Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40941

Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorЧеботарьов, В.
dc.contributor.authorГлінковська-Краузе, Б.
dc.contributor.authorЧеботарьов, Є.
dc.contributor.authorChebotarov, V.
dc.contributor.authorGlinkowska-Krauze, B.
dc.contributor.authorChebotarov, Ie.
dc.date.accessioned2023-05-03T06:41:19Z-
dc.date.available2023-05-03T06:41:19Z-
dc.date.created2023-02-21
dc.date.issued2023-02-21
dc.date.submitted2023-01-03
dc.identifier.citationЧеботарьов В. «План Маршалла для України»: обґрунтування системного підходу розроблення та пропозиції щодо інституційного супроводу / В. Чеботарьов, Б. Глінковська-Краузе, Є. Чеботарьов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 80. — № 1. — С. 98–107. — (Міжнародні економічні відносини).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40941-
dc.description.abstractДругий етап російсько-української війни суттєво актуалізує необхідність опрацювання державної програми (або – соціально-економічного проєкту), спрямованої на інституційне, організаційно_управлінське та методичне забезпечення політики ліквідації втрат і відновлення України. Світова практика має досвід опрацювання й ефективного провадження подібних програм, особливо – на прикладі відновлення Європи та Японії після ІІ світової війни. Підґрунтя реалізації такої політики склав «План Маршалла». Його є можливим закласти в основу розроблення та реалізації політики відновлення України. В її опрацюванні має бути зацікавленою насамперед Україна; світова спільнота надіслала чіткі посилання щодо доцільності розроблення за аналогією з політикою відновлення країн після ІІ світової війни «Плану Маршалла для України». На міжнародній конференції у швейцарській Лугано в липні 2022 р. уряд країни презентував «План відновлення України», основні положення якого було схвалено. Разом з тим, міжнародною спільнотою висловлено обґрунтовані зауваження й висловлено побажання доопрацювання. В статті розглянуто аспекти еволюції підходу щодо розроблення «Плану Маршалла» та його визначальні положення, котрі доцільно використати як теоретико-методологічне підґрунтя опрацювання «Плану Маршалла для України». З метою формування системного підходу щодо опрацювання подібної програми висунуто пропозицію з розроблення SWOT-аналізу «Плану Маршалла для України». У контексті практичної реалізації такої пропозиції ідентифіковано його внутрішні сильні та слабкі сторони, зовнішні сприятливі та загрозливі чинники. Це стало основою висунутих вихідних пропозицій, спрямованих на забезпечення інституційного інфраструктурного супроводу «Плану Маршалла для України»: необхідності розроблення законодавчого акту, який має бути прийнято з метою юридичного забезпечення реалізації «Плану Маршалла для України»; створення окремого державного органу виконавчої влади, який має бути відповідальним за практичну реалізацію політики відновлення; створення відповідного державного банку; визначення першочергових заходів з організаційно-методичного забезпечення розроблення «Плану Маршалла для України».
dc.description.abstractThe second stage of the Russian-Ukrainian war significantly actualizes the need to develop a state program (or socio-economic project) aimed at institutional, organizational, managerial and methodological support for the policy of eliminating losses and restoring Ukraine. World practice has experience in the development and effective implementation of similar programs, especially on the example of the recovery of Europe and Japan after World War II. The basis for the implementation of such a policy was the «Marshall Plan». It is possible to lay it down as a basis for the development and implementation of the recovery policy of Ukraine. Ukraine should be primarily interested in its development; the world community sent clear messages regarding the expediency of developing the «Marshall Plan for Ukraine» by analogy with the recovery policy of countries after World War II. At the international conference in Lugano, Switzerland, in July 2022, the countryʼs government presented the «Ukraine Recovery Plan», the main provisions of which were approved. At the same time, the international community expressed well-founded comments and expressed a desire for revision. The article considers aspects of the evolution of the approach to the development of the «Marshall Plan» and its defining provisions, which are appropriate to use as a theoretical and methodological basis for the development of the «Marshall Plan for Ukraine». In order to form a systematic approach to the development of such a program, a proposal for the development of a SWOT analysis of the «Marshall Plan for Ukraine» has been put forward. In the context of the practical implementation of such a proposal, its internal strengths and weaknesses, external favorable and threatening factors have been identified. This became the basis of the initial proposals put forward, aimed at ensuring the institutional infrastructure support of the «Marshall Plan for Ukraine»: the need to develop a legislative act that must be adopted in order to legally ensure the implementation of the «Marshall Plan for Ukraine»; creation of a separate state body of executive power, which should be responsible for the practical implementation of the recovery policy; creation of a corresponding state bank; determination of priority measures for organizational and methodological support for the development of the «Marshall Plan for Ukraine».
