлення про стать і гендерні ролі. Уявлення про мужність і жіночність існують у вигляді ціннісних орієнтацій, настанов, психологічних стосунків, атитюдів до статевих ролей, спрямованості спілкування та взаємодій, значущих якостей особистості. 53 В процесі емпіричного дослідження за допомогою обраних методик таких, як методика "Маскулінність - фемінність" С. Бем та методика дослідження соціальної адаптованості, нами отримано наступні результати: Результати першої методики показали, що більшість учасників належать до андрогінного типу особистості та демонструють як стереотипні жіночі, так і стереотипні чоловічі риси характеру та поведінки. Як наслідок, вони мають менш стереотипні та жорсткі уявлення про ґендерно-рольові норми і можуть легко та вільно переключатися з традиційно жіночих видів діяльності на чоловічі або навпаки. Невизначеність та внутрішній конфлікт особистості в питанні відчуття та розуміння власного ґендеру, може провокувати соціальну дезадаптацію. Отримавши результати за другою методикою, було з’ясовано, що рівень соціальної адаптивності у респондентів з неповних сімей є значно нижчим. Емпірично доведено, що у хлопців частіше виникають проблеми із ґендерною соціалізацією та ідентифікацією, ніж у дівчат. Це зумовлено впливом відсутності чоловічого прикладу для наслідування особистістю відповідної статевої ролі. Невизначеність у власній ґендерній ідентичності, конфлікт між статтю та внутрішнім ґендерним відчуттям переважає у осіб із неповних сімей. Вищезгадане дає можливість підсумувати, що відсутність одного із батьків має значний вплив на формування ґендерної ідентичності особистості. Виховання у повній сім’ї дає особистості можливість адекватного розуміння та вивчення своєї ґендерної ролі у суспільстві та сприяє нормальному перебігу ґендерної соціалізації. Для вирішення основних проблем формування ґендерної ідентичності особистості, які ми виявили у ході теоретичного аналізу та емпіричного дослідження, нами запропоновано методику психосоціального тренінгу. Головним очікуваним результатом тренінгової програми є формування особистісних проявів ґендерної ідентичності особистості, усвідомлення та сприйняття власної ґендерної ролі. Також, дана тренінгова програма може слугувати як окрема складова у цілісній системі превентивних заходів з протидії 54 явищу ґендерно зумовленого насильства через усвідомлення підлітками та юнаками різноманітності ґендерної складової суспільства. Формування ґендерної ідентичності та вплив сім'ї на цей процес є питаннями, які потребують подальших досліджень. Ми вважаємо, що формування ґендерної компетентності батьків надасть позитивного впливу на розвиток особистості дітей, а практичне застосування запропонованих методик дозволить корегувати перебіг формування у дітей особистісних проявів ґендерної ідентичності.uk_UA
dc.description.abstractВплив відсутності одного із батьків на формування ґендерної ідентичності особистості. Кваліфікаційна робота зі спец. 053 «Психологія». – ТНТУ ім. І. Пулюя, факультет економіки та менеджменту. – Тернопіль, 2023. - 57 с., список джерел з 27 найменувань. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню впливу відсутності одного із батьків на формування ґендерної ідентичності особистості. Емпіричне дослідження проведено на основі методики «Фемінність-маскулінність» С.Бем та методики соціальної адаптивності. Методики допомагають у вивчені питання формування ґендерної ідентичності та ґендерної соціалізації. У роботі розглядаються такі поняття, як ґендерна ідентичність, ґендер, вплив ґендерних стереотипів на соціокультурні уявлення про «маскулінність» та «фемінністьuk_UA
dc.description.abstractInfluence of the absence of one of the parents on the formation of gender identity of a person. Qualification work in specialty 053 "Psychology." - Ternopil National Technical University, Faculty of Economics and Management - Ternopil, 2023. - 57 p., list of sources of 27 titles. The qualification work is devoted to the study of the influence of the absence of one of the parents on the formation of gender identity. The empirical study was conducted on the basis of S. Bem's Femininity-Masculinity methodology and the Social Adaptability Methodology. These methods help to study the issues of gender identity formation and gender socialization. The work examines such concepts as gender identity, gender, the influence of gender stereotypes on socio-cultural ideas about "masculinity" and "femininityuk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПЛИВУ ВІДСУТНОСТІ ОДНОГО ІЗ БАТЬКІВ НА ФОРМУВАННЯ ҐЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ 1.1. Теоретичні аспекти дослідження ґендерної ідентичності в працях психологів1.2. Вплив ґендерних стереотипів на соціокультурні уявлення про "фемінність" та "маскулінність" 1.3. Поняття сімейних ролей та фактори їх становлення1.4. Вплив сім'ї на формування ґендерної ідентичності особистості Висновки до розділу І РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ҐЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТЕЙ З ПОВНИХ ТА НЕПОВНИХ СІМЕЙ 2.1. Загальна характеристика проведеного дослідження 2.2. Аналіз та інтерпретація результатів дослідження Висновки до розділу ІІ РОЗДІЛ ІІІ. ТРЕНІНГОВА ПРОГРАМА З РОЗВИТКУ ОСОБИСТІСНИХ ПРОЯВІВ ҐЕНДЕРНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ 3.1. Розробка та проведення тренінгової програми 3.2. Структура та план тренінгової програми Висновки до розділу ІІІ. РОЗДІЛ IV. ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 4.1. Охорона праці в галузі психології 4.2. Безпека життєдіяльності в умовах бойових дій ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ДОДАТКИuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subject053 психологіяuk_UA
