Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41225
Назва: Управління конкурентоспроможністю (Програма, курс лекцій, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, термінологічний словник, тести).
Автори: Стойко, Ігор Іванович
Шерстюк, Роман Петрович
Приналежність: ТНТУ
Бібліографічний опис: Стойко І.І. Шерстюк Р.П. Управління конкурентоспроможністю (Програма, курс лекцій, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальні завдання, термінологічний словник, тести). Навч.-метод. посібник. Тернопіль: ТНТУ, 2023. 156 с.
Дата публікації: 2023
Дата подання: 2023
Дата внесення: 6-чер-2023
Видавництво: ТНТУ
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ
УДК: УДК 338.2
ББК: ББК 65.012.5
Короткий огляд (реферат): Навчально-методичний посібник призначено для вивчення курсу «Управління конкурентоспроможністю» за кредитно-модульною системою. Включає лекційний матеріал, тематику практичних занять, завдання для самостійної та індивідуальної роботи, оцінювання знань у процесі модульного й підсумкового контролю для студентів спеціальностей 241 «Готельно-ресторанна справа», 242 «Туризм». Розроблено з урахуванням робочої програми курсу, методичних розроблень інших вузів, а також матеріалів літературних джерел, наведених у списку
Зміст: ВСТУП ...6 1 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ ...8 2 КУРС ЛЕКЦІЙ З ДИСЦИПЛІНИ «УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ» ...9 ТЕМА 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ КОНКУРЕНЦІЇ ... 1.1. Поняття конкуренції 1.2. Умови виникнення конкуренції 1.3. Негативні і позитивні риси конкуренції 1.4. Еволюція теорії конкуренції 1.5. Види конкуренції 1.6. Функції конкуренції 1.7. Форми, методи і рівні конкуренції 9 ТЕМА 2. СУТНІСТЬ, ВИТОКИ І ВИДИ МОНОПОЛІЗМУ ... 2.1. Концентрація та централізація виробництва і капіталу 2.2. Типи монополій 2.3. Класифікація монополій 2.4. Основні показники монопольної влади 2.5. Вхідні та вихідні бар’єри 2.6. Основні показники монопольної влади: індекс Лернера, індекс Херфіндала – Хіршмана 2.7. Цінова дискримінація. Види цінової дискримінації 15 ТЕМА 3. РИНОК І РИНКОВА КОНКУРЕНЦІЯ ... 3.1. Ринок, структура ринків 3.2. Досконала конкуренція. Недосконала конкуренція та її типи 3.3. Варіанти зміни конкуренції між фірмами 3.4. Товарне виробництво і суб’єкти конкурентних відносин 3.5. Суть основних економічних законів функціонування ринкових відносин 20 ТЕМА 4. ФІРМА І ЇЇ МІСЦЕ НА РИНКУ ... 4.1. Огляд історії фірми 4.2. Визначення фірми, функції фірми 4.3. Типи фірм (компаній) і конкурентних стратегій 4.4. Цикл життя фірми 31 ТЕМА 5. КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ І ШЛЯХИ ЇЇ ДОСЯГНЕННЯ ... 5.1. Конкурентні переваги і конкурентоспроможність 5.2. Життєвий цикл конкурентної переваги 5.3. Аналіз конкурентних переваг організації (модель М.Портера) 5.4. Аналіз стратегічного положення організації і привабливості ринку (модель McKinsey 7S) 5.5. SWOT-аналіз конкурентоспроможності фірми 5.6. Метод аналізу GАР 5.7. Метод аналізу LOTS 5.8. Метод аналізу РІМS 38 ТЕМА 6. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ I КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА ... 6.1. Поняття конкурентних стратегій підприємства 6.2. Виявлення та оцінка стратегії конкурентів 6.3. Методи відкритої цінової конкуренції 6.4. Методи прихованої цінової конкуренції 6.5. Нецінові форми і методи конкуренції 6.6. Фактори успіху в конкурентній боротьбі 51 ТЕМА 7. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РІЗНИХ ОБ’ЄКТІВ 7.1. Методика оцінки конкурентоспроможності персоналу 7.2. Методика оцінки конкурентоспроможності товару, послуг 7.3. Методика оцінки конкурентоспроможності організації 63 ТЕМА 8. МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ РОЗРОБКИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИХ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ ... 8.1. Вимоги до якості і ефективності управлінських рішень 8.2. Співставність альтернативних варіантів управлінських рішень. 8.3. Урахування фактору часу 8.4. Фактору якості об’єкту 8.5. Фактор масштабу (об’єму) виробництва товару 8.6. Фактор інфляції 70 ТЕМА 9. КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА ... 9.1. Характер конкуренції у ресторанному бізнесі 9.2. Основні чинники оцінки конкурентоспроможності 9.3. Якість обслуговування і мотивація персоналу 9.4. Імідж підприємства. 77 ТЕМА10. ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ ... 10.1. Характер конкурентоспроможності готельної сфери 10.2. Специфіка українського готельного ринку 84 ТЕМА 11. КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ 11.1. Суб’єкти туристичної індустрії 11.2. Специфічні ознаки туристичного ринку 11.3. Особливості конкуренції в туризмі 11.4. Якість туристичного продукту 11.5. Економічна координація на туристичному ринку 93 3 ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ СЛОВНИК ...102 4 ТЕМАТИКА ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ ....114 5 САМОСТІЙНА РОБОТА СТУДЕНТА ....128 6 ТЕСТИ ДЛЯ МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ ...136 7 ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ … 150 8 СИСТЕМА КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ ...152 9 РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА ...154 НОТАТКИ ...155
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41225
Власник авторського права: Стойко І.І.
Шерстюк Р.П.
Тип вмісту: Handbook
Розташовується у зібраннях:Навчальна література кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
УК посібник 2023.pdf1,18 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора