Defnyddiwch y dynodwr hwn i ddyfynnu neu i gysylltu â'r eitem hon: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38868
Cofnod metadata llawn
Maes DCGwerthIaith
dc.contributor.authorГолда, Надія-
dc.contributor.authorGolda, Nadiia-
dc.date.accessioned2022-10-07T07:01:38Z-
dc.date.available2022-10-07T07:01:38Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationГолда Н. Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку [Електронний ресурс] / Голда Надія // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 602-609. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38868-
dc.description.abstractумовах сучасного розвитку економіки, проблема конкурентоспроможності є актуальною для всіх суб’єктів господарювання, які виробляють і реалізовують продукцію чи послуги. Перспективи підвищення конкурентоспроможності національної економіки є однією з першочергових задач державної політики. На фоні міжнародного ринку процес глобалізації для українських підприємств є неминучим і тому конкурентна боротьба стає більш жорсткою та набуває масштабів глобального характеру. Не вся українська продукція відповідає рівню конкурентоспроможності як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках. Сучасний стан розвитку більшості вітчизняних підприємств не дозволяє успішно конкурувати з іноземними виробниками. Укрупнення та глобалізація ринків посилює конкуренцію між його дійовими особами сприяє пошуку нових шляхів утримання рівня конкурентоспроможності. З точки зору глобалізації конкурентоспроможність передбачає здатність пошуку конкурентної позиції в постійно мінливому середовищі, що формується під впливом посилення взаємозв'язку національних економік країн світу. Для збереження конкурентної позиції і досягнення лідерства підприємства повинні постійно оновлювати технології, розширювати сфери діяльності, шукати конкурентні переваги, що є потужнішим джерелом розвитку будь-якого підприємства. Покращення ринкових позицій підприємства сприяє досягненню українськими підприємствами стійких конкурентних переваг на внутрішніх і зовнішніх ринках, яке неможливе без створення ефективної системи управління конкурентоспроможністю. Основними факторами, які значно впливають на конкурентоспроможність продукції є ступінь задоволення попиту на неї, ємність окремих сегментів ринку, присутність конкурентів, соціально-демографічні характеристики, розвиток збутової сітки та післяпродажне обслуговування. Розглядаючи конкурентоспроможність як узагальнену економічну категорію, пов'язану із ситуацією на товарному ринку в умовах вільної конкуренції, та, включаючи проектні, виробничі, розподільчі й споживчі аспекти результатів економічної діяльності, необхідно мати на увазі, що продукція являється пасивним компонентом ринку, а активними компонентами являються суб'єкти господарювання, які можуть бути опосередкованими носіями конкурентоспроможності. В сучасних умовах визріла об'єктивна потреба в адаптації теоретико-методичних прийомів та методів управління при створенні та реалізації конкурентоспроможної продукції, враховуючи специфічні умови функціонування вітчизняних підприємств. В умовах загострення конкуренції як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках, одним з головних засобів досягнення успіху вітчизняних виробників промислової продукції у конкурентній боротьбі є підвищення її конкурентоспроможності.uk_UA
dc.description.abstractIn the current development of the economy, the problem of competitiveness is relevant for all businesses that produce and sell products or services. Prospects for increasing the competitiveness of the national economy is one of the priorities of public policy. Against the background of the international market, the process of globalization is inevitable for Ukrainian enterprises and therefore the competition is becoming tougher and gaining global scale. Not all Ukrainian products meet the level of competitiveness in both foreign and domestic markets. The current state of development of most domestic enterprises does not allow to compete successfully with foreign manufacturers. The consolidation and globalization of markets intensifies competition between its actors and helps to find new ways to maintain the level of competitiveness. From the point of view of globalization, competitiveness implies the ability to find a competitive position in a constantly changing environment, which is formed under the influence of strengthening the relationship of national economies. To maintain a competitive position and achieve leadership, companies must constantly update technology, expand the scope of activities, look for competitive advantages, which is a more powerful source of development of any enterprise. Improving the market position of the enterprise by achieving Ukrainian competitive advantages in domestic and foreign markets is impossible without creating an effective system of competitiveness management. The main factors that significantly affect the competitiveness of products are the degree of satisfaction of demand for it, the capacity of individual market segments, the presence of competitors, socio-demographic characteristics, sales network development and after-sales service. Considering competitiveness as a generalized economic category related to the situation on the commodity market in conditions of free competition, and including design, production, distribution and consumer aspects of economic results, it should be borne in mind that products are a passive component of the market and active components are business entities that can be indirect carriers of competitiveness. In modern conditions, there is an objective need to adapt theoretical and methodological techniques and management methods in the creation and implementation of competitive products, taking into account the specific conditions of functioning of domestic enterprises. In conditions of intensifying competition in both domestic and foreign markets, one of the main means of achieving success of domestic industrial producers in the competition is to increase its competitiveness.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent602-609-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdfuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectтоварuk_UA
dc.subjectконкуренціяuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectкоефіцієнт конкурентоспроможностіuk_UA
dc.subjectконкурентна позиціяuk_UA
dc.subjectуправління конкурентоспроможністюuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectproductuk_UA
dc.subjectcompetitionuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectcompetitive advantageuk_UA
dc.subjectcompetitiveness ratiouk_UA
dc.subjectcompetitive positionuk_UA
dc.subjectcompetitiveness managementuk_UA
dc.titleКонкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвиткуuk_UA
dc.title.alternativeCompetitiveness of enterprises in the context of sustainable developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages8-
dc.subject.udc339.13uk_UA
dc.relation.references1. Балабанова Л. В., Кривенко Г. В., Балабанова І. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навч. посіб. Київ: ВД «Професіонал», 2019. 256 с.uk_UA
dc.relation.references2. Білоцерківець В. В., Завгородня О. О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю та зовнішньоекономічною діяльністю. Ч. 1: Конспект лекцій з дисципліни для студентів. Д.: НМетАУ, 2019. 49 с.uk_UA
dc.relation.references3. Мочерний С. В. Основи підприємницької діяльності: Навч. Посіб.: Київ: Академія, 2005. 280 с.uk_UA
dc.relation.references4. Іванов Ю.Б. Конкурентні переваги підприємства: оцінка, формування та розвиток : монографія. Харків: ВД «ІНЖЕК», 2018. 352 с.uk_UA
dc.relation.references5. Лупак Р. Л., Васильців Т. Г. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посіб. Львів: Видавництво ЛКА, 2016. 484 с.uk_UA
dc.relation.references6. Закон України "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності" відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998 р.uk_UA
dc.relation.referencesen1. Balabanova L. V. (2019) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Management of the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: VD «Profesional». (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen2. Bilotserkivets V. V., Zavhorodnia O. O. (2019) Upravlinnia mizhnarodnoiu konkurentospromozhnistiu ta zovnishnoekonomichnoiu diialnistiu.[ Management of international competitiveness and foreign economic activity ]. NMetAU (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen3. Mochernyi S. V. (2005.) Osnovy pidpryiemnytskoi diialnosti [Fundamentals of entrepreneurial activity] Kyiv. Akademiia. ( in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen4. Topchiev A. G., Tsinshen Van (2003) Ustoychivyy turizm i ekoturizm: tendentsii i problemy razvitiya // Ustoychivoe razvitie ekologicheskogo turizma na Chernomorskom poberezhe [Sustainable tourism and ecotourism: trends and development problems // Sustainable development of ecological tourism on the Black Sea coast] Odessa. TsNTEPI, pp. 241–249.uk_UA
dc.relation.referencesen5. Lupak R. L., Vasyltsiv T. H. (2016) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: [Competitiveness of the enterprise ]. Lviv. Vydavnytstvo LKA (in Ukrainian)uk_UA
dc.relation.referencesen6. Zakon Ukrainy "Pro obmezhennia monopolizmu ta nedopushchennia nedobrosovisnoi konkurentsii u pidpryiemnytskii diialnosti" ["On Restriction of Monopoly and Prevention of Unfair Competition in Entrepreneurial Activity"] vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy (VVR), 1998.uk_UA
dc.identifier.citationenGolda, N. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstv u konteksti staloho rozvytku [Competitiveness of enterprises in the context of sustainable development]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 602-609. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdfuk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2022.02.602-
dc.subject.jelМ31uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraineuk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1492-6678-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue2(25)-
dc.citation.spage602-
dc.citation.epage609-
dc.coverage.countryUAuk_UA
Ymddengys yng Nghasgliadau:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

Ffeiliau yn yr Eitem Hon:
Ffeil Disgrifiad MaintFformat 
21gnmksr.pdfКОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ У КОНТЕКСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ728,23 kBAdobe PDFGweld/Agor


Diogelir eitemau yn DSpace gan hawlfraint, a chedwir pob hawl, onibai y nodir fel arall.