Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41160
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorДуда, Олексій Михайлович-
dc.contributor.authorКрамар, Тарас Олександрович-
dc.contributor.authorKramar, Taras-
dc.date.accessioned2023-05-25T13:04:03Z-
dc.date.available2023-05-25T13:04:03Z-
dc.date.issued2023-05-23-
dc.date.submitted2023-05-08-
dc.identifier.citationКрамар Т. О. Дослідження світового досвіду запровадження технологій доповненої реальності для збереження культурної спадщини: кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „122 – комп’ютерні науки“ / Т. О. Крамар. – Тернопіль : ТНТУ, 2023. – 81 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41160-
dc.description.abstractКваліфікаційна робота присвячена дослідженню світового досвіду запровадження технологій доповненої реальності для збереження культурної спадщини. В першому розділі кваліфікаційної роботи описано технології доповненої реальності та збереження культурної спадщини. Розглянуто 3D-моделі, AR-контент та технології доповненої реальності. Проаналізовано тему AR та мобільних застосунків. Досліджено сценарії супроводу користувачів цифрових музейних та виставкових експозицій. Подано опис культурної спадщини Івана Пулюя. В другому розділі кваліфікаційної роботи подано опис методу фотограмметрії арт-об’єктів культурної спадщини Івана Пулюя. Проаналізовано концептуальну структурно діаграму Цифрового музею Івана Пулюя. Сформовано сценарії взаємодії користувачів з цифровим музеєм. Подано опис процесу оцінки сценаріїв методом аналізу ієрархій. В третьому розділі кваліфікаційної роботи описано інформаційні технології використані при розробці мобільного застосунку з елементами доповненої реальності. Наведено інтернет-ресурси Цифрового музею Івана Пулюя. Сформовано компоненти мобільного застосунку для Цифрового музею Івана Пулюя. Продемонстровано процес експлуатації мобільного застосунку з елементами доповненої реальності з елементами доповненої реальності для Цифрового музею Івана Пулюя. Thesis is devoted to the research of the world experience of introducing augmented reality technologies for the preservation of cultural heritage. The first chapter of thesis describes technologies of augmented reality and preservation of cultural heritage. 3D models, AR content and augmented reality technologies are considered. The topic of AR and mobile applications is analyzed. Scenarios of accompanying users of digital museum and exhibition expositions were studied. A description of the cultural heritage of Ivan Puluj is given. The second chapter of thesis describes the method of photogrammetry of art objects of cultural heritage of Ivan Puluj. A description of the method of photogrammetry of art objects of Ivan Puluj's cultural heritage is provided. The conceptual structural diagram of the Digital Museum of Ivan Puluj was analyzed. User interaction scenarios with the digital museum have been created. A description of the process of evaluating scenarios by the method of analyzing hierarchies is presented. The third chapter of the thesis describes the information technologies used in the development of a mobile application with elements of augmented reality. Internet resources of the Digital Museum of Ivan Puluj are given. The components of the mobile application for the Digital Museum of Ivan Puluj have been created. The process of operating a mobile application with elements of augmented reality with elements of augmented reality for the Ivan Puluj Digital Museum is demonstrated.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 11 1 СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ 14 1.1 Технології доповненої реальності та збереження культурної спадщини 14 1.2 3D-моделі, AR-контент та технології доповненої реальності 16 1.3 AR та мобільні застосунки 18 1.4 Сценарії супроводу користувачів цифрових музейних та виставкових експозицій 20 1.5 Культурна спадщина Івана Пулюя 24 1.6 Висновок до першого розділу 27 2 ІМПЛЕМЕНТАЦІЯ СВІТОВОГО ДОСВІДУ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ 28 2.1 Фотограмметрія арт-об’єктів культурної спадщини Івана Пулюя. 28 2.2 Концептуальна структурна діаграма Цифрового музею Івана Пулюя 32 2.3 Проєктування поведінки мобільного застосунку з елементами доповненої реальності для Цифрового музею Івана Пулюя 33 2.4 Формування сценаріїв взаємодії користувачів цифрового музею 34 2.5 Оцінка сценаріїв взаємодії користувачів методом аналізу ієрархій 39 2.6 Висновок до другого розділу 45 3 ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ МОБІЛЬНОГО ЗАСТОСУНКУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ ДЛЯ ЦИФРОВОГО МУЗЕЮ ІВАНА ПУЛЮЯ 46 3.1 Інформаційні технології використані при розробці мобільного застосунку з елементами доповненої реальності 46 3.2 Інтернет-ресурси Цифрового музею Івана Пулюя 48 3.3 Формування компонентів мобільного застосунку для Цифрового музею Івана Пулюя 50 3.3.1 UV-розмітка 3D-моделей 50 3.3.2 Текстурування 3D-моделей 51 3.3.3 Створення AR-маркерів 54 3.4 Експлуатація мобільного застосунку з елементами доповненої реальності Цифрового музею Івана Пулюя 56 3.5 Висновок до третього розділу 62 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 63 4.1 Нормативно-правові основи охорони праці у галузі інформаційних технологій 63 4.2 Планування заходів цивільного захисту на об'єктах культури у випадку надзвичайних ситуацій 67 4.3 Висновок до четвертого розділу 70 ВИСНОВКИ 71 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 73 ДОДАТКИuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectдоповнена реальністьuk_UA
dc.subjectaugmented realityuk_UA
dc.subjectвіртуальна реальністьuk_UA
dc.subjectvirtual realityuk_UA
dc.subjectвіртуальний туризмuk_UA
dc.subjectvirtual tourismuk_UA
dc.subjectкультурна спадщинаuk_UA
dc.subjectcultural heritageuk_UA
dc.subjectфотограмметріяuk_UA
dc.subjectphotogrammetryuk_UA
dc.subjectметод аналізу ієрархійuk_UA
dc.subjectanalytic hierarchy processuk_UA
dc.subjectмобільний застосунокuk_UA
dc.subjectmobile applicationuk_UA
dc.titleДослідження світового досвіду запровадження технологій доповненої реальності для збереження культурної спадщиниuk_UA
dc.title.alternativeInvestigation of World Experience on Augmented Reality Technologies Implementation to Preserve Cultural Heritageuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Крамар Тарас Олександрович, 2023uk_UA
dc.contributor.committeeMemberЛуцків, Андрій Мирославович-
dc.coverage.placenameТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.subject.udc004.9uk_UA
dc.relation.references1. O. Kramar, Y. Skorenkyy, O. Rokitskyi, and T. Kramar, "Application of virtual and augmented reality technologies for creation of a digital museum of scientific and cultural heritage of Ivan Puluj," CEUR Workshop Proceedings, vol. 3039, pp. 285-293, 2021.uk_UA
dc.relation.references2. H. Parsinejad, I. Choi, and M. Yari, Production of Iranian Architectural Assets for Representation in Museums: Theme of Museum-Based Digital Twin, Body, Space & Technology 20 (2021) 61–74. doi: https://doi.org/10.16995/bst.364uk_UA
dc.relation.references3. T. Caciora, G.V. Herman, A. Ilies et al, The Use of Virtual Reality to Promote Sustainable Tourism: A Case Study of Wooden Churches Historical Monuments from Romania, Remote Sensing 13 (2021) 1758. doi: https://doi.org/10.3390/rs13091758.uk_UA
dc.relation.references4. Bakhmut, R., Kunanets, N., Rzheuskyi, A., Pasichnyk, V., Kut, V., Volkov, O., & Tsmots, I. (2021). Formation of Virtual Tours with the Use of Augmented Reality Information Technology, Proceedings of the 5th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (2021) 1431-1443uk_UA
dc.relation.references5. O. Kramar, Yu. Drohobytskiy, Yu. Skorenkyy et al, Augmented Reality-assisted Cyber-Physical Systems of Smart University Campus, IEEE 15th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (2020) 309-313, doi: 10.1109/CSIT49958.2020.9321951uk_UA
dc.relation.references6. R. Wojciechowski, K. Walczak, M. White and W.Cellary, Building Virtual and Augmented Reality museum exhibitions, Proceedings of the ninth international conference on 3D Web technology, New York, NY, USA (2004) 135–144. doi: https://doi.org/10.1145/985040.985060.uk_UA
dc.relation.references7. White, P. Petridis, F. Liarokapis and D. Pletinckx Multimodal Mixed Reality Interfaces for Visualizing Digital Heritage, International Journal of Architectural Computing 5 (2007). 322-337. doi: 10.1260/147807707781514986.uk_UA
dc.relation.references8. Крамар, Т, Дуда. О. Цифрова трансформація музейних експозицій. // VI Міжнародна студентська науково-технічна конференція "Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання", 2023 р., стор. 158. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна.uk_UA
dc.relation.references9. S. D’Amico, V. Venuti (Eds.) Handbook of cultural heritage analysis, Part V. Monitoring of Cultural Heritage, 3D Survey, Models, and GIS, Springer Cham, 2022. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-60016-7.uk_UA
dc.relation.references10. M.K. Bekele, R.Pierdicca, E. Frontoni, et al., A Survey of Augmented, Virtual, and Mixed Reality for Cultural Heritage, Journal on Computing and Cultural Heritage (JOCCH), 11 (2018), 1-36. doi: http://dx.doi.org/10.1145/3145534.uk_UA
dc.relation.references11. D. Ocon, Digitalising endangered cultural heritage in Southeast Asian cities: preserving or replacing? Int. J. Herit. Stud., 27 (2021) 975. doi: https://doi.org/10.1080/ 13527258.2021.1883711.uk_UA
dc.relation.references12. S.Z. Salleh, A.R. Bushroa, Bibliometric and content analysis on publications in digitization technology implementation in cultural heritage for recent five years (2016–2021), Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 25 (2022) e0025 (1-7). doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2022.e00225.uk_UA
dc.relation.references13. A. Georgopoulos, CIPA’s Perspectives on Cultural Heritage, in: S. Münster, K. Friedrichs, F. Niebling, A. Seidel-Grzesińska (Eds.), Digital Research and Education in Architectural Heritage, Communications in Computer and Information Science, 817 (2018) 215-245. Springer Cham. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-76992-9_13.uk_UA
dc.relation.references14. M. Duguleana, M. Carrozzino, M. Gams, and I. Tanea (Eds.), VR Technologies in Cultural Heritage, VRTCH 2018, Springer, Cham, Commun. in Comp. and Inform. Science, 904 (2019). doi: https://doi.org/10.1007/978-3-030-05819-7.uk_UA
dc.relation.references15. Крамар, Т.О., Крамар, О.І., Дуда, О.М.. Інтеграція елементів доповненої реальності в інституційний репозитарій ТНТУ. // XXIII Всеукраїнська науково-технічна конференція молодих вчених, аспірантів та студентів "Стан, досягнення та перспективи інформаційних систем і технологій", 2023 рік., стор. 426-428.uk_UA
dc.relation.references16. N. Maiellaro, A. Varasano, and S. Capotorto Digital Data, Virtual Tours, and 3D Models Integration Using an Open-Source Platform, VR Technologies in Cultural Heritage. VRTCH 2018. Springer, Cham, Commun. in Comp. and Inform. Science 904 (2019) 148-164.uk_UA
dc.relation.references17. J. Malpas, Cultural heritage in the age of new media, in: New Heritage. New Media and Cultural Heritage; Y.E. Kalay, T. Kvan, J. Affleck, (Eds.), Routledge: London, UK, 2008; 13–26.uk_UA
dc.relation.references18. P. Kyriakou, S. Hermon, Can I touch this? Using Natural Interaction in a Museum Augmented Reality System, Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage, 12 (2019) e00088. doi: https://doi.org/10.1016/j.daach.2018.e00088.uk_UA
dc.relation.references19. R.G. Boboc, M. Duguleană, G.-D. Voinea et al, Mobile Augmented Reality for Cultural Heritage: Following the Footsteps of Ovid among Different Locations in Europe, Sustainability, 11 (2019) 1167 (1-20). doi: https://doi.org/10.3390/su11041167.uk_UA
dc.relation.references20. Крамар, О.І., Крамар, Т.О., Скоренький, Ю.Л., Рокіцький, О.М. Цифровий музей наукової спадщини Івана Пулюя: можливості використання віртуальної та доповненої реальностей. Матеріали Міжнародної наукової конференції «Іван Пулюй: життя в ім’я науки та України», Тернопіль, 2020, с.43-44. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна.uk_UA
dc.relation.references21. M. Hincapie, C. Diaz, M. I. Zapata-Cardenas et al. Augmented reality mobile apps for cultural heritage reactivation, Computers & Electrical Engineering, 93 (2021) 107281 (1-9). doi: https://doi.org/10.1016/j.compeleceng.2021.107281.uk_UA
dc.relation.references22. D. Marques, R. Costello, Concerns and Challenges Developing Mobile Augmented Reality Experiences for Museum Exhibitions. Curator, 61 (2018) 541-558. doi: https://doi.org/10.1111/cura.12279.uk_UA
dc.relation.references23. D. Marques, R. Costello, Reinventing Object Experiences with Technology, Exhibition, 37 (2018), 74–82.uk_UA
dc.relation.references24. A. Ejaz, S.A. Ali, M.Y. Ejaz, and F.A. Siddiqui, Graphic user interface design principles for designing augmented reality applications, International Journal of Advanced Computer Science and Applications, 10 (2019) 209-216.uk_UA
dc.relation.references25. J. Cao, K.-Y. Lam, L.-H. Lee et al, Mobile Augmented Reality: User Interfaces, Frameworks, and Intelligence. ACM Comput. Surv., (2022) 1-35. doi: https://doi.org/10.1145/3557999.uk_UA
dc.relation.references26. UX Design Principles for Augmented Reality, 2020. URL: https://xd.adobe.com/ideas/principles/emerging-technology/ux-design-principles-for-augmented-reality/uk_UA
dc.relation.references27. V. Cesario, D. Petrelli, and V. Nisi, Teenage Visitor Experience: Classification of Behavioral Dynamics in Museums, in: Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery, NY, USA, paper 207 (2020) 1–13. doi: https://doi.org/10.1145/3313831.3376334uk_UA
dc.relation.references28. Крамар Т., Скоренький Ю. Розробка мобільних додатків з використанням технології доповненої реальності // ІІ Міжнародна студентська науково-технічна конференція "Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання", 2019 р., c. 37.uk_UA
dc.relation.references29. V. Cesario, V. Nisi, Designing with teenagers: A teenage perspective on enhancing mobile museum experiences, International Journal of Child-Computer Interaction, 33 (2022), 100454. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2022.100454uk_UA
dc.relation.references30. T. Olsson, T. Kärkkäinen, E. Lagerstam, L. Ventä-Olkkonen, User evaluation of mobile augmented reality scenarios, Journal of Ambient Intelligence and Smart Environments, 4 (2012), pp. 29-47,DOI: 10.3233/AIS-2011-0127.uk_UA
dc.relation.references31. T. L. Saaty, L. G. Vargas. Decision making with the analytic network process (2006). Berlin, Germany: Springer Science+ Business Media, LLC.uk_UA
dc.relation.references32. P. Milgram, F. Kishino. A Taxonomy of Mixed Reality Visual Displays. (1994) IEICE Transactions on Information and Systems, E77-D, 1321-1329.uk_UA
dc.relation.references33. I. Bodnarchuk, Y. Skorenkyy, T. Kramar, O. Duda, and V. Nykytyuk, "Application of Analytical Hierarchy Process for Scenarios Design in a Digital Museum with XR Components," CEUR Workshop Proceedings, vol. 3309, pp. 414-425, 2022.uk_UA
dc.relation.references34. R. Hammady, M. Ma, N. Temple, Augmented Reality and Gamification in Heritage Museums, CSG 2016: Serious Games pp 181–187, DOI:10.1007/978-3-319-45841-0_17.uk_UA
dc.relation.references35. I. Paliokas, A. T. Patenidis, E. E. Mitsopoulou et al. A Gamified Augmented Reality Application for Digital Heritage and Tourism. Appl. Sci., 10 (2020), 7868. https://doi.org/10.3390/app10217868.uk_UA
dc.relation.references36. N. Capuano, A. Gaeta, G. Guarino, S. Miranda, S. Tomasiello, Enhancing augmented reality with cognitive and knowledge perspectives: a case study in museum exhibitions, Behaviour and Information Technology 35 (2016), pp. 1-12, DOI:10.1080/0144929X.2016.1208774.uk_UA
