Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37511

Назва: Soft skills та етичні аспекти ділової комунікації у професійній діяльності бухгалтера
Інші назви: Soft skills and ethical aspects of business communication in the professional activity of accountant
Автори: Нужна, Оксана Анатоліївна
Nuzhna, Oksana
Приналежність: Луцький національний технічний університет, Луцьк, Україна
Lutsk National Technical University, Lutsk, Ukraine
Бібліографічний опис: Нужна О. А. Soft skills та етичні аспекти ділової комунікації у професійній діяльності бухгалтера / Оксана Анатоліївна Нужна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 73. — № 6. — С. 25–32. — (Облік і оподаткування).
Bibliographic description: Nuzhna O. (2021) Soft skills ta etychni aspekty dilovoi komunikatsii u profesiinii diialnosti bukhhaltera [Soft skills and ethical aspects of business communication in the professional activity of accountant]. Galician economic journal (Tern.), vol. 73, no 6, pp. 25-32 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (73), 2021
Galician economic journal, 6 (73), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 73
Дата публікації: 21-гру-2021
Дата подання: 1-гру-2021
Дата внесення: 23-бер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.025
УДК: 174
657.1
Теми: бухгалтер
ділова комунікація
етика
компетентність
комунікативні навички
«м’які» навички
професійна етика
стандарти вищої освіти
accountant
business communication
ethics
competence
communication skills
soft skills
professional ethics
higher education standards
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 25-32
Початкова сторінка: 25
Кінцева сторінка: 32
Короткий огляд (реферат): Висвітлено актуальність теми дослідження. В наш час, коли багато з функцій, які раніше виконував бухгалтер, сьогодні успішно виконують автоматизовані системи обліку, вже недостатньо мати відповідну освіту й досвід роботи за фахом. Щоб бути затребуваним на ринку праці, бухгалтер має володіти, крім професійних компетентностей, ще й цілим рядом комунікативних умінь і особистісних навичок. Розглянуто зміст «твердих» навичок (hard skills) і «м’яких» навичок (soft skills), можливість перевірки та оцінювання рівня опануваннями ними в конкретних показниках. Досліджено, опанування якими комунікативними уміннями та «м’якими» навичками (soft skills) передбачено при підготовці фахівців з обліку й оподаткування у сфері вищої освіти. Проведено аналіз стандартів вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування» для першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти та визначено ті загальні й спеціальні компетентності, які відповідають «м’яким» навичкам (soft skills), і ті програмні результати навчання, яких ці компетентності дозволяють досягти. Виділено спільні та відмінні «м’які» навички (soft skills), які відповідають компетентностям і дозволяють досягти програмних результатів навчання для різних рівнів вищої освіти відповідно до стандартів вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування». Встановлено, що такі базові загальнокультурні норми спілкування, формою вираження яких є толерантність, тактовність, соціальна і культурна обізнаність особи, згідно зістандартами вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування», є однаково важливими для здобувачів обох рівнів вищої освіти. Така виявлена спільна навичка, як відповідальність, пов’язана зі здатністю дотримуватися норм професійної етики й застосовувати етичні принципи при виконанні професійних обов’язків. З’ясовано, що спеціальні компетентності, які пов’язані з набуттям «м’яких» навичок (soft skills), в обох розглянутих стандартах вищої освіти стосуються застосування етичних принципів. Встановлено, що у стандартах вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування» враховані етичні аспекти в контексті як загальної етики (духовного аспекту), так і професійної етики (практичного аспекту). Обґрунтовано необхідність враховувати сучасні тенденції щодо зміни пріоритетності «м’яких» навичок (soft skills) при підготовці фахівців з бухгалтерського обліку і в професійній діяльності та розвивати саме ті навички, які найбільше затребувані на даний час і в найближчому майбутньому.
The relevance of the research topic is highlighted. At present, when many of the functions previously performed by the accountant, are successfully carried out by automated accounting systems, the appropriate education and experience in the specialty are not enough. In order to be in demand in the labor market, the accountant must have, in addition to professional competencies, a number of communication skills and personal skills. The content of hard skills and soft skills, the ability to check and assess the level of their mastering in specific indicators are considered. It is investigated which communicative skills and soft skills should be provided while training specialists in accounting and taxation in the field of higher education. Analysis of higher education standards in specialty 071 «Accounting and Taxation» for the first (Bachelor's and second) (Master's) degrees of higher education is carried out and general and special competencies that correspond to soft skills and those program learning outcomes that these competencies allow to achieve. There are common and different soft skills, which correspond to the competencies and make it possible to achieve program learning outcomes for different levels of higher education in accordance with the standards of higher education in specialty 071 «Accounting and Taxation». It is determined that such basic general cultural norms of communication, which form of expression is tolerance, tact, social and cultural awareness of a person, according to higher education standards in specialty 071 «Accounting and Taxation», are equally important for applicants at both levels of higher education. Such common skill as responsibility is associated with the ability to adhere to professional ethics and apply ethical principles in the performance of professional duties. It is defined that special competencies associated with the acquisition of soft skills for both of these higher education standards relate to the application of ethical principles. It is established that the standards of higher education in specialty 071 «Accounting and Taxation! take into account ethical aspects in the context of both general ethics (spiritual aspect) and professional ethics (practical aspect). The requirement to take into account current trends in changing the priority of soft skills in training the accounting professionals and in professional activities and to develop exactly those skills that are in demand now and in the near future is substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37511
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-kompetentsii-i-kompetentnosti-buhgalterskoy-sluzhby
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuec_2018_1_67
http://global-national.in.ua/archive/22-2018/176.pdf
http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/1_12_uk/38.pdf
https://lib.iitta.gov.ua/708971/1/aref_rostoka%2030052017r.pdf
https://cyberleninka.ru/article/n/povedencheskiy-buhgalterskiy-uchet-realii-i-perspektivy-1/viewer
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/071-oblik-i-opodatkuvannya-magistr.pdf
https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/06/071-oblik-i-opodatkuvannya-bakalavr.pdf
http://www.rusnauka.com/6_PNI_2011/Pedagogica/2_79985.doc.htm
http://www.xktei.km.ua/files/pac.pdf
Перелік літератури: 1. Аббас С. Р. Формирование компетенции и компетентности бухгалтерской службы. Вестник УГНТУ. Сер.: Экономика. 2016. № 4 (18). С. 71–79. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-kompetentsii-i-kompetentnosti-buhgalterskoy-sluzhby.
2. Вигівська І. М., Макарович В. К. Особисті компетенції бухгалтера та їх вплив на організацію бухгалтерського обліку. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер.: Економіка. 2018. Вип. 1 (51). С. 401–406. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuec_2018_1_67.
3. Козловський Ю. М., Яремко І. Й. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з обліку та аналізу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Вип. 22. С. 940–944. URL:http://global-national.in.ua/archive/22-2018/176.pdf.
4. Плікус І. Й., Жукова Т. А., Осадча О. О. Модель професії бухгалтера в епоху цифрових трансформацій: ключові напрями компетентностей бухгалтера. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 1 (12). С. 200–205. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/1_12_uk/38.pdf.
5. Ростока М. Л. Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх обліковців з реєстрації бухгалтерських даних: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04. Харків, 2017. 24 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/708971/1/aref_rostoka%2030052017r.pdf.
6. Солоненко А. А. Поведенческий бухгалтерский учет: реалии и перспективы. Вестник АГТУ. Сер.: Экономика. 2015. № 1. C. 89–99. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/povedencheskiy-buhgalterskiy-uchet-realii-i-perspektivy-1/viewer.
7. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 10.07.2019 р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/071-oblik-i-opodatkuvannya-magistr.pdf.
8. Стандарт вищої освіти за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 19.11.2018 р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/06/071-oblik-i-opodatkuvannya-bakalavr.pdf.
9. Теловата М. Т. Графічна модель наступності у вищих навчальних закладах України при професійній підготовці майбутніх фахівців економічної галузі. URL: http://www.rusnauka.com/6_PNI_2011/Pedagogica/2_79985.doc.htm.
10. Церклевич В. С., Кирилюк Ю. М. Психологічні аспекти професійної компетентності бухгалтера. URL: http://www.xktei.km.ua/files/pac.pdf.
