Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38103
Title: | Проектування електроприводу для переобладнання автомобіля в електромобіль |
Other Titles: | Design of the electric drive for car re-equipment into the electric car |
Authors: | Паловці, Даніел Федорович Palovtsi, Daniel |
Bibliographic description (Ukraine): | Паловці Д. Ф. Проектування електроприводу для переобладнання автомобіля в електромобіль: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю "141 – електроенергетика, електротехніка та електромеханіка"/ Д. Ф. Паловці – Тернопіль: ТНТУ, 2022. – 66 с. |
Issue Date: | Jun-2022 |
Date of entry: | 21-Jun-2022 |
Publisher: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя |
Supervisor: | Коваль, Вадим Петрович Koval, Vadym |
UDC: | 621.3 |
Keywords: | електропривід електричний двигун силовий перетворювач electric drive electric motor power converter |
Number of pages: | 66 |
Abstract: | У ході виконання випускної кваліфікаційної роботи проведено дослідження електроприводу електромобіля, що проектується на базі автомобіля Mazda CX-5.
Розглянуто електропривід як загалом, так і зокрема, тобто взаємодія елементів приводу, як єдиної системи, та його окрема робота. Серед різних типів електромеханічних та електричних перетворювачів проведено вибір певного тягового електричного двигуна та силового перетворювача.
Для визначення електричної потужності приводу проведено розрахунки аналітичним методом та за допомогою циклів руху. За розрахованими значеннями визначаилися реальні моделі тягового електродвигуна та силового перетворювача.
Проведено дослідження впливу вихідних даних на параметри електромобіля, таких як, наприклад, споживана електрична потужність. До початкових даних можна віднести цикли руху, масу електромобіля та профіль шляху In the course of the final qualifying work, a study of the electric drive of an electric car designed on the basis of the Mazda CX-5 was conducted. The electric drive both in general and in particular is considered, ie the interaction of the drive elements as a single system and its separate work. Among the different types of electromechanical and electrical converters, a certain traction electric motor and power converter were selected. To determine the electric power of the drive, calculations were performed by analytical methods and using motion cycles. According to the calculated values, real models of traction motor and power converter were determined. A study of the influence of the initial data on the parameters of the electric car, such as, for example, electric power consumption. Initial data include driving cycles, electric vehicle weight and track profile |
Description: | У ході виконання кваліфікаційної роботи бакалавра проводилися дослідження електроприводу електромобіля, який проектувався на базі автомобіля Mazda CX-5. Розгляд електроприводу проводився як у загальному, так і зокрема, тобто взаємодія елементів приводу, як єдиної системи, та його окрема робота. За підсумками порівняльного аналізу серед різних типів тягових електричних двигунів та електричних перетворювачів, зроблено вибір на користь синхронного електродвигуна з постійними магнітами та тягового інвертора на IGBT-транзисторах з векторним керуванням. Для визначення електричної потужності приводу проводилися розрахунки аналітичним методом та за допомогою циклів руху. За результатами останнього визначено попередню потрібну потужність, значення якої становить 68,17 кВт. Цій умові відповідають синхронний двигун «ОРІОН-18-2М-02» (69 кВт) та тяговий інвертор «DTI-100H» (100 кВт). При проведенні досліджень впливу вихідних даних було виявлено, як форма циклу руху, маса транспортного засобу та профіль шляху впливають на параметри електромобіля. Визначено, що при максимальному завантаженні електромобіля виникає небезпека перегріву електродвигуна. У такому випадку наведено рекомендацію обмеження динамічних параметрів транспорту. |
Content: | ВСТУП 1 АНАЛІТИЧНИЙ РОЗДІЛ 8 1.1 Тяговий електричний привід 8 1.2 Привід постійного струму 9 1.3 Привід змінного струму 10 1.4 Висновки до розділу 16 2 ПРОЕКТНО-КОНСТРУКТОРСЬКИЙ РОЗДІЛ 2.1 Вибір і обґрунтування електричного перетворювача у електроприводі 17 2.1.1 Імпульсне регулювання тягового електродвигуна 17 2.1.2 Імпульсний напівпровідниковий регулятор 19 2.2 Висновки до розділу 30 3 РОЗРАХУНКОВИЙ РОЗДІЛ 3.1 Розрахунок необхідної потужності тягового електродвигуна 31 3.1.1 Вихідні дані 31 3.1.2 Аналітичний метод 32 3.1.3 Визначення необхідної потужності тягового електричного двигуна за заданим циклом руху 37 3.1.4 Розрахунок номінальної потужності електродвигуна та силового перетворювача 43 3.2 Дослідження впливу вихідних даних на потрібну потужність тягового електродвигуна 46 3.3 Дослідження різних циклів руху 47 3.4 Дослідження впливу маси електромобіля 52 3.5 Дослідження впливу профілю шляху 55 3.6 Висновки до розділ 58 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 4.1 Особливості електротравматизму, електричний струм як чинник небезпеки 60 4.2 Допомога при ураженні електричним струмом в електроустановках напругою до 1000 В 61 4.3 Сигнально-попереджувальні пристрої і фарбування обладнання 63 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 66 ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ 67 |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38103 |
Copyright owner: | © Паловці Д. Ф., 2022 |
References (Ukraine): | 1. Двигун постійного струму. [Електронний ресурс]. – Режим доступа: https://uk.wikipedia.org/wiki/ Двигун_постійного_струму. Html. 2. YouTube. Принцип работы асинхронного электродвигателя [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=uXwamyaiUKo 3. Щітково-колекторний вузол. [Електронний ресурс]. – Режим доступа: http://techtrend.com.ua/index.php?newsid=25403 4. Асинхронна машина. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.wiki.uk-ua.nina.az/Асинхронна_машина.html. 5. Синхронна машина. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://illustrationprize.com/uk/637-synchronous-machine.html 6. IXYS Corporation. Preliminary Technical Information IXYK120N120C3 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://alltransistors.com/pdfdatasheet _ixys/ixyk120n120c3.pdf 7. Технічні характеристики MAZDA CX-5. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mazda-vidi.com.ua/ua/model-lineup/mazda-cx-5/configuration. 8. Конструкция и расчѐт электрического оборудования электроподвижного состава: учебник / В.В. Бирюков. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2018. – 328 с.: ил. 9. Основи розрахунків руху автомобілів дорогами [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://road-project.okis.ru/file/road-project/LecturesOsnovy/Tema_2.pdf 10. Оцінка нормативних їздових циклів автомобілів з енергетичного балансу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: : http://library.ziyonet.uz/ru/book/66732/ 11. Гандзюк, М. П. Основи охорони праці [Текст] : підручник / М. П. Гандзюк, Є. П. Желібо, М. О. Халімовський ; за ред. М. П. Гандзюка ; МОН України. – 4-е видання. – К. : Каравела, 2008. – 384 с. – ISBN 966-8019-01-6. |
Content type: | Bachelor Thesis |
Appears in Collections: | 141 — Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка (бакалаври) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Паловці__Avtorska.doc | Авторська довідка_Паловці Д. Ф. | 80,5 kB | Microsoft Word | View/Open |
Паловці_КРБ.pdf | Кваліфікаційна робота бакалавра_Паловці Д. Ф. | 2,38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Admin Tools