dc.relation.references37. V. Cesário V. Nisi, Designing with teenagers: A teenage perspective on enhancing mobile museum experiences, International Journal of Child-Computer Interaction, 33 (2022), 100454, https://doi.org/10.1016/j.ijcci.2022.100454.uk_UA
dc.relation.references38. V. Cesário, D. Petrelli, V. Nisi, Teenage Visitor Experience: Classification of Behavioral Dynamics in Museums, In Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '20). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 1– 13. https://doi.org/10.1145/3313831.3376334.uk_UA
dc.relation.references39. V. Cesário, A. Coelho, V. Nisi, Design Patterns to Enhance Teens’ Museum Experiences, Proceedings of the 32nd International BCS Human Computer Interaction Conference (HCI), 2018, pp. 1-5, DOI:10.14236/ewic/HCI2018.160.uk_UA
dc.relation.references40. A. Damala, N. Stojanovic, Tailoring the Adaptive Augmented Reality (A2R) museum visit: Identifying Cultural Heritage professionals' motivations and needs, 2012 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality - Arts, Media, and Humanities, 2012, pp. 71-80, DOI: 10.1109/ISMAR-AMH.2012.6483992.uk_UA
dc.relation.references41. Р. Гайда, Р. Пляцко, Іван Пулюй Життя і творчість, Львів, НТШ, 2019.uk_UA
dc.relation.references42. В. Шендеровський, Вчені України у світовій науці, Київ, Простір, 2019.uk_UA
dc.relation.references43. E. Tesinska, Johann Puluj (1845–1918): his career and the “invisible cathode rays”, IUCr Newsletter 28 (2020). URL: https://www.iucr.org/news/newsletter/etc/articles?issue=148371&result_138339_result_page=26.uk_UA
dc.relation.references44. M. L'Annunziata, Radioactivity: Introduction and History, From the Quantum to Quarks, Elsevier, 2016.uk_UA
dc.relation.references45. Електронний фонд Івана Пулюя URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/329uk_UA
dc.relation.references46. Ю. Головач, Р. Пляцко, Г. Сварник, Петер Пулюй і архів Івана Пулюя (2020) preprint 20-01U, URL: https://www.icmp.lviv.ua/sites/default/files/preprints/pdf/2001U.pdfuk_UA
dc.relation.references47. О. Збожна, Іван Пулюй. Листи, Тернопіль, Воля, 2007.uk_UA
dc.relation.references48. В. Шендеровський (Ed), Іван Пулюй. Збірник праць, Київ, Рада, 1996.uk_UA
dc.relation.references49. О. Рокіцький, Н. Рокіцька, В. Лазарюк, Експозиція кімнати-музею Івана Пулюя в Тернопільському національному технічному університеті ім. І. Пулюя, Збірник праць ТО НТШ, Тернопіль, Терно-граф, Том 8, Музеї Тернопільщини (2013), 415-421.uk_UA
dc.relation.references50. R. Gajda, R. Plyatsko, Ivan Puluj: life and works, Lviv, NTSh, 2019 [in Ukrainian].uk_UA
dc.relation.references51. V. Schenderovsky, Ukrainian scientists in global science, Kyyiv, Prostir, 2019 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.references52. Крамар, Т, Дуда. О. Фотограмметрія пам'ятників Івану Пулюю. // VI Міжнародна студентська науково-технічна конференція "Природничі та гуманітарні науки. Актуальні питання", 2023 р., стор. 156-157. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна.uk_UA
dc.relation.references53. T. Kramar, O. Duda, O. Kramar, O. Rokitskyi, V. Pasichnyk, "Peculiarities of Augmented Reality Usage in a Mobile Application: the Case of the Ivan Puluj Digital Museum", CEUR Workshop Proceedings, vol. 3309, 2022, pp. 279-287.uk_UA
dc.relation.references54. Getting started with RealityCapture. URL: https://support.capturingreality.com/hc/en-us/articles/115001496551-Getting-started-with-RealityCapture.uk_UA
dc.relation.references55. Цифровий музей Івана Пулюля URL: puluj-museum.tntu.edu.uauk_UA
dc.relation.references56. James J. Cummings and Jeremy N. Bailenson. How immersive is enough? A meta-analysis of the effect of immersive technology on user presence. (2015) Media Psychology 19,2 272-309uk_UA
