Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41203

Назва: Інформаційні технології як засіб модернізації туроперейтингу й інноваційного розвитку готельно-ресторанної справи
Інші назви: Information technologies as a mean of modernization of tour operating and innovative development of the hotel and restaurant business
Автори: Гуменюк, Володимир
Казюка, Наталія
Шекета, Євгенія
Семирга, Людмила
Humeniuk, Volodymyr
Kaziuka, Nataliia
Sheketa, Yevheniia
Semyrga, Liudmyla
Приналежність: Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, Івано-Франківськ, Україна
Івано-Франківський фаховий коледж Львівського національного університету природокористування, Івано-Франківськ, Україна
Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, Ivano-Frankivsk, Ukraine
Ivano-Frankivsk Professional College of Lviv National Environmental University, Ivano-Frankivsk, Ukraine
Бібліографічний опис: Інформаційні технології як засіб модернізації туроперейтингу й інноваційного розвитку готельно-ресторанної справи / Володимир Гуменюк, Наталія Казюка, Євгенія Шекета, Людмила Семирга // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 81. — № 2. — С. 106–114. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Y., Semyrga L. (2023) Informatsiini tekhnolohii yak zasib modernizatsii turopereitynhu y innovatsiinoho rozvytku hotelno-restorannoi spravy [Information technologies as a mean of modernization of tour operating and innovative development of the hotel and restaurant business]. Galician economic journal (Tern.), vol. 81, no 2, pp. 106-114 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (81), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 2 (81), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 2
Том: 81
Дата публікації: 24-кві-2023
Дата подання: 13-бер-2023
Дата внесення: 6-чер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.106
УДК: 338.46
Теми: інформаційні системи
інформаційні технології
імерсивні технології
готельно-ресторанна індустрія
система управління взаємодії з клієнтом (CRM)
віртуальна та змішана реальність
туроперейтинг
information systems
information technologies
immersive technologies
hotel and restaurant industry
customer relationship management (CRM)
virtual and mixed reality
tour operating
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 106-114
Початкова сторінка: 106
Кінцева сторінка: 114
Короткий огляд (реферат): Досліджено сутність інформаційних систем та технологій у сфері готельно-ресторанної індустрії. Обґрунтовано необхідність інтеграції програмного забезпечення у роботу готельних комплексів та ресторанів як основи формування та посилення конкурентних переваг для суб’єктів господарювання на швидкозростаючому ринку туристичних послуг. Серед інформаційних систем і технологій, які можуть бути ефективно використані у сфері організації готельно-ресторанної справи, визначено імерсивні технології як спосіб повного чи часткового занурення у віртуальний світ, використання різних видів віртуальної та змішаної реальності (доповнена реальність; технологія візуалізації; віртуальна реальність; змішана реальність; 360-фото, відео-контент). Описано інформаційно-комунікаційні засоби, компоненти та інструменти, що дають змогу збереження, отримання доступу, моніторингу, маніпулювання, опрацювання та передавання інформації у цифровій формі з одного місця в інше. Визначено та обґрунтовано доцільність використання імерсивних технологій як способу повного чи часткового занурення у віртуальний світ, використання різних видів віртуальної та змішаної реальності. Охарактеризовано специфіку застосування у сфері готельно-ресторанної справи системи управління взаємодії з клієнтом (Customer Relationship Management System (CRM) як надзвичайно ефективної стратегії організації бізнесу, в якій стосунки з клієнтами є центральними в його діяльності, оскільки саме клієнти складають основний актив. Доведено, що ідеальна CRM-система повинна включати в себе базу даних про ціни та пакети послуг, інформацію про конкурентне становище та актуальний стан ринку, систему планування та моніторингу діяльності, систему збирання та управління контактами й укладеними контрактами; сприяти реалізації сегментації ринку та цільової аудиторії, плануванню проведення маркетингових кампаній, здійсненню маркетингових досліджень та оцінювання їх реальних результатів. Описано перспективи розвитку віртуальної та змішаної реальності у сфері готельно-ресторанної індустрії до 2025 р. Проаналізовано використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах тимчасового розміщування та організації харчування в Україні загалом та Івано-Франківській області зокрема.
The article examines the essence of information systems and technologies in the field of hotel and restaurant industry. The need to integrate software into the work of hotel complexes and restaurants as a basis for the formation and strengthening of competitive advantages for business entities in the rapidly growing market of tourist services is substantiated. Among the information systems and technologies that can be effectively used in the field of organization of the hotel and restaurant business, immersive technologies are defined as a way of full or partial immersion in the virtual world, the use of various types of virtual and mixed reality (augmented reality; visualization technology; virtual reality; mixed reality; 360-photo, video content). Information and communication facilities, components and tools are described, which enable the storage, access, monitoring, manipulation, processing and transmission of information in digital form from one place to another. The expediency of using immersive technologies as a way of full or partial immersion in the virtual world, the use of various types of virtual and mixed reality is defined and substantiated. The specifics of the use of the Customer Relationship Management System (CRM) in the hotel and restaurant business as an extremely effective strategy for business organization, in which customer relations are central to its activities, since customers are the main asset, are characterized. It is proved that an ideal CRM system should include a database on prices and service packages, information on the competitive situation and the current state of the market, a system for planning and monitoring activities, a system for collecting and managing contacts and signed contracts; facilitate the implementation of market segmentation and target audience, planning marketing campaigns, conducting marketing research and evaluating their real results. The prospects for the development of virtual and mixed reality in the hotel and restaurant industry until 2025 are described. The use of information and communication technologies at temporary accommodation enterprises is analysed in Ukraine in general and Ivano-Frankivsk region in particular.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41203
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://www.statista.com/topics/7844/impact-of-technology-on-travel-and-tourism/
https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738
https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108
http://www.ounb.km.ua/vistavki/grb/index.php
http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7152
https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/15714
https://www.ukrstat.gov.ua/
http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/186317
http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27625
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/9/part_1/22.pdf
https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/15714/1/AKTUAL_NI_%20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-351-352.pdf
Перелік літератури: 1. Impact of technology on travel and tourism – statistics & facts. URL: https://www.statista.com/topics/7844/impact-of-technology-on-travel-and-tourism/ (дата звернення: 11.02.2023).
2. Humeniuk V., Kaziuka N., Malaniuk T., Vivsiuk I., & Betlej A. International hotel and tourism business: anti-crisis management aspects. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice. 2022. No. 1 (42). P. 493–501. URL: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738 (датазвернення: 11.02.2023). DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738
3. Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Y. Socio-Demographic Factors influencing the Sustainable Development of Carpathian Euroregion: Case of Tourism Development. Grassroots Journal ofNatural Resources. 2021. No. 4 (1). P. 106–122. URL: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108 (датазвернення: 11.02.2023). DOI: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108
4. Буряк В. Г. Використання інтернет-ресурсів у дистанційному навчанні майбутніх фахівців готельно-ресторанного господарства в закладах вищої освіти. Педагогічні науки. 2020. № 91. С. 43–50.
5. Буряк В. Г. Імерсивні технології в професійній підготовці майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи. The 11th International scientific and practical conference – Priority directions of science and technology development‖ (July 11–13, 2021) SPC – Sci-conf.com.ua‖. Kyiv, Ukraine. 2021. 755 p.
6. Віртуальні виставки. Організація готельно-ресторанного обслуговування. URL: http://www.ounb.km.ua/vistavki/grb/index.php (дата звернення: 11.02.2023).
7. Кізюн А. Г. Тенденції розвитку інформаційних технологій в міжнародному туризмі в епоху інтеграційних процесів. Причорноморські економічні студії. 2022. Вип. 74. С. 256–260. URL: http:// ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27625 (дата звернення: 11.02.2023).
8. Коваленко О. В. Використання віртуальних екскурсій як сучасних форм організації навчального процесу. Інноваційна педагогіка: науковий журнал. 2019. Випуск 9. С. 94–97. URL: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7152 (дата звернення: 11.02.2023).
9. Козловський Є. Основні сфери застосування інформаційних систем і технологій у туризмі. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм. 2020. № 3 (1). С. 128–136. URL: https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516 (дата звернення: 11.02.2023).DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516
10. Носирєв О. О. Інформаційні системи автоматизації бізнес-процесів готельно-туристичних підприємств. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р.; Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2022. 350–351с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/15714 (дата звернення: 11.02.2023).
11. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 11.02.2023).
12. Погасій С. О., Краснокутська Ю. В., Нікітіна І. В. Аналіз основних трендів розвитку ринку готельних послуг. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2019. № 23. С. 180–191. URL: http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/186317 (дата звернення: 11.02.2023).
13. Халілова-Чуваєва Ю. А., Сорокіна Н. С. Сучасні тенденції розвитку IT-технологій у сфері готельного господарства. Туристичний та готельно-ресторанний бізнес в Україні: проблеми розвитку та регулювання: матеріали Х міжнар. наук.-практ. конф. 21–22 березня 2019 р. Черкаси: ЧДТУ, 2019. Т. 1. С. 66–68.
References: 1. Impact of technology on travel and tourism – statistics & facts. URL: https://www.statista.com/topics/7844/impact-of-technology-on-travel-and-tourism/ (accessed: 11 February 2023).
2. Humeniuk V., Kaziuka N., Malaniuk T., Vivsiuk I., & Betlej A. (2022) International hotel andtourism business: anti-crisis management aspects. Financial and Credit Activity: Problems of Theoryand Practice. No. 1 (42). P. 493–501. URL: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738 (accessed:11 February 2023). DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.42.2022.3738
3. Humeniuk V., Kaziuka N., Sheketa Y. (2021) Socio-Demographic Factors influencing the Sustainable Development of Carpathian Euroregion: Case of Tourism Development. Grassroots Journal ofNatural Resources. No. 4 (1). P. 106–122. URL: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108 (accessed: 11February 2023). DOI: https://doi.org/10.33002/nr2581.6853.040108
4. Buryak V. H. (2020) Vykorystannya internet-resursiv u dystantsiynomu navchanni maybutnikh fakhivtsiv hotelʹno-restorannoho hospodarstva v zakladakh vyshchoyi osvity [The use of Internet resources in distance education of future specialists in the hotel and restaurant industry in institutions of higher education]. Pedahohichni nauky. No. 91. P. 43–50.
5. Buryak V. H. (2021) Imersyvni tekhnolohiyi v profesiyniy pidhotovtsi maybutnikh fakhivtsiv hotelʹno-restorannoyi spravy [Immersive technologies in the professional training of future specialists in the hotel and restaurant business]. The 11th International scientific and practical conference – Priority directions of science and technology development‖ (July 11–13, 2021) SPC – Sci-conf.com.ua‖, Kyiv, Ukraine. 2021. 755 p.
6. Virtualʹni vystavky. Orhanizatsiya hotelʹno-restorannoho obsluhovuvannya. URL: http://www.ounb.km.ua/vistavki/grb/index.php (accessed: 11 February 2023).
7. Kizyun A. H. (2022) Tendentsiyi rozvytku informatsiynykh tekhnolohiy v mizhnarodnomu turyzmi v epokhu intehratsiynykh protsesiv [Trends in the development of information technologies in international tourism in the era of integration processes]. Prychornomorsʹki ekonomichni studiyi. No. 74. P. 256–260. URL: http://ir.vtei.edu.ua/card.php?id=27625 (accessed: 11 February 2023).
8. Kovalenko O. V. (2019) Vykorystannya virtualʹnykh ekskursiy yak suchasnykh form orhanizatsiyi navchalʹnoho protsesu [The use of virtual excursions as modern forms of organization of the educational process]. Innovatsiyna pedahohika: naukovyy zhurnal. 2019. No. 9. P. 94–97. URL: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/9/part_1/22.pdf (accessed: 11 February 2023).
9. Kozlovsʹkyy YE. (2020) Osnovni sfery zastosuvannya informatsiynykh system i tekhnolohiyu turyzmi [The main areas of application of information systems and technologies in tourism].Visnyk Kyyivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu kulʹtury i mystetstv. Seriya: Turyzm. No. 3 (1). P. 128–136. URL: https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516 (accessed: 11 February 2023).DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.1.2020.207516
10. Nosyryev O. O. (2022) Informatsiyni systemy avtomatyzatsiyi biznes-protsesiv hotelʹno-turystychnykh pidpryyemstv [Information systems of automation of business processes of hotel and tourist enterprises]. P. 350–351. Aktualʹni problemy ta perspektyvy rozvytku ahroprodovolʹchoyi sfery, industriyi hostynnosti ta torhivli: tezy dopovidey Mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf., 2 lystopada 2022 r.; Derzhavnyy biotekhnolohichnyy un-t. Kharkiv, 2022. P. 350–351. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/15714/1/AKTUAL_NI_%20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-351-352.pdf (accessed: 11 February 2023).
11. Ofitsiynyy sayt Derzhavnoyi sluzhby statystyky Ukrayiny. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/ (accessed: 11 February 2023).
12. Pohasiy S. O., Krasnokut·sʹka YU. V., Nikitina I. V. (2019) Analiz osnovnykh trendiv rozvytku rynku hotelʹnykh posluh [Analysis of the main trends in the development of the hotel services market]. Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryyemnytstva. No. 23. P. 180–191. URL: http://ppb.khadi.kharkov.ua/article/view/186317 (accessed: 11 February 2023).
13. Khalilova-Chuvayeva YU. A., Sorokina N. S. (2019) Suchasni tendentsiyi rozvytku IT-tekhnolohiy u sferi hotelʹnoho hospodarstva [Modern trends in the development of IT technologies in the hotel industry]. Turystychnyy ta hotelʹno-restorannyy biznes v Ukrayini: problemy rozvytku ta rehulyuvannya: materialy KH Mizhnar. nauk.-prakt. konf. 21–22 bereznya 2019. Cherkasy: CHDTU, 2019. T. 1. P. 66–68
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 2 (81)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.