Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38694

Назва: Глокальні товарні стратегії ТНК у системі менеджменту міжнародного бізнесу
Інші назви: Glocal TNC product strategies in the international business management system
Автори: Головань, Ольга Олексіївна
Олійник, Олександр Миколайович
Маркова, Світлана Вікторівна
Сухарева, Катерина Володимирівна
Holovan, Olha
Oliynyk, Oleksandr
Markova, Svitlana
Sukhareva, Kateryna
Приналежність: Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Zaporizhzhya National University, Zaporizhzhya, Ukraine
Бібліографічний опис: Глокальні товарні стратегії ТНК у системі менеджменту міжнародного бізнесу / Ольга Олексіївна Головань, Олександр Миколайович Олійник, Світлана Вікторівна Маркова, Катерина Володимирівна Сухарева // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2022. — Том 74. — № 1. — С. 132–140. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Holovan O., Oliynyk O., Markova S., Sukhareva K. (2022) Hlokalni tovarni stratehii TNK u systemi menedzhmentu mizhnarodnoho biznesu [Glocal TNC product strategies in the international business management system]. Galician economic journal (Tern.), vol. 74, no 1, pp. 132-140 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 1 (74), 2022
Galician economic journal, 1 (74), 2022
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 1
Том: 74
Дата публікації: 22-лют-2022
Дата подання: 22-гру-2021
Дата внесення: 7-вер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2022.01.132
УДК: 005.44
005.21
664(477)
Теми: глокалізація
стратегія
позиціювання
ринковий сегмент
галузь пивоваріння
бренд
glocalization
strategy
positioning
market segment
brewing industry
brand
Кількість сторінок: 9
Діапазон сторінок: 132-140
Початкова сторінка: 132
Кінцева сторінка: 140
Короткий огляд (реферат): Визначено, що глокальна бізнес-стратегія дозволяє компаніям зміцнювати конкурентні позиції, залучати клієнтів та підвищувати обізнаність про бренд, адаптуючи свою пропозицію до кожної окремої країни та місцевого сценарію і водночас зберігаючи акцент на масштабі та глобальному вимірі. Стратегія глокалізації означає створення та розповсюдження продуктів і послуг, призначених для глобального або міжнародного ринку, та здатність адаптувати їх до місцевих умов. Згідно з метою визначено особливості сучасного стану ринку безалкогольного пива України, а також запропоновано обґрунтування напрямків розвитку товарних стратегій транснаціональних компаній на українському ринку пива, зокрема на сегменті безалкогольного пива для жінок. Аналіз пропозиції безалкогольного пива на вітчизняному ринку виявив, що в портфелі найбільших виробників відсутнє крафтове безалкогольне пиво та пиво, смак якого був би до вподоби молодіжному та жіночому сегментам. Розроблена карта позиціювання за ціною та характеристиками смаку пропозиції безалкогольного пива в Україні виявила вільні ніші в цій категорії, а саме пиво зі смаком ягід, фруктів, ароматних трав та прянощів. Крім того, вільною є ніша крафтового пива. Такі товарні пропозиції можуть зацікавити молодь та жіночу частину населення, якій не подобається аромат солодового пива та його гіркий присмак. Беручи до уваги результати опитування та проведеного дослідження, рекомендовано транснаціональним компаніям адаптувати товарну стратегію шляхом розвитку сегменту безалкогольного пива для жінок. При цьому запропоновано стратегію позиціонування пива для жінок за такими характеристиками, як вміст вітамінів та мікроелементів, необхідних організму. Реалізація запропонованої глокальної товарної стратегії забезпечить зміцнення стану та збільшення ринкової частки транснаціональної компанії на ринку безалкогольного пива завдяки застосуванню стратегії горизонтальної диференціації за рахунок розширення лінійки смаків безалкогольного пива та вертикальної диференціації через залучення споживачів різних цінових сегментів.
It is defined in this paper that the glocal business strategy enables the companies to strengthen their competitive position, attract customers and raise brand awareness, adapting their offer to each individual country and local scenario, while maintaining the emphasis on scale and global dimension. Glocalization strategy means the creation and distribution of products and services designed for the global or international market, and the ability to adapt them to local conditions. According to the objective of the paper, the peculiarities of the Ukrainian non-alcoholic beer market current state is defined as well as the substantiation of the commodity strategies development directions of transnational companies in the Ukrainian beer market, in particular on the segment of non-alcoholic beer for women, is proposed. Analysis of non-alcoholic beer supply in the domestic market revealed that the portfolio of the largest producers does not include craft non-alcoholic beer and beer, the taste of which would suit the tastes of youth and womenʼs segments. The developed positioning scheme according to the price and taste characteristics of non-alcoholic beer offer in Ukraine revealed free niches in this category, especially beer with the taste of berries, fruits, aromatic herbs and spices. In addition, the niche of craft beer is free. Such product offers may be of interest to young people and women who do not like the smell of malt beer and its bitter taste. Taking into account the results of the survey and the conducted research, it is recommended that multinational companies adapt their product strategy by developing the segment of non-alcoholic beer for women. A strategy of positioning beer for women according to such characteristics as the content of required essential vitamins and microelements is proposed. The implementation of the proposed glocal product strategy will strengthen and increase the market share of the multinational company in non-alcoholic beer market due to the application of horizontal differentiation strategy by expanding the range of non-alcoholic beer flavors and vertical one by attracting consumers of different price segments.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38694
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2022
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Formuvannya-rynkovoi-ekonomiky/FRE-2009-22/2009_22-goncharova.pdf
https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/12/29/669609/
https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.110
https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.98
https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-2-9
https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-3-9
http://www.ukrstat.gov.ua/
https://comments.ua/ua/news/man/wine-and-drinks/641528-golovni-perevagi-spozhivannya-bezalkogol-nogo-piva.html
https://pivnoe-delo.info/issledovanie-potrebleniya-piva-v-ukraine/#001
http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Formuvanny-rynkovoi-ekonomiky/FREE2009-22/2009_22-goncharova.pdf
Перелік літератури: 1. Гончарова О. В. Понятійно-категорійна сутність та основні засади глокалізації. URL: http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Formuvannya-rynkovoi-ekonomiky/FRE-2009-22/2009_22-goncharova.pdf (дата звернення 22.12.2021).
2. Ліщинський І. О. Онтологічно-концептуальні засади глокалізації. Причорноморські економічні студії. 2018. Випуск 34. С. 20–24.
3. Ліщинський І. О. Глокалізація, фрагмеграція та альтернативні візії внутрішніх геоекономічних суперечностей. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Випуск 22. Частина 2. С. 77–81.
4. Фрідман О. А. Особливості інноваційного розвитку у світовому господарстві в умовах цифровізації економіки. Вісник ХНУ. Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм. 2020. Випуск 11. С. 89–93.
5. Нікішина О. В., Зарудна О. П. Глокалізація товарних ринків: теоретичні й прикладні аспекти. Економіка харчової промисловості. 2018. Том 10. Випуск 2. С. 9–21.
6. Вітренко Н. С. Проблеми та перспективи розвитку ринку пива України. Інтернаука. 2018. № 1. Том 2. С. 11–17.
7. Шевченко Е., Carlsberg Ukraine: экономический кризис в мире будет в 2021 или 2022 году. URL: https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/12/29/669609/. (дата звернення: 22.12.2021).
8. Кузьо Н. Є., Косар Н. С., Кубрак Н. Р. Стратегії розвитку пивоварних компаній в Україні. Економiка та держава. 2020. № 2. С. 110–114. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.110
9. Косар Н. С., Савченко Ю. Т., Кузьо Н. Є. Підвищення іміджу виробників пива в системі управління їх маркетинговою діяльністю. Економiка та держава. 2021. № 1. С. 98–103. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.98
10. Головань О. О., Олійник О. М., Маркова С. В., Олійник М. О. Реалізація стратегії глокалізації на вітчизняному ринку харчових продуктів. Наукові праці національного університету харчових технологій. 2018. Том 24. № 2. С. 60–67. DOI: https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-2-9
11. Головань О. О., Олійник О. М., Сухарева К. В., Коваленко Н. М. Позиціонування в системі глокального менеджменту ТНК. Наукові праці національного університету харчових технологій. 2018. Том 24. № 3. С. 62–70. DOI: https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-3-9
12.Сайт державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ (дата звернення: 22.12.2021).
13. Зинченко П. Головні переваги споживання безалкогольного пива. URL: https://comments.ua/ua/news/man/wine-and-drinks/641528-golovni-perevagi-spozhivannya-bezalkogol-nogo-piva.html (дата звернення: 22.12.2021).
14.Общенациональное исследование общественного мнения «Культура потребления пива в Украине». URL: https://pivnoe-delo.info/issledovanie-potrebleniya-piva-v-ukraine/#001 (дата звернення: 22.12.2021)
References: 1. Honcharova O. V. Poniatiino-katehoriina sutnist ta osnovni zasady hlokalizatsii. URL: http://base.dnsgb.com.ua/files/journal/Formuvanny-rynkovoi-ekonomiky/FREE2009-22/2009_22-goncharova.pdf. (accessed: 22.12.2021). [In Ukrainian].
2. Lishchynskyi I. O. (2018) Ontolohichno-kontseptualni zasady hlokalizatsii. [Ontologically conceptual principles of globalization]. Black Sea Economic Studies. Vol. 34. P. 20–24.
3. Lishchynskyi I. O. (2018) Hlokalizatsiia, frahmehratsiia ta alternatyvni vizii vnutrishnikh heoekonomichnykh superechnostei. [Globalization, fragmentation and alternative visions of internal geoeconomic contradictions]. Scientific Bulletin of the Uzhgorod National University. International economic relations and world economy. Issue 22. Part 2. P. 77–81.
4. Fridman O. A. (2020) Osoblyvosti innovatsiinoho rozvytku u svitovomu hospodarstvi v umovakh tsyfrovizatsii ekonomiky. [Features of innovative development in the world economy in terms of digitalization of the economy]. Bulletin of KhNU. International relations. Economy. Country Studies. Tourism. Issue 11. P. 89–93.
5. Nikishyna O. V., Zarudna O. P. (2018) Hlokalizatsiia tovarnykh rynkiv: teoretychni y prykladni aspekty. [Glocalization of commodity markets: Theoretical and applied aspects]. Economics of the food industry. Tom 10. Issue 2. P. 9–21.
6. Vitrenko N. S. (2018) Problemy ta perspektyvy rozvytku rynku pyva Ukrainy. [Problems and prospects for the development of the Ukrainian beer market]. Interinauk. No. 1. Tom 2. P. 11–17.
7. Evhenyi Shevchenko, Carlsberg Ukraine: ekonomycheskyi kryzys v myre budet v 2021 yly 2022 hodu. Available at: https://www.epravda.com.ua/rus/publications/2020/12/29/669609/. (accessed: 22.12.2021). [In Ukrainian].
8. Kuzo N. Ye., Kosar N. S. Kubrak N. R. (2020) Stratehii rozvytku pyvovarnykh kompanii v Ukraini. [Strategies for the development of brewing companies in Ukraine]. Economy and state. No. 2. P. 110–114. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.2.110
9. Kosar N. S., Savchenko Yu. T., Kuzo N. Ye. (2021) Pidvyshchennia imidzhu vyrobnykiv pyva v systemi upravlinnia yikh marketynhovoiu diialnistiu. [Increasing the image of beer manufacturers in the system of management of their marketing activities]. Economy and state. No. 1. P. 98–103. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.98
10. Holovan O. O., Oliinyk O. M., Markova S. V., Oliinyk M. O. (2018) Realizatsiia stratehii hlokalizatsii na vitchyznianomu rynku kharchovykh produktiv. [Implementation of globalization strategy on the domestic food market]. Scientific works of the National University of Food Technologies. Tom 24. No. 2. P. 60–67. DOI: https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-2-9
11. Holovan O. O., Oliinyk O. M., Sukhareva K. V., Kovalenko N. M. (2018) Pozytsionuvannia v systemi hlokalnoho menedzhmentu TNK. [Positioning in the Glocal TNC Management System]. Scientific works of the National University of Food Technologies. Tom 24. No. 3. P. 62–70. DOI: https://doi.org/10.24263/2225-2924-2018-24-3-9
12. Sait derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. URL: http://www.ukrstat.gov.ua/. (accessed 22.12.2021). [In Ukrainian].
13. Zynchenko P. Holovni perevahy spozhyvannia bezalkoholnoho pyva. URL: https://comments.ua/ua/news/man/wine-and-drinks/641528-golovni-perevagi-spozhivannya-bezalkogol-nogo-piva.html. (accessed: 22.12.2021). [In Ukrainian].
14. Obshchenatsyonalnoe yssledovanye obshchestvennoho mnenyia “Kultura potreblenyia pyva v Ukrayne”. URL: https://pivnoe-delo.info/issledovanie-potrebleniya-piva-v-ukraine/#001 (accessed: 22.12.2021). [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2022, № 1 (74)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.