dc.relation.references57. Priska Breves.Biased by being there: The persuasive impact of spatial presence on cognitive processing. Computers in Human Behavior, 119 ,106723 (2021).uk_UA
dc.relation.referencesu. Skorenkyy, R. Kozak, N. Zagorodna, O. Kramar, I. Baran Use of augmented reality-enabled prototyping of cyber-physical systems for improving cyber-security education, J. Phys.: Conf. Ser. 1840 (2021) 012026.uk_UA
dc.relation.references59. G. Pavlidis. Towards a Novel User Satisfaction Modelling for Museum Visit Recommender Systems. In: Duguleană, M., Carrozzino, M., Gams, M., Tanea, I. (eds) VR Technologies in Cultural Heritage. VRTCH 2018. Communications in Computer and Information Science, vol 904. Springer, Cham (2019).uk_UA
dc.relation.references60. R. Galdieri, M. Carrozzino. Natural Interaction in Virtual Reality for Cultural Heritage. In: Duguleană, M., Carrozzino, M., Gams, M., Tanea, I. (eds) VR Technologies in Cultural Heritage. VRTCH 2018. Communications in Computer and Information Science, vol 904. Springer, Cham. (2019).uk_UA
dc.relation.references61. Kharchenko, A., Bodnarchuk, I., & Yatcyshyn, V. (2014). The method for comparative evaluation of software architecture with accounting of trade-offs. American Journal of Information Systems, 2(1), 20-25.uk_UA
dc.relation.references62. Harchenko, A., Bodnarchuk, I., & Halay, I. (2012). Stability of the solutions of the optimization problem of software systems architecture. In Proceeding of VII International Scientific and Technical Conference CSIT 2012 (pp. 47-48).uk_UA
dc.relation.references63. Unity User Manual. URL: https://docs.unity3d.com/2021.3/Documentation/Manual/index.htmluk_UA
dc.relation.references64. Vuforia Engine Library 10. URL:https://library.vuforia.com/uk_UA
dc.relation.references65. I. Pedersen, N. Gale, P. Mirza-Babaei, and S. Reid, More than meets the eye: the benefits of augmented reality and holographic displays for digital cultural heritage, J. Comput. Cult. Herit. 10 (2017) 11 (1-15). doi: https://doi.org/10.1145/3051480uk_UA
dc.relation.references66. Закон України про охорону праці, Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992: Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Textuk_UA
dc.relation.references67. Цивільна безпека (Охорона праці), Вдосконалення охорони праці в ІТ-індустрії, 2019." Режим доступу до ресурсу: https://www.khadi.kharkov.ua/fileadmin/P_vcheniy_secretar/ОХОРОНА_ПРАЦІ/R_IT-INDUSTRIA.pdfuk_UA
dc.relation.references68. В.І. Голінько, М.Ю. Іконніков, Я.Я. Лебедєв, Охорона праці в галузі інформаційних технологій: Навчальний посібник. Дніпропетровськ: НГУ, 2015uk_UA
dc.relation.references69. Охорона праці в галузі інформаційних технологій, 2019. URL: http://yu.mk.ua/news/show/okhorona_pratsi_v_galuzi_informatsiynikh_tekhnologiy?uk_UA
dc.relation.references70. Розпорядження від 28 грудня 2021 року № 1742-р "Про затвердження плану основних заходів цивільного захисту на 2022 рік" // Кабінет Міністрів України. Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1742-2021-%D1%80#Text Дата доступу: 18.04.2023uk_UA
dc.relation.references71. Supporting the digitization of museum collections and documentary heritage in Ukraine [Електронний ресурс] // Unesco. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: https://www.unesco.org/en/articles/supporting-digitization-museum-collections-and-documentary-heritage-ukraineuk_UA
dc.relation.references72. За результатами другої Всеукраїнської конференції "Культурні практики установ культури під час військових дій" // Українська рада культурної спадщини. - 2022. Режим доступу до ресурсу: https://uccs.org.ua/novyny/za-rezultatamy-druhoi-vseukrainskoi-konferentsii-kulturni-praktyky-ustanov-kultury-pid-chas-vijskovykh-dij-4-chastyna/uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Українаuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:122 — комп’ютерні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SNnm-61_Kramar_T_O.pdf9,11 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора