Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37502

Назва: Ефективність освіти з погляду менеджменту
Інші назви: Education efficiency in terms of management
Автори: Маркович, Ірина Богданівна
Коваленко, Вікторія Павлівна
Markovych, Iryna
Kovalenko, Victoria
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Чернівецький кооперативний фаховий коледж економіки і права, Чернівці, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Chernivtsi Cooperative Professional College of Economics and Law, Chernivtsi, Ukraine
Бібліографічний опис: Маркович І. Б. Ефективність освіти з погляду менеджменту / Ірина Богданівна Маркович, Вікторія Павлівна Коваленко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 73. — № 6. — С. 90–96. — (Підприємництво, торгівля та біржова діяльність).
Bibliographic description: Markovych I., Kovalenko V. (2021) Efektyvnist osvity z pohliadu menedzhmentu [Education efficiency in terms of management]. Galician economic journal (Tern.), vol. 73, no 6, pp. 90-96 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (73), 2021
Galician economic journal, 6 (73), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 73
Дата публікації: 21-гру-2021
Дата подання: 16-лис-2021
Дата внесення: 23-бер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.090
УДК: 378.147
Теми: якість
якість освіти
система управління якістю
характеристики якості освіти
якість результату освіти
мотивування якості
quality
quality of education
quality management system
characteristics of education quality
quality of education result
quality motivation
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 90-96
Початкова сторінка: 90
Кінцева сторінка: 96
Короткий огляд (реферат): Досліджено важливість освіти в системі забезпечення сталого розвитку національної економіки, адже саме освіта є стратегічним ресурсом та в нинішній час значним резервом держави, який можна використовувати на користь усього суспільства. Показано, що потрібно надати освіті та науці політичної ваги, оскільки освіта в добу глобалізації та високих технологій – це фактор соціальної стабільності, економічного добробуту країни, її конкурентноздатності та національної безпеки. Тільки за такого підходу до освіти можна вивести її за відомчо-галузеві барʼєри та повернути їй природну стабільність як сфери інвестиції й реалізації загальнонаціональних інтересів та пріоритетів нашої держави. В якості пріоритетних запропоновано вважати наступні: підвищення статусу освітян і науковців та формування нової культури взаємовідповідальності освіти й науки за долю суспільства, а суспільства й держави – за стан освіти і науки; забезпечення рівного доступу до якісної освіти; формування навчальних стандартів відповідно до нових вимог ринку праці та принципів їх взаємоузгодження в контексті процесів інтернаціоналізації освіти й глобалізації ринку праці; досягнення такого рівня якості освіти, який гарантував би конкурентоспроможність нашої освіти на міжнародному рівні; забезпечення механізмів втілення концепції освіти впродовж життя; виховання морально й духовно розвинених індивідуальностей з творчо-критичним мисленням, активною громадською позицією, активних членів українського суспільства і світової спільноти; створення нової партнерської моделі взаємодії держави з організаціями науковців, за якої рішення щодо пріоритетів наукової політики повинні ухвалюватися на основі широкого залучення організмів самоорганізації самих науковців; досягнення рівня фінансування освіти й науки у відповідності з вимогами чинного законодавства та з потребами не лише збереження, а й нарощування наукового потенціалу держави; покращення інформаційного забезпечення вітчизняної освіти і науки шляхом цільового збільшення фінансування наукових бібліотек, забезпечення доступу до набору основних паперових та електронних наукових видань. Показано, що у системі освіти повинні бути створені умови для забезпечення й збереження фізичного і морального здоровʼя дітей. Для досягнення цього необхідно: реалізувати систему профілактики алкогольної й наркотичної залежностей серед учнівської молоді, розробити і впровадити в життя навчального закладу ефективні програми пропаганди здорового способу життя; розробити та реалізувати державні програми з громадської освіти, патріотичного виховання та освіти для демократичного суспільства; підтримувати учнівське і студентське самоврядування, молодіжні громадські організації, товариства, які сприяють формуванню активної громадянської позиції.
The importance of education in the system of sustainable development of the national economy is investigated in this paper. It is education that is a strategic resource and currently a significant reserve of the state, which can be used for the benefit of society as a whole.It is shown that education and science should be given a political weight, because education in the age of globalization and high technology is a factor of social stability, economic well-being of the country, its competitiveness and national security. Only with such an approach to education it can be taken out of departmental and sectoral barriers and return it to its natural stability as an area of investment and implementation of national interests and priorities of our state. It is proposed to consider the following criteria as priorities: raising the status of educators and scientists and forming a new culture of mutual responsibility of education and science for the fate of society, and society and the state – for the state of education and science; ensuring equal access to the sound academic background; formation of educational standards in accordance with the new requirements of the labor market and the principles of their coordination in the context of the processes of education internationalization and labor market globalization; achieving the level of education quality which guarantee the competitiveness of our education at the international level; providing mechanisms for implementing the concept of lifelong learning; education of morally and spiritually developed individuals with creative and critical thinking, active public position, active members of Ukrainian society and the world community; creation of the new partnership model of the state interaction with organizations of scientists, according to which decisions on priorities of scientific policy should be made on the basis of wide involvement of scientists self-organization; achieving the level of education and science funding in accordance with the requirements of current legislation and the needs to preserve and increase the scientific potential of the state; improving the information support of domestic education and science by targeted increase in scientific libraries funding, providing access to major paper and electronic scientific publications. It is shown that the education system should create conditions to ensure and preserve physical and moral health of children. To achieve this goal, it is necessary to implement the system of prevention of alcohol and drug addiction among students, develop and implement effective programs to promote healthy lifestyle; develop and implement state programs on public education, patriotic education and education for democratic society; to support pupil and student self-government, youth public organizations, societies which promote formation of active civil position.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37502
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://life.pravda.com.ua/columns/2019.01.16/
https://osvita.ua/blogs/83199/
https://osvita.ua/blogs/77341/
https://life.pravda.com.ua/columns/2019.01.16
Перелік літератури: 1. Антонюк О. Менеджмент в освітянській сфері: концептуальні засади. Персонал-журнал № 10. 2006.
2. Бебик В. М. Менеджмент освіти глобального суспільства. Глобалізація і Болонський процес: проблеми і технології: кол. моногр. К.: МАУП, 2005.
3. Головатий М. Ф. Освіта України: зупинитися і оглянутися. Болонський процес: перспективи і розвиток у контексті інтеграції України в європейський простір вищої освіти: моногр. / за ред. В. М. Бебика. К.: МАУП, 2004.
4. Греба Р. Де працює молодь? Настав час дізнатися. URL: https://life.pravda.com.ua/columns/2019.01.16/.
5. Журавський В. С. Вища освіта як фактор державотворення і культура в Україні. К.: Видавничий дім «Ін Юре», 2003.
6. Мармаза О. І. Менеджмент освітньої організації. Х.: ТОВ «Щедра садиба», 2017. 126 с.
7. Совсун І. Як надовго ще вистачить запалу учителів? URL: https://osvita.ua/blogs/83199/.
8. Халепа О. Чому в педагоги або не йдуть, або тікають? URL: https://osvita.ua/blogs/77341/, 05.11.2020.
9. Хміль Ф. І. Основи менеджменту. К.: Академвидав, 2007. 576 с.
References: 1. Antonyuk O. Menedzhment v osvityansʼkiy sferi: kontseptualʼni zasady. Personal-zhurnal. No. 10. 2006. [In Ukrainian].
2. Bebyk V. M. Menedzhment osvity hlobalʼnoho suspilʼstva. Hlobalizatsiya i Bolonsʼkyy protses: problemy i tekhnolohiyi: kol. monohr. K.: MAUP, 2005. [In Ukrainian].
3. Holovatyy M. F. Osvita Ukrayiny: zupynytysya i ohlyanutysya. Bolonsʼkyy protses: perspektyvy i rozvytok u konteksti intehratsiyi Ukrayiny v yevropeysʼkyy prostir vyshchoyi osvity: monohr. / za red. V. M. Bebyka. K.: MAUP, 2004. [In Ukrainian].
4. Hreba R. De pratsyuye molodʼ? Nastav chas diznatysya. URL: https://life.pravda.com.ua/columns/2019.01.16. [In Ukrainian].
5. Zhuravsʼkyy V. S. Vyshcha osvita yak faktor derzhavotvorennya i kulʼtura v Ukrayini. K.: Vydavnychyy dim “In Yure”, 2003. [In Ukrainian].
6. Marmaza O. I. Menedzhment osvitnʼoyi orhanizatsiyi. Kh.: TOV “Shchedra sadyba”, 2017. 126 p. [In Ukrainian].
7. Sovsun I. Yak nadovho shche vystachytʼ zapalu uchyteliv? URL: https://osvita.ua/blogs/83199/. [In Ukrainian].
8. Khalepa O. Chomu v pedahohy abo ne ydutʼ, abo tikayutʼ? URL: https://osvita.ua/blogs/77341/, 05.11.2020. [In Ukrainian].
9. Khmilʼ F. I. Osnovy menedzhmentu. K.: Akademvydav, 2007. 576 p. [In Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 6 (73)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.