dc.format.extent98-107
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 1 (80), 2023
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 1 (80), 2023
dc.relation.urihttps://doi.org/10.12958/1817-3772-2021-4(66)-39-44
dc.relation.urihttp://www.evd_journal.org/download/2018/4(54)/01-Kolosov.pdf
dc.relation.urihttps://web.archive.org/web/20150119113837/http://legisworks.org/congress/80/publaw-472.pdf
dc.relation.urihttps://uploads-ssl.webflow.com/621f88db25fbf24758792dd8/62c68e41bd53305e8d214994_URC2022%20Lugano%20Declaration.pdf
dc.relation.urihttps://www.rfi.fr/uk/європа/20221026-план-маршалла-ххі-століття-як-відбудовуватимуть-україну
dc.relation.urihttps://iie.org.ua/wp-content/uploads/monografiyi/2015/2015_mono_Strategiya.pdf
dc.relation.urihttps://shron1.chtyvo.org.ua/Horbulin_Volodymyr/Donbas_i_Krym_tsina_povernennia.pdf
dc.relation.urihttps://t1p.de/sc7ga
dc.relation.urihttps://www.unian.ua/eurobusiness/2133644-litovskiy-plan-marshalla-dlya-ukrajini-50-milyardiv-evro-investitsiy-za-10-rokiv.html
dc.relation.urihttps://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni
dc.relation.urihttps://doi.org/10.37405/1729-7206.2021.2(41).147-151
dc.relation.urihttps://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/index.php?art=832
dc.relation.urihttps://www.unian.ua/eurobusiness/2133644-litovskiy-plan-marshalla-dlya-ukrajini_50-milyardiv-evro-investitsiy-za-10-rokiv.html
dc.subject«План Маршалла»
dc.subjectвійна
dc.subjectполітика відновлення
dc.subject«План Маршалла для України»
dc.subjectінституційний супровід
dc.subject«Marshall Plan»
dc.subjectwar
dc.subjectrecovery policy
dc.subject«Marshall Plan for Ukraine»
dc.subjectinstitutional support
dc.title«План Маршалла для України»: обґрунтування системного підходу розроблення та пропозиції щодо інституційного супроводу
dc.title.alternative«Marshall plan for Ukraine»: rationale for a systemic approach to development and proposals for institutional support
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc338.262(477)
dc.subject.udc330.341.2
dc.relation.references1. Chebotarov Ie. «Lublin Triangle»: Prospects for the Formation of a Transport and Logistics Cluster (Aspects of Modern Marketing Management). Economic Herald of the Donbas. 2021. 4 (66). P. 39–44. DOI: https://doi.org/10.12958/1817-3772-2021-4(66)-39-44
dc.relation.references2. Dodge J. Announcement on budget. 1949, April 15. In Keizai Saiken Kenkyukai (Ed.). Pore kara Daresu e [From Pauley to Dulles]. Tokyo: Diamondsha, 1952. P. 268
dc.relation.references3. Kolosov A., Kolosova K., Savchenko O., Kucherenko S. “Marshall Plan” for Donbass: prerequisites for investment development. Economic Herald of the Donbas. 2018. 4 (54). P. 5–11. URL: http://www.evd_journal.org/download/2018/4(54)/01-Kolosov.pdf.
dc.relation.references4. «Marshall Plan». Economic Cooperation Act of 1948, 62 Stat. 137, U.S. Statutes at Large. Pub. L. 80-472, U.S. Law. URL: https://web.archive.org/web/20150119113837/http://legisworks.org/congress/80/publaw-472.pdf.
dc.relation.references5. Morgenthau H. «Suggested Post-Surrender Program for Germany [The original memorandum from 1944, signed by Morgenthau] (text and facsimile)». 1944. Box 31, Folder Germany: Jan.-Sept. 1944 (i297). Franklin D. Roosevelt Presidential Library and Museum (published 27 May 2004).
dc.relation.references6. Outcome Document of the Ukraine Recovery Conference URC2022. ‘Lugano Declaration’. Lugano, 4–5 July, 2022. URL: https://uploads-ssl.webflow.com/621f88db25fbf24758792dd8/62c68e41bd53305e8d214994_URC2022%20Lugano%20Declaration.pdf.
dc.relation.references7. Upgrade Ukraine. International conference on the recovery of Ukraine. 25.10.2022 Berlin. URL: https://www.rfi.fr/uk/європа/20221026-план-маршалла-ххі-століття-як-відбудовуватимуть-україну.
dc.relation.references8. Відродження Донбасу: оцінка соціально-економічних втрат і пріоритетні напрями державної політики: національна доповідь / НАН України; Ін-т демографії та соціальних досліджень ім. М. В. Птухи. Київ, 2015. 168 с. URL: https://iie.org.ua/wp-content/uploads/monografiyi/2015/2015_mono_Strategiya.pdf.
dc.relation.references9. Донбас і Крим: ціна повернення: монографія, за заг. ред. В. П. Горбуліна, О. С. Власюка, Е. М. Лібанової, О. М. Ляшенко., Київ: НІСД 2015, 474 с. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Horbulin_Volodymyr/Donbas_i_Krym_tsina_povernennia.pdf.
dc.relation.references10.Колосов А., Шевцов А., Крамчанінова М. Проблематика планування післявоєнного відновлення України. Конкурентоспроможність національної економіки: матеріали XX Міжнародної науково_практичної конференції; за заг. ред. проф. Г. М. Филюк. Київ: Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2022. 231 с. URL: https://t1p.de/sc7ga.
dc.relation.references11.Литовський «план Маршалла» для України: 50 мільярдів євро інвестицій за 10 років. УНІАН. Євробізнес. 2017. 14 верес. URL: https://www.unian.ua/eurobusiness/2133644-litovskiy-plan-marshalla-dlya-ukrajini-50-milyardiv-evro-investitsiy-za-10-rokiv.html.
dc.relation.references12. «План відновлення України». Національна рада з відновлення. 2022. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni.
dc.relation.references13.Чеботарьов В. А. Чверть століття українсько-американської дружби: допомога Mercy Corps як модель міжнародної співпраці у подоланні наслідків військового конфлікту на Донбасі. «Агора». 2016. Вип. 16. C. 37–41.
dc.relation.references14.Чеботарьов Є. В., Чеботарьов В. А. Зміст профілю підприємця та обґрунтування методики компаративного аналізу. Вісник економічної науки України. 2021. № 2 (41). С. 147–151.DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2021.2(41).147-151
dc.relation.references15.Чеботарьов Є., Чеботарьов В. Польща, Литва, Україна: національні ділові культури як детермінанта інтеграції на європейських і світових ринках. Галицький економічний вісник. 2020. Т. 63. № 2. С. 279–288. URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/index.php?art=832.
dc.relation.referencesen1. Chebotarov Ie. “Lublin Triangle”: Prospects for the Formation of a Transport and Logistics Cluster (Aspects of Modern Marketing Management). Economic Herald of the Donbas. 2021. 4 (66). P. 39–44. DOI: https://doi.org/10.12958/1817-3772-2021-4(66)-39-44
dc.relation.referencesen2. Dodge J. Announcement on budget. 1949, April 15. In Keizai Saiken Kenkyukai (Ed.). Pore kara Daresu e [From Pauley to Dulles]. Tokyo: Diamondsha, 1952. P. 268
dc.relation.referencesen3. Kolosov A., Kolosova K., Savchenko O., Kucherenko S. “Marshall Plan” for Donbass: prerequisites for investment development. Economic Herald of the Donbas. 2018. 4 (54). P. 5–11. URL: http://www.evd_journal.org/download/2018/4(54)/01-Kolosov.pdf.
dc.relation.referencesen4. “Marshall Plan”. Economic Cooperation Act of 1948, 62 Stat. 137, U.S. Statutes at Large. Pub. L. 80-472, U.S. Law. URL: https://web.archive.org/web/20150119113837/http://legisworks.org/congress/80/publaw-472.pdf.
dc.relation.referencesen5. Morgenthau H. “Suggested Post-Surrender Program for Germany [The original memorandum from 1944, signed by Morgenthau] (text and facsimile)”. 1944. Box 31, Folder Germany: Jan.-Sept. 1944 (i297). Franklin D. Roosevelt Presidential Library and Museum (published 27 May 2004).
dc.relation.referencesen6. Outcome Document of the Ukraine Recovery Conference URC2022. ‘Lugano Declaration’. Lugano, 4–5 July, 2022. URL: https://uploads-ssl.webflow.com/621f88db25fbf24758792dd8/62c68e41bd53305e8d214994_URC2022%20Lugano%20Declaration.pdf.
dc.relation.referencesen7. Upgrade Ukraine. International conference on the recovery of Ukraine. 25.10.2022 Berlin. URL: https://www.rfi.fr/uk/європа/20221026-план-маршалла-ххі-століття-як-відбудовуватимуть-україну.
dc.relation.referencesen8. Vidrodzhennia Donbasu: otsinka sotsialno-ekonomichnykh vtrat i priorytetni napriamy derzhavnoi polityky: natsionalna dopovid. NAN Ukrainy; In-t demohrafii ta sotsialnykh doslidzhen im. M. V. Ptukhy. Kyiv, 2015. 168 р. URL: https://iie.org.ua/wp-content/uploads/monografiyi/2015/2015_mono_Strategiya.pdf. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen9. Donbas i Krym: tsina povernennia: monohrafiia, za zah. red. V. P. Horbulina, O. S. Vlasiuka, E. M. Libanovoi, O. M. Liashenko, NISD, Kyiv, 2015, 474 р. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/Horbulin_Volodymyr/Donbas_i_Krym_tsina_povernennia.pdf. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen10. Kolosov A., Shevtsov A., Kramchaninova M. Problematyka planuvannia pisliavoiennoho vidnovlennia Ukrainy. Konkurentospromozhnist natsionalnoi ekonomiky: materialy XX Mizhnarodnoi naukovo_praktychnoi konferentsii; za zah. red. prof. H. M. Fyliuk. Kyiv: Kyivskyi natsionalnyi universytet imeni Tarasa Shevchenka, 2022. 231 р. URL: https://t1p.de/sc7ga. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen11. Lytovskyi “plan Marshalla” dlia Ukrainy: 50 miliardiv yevro investytsii za 10 rokiv. UNIAN. Yevrobiznes. 2017. 14 veres. URL: https://www.unian.ua/eurobusiness/2133644-litovskiy-plan-marshalla-dlya-ukrajini_50-milyardiv-evro-investitsiy-za-10-rokiv.html. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen12. “Plan vidnovlennia Ukrainy”. Natsionalna rada z vidnovlennia. 2022. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/nacionalna-rada-z-vidnovlennya-ukrayini-vid-naslidkiv-vijni. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen13.Chebotarov V.A., Chvert stolittia ukrainsko-amerykanskoi druzhby: dopomoha Mercy Corps yak model mizhnarodnoi spivpratsi u podolanni naslidkiv viiskovoho konfliktu na Donbasi, “Ahora” 2016. Vyp. 16. P. 37–41.
dc.relation.referencesen14.Chebotarov Ye. V., Chebotarov V. A. Zmist profiliu pidpryiemtsia ta obgruntuvannia metodyky komparatyvnoho analizu. Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy. 2021. No. 2 (41). P. 147–151. [In Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2021.2(41).147-151
dc.relation.referencesen15.Chebotarov Ye., Chebotarov V. Polshcha, Lytva, Ukraina: natsionalni dilovi kultury yak determinanta intehratsii na yevropeiskykh i svitovykh rynkakh. Halytskyi ekonomichnyi visnyk. 2020. T. 63. No. 2. P. 279–288. URL: https://galicianvisnyk.tntu.edu.ua/index.php?art=832. [In Ukrainian].
dc.identifier.citationenChebotarov V., Glinkowska-Krauze B., Chebotarov Ie. (2023) "Plan Marshalla dlia Ukrainy": obgruntuvannia systemnoho pidkhodu rozroblennia ta propozytsii shchodo instytutsiinoho suprovodu [«Marshall plan for Ukraine»: rationale for a systemic approach to development and proposals for institutional support]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 80, no 1, pp. 98-107 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.01.098
dc.contributor.affiliationЛодзінський університет, Лодзь, Республіка Польща
dc.contributor.affiliationЛуганський національний університет імені Тараса Шевченка Полтава, Україна
dc.contributor.affiliationThe University of Lodz, Lodz, Poland
dc.contributor.affiliationLuhansk Taras Shevchenko National University, Poltava, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume80
dc.citation.issue1
dc.citation.spage98
dc.citation.epage107
Koleksiyonlarda Görünür:Галицький економічний вісник, 2023, № 1 (80)



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.