Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41202

Назва: Застосування інформаційних технологій при бізнес-аналізі діяльності організації в кризових умовах
Інші назви: Application of information technologies in business-analysis of organizationʼs activity under crisis conditions
Автори: Кужда, Тетяна Іванівна
Шведа, Наталія Михайлівна
Юрик, Наталія Євгенівна
Kuzhda, Tetiana
Shveda, Nataliia
Yuryk, Nataliia
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Pul’uj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Кужда Т. І. Застосування інформаційних технологій при бізнес-аналізі діяльності організації в кризових умовах / Тетяна Кужда, Наталія Шведа, Наталія Юрик // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 81. — № 2. — С. 96–105. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Kuzhda T., Shveda N., Yuryk N. (2023) Zastosuvannia informatsiinykh tekhnolohii pry biznes-analizi diialnosti orhanizatsii v kryzovykh umovakh [Application of information technologies in business-analysis of organizationʼs activity under crisis conditions]. Galician economic journal (Tern.), vol. 81, no 2, pp. 96-105 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 2 (81), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 2 (81), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 2
Том: 81
Дата публікації: 24-кві-2023
Дата подання: 1-бер-2023
Дата внесення: 6-чер-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.096
УДК: 658.15
Теми: бізнес-аналітика
антикризове управління
інформаційні технології
зберігання й опрацювання інформації
програмний продукт
business analysis
anti-crisis management
information technologies
storage and processing of information
software product
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 96-105
Початкова сторінка: 96
Кінцева сторінка: 105
Короткий огляд (реферат): Визначено основні фактори, що на сучасному етапі мають негативний вплив на економічний розвиток господарюючих суб’єктів. Окреслено основні ознаки кризового стану підприємства, які зумовлюють необхідність застосування важелів антикризового управління. Вихід підприємства з кризового стану спроможна забезпечити якісно сформована система антикризового управління, яка передбачає: завчасне вирішення проблем підприємства, стабілізацію нестійкої ситуації та ліквідацію негативних чинників, мінімізацію втрат і втрачених можливостей підприємства, превентивне управління кризовим станом, управління за умов кризи, управління процедурами виходу з кризового стану, управління функціонуванням підприємства та управління розвитком підприємства. Визначено принципи якісно сформованої системи антикризового управління. Розкрито сутність, функціональне призначення та алгоритм здійснення бізнес-аналізу діяльності організації в кризових умовах; досліджено основні вектори розвитку бізнес-аналітики; розглянуто найпоширеніші варіанти класифікації програмних продуктів для бізнес-аналізу. Протягом останніх років у всіх сферах світового господарства чітко простежується тенденція переходу до епохи п’ятої науково-технічної революції, що базується на інформаційних технологіях та штучному інтелекті. Саме тому питання застосування інформаційних технологій при бізнес-аналітиці діяльності організацій в кризових умовах є надзвичайно актуальним. Антикризовий менеджмент передбачає управління архітектурою підприємства, стратегічне планування та аналіз, формування CRM-системи, технічне проєктування, планування та впровадження заходів із забезпечення якості та конкурентоспроможності продукту, управління проєктами загалом та багато іншого. Бізнес-аналіз наскрізно присутній в забезпеченні ефективності діяльності компанії. В науковій літературі та бізнес-практиці загально прийнято розрізняти чотири взаємопов’язані основи типи бізнес-аналітики: описовий, діагностичний, прогнозний та прескриптивний. У бізнес-аналітиці обов’язковою умовою є реалізація таких основних функцій, як: можливість інтеграції, представлення інформації, аналіз даних, моделювання, прогнозування, формування карти показників. Ефективним у процесі менеджменту організацій є реалізація стратегічних рішень через категорії єдності, узгодженості та внутрішньої послідовності, де CRM-система формує ефективні інструменти управління кадровим потенціалом, визначенням і контролем завдань, збирання та аналізування даних, супроводу всіх етапів процесу продажу, проєктування, сервісу, внутрішніх комунікацій та інше. ERP-система підвищує ефективність процесу планування ресурсів організації, допомагає контролювати внутрішні процеси та приймати важливі рішення бізнесу в режимі реального часу. До найсучасніших та затребуваних програмних продуктів для бізнес-аналізу можна віднести такі: Qlik Sense, Qlik View, Naumen Servise Desk, MicrosoftStrategy Analytics, Roistat, GetReport, ПланФакт, Seenece, Business Scanner, Tibco Spotfire, SAP BusinessObjects, Фіноко, IBM Cognos Busines Interlligence, Power BI, Tableau Desktop, SAP Anflytics Cloud, SAP Lumara. Інформаційні та аналітичні технології за час свого розвитку змінили конфігурацію бізнес-аналітики, зробивши її інструментом створення інформаційного контенту.
