Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38784
Titolo: | Analysis of the main global trends for e-commerce |
Titoli alternativi: | Аналіз основних світових трендів електронної комерції |
Autori: | Kovalchyk, Olena Kovalchyk, Iryna Ковальчик, Олена Ковальчик, Ірина |
Affiliation: | Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine Ivan Franko National University of Lviv 1 University str., 79000, Lviv, Ukraine Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя Львівський національний університет імені Івана Франка |
Bibliographic description (Ukraine): | Ковальчик О. Analysis of the main global trends for e-commerce. [Електронний ресурс] / Олена Ковальчик. Ірина Ковальчик // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 541-549. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf |
Bibliographic description (International): | Kovalchyk, O. & Kovalchyk, I. (2021) Analysis of the main global trends for e-commerce. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 541-549. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf |
Journal/Collection: | Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Issue: | 2(25) |
Data: | nov-2021 |
Submitted date: | ott-2021 |
Date of entry: | 22-set-2022 |
Editore: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Тернопіль |
ORCID Id: | https://orcid.org/0000-0002-7253-7849 https://orcid.org/0000-0001-9788-4073 |
DOI: | https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.541 |
UDC: | 330.341.1 |
JEL: | H12 |
Parole chiave: | e-commerce e-commerce trends online retail електронна комерція тренди е-комерції онлайн-ритейл |
Number of pages: | 9 |
Page range: | 541-549 |
Start page: | 541 |
End page: | 549 |
Abstract: | The article provides an overview of the main current trends in the development of e-commerce in the world and analyzes them. These global trends are grouped into three categories: trends in general, the transformation of the e-market audience and its needs, as well as the convenience of online shopping.
When had considered the general trends, statistical data, and dynamics of the global development of e-commerce are given, the trends formed under the influence of the COVID-19 pandemic are highlighted? Prospects for the development of online retail in the world and in Ukraine are considered, its statistics and features are studied. The advantages of the introduction of omnichannel trade are analyzed and business recommendations for its effective development are given. The advantages of a niche (specialized) online store and the prospects for the development of this trend are studied. Moreover, the role of marketplaces in the development of e-commerce has been established, as well as the fact that marketplaces have become the fastest growing online sales channel in 2020. The influence of mobile commerce on the development of e-commerce, in general, is analyzed and it is highlighted that mobile phones are becoming the center of new ways of buying. The impact of the use of artificial intelligence for personalization and automation of sales, which significantly improves the user experience, has been studied.
The analysis of the transformation of the e-market audience and its needs showed that there was a significant growth of the youth segment and increased support for small and local businesses.
The analysis of the convenience of online shopping has identified the following main trends: the use of augmented reality and the benefits of business from this tool. The effect of reducing the time and cost of delivery of goods and payment diversity on the increase in the number of purchases was also studied. It was found that the additional cost of online order delivery is the most common reason for refusing to purchase. Methods for increasing the possibility of payment when buying online are given. У статті подано огляд основних сучасних трендів розвитку електронної комерції у світі та проведено їх аналіз. Дані світові тренди згруповано у три категорії: тенденції в цілому, трансформація аудиторії електронного ринку та її потреб, а також зручність здійснення покупок он-лайн. При розгляді загальних тенденцій наведено статистичні дані та динаміку світового розвитку електронної комерції, виділено тренди, що сформувалися під впливом пандемії COVID-19. Розглянуто перспективи розвитку онлайн-ритейлу у світі та в Україні, досліджено його статистику та особливості. Проаналізовано переваги впровадження омніканальної торгівлі та надано рекомендації бізнесу для її ефективного розвитку. Досліджено переваги нішевого (спеціалізованого) інтернет-магазину і перспективи розвитку цього тренду. Встановлено роль маркетплейсів у розвитку електронної торгівлі, а також що саме маркетплейси стали найбільш швидкозростаючим онлайн-каналом продажів у 2020 році. Проаналізовано вплив мобільної комерції на розвиток е-комерції в цілому та виділено, що мобільні телефони стають центром нових шляхів покупки. Досліджено вплив від застосування штучного інтелекту для персоналізації та автоматизації продажів, що значно покращує користувацький досвід. Аналіз трансформації аудиторії електронного ринку та її потреб показав, що відбулося значне зростання молодіжного сегменту та посилилася підтримка малого й місцевого бізнесу. Аналіз за зручністю здійснення покупок он-лайн дозволив виділити наступні основні тренди: застосування доповненої реальності та вигоди бізнесу від цього інструменту. Також було досліджено вплив зниження термінів і вартості доставки товарів та платіжної різноманітності на збільшення кількості покупок. Виявлено, що додаткові витрати на доставку онлайн-замовлення є найпоширенішою причиною відмови від покупки. Наведено методи для збільшення можливості оплати при купівлі он-лайн. |
Sponsorship: | The authors received no direct funding for this research. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38784 |
ISSN: | 2223-3822 |
Copyright owner: | Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL for reference material: | http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21koatek.pdf https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales https://highstreet.io/2021-ecommerce-trends/ https://www.semrush.com/blog/ecommerce-covid-19/ https://media.bazaarvoice.com/personalization-ebook.pdf https://www.juniperresearch.com/press/retailer-spending-on-ai-to-grow-7-3bn-2022 https://www.shopify.com/enterprise/the-future-of-ecommerce https://www.prnewswire.com/news-releases/a-mixed-reception-for-augmented-reality-in-bricks--mortar-retail-efficiencies-over-engagement-300651752.html https://financesonline.com/ecommerce-trends/ https://blog.shift4shop.com/why-you-should-accept-cryptocurrency-in-your-e-commerce-store https://www.statista.com/chart/13139/estimated-worldwide-mobile-e-commerce-sales/ |
References (International): | 1. Global Ecommerce Sales (2019–2025). Available at: https://www.oberlo.com/statistics/global-ecommerce-sales (Accessed 20 October 2021). 2. Interview | 5 Trends that will Change the eCommerce Sector in 2021. Available at: https://highstreet.io/2021-ecommerce-trends/ (Accessed 16 October 2021). 3. Andrienko O. Ecommerce & Consumer Trends During Coronavirus. Available at: https://www.semrush.com/blog/ecommerce-covid-19/ (Accessed 18 October 2021). 4. Get personalization right or risk driving shoppers away. Available at: https://media.bazaarvoice.com/personalization-ebook.pdf (Accessed 20 October 2021). 5. Retailer Spending on AI to Grow Nearly Fourfold, Reaching $7.3 Billion by 2022. Available at: https://www.juniperresearch.com/press/retailer-spending-on-ai-to-grow-7-3bn-2022 (Accessed 21 October 2021). 6. Shopify Plus’ annual report on global ecommerce trends. Available at: https://www.shopify.com/enterprise/the-future-of-ecommerce (Accessed 21 October 2021). 7. A Mixed Reception for Augmented Reality in Bricks & Mortar Retail: Efficiencies over Engagement. Available at: https://www.prnewswire.com/news-releases/a-mixed-reception-for-augmented-reality-in-bricks--mortar-retail-efficiencies-over-engagement-300651752.html (Accessed 22 October 2021). 8. 11 Future Ecommerce Trends & Forecasts for 2021/2022 – A Look Into What’s Next. Available at: https://financesonline.com/ecommerce-trends/ (Accessed 20 October 2021). 9. Why You Should Accept Cryptocurrency in Your eCommerce Store. Available at: https://blog.shift4shop.com/why-you-should-accept-cryptocurrency-in-your-e-commerce-store (Accessed 20 October 2021). 10. Mobile E-commerce is up and Poised for Further Growth. Available at: https://www.statista.com/chart/13139/estimated-worldwide-mobile-e-commerce-sales/ (Accessed 22 October 2021). |
Content type: | Article |
È visualizzato nelle collezioni: | Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |
File in questo documento:
File | Descrizione | Dimensioni | Formato | |
---|---|---|---|---|
21koatek.pdf | ANALYSIS OF THE MAIN GLOBAL TRENDS FOR E-COMMERCE | 775,9 kB | Adobe PDF | Visualizza/apri |
Tutti i documenti archiviati in DSpace sono protetti da copyright. Tutti i diritti riservati.