Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39212

Назва: Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу комерційного підприємства
Інші назви: Marketing strategic analysis of the competitive potential of commercial enterprise
Автори: Краузе, Ольга Ігорівна
Піняк, Ірина Любомирівна
Шпилик, Світлана Василівна
Krause, O.
Pinyak, I.
Shpylyk, S.
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Краузе О. І. Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу комерційного підприємства / Ольга Краузе, Ірина Піняк, Світлана Шпилик // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 76. — № 3. — С. 81–90. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Krause O., Pinyak I., Shpylyk S. (2022) Marketynhovyi stratehichnyi analiz konkurentnoho potentsialu komertsiinoho pidpryiemstva [Marketing strategic analysis of the competitive potential of commercial enterprise]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 76, no 3, pp. 81-90 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 3 (76), 2022
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 3 (76), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 3
Том: 76
Дата публікації: 21-чер-2022
Дата подання: 10-чер-2022
Дата внесення: 13-гру-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.03.081
УДК: 339.138
Теми: комерційні підприємства
конкурентний потенціал
маркетинговий стратегічний аналіз
конкурентоспроможність
методи оцінювання
commercial enterprises
competitive potential
marketing strategic analysis
competitiveness
evaluation methods
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 81-90
Початкова сторінка: 81
Кінцева сторінка: 90
Короткий огляд (реферат): Досліджено сутність, властивості та умови формування конкурентного потенціалу комерційного підприємства. Конкурентний потенціал формується з конкурентних можливостей внутрішнього і зовнішнього походження, що дозволяють підприємству ефективно конкурувати в ринкових умовах. Конкурентну позицію комерційного підприємства формують управлінські, інтелектуальні, ресурсні, виробничі, інноваційні й маркетингові чинники. До факторів, що формують маркетинговий потенціал комерційного підприємства, належать: рівень кваліфікації та досвіду маркетологів, частка ринку підприємства, відомості торгової марки, комплекс маркетингу, імідж підприємства, лояльність споживачів/клієнтів та партнерські відносини з постачальниками й посередниками. Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу є підґрунтям для формування виваженої стратегії розвитку підприємства. Алгоритм проведення маркетингового стратегічного аналізу конкурентного потенціалу комерційного підприємства передбачає послідовне виконання певних етапів: визначення факторів впливу на конкурентний потенціал підприємства та їх оцінювання, оцінювання внутрішніх ресурсів підприємства, прогнозування імовірного впливу факторів бізнес-середовища та розроблення рекомендацій щодо формування стратегії використання конкурентного потенціалу комерційного підприємства. Основними функціями маркетингового стратегічного аналізу конкурентного потенціалу комерційного підприємства є такі: аналіз факторів, що визначають зростання конкурентного потенціалу; виявлення чинників і причин поточного стану підприємства; підготовка та обґрунтування прийнятих управлінських рішень; виявлення й мобілізація резервів якісного і кількісного покращення конкурентного потенціалу. Маркетинговий стратегічний аналіз дозволяє виявити як внутрішні, так і зовнішні резерви конкурентного потенціалу. Оцінювання конкурентного потенціалу комерційного підприємства може здійснюватися на основі ресурсного, результативного та резервного підходів. Теорія й практика оцінювання конкурентного потенціалу підприємства оперує значною кількістю різноманітних методів, які різняться за складністю використання та доцільністю застосування залежно від масштабу виробництва і специфіки сфери діяльності комерційного підприємства. Такі методи можна класифікувати: за напрямом формування інформаційної бази (критеріальні та експертні методи); за способом відображення кінцевих результатів (графічні, математичні та логічні методи); за придатністю до розроблення управлінських рішень (одномоментно та стратегічні методи оцінювання); за способом оцінювання (індикаторні та матричні методи). Розглянуто переваги та недоліки перелічених методів оцінювання конкурентного потенціалу, також умови ефективності їх застосування.
The essence, properties and conditions of the formation of the competitive potential of the commercial enterprise are investigated in this paper. Competitive potential is formed from competitive opportunities of internal and external origin, which makes it possible for the enterprise to compete effectively in market conditions. The competitive position of the commercial enterprise is formed by managerial, intellectual, resource, production, innovation and marketing factors. Factors shaping the marketing potential of the commercial enterprise include: the level of qualification and experience of marketers, the enterprise's market share, brand information, the marketing mix, the enterprise's image, consumer/client loyalty, and partnerships with suppliers and intermediaries. Marketing strategic analysis of competitive potential is the basis for forming balanced strategy of the enterprise development. The algorithm for conducting marketing strategic analysis of the competitive potential of the commercial enterprise involves the sequential execution of certain stages: determining the factors influencing the competitive potential of the enterprise and their assessment, evaluating the internal resources of the enterprise, forecasting the likely impact of factors of the business environment, and developing recommendations for the formation of strategy for using the competitive potential of the commercial enterprise. The main functions of marketing strategic analysis of the competitive potential of the commercial enterprise are the following: analysis of factors that determine the growth of competitive potential; identification of factors and reasons for the current state of the enterprise; preparation and justification of management decisions; identification and mobilization of reserves for qualitative and quantitative improvement of competitive potential. Marketing strategic analysis makes it possible to identify both internal and external reserves of competitive potential. Evaluation of the competitive potential of the commercial enterprise can be carried out on the basis of resource, performance and reserve approaches. The theory and practice of evaluating the competitive potential of the enterprise operates with a significant number of various methods, which differ in the complexity of use and feasibility of application depending on the scale of production and the specifics of the field of activity of the commercial enterprise. Such methods can be classified in the following way: according to the direction of information base formation (criteria and expert methods); according to the method of displaying the final results (graphical, mathematical and logical methods); by suitability for the development of management decisions (simultaneous and strategic assessment methods); by assessment method (indicative and matrix methods). Advantages and disadvantages of the listed methods of assessing competitive potential, as well as the conditions for the effectiveness of their application are investigated in this paper.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39212
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201165
https://pidru4niki.com/12281128/ekonomika/virobnichiy_potentsial
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7750
Перелік літератури: 1. Андрос С. Інноваційний потенціал підприємства як фактор забезпечення конкурентоспроможності. Бізнес, інновації, менеджмент: проблеми та перспективи. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201165.
2. Бабій І. В. Теоретичні аспекти розвитку конкурентного потенціалу кластерів в Україні. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. № 2. Т. 2. С. 130–135.
3. Бачевський Б. Є., Заблодська І. В., Решетняк О. О. Потенціал і розвиток підприємства. URL: https://pidru4niki.com/12281128/ekonomika/virobnichiy_potentsial.
4. Варга В. П. Конкурентний потенціал як основа стабільності підприємства. Ефективна економіка. 2020. № 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7750.
5. Кузьмін О. Є., Мельник О. Г., Романко О. П. Конкурентоспроможність підприємства: планування та діагностика: монографія; за заг. ред. д.е.н., проф. Кузьміна О. Є. Івано-Франківськ: ІФНТУНГ, 2011. 180 с.
6. Матвєєв В. В. Методи оцінки конкурентного потенціалу підприємства. Ефективна економіка. 2013. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7750.
7. Олійник О. В., Іваненко В. О. Маркетинговий потенціал промислових підприємств України. Вісник ЖДТУ. 2016. № 1 (75). С. 97–103.
8. Поліщук І. І., Гудима Н. В. Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2017. № 20. С. 514–517.
9. Роїк О. М., Азарова А. О., Небава М.І. Основи стратегічного менеджменту: навчальний посібник. Вінниця: ВНТУ, 2007. 2013 с.
10. Романчик Т. В., Павленко Є. В. Конкурентний потенціал: сутність поняття. Е-економіка. 2017.№ 1 (1). С. 136–139.
11.Стахова М. В., Малик О.В. Конкурентний потенціал як основа формування конкурентоспроможності підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. № 16. С. 468–473.
12. Федонін О. С., Рєпіна І. М., Олексюк О. І. Потенціал підприємства: формування та оцінка: навчальний посібник. К.: КНЕУ. 2004. 316 с
References: 1. Andros S. Innovacijnyj potencial pidpryjemstva jak faktor zabezpechennja konkurentospromozhnosti [Innovative potential of the enterprise as a factor of ensuring competitiveness] Biznes, innovaciji, menedzhment: problemy ta perspektyvy. URL: http://confmanagement.kpi.ua/proc/article/view/201165.
2. Babij I. V. (2017) Teoretychni aspekty rozvytku konkurentnogho potencialu klasteriv v Ukrajini [Theoretical aspects of the development of the competitive potential of clusters in Ukraine]. Visnyk Khmeljnycjkogho nacionaljnogho universytetu. Ekonomichni nauky. No. 2. T. 2. P. 130–135.
3. Bachevsjkyj B. Je., Zablodsjka I. V., Reshetnjak O. O. Potencial i rozvytok pidpryjemstva [Thepotential and development of the enterprise]. URL: https://pidru4niki.com/12281128/ekonomika/virobnichiy_potentsial.
4. Vargha V. P. (2020) Konkurentnyj potencial jak osnova stabiljnosti pidpryjemstva [Competitive potential as the basis of enterprise stability]. Efektyvna ekonomika. No. 3. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7750.
5. Kuzjmin O. Je., Meljnyk O. Gh., Romanko O. P. (2011) Konkurentospromozhnistj pidpryjemstva: planuvannja ta diaghnostyka [Enterprise competitiveness: planning and diagnosis]: monoghrafija; za zagh. red. d. e. n., prof. Kuzjmina O. Je. Ivano-Frankivsjk: IFNTUNGh. 180 p.
6. Matvjejev V. V. (2013) Metody ocinky konkurentnogho potencialu pidpryjemstva [Methods of assessing the competitive potential of the enterprise]. Efektyvna ekonomika. No 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7750.
7. Olijnyk O. V., Ivanenko V. O. (2016) Marketynghovyj potencial promyslovykh pidpryjemstv Ukrajiny [Marketing potential of industrial enterprises of Ukraine]. Visnyk ZhDTU. No. 1 (75). P. 97–103.
8. Polishhuk I. I., Ghudyma N. V. (2017) Marketynghove upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva [Marketing management of enterprise competitiveness]. Ekonomika ta upravlinnja pidpryjemstvamy. No. 20. P. 514–517.
9. Rojik O. M., Azarova A. O., Nebava M. I. (2007) Osnovy strateghichnogho menedzhmentu [Basics ofstrategic management]: navchaljnyj posibnyk. Vinnycja: VNTU. 2013 p.
10.Romanchyk T. V., Pavlenko Je. V. (2017) Konkurentnyj potencial: sutnistj ponjattja [Competitive potential: the essence of the concept]. E-ekonomika. No. 1 (1). P. 136–139.
11. Stakhova M. V., Malyk O. V (2017). Konkurentnyj potencial jak osnova formuvannja konkurentospromozhnosti pidpryjemstva [Competitive potential as a basis for the formation of the enterpriseʼs competitiveness]. Ghlobaljni ta nacionaljni problemy ekonomiky. No. 16. P. 468–473.
12. Fedonin O. S., Rjepina I. M., Oleksjuk O. I. (2204) Potencial pidpryjemstva: formuvannja ta ocinka [Enterprise potential: formation and assessment]: navchaljnyj posibnyk. K.: KNEU. 316 p.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 3 (76)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.