Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39845
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМешко, Галина Михайлівна-
dc.date.accessioned2022-12-28T21:50:09Z-
dc.date.available2022-12-28T21:50:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні. Сер.: Педагогіка. 2022. № 5 (5). С. 353–366. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5)-353-365uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39845-
dc.description.abstractФормування професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей – складний, багатоетапний та надзвичайно важливий процес, який потребує постійної уваги і вивчення. У статті описано авторську методику дослідження сформованості професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей та роз’яснено ключові правила її використання. Запропонована методика дає можливість виявити специфіку формування професійної відповідальності за «Опитувальником визначення сформованості професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей» на двох рівнях. Перший рівень – з’ясування контекстів розуміння студентами поняття «професійна відповідальність» за блоками: формально-технічний блок; виконавсько-комунікативний блок; дослідницько-прогностичний блок. Другий рівень – діагностика загального рівня сформованості професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей закладів вищої освіти за чотирма основними шкалами, виділеними нами за професійно значущими якостями фахівця технічного профілю: Шкала 1 – Інтелектуальна когнітивність та здатність до науково-технічної творчості; Шкала 2 – Професійна емпатія та колективізм; Шкала 3 – Пріоритетність та ціннісна визначеність професії; Шкала 4 – Здатність до автономної діяльності і персональної відповідальності. Представлена методика дає можливість здійснювати постійний моніторинг проблем, які виникають у процесі формування професійної відповідальності майбутніх фахівців технічного профілю на етапі професійної підготовки у закладі вищої освіти та вчасно вносити відповідні корективи у процес навчання.uk_UA
dc.format.extent353–366-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаука і техніка сьогодніuk_UA
dc.relation.urihttp://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/1617uk_UA
dc.subjectпрофесійна відповідальністьuk_UA
dc.subjectстуденти технічних спеціальностейuk_UA
dc.subjectметодика дослідження професійної відповідальностіuk_UA
dc.subjectдіагностикаuk_UA
dc.subjectмоніторингuk_UA
dc.titleМетодика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностейuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc378.6:62-051]:[37.015.31:001.8](477)uk_UA
dc.relation.references1. Міністерство освіти і науки України: Затверджені стандарти вищої освіти. 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti 2. Міністерство освіти і науки України: Рівні Національної рамки кваліфікацій. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramka-kvalifikacij/rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij 3. Садова М. Теорія та практика професійної відповідальності особистості. Дисертація на здобуття ступеня доктора психологічних наук за спеціальністю 19.00.01 – Інститут психології ім. Г.С. Костюка НАПН України, Київ, 2019. 4. Williamson, Jeanine M., Lounsbury John W., Han Lee D. Key personality traits of engineers for innovation and technology development. Journal of Engineering and Technology Management, 2013. Vol. 30, Iss. 2, P.157-168, ISSN 0923-4748. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2013.01.003 5. Litvinenko V., Bowbriсk I., Naumov I., Zaitseva Z., Global guidelines and requirements for professional competencies of natural resource extraction engineers: Implications for ESG principles and sustainable development goals. Journal of Cleaner Production, Vol. 338, 2022. P. 130530, ISSN 0959-6526. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.130530. 6. Krippendorff K. Content analysis. An Introduction to its Methodology, Beverly Hills, 1980. 7. Трифонов Е. В. Психофизиология человека: Русско-англо-российская энциклопедия, 13-е изд . СПб., 2009. 853 с. 8. Бодров В. Психология профессиональной деятельности. Теоретические и прикладные проблемы. Litres, 2022. 9. Кальниш В. В. и др. Современное состояние профессионального психофизиологического отбора в Украине. Медицина труда и промышленная экология, 2006. №. 3. С. 12-17. 10. Лещенко Г. Професійно важливі якості фахівців з аварійного обслуговування на авіаційному транспорті. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Сер.: Педагогічні науки, 2014, №. 134, С. 136-140. 11. Fadeeva V.N., Kirillov N.P. The Issues of Development of a Creative Professional, Procedia - Social and Behavioral Sciences. Vol. 166, 2015, P. 333-338, ISSN 1877-0428. DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.532. 