Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40923
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХимич, Ірина Григорівна-
dc.contributor.authorКужда, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorЮрик, Наталія Євгенівна-
dc.date.accessioned2023-04-26T20:24:59Z-
dc.date.available2023-04-26T20:24:59Z-
dc.date.issued2023-03-31-
dc.identifier.citationХимич І.Г., Кужда Т.І., Юрик Н.Є.Бізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємства. Фаховий електронний науково-практичний журнал «Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління». 2023.№ 7. URL: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-01uk_UA
dc.identifier.isbn2786-5738-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/40923-
dc.description.abstractДана стаття присвячена дослідженню основних типів моделей організаційної культури підприємства із врахуванням специфіки постійної зміни його зовнішнього бізнес-середовища. Визначено, що бізнес-культура підприємства виступає як загальний організаційно-управлінський метод щодо способу ведення бізнесу. Для забезпечення ефективно сформованої бізнес-культури підприємству варто обирати один із існуючих базових типів щодо моделей організаційно культури: духовні; соціально-психологічні; матеріальні. Зазначено, що організаційна культура підприємства на основі певного визначеного типу її моделі спроможна відобразити всі рівні його діяльності: внутрішній рівень – норми та правила поведінки колективу між собою; зовнішній рівень – спосіб поведінки підприємства на міжнародному ринку тощо. Для забезпечення ефективності від застосування того чи іншого типу моделі організаційної культури, керівництву підприємства варто обирати свій напрям розвитку та застосовувати власні бачення в даному напрямі із врахуванням зміни сучасного бізнес-світу в цілому.uk_UA
dc.description.abstractThis article is devoted to the study of the main types of the enterprise’s organizational culture models considering the constantly changing external business environment. It was determined that the enterprise’s organizational culture acts as a general organizational and management method for conducting business operations as a whole. To ensure an effective business culture, the enterprise should choose one of the existing basic types of organizational culture models: spiritual; socio-psychological; material. Organizational culture is an important component of implementing company’s managerial function: to determine its impact on the company performance and identify «weaknesses» of the business activity, etc. Therefore, the organizational culture is an important component of the general enterprise’s business culture because it shows the entire complexities of relationships based on the communications between employees and company internal and external environment. The following methods were used in this study: historical-research (to describe the main types of organizational culture models); grouping method (to describe the main components of the modern business culture of the enterprise). It was noted that the enterprise’s organizational culture based on a certain defined model type can reflect all levels of enterprise activity: the internal level including behavioural norms and rules inside the team and the external level covering the way the enterprise acts on the international market, etc. The given and described basic types of enterprise’s organizational culture models are important guidelines for ensuring the successful enterprise activity taking into account the current global trends in changing the existing business environment. However, the management of the enterprise should choose its developmental type and apply its own visions taking into account the changes in the modern business world in order to ensure the effectiveness of applying one or another type of organizational culture model. It was determined that the effectiveness of any enterprise will depend significantly on its successfully formed and applied organizational culture model type: the internal business environment and business behaviour of employees and its functioning in foreign markets, taking into account its general and specific features.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.urihttps://doi. org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-156-167 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-12 [in Ukrainian]uk_UA
dc.subjectбізнес-культураuk_UA
dc.subjectорганізаційна культураuk_UA
dc.subjectмодель організаційної культуриuk_UA
dc.subjectбізнес-середовищеuk_UA
dc.subjectцінності компаніїuk_UA
dc.subjectbusiness cultureuk_UA
dc.subjectorganizational cultureuk_UA
dc.subjectorganizational culture modeluk_UA
dc.subjectbusiness environmentuk_UA
dc.subjectcompany valuesuk_UA
dc.titleБізнес-культура: типи моделей організаційної культури підприємстваuk_UA
dc.title.alternativeBusiness culture: types of the enterprise’s organizational culture modelsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holder„© Химич Ірина Григорівна, 2023"uk_UA
dc.rights.holder"© Кужда Тетяна Іванівна, 2023"uk_UA
dc.rights.holder"© Юрик Наталія Євгенівна, 2023"uk_UA
dc.coverage.placenameГО «Науково- освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», м. Чернігівuk_UA
dc.subject.udc330(051)uk_UA
dc.relation.references1. Zoska, Y., Kravchenko, N., & Stadnyk, A. (2022). Modeli ta typy orhanizatsiinoi kultury v konteksti suchasnykh sotsialnykh transformatsii [Models and types of organizational culture in the context of modern social transformations]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 1 (50), 103-107. DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.103-107 [in Ukrainian].uk_UA
dc.relation.references2. Kopchak, Y., Doroshenko, T., & Bilanych, L. (2022). Sut ta neobkhidnist formuvannia orhanizatsiinoi kultury pidpryiemstva v umovakh nestabilnoho vnutrishnoho seredovyshcha [Enterprise’s organizational culture formation in the unstable internal environment]. Naukovi perspektyvy – Scientific Perspectives, 4 (22), 156-167. DOI: https://doi. org/10.52058/2708-7530-2022-4(22)-156-167 [in Ukrainian].uk_UA
dc.relation.references3. Modeli orhanizatsiinoi kultury [Models of organizational culture] (n.d.). Retrieved from https://moyaosvita.com. ua/menedzhment/modeli-organizacijno%D1%97-kulturi/ [in Ukrainian].uk_UA
dc.relation.references4. Sobolieva, T., & Nezamedinova, T. (2022). Napriamy formuvannia innovatsiinoi kultury pidpryiemstva [Ways of forming the innovative culture in an enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of Khmelnytskyi National University, 1, 74-77. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-302-1-12 [in Ukrainian].uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри менеджменту та адміністрування

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стаття.pdf348,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора