Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41207

Назва: Інтеграція маркетингових досліджень з технологіями віртуальної реальності на основі штучного інтелекту
Інші назви: Integration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence
Автори: Хрупович, Світлана Євгенівна
Khrupovych, Svitlana
Приналежність: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Хрупович С. Є. Інтеграція маркетингових досліджень з технологіями віртуальної реальності на основі штучного інтелекту / Світлана Хрупович // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 81. — № 2. — С. 140–146. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Khrupovych S. (2023) Intehratsiia marketynhovykh doslidzhen z tekhnolohiiamy virtualnoi realnosti na osnovi shtuchnoho intelektu [Integration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence]. Galician economic journal (Tern.), vol. 81, no 2, pp. 140-146 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (81), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 2 (81), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 2
Том: 81
Дата публікації: 24-кві-2023
Дата подання: 21-бер-2023
Дата внесення: 6-чер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.140
УДК: 004.8
339.1
Теми: маркетингові дослідження
віртуальна реальність
штучний інтелект
великі дані
поведінка споживача
marketing research
virtual reality
artificial intelligence
big data
consumer behavior
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 140-146
Початкова сторінка: 140
Кінцева сторінка: 146
Короткий огляд (реферат): Запропоновано авторський пошук моделі інтеграції маркетингових досліджень із технологіями віртуальної реальності. Підтверджено, що маркетологи долучають до своєї пошукової діяльності можливості інструментів штучного інтелекту. Здійснено аналіз зарубіжних публікацій щодо необхідності використання великих даних про попередній досвід пошукових запитів клієнта. Відзначено також вклад українських дослідників у методику досліджень технологій штучного інтелекту в маркетингу. Виявлено напрямки потоку інформації в системі «машина-людина» для збирання великих даних. Встановлено, що віртуальна реальність відобржає досвід клієнта перебування у змодельованому середовищі. Здійснено семантичний пошук термінології, яка пов’язана з технологією віртуальної реальності. Встановлено, що найчастіше світові бренди використовують доповнену реальність. Не часто – технологію віртуальної реальності, так як це є модель повністю цифрового середовища. Для цієї технології потрібні додаткові сенсорні пристрої. Зроблено висновки про зміну поведінки споживача за період перебування в ізоляції через covid-19. З’ясовано, що сьогодні вже потрібно орієнтуватися на якісно іншу модель профілю клієнта. Запропоновано використовувати у маркетингових дослідженнях технологію віртуальної реальності, щоб отримати дані для побудови портрета споживача на основі штучного інтелекту. Обґрунтовано методи маркетингових досліджень, які необхідні для збирання структурованих і неструктурованих даних про досвід споживача із взаємодією з технологіями віртуальної реальності. З’ясовано, що для подальшого аналізу варто за допомогою спостережень зібрати дані про геолокацію клієнта, реакцію кінцівок і очей на взаємодію із віртуальними предметами. Виділено також дані, які генеровані аналітикою вмонтованих платформ. Встановлено, що такі дані будуть корисними для сегментації клієнтів. Зроблено висновки, що споживачеві важливо його емоції, отримані у комп’ютерних іграх. Тому технології віртуальної реальності необхідні брендам, щоб вивчити поведінку споживача в умовах, які він сприймає як відпочинок.
The article offers an authorʼs search for a model of integration of marketing research with virtual reality technologies. It has been confirmed that marketers are adding the capabilities of artificial intelligence tools to their search activities. An analysis of foreign publications was carried out regarding the possibility of using big data about the previous experience of the clientʼs search queries. The contribution of Ukrainian researchers to the research methodology of artificial intelligence technologies in marketing was also noted. The directions of the flow of information in the «machine-human» system for the collection of big data have been revealed. It has been established that virtual reality reflects the clientʼs experience of being in a simulated environment. A semantic search for terminology related to virtual reality technology was carried out. It has been established that most of the global brands use augmented reality. Less often – virtual reality technology, as it is a model of a completely digital environment. This technology requires additional sensor devices. Conclusions were made about the change in consumer behavior during the period of isolation due to covid-19. It was found that today it is already necessary to focus on a qualitatively different model of the client profile. It is proposed to use virtual reality technology in marketing research to obtain data for building a consumer portrait based on artificial intelligence. The methods of marketing research, which are necessary for collecting structured and unstructured data about the consumerʼs experience with interaction with virtual reality technologies are substantiated. It was found that for further analysis it is worth using observations to collect data on the clientʼs geolocation, the reaction of the limbs and eyes to interaction with virtual objects. The data generated by embedded platform analytics is also highlighted. It has been established that such data will be useful for customer segmentation. It was concluded that the emotions received in computer games are important to the consumer. Therefore, virtual reality technologies are necessary for brands to study consumer behavior in conditions that he perceives as recreation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41207
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096820300021
https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002
https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w
https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002
https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(111)09
http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23111/Vasylyk_Kovshova_Zastosuvannia_marketynhovykh_instrumentiv_virtualnoi_ta_dopovnenoi_realnosti_dlia_modyfikatsii_povedinky_spozhyvachiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y
https://www.visitor-analytics.io/ua/resources/maibutnje-cifrovogo-marketingu/
https://marketer.ua/ua/visual-marketing-today-virtual-reality-and-additional-reality/
https://www.mobilemarketing.com.ua/2016/07/27/slovnik-virtualno%D1%97-realnosti/
https://doi.org/10.1016/jjjimei.2020.100002
http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23111/
https://www.visitor-analytics.io/
Перелік літератури: 1. Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. 2021. Vol. 1. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096820300021 (Last accessed: 17.01.2023). DOI: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002
2. De Mauro A., Sestino A., Bacconi A. Machine learning and artificial intelligence use in marketing: a general taxonomy. Italian Journal of Marketing. 2022. P. 439–457. URL: https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w (Last accessed: 17.01.2023). DOI: https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w
3. Amatulli C., De Angelis, M., Sestino A., & Guido G. Omnichannel shopping experiences for fast fashion and luxury brands: An exploratory study. In Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands. 2021. P. 22–43. IGI Global. URL: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002 (Last accessed: 17.01.2023). DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002
4. Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговомуаналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. № 1. С. 17–26.DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
5. Huang M. H., & Rust R. T. A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science. 2021. 49 (1). P. 30–50. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
6. Проскуріна Надія. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси і право. 2020. № 4. С. 129–140. URL: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(111)09 (дата звернення: 17.01.2023).
7. Василик М. С., Ковшова І. О. Застосування маркетингових інструментів віртуальної та доповненої реальності для модифікації поведінки споживачів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2021. Випуск 36. С. 40–45. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23111/Vasylyk_Kovshova_Zastosuvannia_marketynhovykh_instrumentiv_virtualnoi_ta_dopovnenoi_realnosti_dlia_modyfikatsii_povedinky_spozhyvachiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y (дата звернення: 17.01.2023).
8. Visitor Analitics. Майбутнє цифрового маркетингу. URL: https://www.visitor-analytics.io/ua/resources/maibutnje-cifrovogo-marketingu/ (дата звернення: 17.01.2023).
9. Власюк Наталія. Візуальний маркетинг сьогодні: віртуальна реальність і додаткова реальність. Marketer. 28.05.2019. URL: https://marketer.ua/ua/visual-marketing-today-virtual-reality-and-additional-reality/ (дата звернення: 17.01.2023).
10.Словник віртуальної реальності. Електронне видання. Мобільний маркетинг в Україні. URL: https://www.mobilemarketing.com.ua/2016/07/27/slovnik-virtualno%D1%97-realnosti/ (дата звернення: 17.01.2023).
11.Кай-Фу Лі. Наддержави штучного інтелекту: Китай, Кремнієва долина і новий світовий лад. Київ: Форс Україна. 2020. 304 с.
References: 1. Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra (2021) Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. Vol. 1. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2667096820300021 (accessed: 17 January 2023). DOI: https://doi.org/10.1016/jjjimei.2020.100002
2. De Mauro A., Sestino A., Bacconi A. (2022) Machine learning and artificial intelligence use in marketing: a general taxonomy. Italian Journal of Marketing. P. 439–457. URL: https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w (accessed: 17 January 2023). DOI: https://doi.org/10.1007/s43039-022-00057-w
3. Amatulli C., De Angelis M., Sestino A., & Guido G. (2021). Omnichannel shopping experiences for fast fashion and luxury brands: An exploratory study. In Developing Successful Global Strategies for Marketing Luxury Brands. P. 22–43. IGI Global. URL: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002 (accessed: 17 January 2023). DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5882-9.ch002
4. Khrupovych S. Ye. Borysova T. M. (2021)Vykorystannia shtuchnoho intelektu pry marketynhovomu analizi nestrukturovanykh danykh [Use the artificial intelligence in marketing analysis of unstructured data]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. No. 1. P. 17–26. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.5.1.2021.2
5. Huang M. H., & Rust, R. T. (2021). A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science. 49 (1). P. 30–50. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
6. Proskurina Nadiia. (2020). Shtuchnyi intelekt u marketynhovii diialnosti [Artificial intelligence in marketing activities]. Zovnishnia torhivlia: ekonomika, finansy i pravo. No. 4. P. 129–140. URL: https://doi.org/10.31617/zt.knute.2020(111)09 (accessed: 17 January 2023).
7. Vasylyk M. S., Kovshova I. O. (2021) Zastosuvannia marketynhovykh instrumentiv virtualnoi ta dopovnenoi realnosti dlia modyfikatsii povedinky spozhyvachiv [Application of virtual and augmented reality marketing tools to modify consumer behavior]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. No. 36. P. 40–45. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/23111/ Vasylyk_Kovshova_Zastosuvannia_marketynhovykh_instrumentiv_virtualnoi_ta_dopovnenoi_realnosti_dlia_modyfikatsii_povedinky_spozhyvachiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y (accessed: 17 January 2023).
8. Visitor Analitics. Maibutnie tsyfrovoho marketynhu: veb-sait. URL: https://www.visitor-analytics.io/ ua/resources/maibutnje-cifrovogo-marketingu/ (accessed: 17 January 2023).
9. Vlasiuk Nataliia. Vizualnyi marketynh sohodni: virtualna realnist i dodatkova realnist [Visual Marketing Today: Virtual Reality and Augmented Reality]. Marketer. 28.05.2019. URL: https://marketer.ua/ua/visual-marketing-today-virtual-reality-and-additional-reality/ (accessed: 17 January 2023).
10. Slovnyk virtualnoi realnosti [ Dictionary of virtual reality]. Mobilnyi marketynh v Ukraini. URL: https://www.mobilemarketing.com.ua/2016/07/27/slovnik-virtualno%D1%97-realnosti/ (accessed: 17 January 2023).
11. Kai-Fu Li. (2020) Nadderzhavy shtuchnoho intelektu: Kytai, Kremniieva dolyna i novyi svitovyi lad [Artificial intelligence superpowers: China, Silicon Valley and the new world order]. Kyiv: Fors Ukraina. 304 p
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 2 (81)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.