12. Santos V., Mamede H., Silveira C., Reis L. Methodology for Introducing Creativity in Requirements Engineering. Procedia Computer Science. Vol. 196, 2022, P. 27-35, ISSN 1877-0509. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.11.069. 13. Meshko H. M., Habrusieva N. V., Kryskov A. A. Research of professional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies. Journal of Physics: Conference Series. IOP Publishing, 2021, Т. 1840, №. 1. С. 012058. DOI: https://doi.org/10.1088 / 1742-6596 / 1840/1/012058.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Zatverdzheni standarty vyshchoi osvity (2018, 2019, 2020, 2021, 2022). [Ministry of Education and Science of Ukraine: Approved Standards of Higher Education] URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/visha-osvita/naukovo-metodichna-rada-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini/zatverdzheni-standarti-vishoyi-osviti [in Ukrainian]. 2. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy: Rivni Natsionalnoi ramky kvalifikatsii. [Ministry of Education and Science of Ukraine: Levels of the National Qualifications Framework]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/nacionalna-ramka-kvalifikacij/rivni-nacionalnoyi-ramki-kvalifikacij [in Ukrainian]. 3. Sadova, M. (2019). Teoriia ta praktyka profesiinoi vidpovidalnosti osobystosti [Theory and practice of professional responsibility of the individual]. Dysertatsiia na zdobuttia stupenia doktora psykholohichnykh nauk za spetsialnistiu 19.00.01 – Instytut psykholohii im. H.S. Kostiuka NAPN Ukrainy, Kyiv [in Ukrainian]. 4. Williamson, Jeanine M. & Lounsbury John W. & Han, Lee D. (2013). Key personality traits of engineers for innovation and technology development. Journal of Engineering and Technology Management, Vol. 30, Iss. 2, 157-168, ISSN 0923-4748. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jengtecman.2013.01.003 [in English] 5. Litvinenko, V., Bowbriсk, I., Naumov I. & Zaitseva, Z. (2022).Global guidelines and requirements for professional competencies of natural resource extraction engineers: Implications for ESG principles and sustainable development goals, Journal of Cleaner Production, Vol. 338, 130530, ISSN 0959-6526. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.130530 [in English]. 6. Krippendorff, K. (1980). Content analysis. An Introduction to its Methodology. Beverly Hills [in English]. 7. Tryfonov, E. V. (2009). Psykhofyzyolohyia cheloveka: Russko-anhlo-rossyiskaia эntsyklopedyia [Human Psychophysiology: Russian-English-Russian Encyclopedia] 13-e yzd. SPb., s.853 [in Russian]. 8. Bodrov, V. (2022). Psykholohyia professyonalnoi deiatelnosty. Teoretycheskye y prykladnye problemy [Psychology of professional activity. Theoretical and applied problems]. Litres [in Russian]. 9. Kalnysh V. V. y dr. (2006).Sovremennoe sostoianye professyonalnoho psykhofyzyolohycheskoho otbora v Ukrayne [The current state of professional psychophysiological selection in Ukraine]. Medytsyna truda y promyshlennaia ekolohyia, №. 3, 12-17 [in Russian]. 10. Leshchenko, H. (2014). Profesiino vazhlyvi yakosti fakhivtsiv z avariinoho obsluhovuvannia na aviatsiinomu transporti [Professionally important qualities of specialists in emergency services on air transport]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Ser.: Pedahohichni nauky, №. 134. 136-140 [in Ukrainian]. 11. Fadeeva, V.N. & Kirillov, N.P. (2015). The Issues of Development of a Creative Professional. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 166, 333-338, ISSN 1877-0428 DOI: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.532 [in English]. 12. Santos, V., Mamede, H., Silveira, C. & Reis L. (2022). Methodology for Introducing Creativity in Requirements Engineering. Procedia Computer Science, Vol. 196, 27-35, ISSN 1877-0509. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.11.069 [in English]. 13. Meshko, H. M., Habrusieva, N. V. & Kryskov, A. A. (2021). Research of professional responsibility of students of technical specialities by means of information and communication technologies. Journal of Physics: Conference Series. IOP Publishing, Т. 1840, №. 1, 012058. DOI: 10.1088 / 1742-6596 / 1840/1/012058 [in English].uk_UA
dc.identifier.citationenМешко Г., Габрусєва Н. Методика дослідження професійної відповідальності студентів технічних спеціальностей. Наука і техніка сьогодні. Сер.: Педагогіка. 2022. № 5 (5). С. 353–366. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5)-353-365uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри інформаційної діяльності та соціальних наук

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Методика_merged.pdf627,68 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.