References: 1. Abbas S. R. Formirovanie kompetencii i kompetentnosti buxgalterskoj sluzhby [Formation of the competence and competence of the accounting service]. Vestnik UGNTU. Ser.: Eʼkonomika. 2016. No. 4 (18). P. 71–79. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-kompetentsii-i-kompetentnosti-buhgalterskoy-sluzhby (accessed: 20.09.2021). [In Russian].
2. Vyghivsjka I. M., Makarovych V. K. Osobysti kompetenciji bukhghaltera ta jikh vplyv na orghanizaciju bukhghaltersjkogho obliku [Specialist competencies of an accountant and їх injected into the organization of the accounting region]. Naukovyj visnyk Uzhghorodsjkogho universytetu. Ser.: Ekonomika. 2018. Vol. 1 (51). P. 401–406. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuec_2018_1_67 (accessed: 05.10.2021). [In Ukrainian].
3. Kozlovsjkyj Ju. M., Jaremko I. J. Formuvannja profesijnoji kompetentnosti majbutnikh fakhivciv z obliku ta analizu [Formation of professional competence of potential problems from the field and analysis]. Ghlobaljni ta nacionaljni problemy ekonomiky. 2018. Vol. 22. P. 940–944. URL: http://global-national.in.ua/archive/22-2018/176.pdf (accessed: 02.09.2021). [In Ukrainian].
4. Plikus I. J., Zhukova T. A., Osadcha O. O. Modelj profesiji bukhghaltera v epokhu cyfrovykh transformacij: kljuchovi naprjamy kompetentnostej bukhghaltera [Model of the professional accountant in the era of digital transformation: the keys to the competence of an accountant]. Pryazovsjkyj ekonomichnyj visnyk. 2019. Vol. 1 (12). P. 200–205. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/1_12_uk/38.pdf. (accessed 12.10.2021). [In Ukrainian].
5. Rostoka M. L. Pedaghoghichni umovy formuvannja profesijnoji kompetentnosti majbutnikh oblikovciv z rejestraciji bukhghaltersjkykh danykh [Pedagogical think about the form of professional competence of maybut regional authorities from the restoration of accounting records]. (Phd Thesis), Kharkiv. 2017. URL: https://lib.iitta.gov.ua/708971/1/aref_rostoka%2030052017r.pdf (accessed: 03.10.2021). [In Ukrainian].
6. Solonenko A. A. Povedencheskij buxgalterskij uchet: realii i perspektivy [Behavioral Accounting: Realities and Prospects]. Vestnik AGTU. Ser.: Eʼkonomika. 2015. No. 1. P. 89–99. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/povedencheskiy-buhgalterskiy-uchet-realii-i-perspektivy-1/viewer (accessed: 05.09.2021). [In Russian].
7. Standart vyshhoji osvity za specialjnistju 071 “Oblik i opodatkuvannja” dlja drughogho (maghistersjkogho) rivnja vyshhoji osvity, zatverdzhenyj Nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrajiny vid 10.07.2019 r. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/07/12/071-oblik-i-opodatkuvannya-magistr.pdf (accessed: 02.09.2021). [In Ukrainian].
8. Standart vyshhoji osvity za specialjnistju 071 “Oblik i opodatkuvannja” dlja pershogho (bakalavrsjkogho) rivnja vyshhoji osvity, zatverdzhenyj Nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrajiny vid 19.11.2018 r. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/06/071-oblik-i-opodatkuvannya-bakalavr.pdf (accessed: 02.09.2021). [In Ukrainian].
9. Telovata M. T. Ghrafichna modelj nastupnosti u vyshhykh navchaljnykh zakladakh Ukrajiny pry profesijnij pidghotovci majbutnikh fakhivciv ekonomichnoji ghaluzi [A graphical model of offensiveness in Ukraine’s primary mortgages during professional preparation of economic feasibility studies]. URL: http://www.rusnauka.com/6_PNI_2011/Pedagogica/2_79985.doc.htm (accessed: 14.09.2021). [In Ukrainian].
10. Cerklevych V. S., Kyryljuk Ju. M. Psykhologhichni aspekty profesijnoji kompetentnosti bukhghaltera [Psychological aspects of professional competence of an accountant]. URL: http://www.xktei.km.ua/files/pac.pdf (accessed: 16.09.2021). [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 6 (73)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.