dc.subjectґендерuk_UA
dc.subjectґендерна ідентичністьuk_UA
dc.subjectсімейні роліuk_UA
dc.subjectґендерна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectмаскулінністьuk_UA
dc.subjectфемінністьuk_UA
dc.subjectgenderuk_UA
dc.subjectgender identityuk_UA
dc.subjectfamily rolesuk_UA
dc.subjectgender socializationuk_UA
dc.subjectmasculinityuk_UA
dc.subjectfemininityuk_UA
dc.titleВплив відсутності одного із батьків на формування ґендерної ідентичності особистостіuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of the absence of one of the parents on the formation of the gender identity of the individualuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Мандибур Каріна Володимирівнаuk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.referencesКодекс законів про працю України : Кодекс України від 10.12.1971 р. № 322-VIII : станом на 27 січ. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/322-08#Text (дата звернення: 23.04.2023).uk_UA
dc.relation.referencesПро затвердження Загальних вимог стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників : Наказ М-ва надзв. ситуацій України від 25.01.2012 р. № 67. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0226- 12#Text (дата звернення: 23.04.2023).uk_UA
dc.relation.referencesПро охорону праці : Закон України від 14.10.1992 р. № 2694-XII : станом на 31 берез. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text (дата звернення: 23.04.2023).uk_UA
dc.relation.referencesБогдан Ж., Мовчан Я. Ґендерна психологія : навчально-методичний посібник. Харків: Друкарня Мадрид, 2021. 155 с.uk_UA
dc.relation.referencesГорностай П. П. Основи теорії ґендеру. Київ, 2004. С. 132–156.uk_UA
dc.relation.referencesДіденко С. В. Психологія сексуальності та сексуальних стосунків. Київ : Арістей, 2003. 309 сuk_UA
dc.relation.referencesКарнаух Л. П. Особливості впливу батьківсько-дитячих взаємин на формування ґендерної ідентичності старших дошкільників. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини. 2017. № 57. С. 241–247.uk_UA
dc.relation.referencesКікінеджі О. М., Кізь О. Б. Формування ґендерної культури молоді: науково-методичні матеріали до тренінгової програми : навч. посіб. Тернопіль : Богдан, 2009. 160 сuk_UA
dc.relation.referencesКуравська Н. В. Ґендерні стереотипи як джерело ґендерної дискримінації та сексизму. Збірник наукових праць: психологія. 22-ге вид. 2018. С. 55–62uk_UA
dc.relation.referencesМоскаленко В. В. Соціалізація особистості : монографія. Київ : Фенікс, 2013. 540 с.uk_UA
dc.relation.referencesМудрик А. Б. Ґендерна компетентність особистості: теорія, діагностика, розвиток : навч. посіб. Луцьк : Вежа-Друк, 2014. 204 сuk_UA
dc.relation.referencesРоманова В. Г. Статеворольові стереотипи в процесі соціалізації підлітків: Практична психологія та соціальна робота : 2000. № 8. С. 39–43.uk_UA
dc.relation.referencesСкорик М. М. Основи теорії ґендеру : навч. посіб. Київ : Київ. ін-т ґендер. дослідж., 2004. 535 сuk_UA
dc.relation.referencesСтоляренко О. Б. Психологія особистості: навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2002. 280 сuk_UA
dc.relation.referencesСтолярчук О. А. Психологія сучасної сім’ї. Кременчуг : ПП Щербатих О.В., 2015. 133 с.uk_UA
dc.relation.referencesТкалич М. Г. Ґендерна психологія. Київ : Академія, 2011. 248 с.uk_UA
dc.relation.referencesФедоренко Р. П. Психологія сім’ї: навч. посіб. Луцьк: Вежа-Друк, 2015. 364 с.uk_UA
dc.relation.referencesШахова О.Г. Cоціальна психологія особистості: навч. посіб. Харків : Контраст, 2019. 116 с.uk_UA
dc.relation.referencesЩотка О. П. Ґендерна психологія : навч. посіб. Ніжин : ПП Лисенко М.М., 2019. 357 с.uk_UA
dc.relation.referencesPokorna - Ignatowicz K. Medialny obraz rodziny i płci : Krakow : Oficyna Wydawnicza AFM, 2012. 214 s.uk_UA
dc.relation.referencesRole płciowe: socjalizacja i rozwój : M.Chomczyńska-Rubacha: Łodz : WWSHE, 2006. 182 s.uk_UA
dc.relation.referencesBem S. L. The lenses of gender: transforming the debate on sexual inequality. New Haven : Yale University Press, 1994. 256 p.uk_UA
dc.relation.referencesBurn S. M. The social psychology of gender. New York : McGraw-Hill Education, 1996. 232 p.uk_UA
dc.relation.referencesMatsumoto D., Juang L. Culture and psychology. Boston : Cengage Learning, 2015. 523 p.uk_UA
dc.relation.referencesMoney J., Ehrhardt A. A. Man & woman, boy & girl : gender identity from conception to maturity. Northvale : Jason Aronson, 1996. 309 p.uk_UA
dc.relation.referencesStoller R. Sex and gender: on the development of masculinity and femininity. New York City : Science House, 1968. 380 p.uk_UA
dc.relation.referencesTaylor S., Peplau A., Sears D. Social psychology. Prentice Hall, 2002. 592 puk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Enthalten in den Sammlungen:053 — Психологія (бакалаври)

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Mandybur K (1).pdf985,68 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen
авторська довідка Мандибур К.В (1).doc47,5 kBMicrosoft WordÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Administrationswerkzeuge