Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40923
Назва: Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства
Інші назви: Business culture: types of the enterprise’s organizational culture models
Автори: Химич, Ірина Григорівна
Кужда, Тетяна Іванівна
Юрик, Наталія Євгенівна
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Химич І.Г., Кужда Т.І., Юрик Н.Є.Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства. Фаховий електронний науково-практичний журнал «Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління». 2023.№ 7. URL: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-01
Дата публікації: 31-бер-2023
Дата внесення: 26-кві-2023
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ГО «Науково- освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», м. Чернігів
УДК: 330(051)
Теми: бізнес-культура
організаційна культура
модель організаційної культури
бізнес-середовище
цінності компанії
business culture
organizational culture
organizational culture model
business environment
company values
Короткий огляд (реферат): Дана стаття присвячена дослідженню основних типів моделей організаційної культури підприємства із врахуванням специфіки постійної зміни його зовнішнього бізнес-середовища. Визначено, що бізнес-культура підприємства виступає як загальний організаційно-управлінський метод щодо способу ведення бізнесу. Для забезпечення ефективно сформованої бізнес-культури підприємству варто обирати один із існуючих базових типів щодо моделей організаційно культури: духовні; соціально-психологічні; матеріальні. Зазначено, що організаційна культура підприємства на основі певного визначеного типу її моделі спроможна відобразити всі рівні його діяльності: внутрішній рівень – норми та правила поведінки колективу між собою; зовнішній рівень – спосіб поведінки підприємства на міжнародному ринку тощо. Для забезпечення ефективності від застосування того чи іншого типу моделі організаційної культури, керівництву підприємства варто обирати свій напрям розвитку та застосовувати власні бачення в даному напрямі із врахуванням зміни сучасного бізнес-світу в цілому.
This article is devoted to the study of the main types of the enterprise’s organizational culture models considering the constantly changing external business environment. It was determined that the enterprise’s organizational culture acts as a general organizational and management method for conducting business operations as a whole. To ensure an effective business culture, the enterprise should choose one of the existing basic types of organizational culture models: spiritual; socio-psychological; material. Organizational culture is an important component of implementing company’s managerial function: to determine its impact on the company performance and identify «weaknesses» of the business activity, etc. Therefore, the organizational culture is an important component of the general enterprise’s business culture because it shows the entire complexities of relationships based on the communications between employees and company internal and external environment. The following methods were used in this study: historical-research (to describe the main types of organizational culture models); grouping method (to describe the main components of the modern business culture of the enterprise). It was noted that the enterprise’s organizational culture based on a certain defined model type can reflect all levels of enterprise activity: the internal level including behavioural norms and rules inside the team and the external level covering the way the enterprise acts on the international market, etc. The given and described basic types of enterprise’s organizational culture models are important guidelines for ensuring the successful enterprise activity taking into account the current global trends in changing the existing business environment. However, the management of the enterprise should choose its developmental type and apply its own visions taking into account the changes in the modern business world in order to ensure the effectiveness of applying one or another type of organizational culture model. It was determined that the effectiveness of any enterprise will depend significantly on its successfully formed and applied organizational culture model type: the internal business environment and business behaviour of employees and its functioning in foreign markets, taking into account its general and specific features.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40923
ISBN: 2786-5738
Власник авторського права: „© Химич Ірина Григорівна, 2023"
"© Кужда Тетяна Іванівна, 2023"
"© Юрик Наталія Євгенівна, 2023"
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 [in Ukrainian]
https://doi. org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-156-167 [in Ukrainian]
https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-12 [in Ukrainian]
Перелік літератури: 1. Zoska, Y., Kravchenko, N., & Stadnyk, A. (2022). Modeli ta typy orhanizatsiinoi kultury v konteksti suchasnykh sotsialnykh transformatsii [Models and types of organizational culture in the context of modern social transformations]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 1 (50), 103-107. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 [in Ukrainian].
2. Kopchak, Y., Doroshenko, T., & Bilanych, L. (2022). Sut ta neobkhidnist formuvannia orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva v umovakh nestabilnoho vnutrishnoho seredovyshcha [Enterprise’s organizational culture formation in the unstable internal environment]. Naukovi perspektyvy – Scientific Perspectives, 4 (22), 156-167. DOI: https://doi. org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-156-167 [in Ukrainian].
3. Modeli orhanizatsiinoi kultury [Models of organizational culture] (n.d.). Retrieved from https://moyaosvita.com. ua/menedzhment/modeli-organizacijno%D1%97-kulturi/ [in Ukrainian].
4. Sobolieva, T., & Nezamedinova, T. (2022). Napriamy formuvannia innovatsiinoi kultury pidpryiemstva [Ways of forming the innovative culture in an enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytskyi National University, 1, 74-77. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-12 [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри менеджменту та адміністрування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття.pdf348,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора