Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39219

Назва: Розвиток компетенцій як інструмент забезпечення ефективного управління соціальними проектами
Інші назви: Competence development as a tool to ensure social projects effective management
Автори: Рудич, Л.
Стеценко, В.
Шаповалов, В.
Rudych, L.
Stetsenko, V.
Shapovalov, V.
Приналежність: Вищий навчальний заклад Укоопспілки «Полтавський університет економіки і торгівлі», Полтава, Україна
Ukoopspilka Higher Educational Institution «Poltava University of Economics and Trade», Poltava, Ukraine
Бібліографічний опис: Рудич Л. Розвиток компетенцій як інструмент забезпечення ефективного управління соціальними проектами / Л. Рудич, В. Стеценко, В. Шаповалов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 76. — № 3. — С. 23–29. — (Економіка).
Bibliographic description: Rudych L., Stetsenko V., Shapovalov V. (2022) Rozvytok kompetentsii yak instrument zabezpechennia efektyvnoho upravlinnia sotsialnymy proektamy [Competence development as a tool to ensure social projects effective management]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 76, no 3, pp. 23-29 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 3 (76), 2022
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 3 (76), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 3
Том: 76
Дата публікації: 21-чер-2022
Дата подання: 21-чер-2022
Дата внесення: 13-гру-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.03.023
УДК: 316.005
Теми: соціальний проект
управління соціальними проектами
компетенції
ієрархія компетенцій
ключові компетенції
розвиток компетенцій
social project
management of social projects
competencies
hierarchy of competencies
key competencies
development of competencies
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 23-29
Початкова сторінка: 23
Кінцева сторінка: 29
Короткий огляд (реферат): Сучасні реалії мають багато викликів для суспільства й економіки, оскільки глобальна економічна криза та внутрішні економічні й політичні проблеми України не сприяють розвитку. На тлі цих викликів актуальною стає підтримка усього населення, прагнення покращення якості життя, зокрема в соціально вразливих верствах. Соціальні проекти в таких умовах покликані підтримувати соціальну стабільність, підвищувати якість життя населення, і, в свою чергу, потребують професійного персоналу. Досліджено суть та особливості соціальних проектів як інструменту підвищення якості життя, забезпечення соціального ефекту від реалізації, а також роль розвитку компетенцій у контексті забезпечення ефективного управління соціальними проектами. Визначено зміст управління соціальними проектами в сучасних умовах як організації, планування, керівництва, координації трудових, фінансових і матеріальнотехнічних ресурсів упродовж проектного циклу, спрямованих на ефективне досягнення їх мети й певний соціальний ефект. Визначено деякі принципи успішних соціальних проектів, що уможливлює підвищення ефективності управління ними. Сформовано певний алгоритм управління соціальними проектами, який передбачає: аналіз проблем соціальної сфери, визначення пріоритетів соціальної сфери, формування структури управління соціальними проектами, розроблення та реалізація соціальних проектів, досягнення результатів і соціального ефекту. Визначено роль компетенцій, зокрема управлінських, в забезпеченні ефективності управління соціальними проектами. На підґрунті визначення поняття «компетенція» розкрито ієрархію компетенцій управлінського персоналу соціального проекту. Визначено ключові компетенції управлінського персоналу соціальних проектів, серед яких лідерство, дисципліна, прогнозування соціального розвитку, емпатія, емоційний інтелект тощо. З урахуванням специфіки управлінських компетенцій сформовано алгоритм їх розвитку з метою забезпечення ефективності управління соціальними проектами в сучасних умовах, що передбачає певні етапи від аналізу наявних компетенцій управлінського персоналу до відповідності нових компетенцій меті і завданням соціального проекту.
Modern realities have many challenges for society and the economy, as the global economic crisis and Ukraine's internal economic and political problems are not conducive to development. Against the background of these challenges, the support of the whole population, the desire to improve the quality of life, in particular in socially vulnerable groups, is becoming important. Social projects in such conditions are designed to maintain social stability, improve the quality of life, and in turn require professional staff. The article examines the essence and features of social projects as a tool to improve the quality of life, ensuring the social effect of implementation, as well as the role of competence development in the context of ensuring effective management of social projects. The content of social project management in modern conditions as organization, planning, management, coordination of labor, financial and logistical resources during the project cycle, aimed at effectively achieving their goals and a certain social effect. Some principles of successful social projects are defined, which allows to increase the efficiency of their management. A certain algorithm of social project management has been formed, which includes: analysis of social sphere problems, determination of social sphere priorities, formation of social project management structure, development and implementation of social projects, achievement of results and social effect. The role of competencies, in particular managerial ones, in ensuring the effectiveness of social project management is determined. Based on the definition of the concept of «competence», the hierarchy of management staff competencies of the social project is revealed. The key competencies of the social projects management stafff, including leadership, discipline, forecasting social development, empathy, emotional intelligence, etc. are identified. Taking into account the specifics of managerial competencies, an algorithm for their development was formed to ensure the effectiveness of social project management in modern conditions, which involves certain stages from analysis of existing competencies of management staff to new competencies goals and objectives of the social project.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39219
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.websib.ru/vospitanie/04-05/metod1.htm
http://www.websib.ru/vospitanie/04-05/metod1/htm
Перелік літератури: 1. Коган М. С. Метод проектов и условия его эффективного применения в воспитательной работе. URL: http://www.websib.ru/vospitanie/04-05/metod1.htm.
2. Тернопільська В. І., Бакуліна О. С. Управління соціальними проектами: формування цілей та доцільності їх реалізації. Демографія, економіка праці, соціальна економіка і політика. 2020. Вип. 39. С. 309–312.
3. Мазур И. И., Шапиро В. Д., Ольдерогге Н. Г. Управление проектами: учебное пособие. 2-е изд. М.: Омега-Л, 2004. 664 с.
4. Товб А. С., Цинес Г. Л. Управление проектами: стандарты, методы, опыт. М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2003. 240 с.
5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. PMI Standards Committee; ed. Duncan W.R.,1996.
6. Бутченко Т. І. Соціально-політичне проектування: проблема взаємозв’язку суспільних потреб і державних інтересів: навчальний посібник. Запоріжжя: КСК-Альянс, 2011. 280 с.
7. Бояцис Р. Компетентный менеджер. Модель эффективной работы пер. с англ. Москва: HIPPO, 2008. 352 с.
8. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация; пер. с англ. Москва: «Когито-центр», 2002. 396 с.
9. Кибанов А. Я., Коновалова В. Г., Ушакова М. В. Служба управления персоналом: учебн. пособие. М.: КНОРУС, 2010. 416 с.
10.Лінчевський Е. Е. Психологічні аспекти взаєморозуміння: Прогнозування в процесі спілкування. Львів: «Знання», 1982. 36 с.
11. Педагогічні технології неперервної професійної освіти: монографія; за ред. С. О. Сисоєвої. К.: Віпол, 2001. 510 с.
12. Плахотный А. Ф. Свобода и ответственность: социологический аспект проблемы. Харьков: Изд-во ХГУ, 1972. 158 с.
References: 1. Kohan M. S. Metod proektov і uslovyia eho эffektіvnoho prymenenіia v vospytatelnoi rabote. [The method of projects and conditions of its effective application in educational work]. URL: http://www.websib.ru/vospitanie/04-05/metod1/htm.
2. Ternopilska V. I., Bakulina O. S. (2020). Upravlinnia sotsialnymy proektamy: formuvannia tsilei ta dotsilnosti yikh realizatsii. [Management of social projects: the formation of goals and feasibility of their implementation] Demohrafiia, ekonomika pratsi, sotsialna ekonomika i polityka. Vyp. 39. P. 309–312.
3. Mazur Y. Y., Shapyro V. D., Olderohhe N. H. (2004) Upravlenye proektamy: Uchebnoe posobye. [Project Management: A Study Guide]. 2-e yzd. M. 664 p.
4. Tovb A. S., Tsynes H. L. (2003). Upravlenye proektamy: standarty, metody, opyt. [Project management: standards, methods, experience]. M. 240 р.
5. A Guide to the Project Management Body of Knowledge. PMI Standards Committee; ed. Duncan W. R., 1996.
6. Butchenko T. I. (2011). Sotsialno-politychne proektuvannia: problema vzaiemozviazku suspilnykh potreb i derzhavnykh interesiv: navchalnyi posibnyk. [Socio-political design: the problem of the relationship between social needs and public interests: a textbook]. Zaporizhzhia. 280 p.
7. Boiatsys R. (2008). Kompetentnyi menedzher. Model эffektivnoi raboty. [Competent manager. Model of effective work]. M. 352 p.
8. Raven Dzh. (2002). Kompetentnost v sovremennom obshchestve: vyiavlenie, razvitie y realyzatsiia. [Competence in modern society: identification, development and implementation]. M. 396 p.
9. Kybanov A. Ya., Konovalova V. H., Ushakova M. V. (2010). Sluzhba upravlenyia personalom: uchebn. posobye. [Personnel management service: a textbook]. M. 416 p.
10. Linchevskyi E. E. (1982). Psykholohichni aspekty vzaiemorozuminnia: Prohnozuvannia v protsesi spilkuvannia. [Psychological aspects of mutual understanding: Forecasting in the process of communication]. Lviv. 36 p.
11. Pedahohichni tekhnolohii neperervnoi profesiinoi osvity: monohrafiia; za red. S. O. Sysoievoi. [Pedagogical technologies of continuous professional education: monograph]. K. 2001. 510 p.
12. Plakhotnyi A. F. (1972). Svoboda i otvetstvennost’: sotsiolohycheskii aspekt problemy. [Freedom and responsibility: the sociological aspect of the problem]. Kharkov. 158 p.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 3 (76)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.