The article defines the main factors that have a negative influence on economic development of entities at present situation, and outlines the signs of the enterprise crisis state, which make it necessary to use the levers of anti-crisis management. The company’s exit from the crisis state is impossible to provide a well-formed system of crisis management, which provides: timely solution of enterprise problems, stabilization of unstable situation and elimination of negative factors, minimization of losses and lost opportunities of the enterprise, preventive crisis management, in-crisis management, management of crisis exit procedures, management of the enterprise operation and management of the enterprise development. The principles of a well-formed system of anti-crisis management are defined. The essence, functional purpose and algorithm of business analysis of organization activity under crisis conditions are revealed; the main vectors of business analysis development are investigated; the most common variants of classification of software products for business analysis are considered. In recent years in all areas of the world economy, the trend of transition to the era of the fifth scientific and technical revolution based on information technologies and artificial intelligence is clearly observed. That is why the issue of information technologies application in business analysis of organizations’ activity in crisis conditions is extremely important. Anti-crisis management provides management of enterprise architecture, strategic planning and analysis, formation of CRM-system, technical design, planning and implementation of measures ensuring product quality and competitiveness, object management in general and much more. Business analysis is always present in ensuring the effectiveness of the company’s activities. In the scientific literature and in business practice, four fundamentally interrelated types of business analytics are generally distinguished: descriptive, diagnostic, predictive and prescriptive. In business analysis, the following main categories of functions are mandatory: possibility of integration, information representation, data analysis, modelling, forecasting, forming of the map of indicators. In organization’s management the implementation of strategic decisions through categories like unity, coherence and internal consistency, where CRM-system forms effective tools of human resources management, task definition and control, data collection and analysis, support of all stages of sale process, construction, service, internal communications and other is effective. ERP-system – increases efficiency of planning resources process of the organization, helps you to control internal processes and make important business decisions in real-time. The most up-to-date and demanded software products for business analysis can be attributed: Qlik Sense, Qlik View, Naumen Servise Desk, MicrosoftStrategy Analytics, Roistat, GetReport, PlanFakt, Seenece, Business Scanner, Tibco Spotfire, SAP BusinessObjects, Finoko, IBM Cognos Busines Interlligence, Power BI, SAP Lumara. During their development information and analytical technologies have changed configuration of business analysis, making it an instrument for creating information content
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41202
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://www.hlb.com.ua/2019/08/26/%D0%B1%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/
https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.230070
https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.04.094
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4954
https://doi.org/10.35774/ibo2022.01-02.029
https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/?art=1095
Перелік літератури: 1. HLB Ukraine. Advisory, tax and audit. Бізнес-аналітика. URL: https://www.hlb.com.ua/2019/08/26/%D0%B1%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/ (дата звернення: 10.01.2023).
2. Вінничук О. Ю., Вінничук І. С., Білоскурський Р. Р. Концептуальні основи практичного застосування бізнес-аналітики. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2022. Вип. 45. С. 69–75.
3. Вигоняйло С. М., В’юненко О. Б. Тенденції розвитку інформаційних технологій у бізнес-аналітиці. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Технічні науки. 2021. № 32 (71). С. 51–55.
4. Гафіяк А. М. ІТ-технології та бізнес-аналітика. Економіка і суспільство. 2018. № 15. С. 934–937.
5. Задорожнюк Н. О. Сучасне програмне забезпечення для здійснення бізнес-аналізу. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2021. № 19. С. 156–159.DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.230070
6. Краузе О., Піняк І., Шпилик С. СRM як джерело інформації для розробки маркетингових проєктів та стратегічного управління конкурентоспроможністю. Галицький економічний вісник. 2022.№ 4 (77). С. 94–102. DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.04.094
7. Кушнір Н. Б. Особливості антикризового управління та економічної діагностики підприємства в сучасних умовах. Ефективна економіка. 2016. № 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4954 (дата звернення: 18.01.2023).
8. Пуцентейло П., Довбуш А., Бінчаровська Т., Гомотюк В. Сучасні технології бізнес -аналітики як інструмент для підвищення бізнес-комунікацій компанії. Інститут бухгалтерськогообліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації. 2022. Вип. 1–2. С. 29–40.DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2022.01-02.029
References: 1. HLB Ukraine. Advisory, tax and audit. Biznes-analityka: veb-sajt. URL: https://www.hlb.com.ua/2019/08/26/%D0%B1%D1%96%D0%B7%D0%BD%D0%B5%D1%81-%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0/ (accessed: 10 January 2023).
2. Vinnychuk O. Ju., Vinnychuk I. S., Biloskursjkyj R. R. (2022) Konceptualjni osnovy praktychnogho zastosuvannja biznes-analityky [Conceptual foundations of business analytics practical application]. Naukovyj visnyk Khersonsjkogho derzhavnogho universytetu. 2022. Vol. 45. P. 69–75.
3. Vyghonjajlo S. M., Vʼjunenko O. B. (2021) Tendenciji rozvytku informacijnykh tekhnologhij u biznes-analityci [Trends of information technologies development in business analytics]. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadsjkogho. Serija: Tekhnichni nauky. No. 32 (71). P. 51–55.
4. Ghafijak A. M. (2018) IT-tekhnologhiji ta biznes-analityka [IT technologies and business analytics]. Ekonomika i suspiljstvo. No. 15. P. 934–937.
5. Zadorozhnjuk N. O. (2021) Suchasne proghramne zabezpechennja dlja zdijsnennja biznes-analizu [Modern software for business analysis]. Ekonomichnyj visnyk NTUU “Kyjivsjkyj politekhnichnyj instytut”. No. 19. P. 156–159. DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.19.2021.230070
6. Krauze O., Pinjak I., Shpylyk S. (2022) SRM jak dzherelo informaciji dlja rozrobky marketynghovykh projektiv ta strateghichnogho upravlinnja konkurentospromozhnistju [CRM as a source of information for the marketing projects development and competitiveness strategic managing]. Ghalycjkyj ekonomichnyj visnyk. Tom 77. No. 4. P. 94–102. URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/?art=1095. (accessed: 18 January 2023). DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.04.094
7. Kushnir N. B., Vojtovych D. S. (2016) Osoblyvosti antykryzovogho upravlinnja ta ekonomichnoji diaghnostyky pidpryjemstva v suchasnykh umovakh [Peculiarities of anti-crisis management and economic diagnosics of the enterprise in modern conditions]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy] (electronic journal). No. 11. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4954 (accessed: 18 January 2023).
8. Pucentejlo P., Dovbush A., Bincharovsjka T., Ghomotjuk V. (2022) Suchasni tekhnologhiji biznes-analityky jak instrument dlja pidvyshhennja biznes-komunikacij kompaniji [Modern technologies of business analytics as a tool for the companyʼs business communications improvement]. Instytut bukhghaltersjkogho obliku, kontrolj ta analiz v umovakh ghlobalizaciji. Vol. 1–2. P. 29–40.DOI: https://doi.org/10.35774/ibo2022.01-02.029
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 2 (81)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.