Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37501

Назва: Інструментарій впровадження бізнес-інжинірингу на підприємствах
Інші назви: Tools for business engineering implementation at the enterprises
Автори: Грінченко, Раїса Володимирівна
Кошельок, Галина Володимирівна
Тарасова, Юлія Анатоліївна
Hrinchenko, Raisa
Koshelok, Halina
Tarasova, Yuliia
Приналежність: Одеський національний економічний університет, Одеса, Україна
Odessa National University of Economics, Odessa, Ukraine
Бібліографічний опис: Грінченко Р. В. Інструментарій впровадження бізнес-інжинірингу на підприємствах / Раїса Володимирівна Грінченко, Галина Володимирівна Кошельок, Юлія Анатоліївна Тарасова // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 73. — № 6. — С. 78–89. — (Підприємництво, торгівля та біржова діяльність).
Bibliographic description: Hrinchenko R., Koshelok H., Tarasova Y. (2021) Instrumentarii vprovadzhennia biznes-inzhynirynhu na pidpryiemstvakh [Tools for business engineering implementation at the enterprises]. Galician economic journal (Tern.), vol. 73, no 6, pp. 78-89 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 6 (73), 2021
Galician economic journal, 6 (73), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 6
Том: 73
Дата публікації: 21-гру-2021
Дата подання: 26-лис-2021
Дата внесення: 23-бер-2022
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.078
УДК: 005.936.3
005.591.6
Теми: бізнес-інжиніринг
управління підприємством
системний аналіз
бізнес-процеси
business engineering
business management
systems analysis
business processes
Кількість сторінок: 12
Діапазон сторінок: 78-89
Початкова сторінка: 78
Кінцева сторінка: 89
Короткий огляд (реферат): Розглянуто покроковий алгоритм попереднього аналізу впровадження інструментарію бізнес-інжинірингу на підприємствах. Закцентовано увагу на тому, що управління підприємством у сучасному світі повинно мати на меті зменшення витрат підприємців за всіма напрямками. В таких умовах постає необхідність розроблення методичного підґрунтя та інструментарію управління підприємствами, що базуються на провідних світових напрацюваннях щодо впровадження підходів до управління. Запропоновано підхід, за яким під бізнес-інжинірингом розуміється поступове розроблення та впровадження нової методології управління підприємством для адаптації його до змін середовища та виходу на більш високі показники ефективності діяльності. Бізнес-інжиніринг повинен охоплювати комплексно всі сфери та бізнес-процеси діяльності підприємства, бути сформованим за всіма напрямами існуючих функцій управління підприємствами. Підкреслено, що передумовою ефективного управління бізнес- процесами підприємств виступає розроблення інструментарію реагування на зміни, який підпорядковується результатам аналізу даних і сформованим моделям. Запропоновано використовувати найбільш емпірично обґрунтовані моделі. Наголошується, що поєднання кількох підходів до формування моделей надасть підприємству можливість сформувати дійсно ефективну систему управління на основі впровадження елементів бізнес-інжинірингу. Систематизовано методи проведення змін: методи, орієнтовані на людей та культуру організації, методи, орієнтовані на завдання та технологію, методи, орієнтовані на структуру та стратегію, проектні методи та методи, орієнтовані на зміну бізнес-моделі підприємства. Значну увагу приділено сценарному моделюванню. Нагоошено, що існуючий інструментарій моделювання розвитку економічних процесів та всієї системи має свої позитивні та негативні риси. Відмічено, що діяльність підприємства можна описати за допомогою результатів, ресурсів, управління механізмів, формального опису основної діяльності. Проведено класифікацію моделей, що використовуються при системному аналізі в рамках упровадження бізнес-інжинірингу на підприємствах.
Step-by-step algorithm of preliminary analysis of the implementation of business engineering tools at the enterprises is considered in this paper. It is emphasized that enterprise management in the modern world should be aimed at the reduction of entrepreneurs costs in all areas. Under such conditions, there is a need to develop the methodological basis and tools for enterprise management based on the worldʼs leading developments concerning the implementation of management approaches. The approach, according to which business engineering means gradual development and implementation of new methodology of enterprise management in order to adapt it to environment changes and reach higher performance indicators is proposed. Business engineering should cover comprehensively all areas and business processes of the enterprise activity, be formed in all areas of existing business management functions. It is emphasized that the prerequisite for effective management of enterprise business processes is the development of tools responding to changes, which is subjected to the results of data analysis and existing models. It is proposed to use the most empirically substantiated models. Methods of carrying out changes are systematized: methods focused on people and culture of the organization, methods focused on tasks and technology, methods focused on structure and strategy, design methods and methods focused on the changes of the enterprise business model. Considerable attention is paid to scenario modeling. It is highlighted that the existing tools for modeling the development of economic processes and the whole system have their advantages and disadvantages. In the enterprise activities there are many changes, characterized by significant data sets required by the company in order to learn the process in a short period of time. It is noted that the enterprise activity the can be described by means of results, resources, management of mechanisms, formal description of basic activity. The classification of models used during system analysis within the limits of the implementation of business engineering at the enterprises is carried out.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37501
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1177/1476127016632758
https://doi.org/10.1002/sej.1193
https://doi.org/10.1007/978-3-540-79238-3
https://doi.org/10.1108/JSBED-03-2017-0097
https://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000513
https://doi.org/10.1016/S0883-9026(99)00059-2
https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
https://doi.org/10.1007/978-3-642-37994-9
https://doi.org/10.1016/0005-1098(88)90011-8
https://doi.org/10.1093/reep/rex022
http://consulting.ru/206mgmt1
Перелік літератури: 1. Шевченко Н. Г., Лупан І. В. Моделювання із використанням панельних даних. Наукові записки. Серія: Математичні науки. 2016. Випуск 73. С. 66–79.
2. Янковой А. Г. Математико-статистические методы и модели в управлении предприятием. Одесса: ОНЭУ, ротапринт, 2014. 250 с.
3. Berends H., Smits A., Reymen I and Podoynitsyna K. Learning while (re) configuring: Business model innovation processes in established firms. Strategic Organization. 2016. № 14 (3). P. 181–219. DOI: https://doi.org/10.1177/1476127016632758
4. Kim S. K. and Min S. Business model innovation performance: When does adding a new business model benefit an incumbent? Strategic Entrepreneurship Journal. 2015. No. 9 (1). P. 34–57. DOI: https://doi.org/10.1002/sej.1193
5. Пономаренко В. С., Тридід О. М., Кизим М. О. Стратегія розвитку підприємства в умовах кризи: моногр. Х.: ВД «ІНЖЕК», 2003. 323 c.
6. Osterwalder A. and Pigneur Y. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. New York, 2010. 656 p.
7. Bouwman, H., de Vos H. and Haaker, T., Mobile Service Innovation and Business Models. Berlin, 2008. 455 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-79238-3
8. Marikka Heikkila ̈ , Harry Bouwman, Jukka Heikkila ̈ . From strategic goals to business model innovation paths: an exploratory study. Journal of Small Business and Enterprise Development. 2018. Vol. 25. Іssue 1. P. 107–128. DOI: https://doi.org/10.1108/JSBED-03-2017-0097
9. Pateli A. G. and Giaglis G. M. A research framework for analysing eBusiness models. European Journal of Information Systems. 2004. Vol. 13. No. 4. Р. 302–314. DOI: https://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000513
10. Gundry L. K. and Welsch H. P. The ambitious entrepreneur: high growth strategies of women-owned enterprises. Journal of Business Venturing. 2001. Vol. 16. No. 5. P. 453–470. DOI: https://doi.org/10.1016/S0883-9026(99)00059-2
11. Schallmo D., Williams C. A. & Boardman L. Digital transformation of business models – best practice, enablers, and roadmap. International Journal of Innovation Management. 2017. Vol. 21. No. 8. DOI: https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
12. Schallmo D. R. Geschaftsmodelle erfolgreich entwickeln und implementieren: Mit Aufgaben und Kontrollfragen. Berlin: Springer-Verlag, 2013. 212 p. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-37994-9
13. Cooke R. M., M. Mendel, and W. Thijs. Calibration and information in expert resolu-tion; a classical approach. Automatica. 1988. No. 24 (1). Р. 87–93. DOI: https://doi.org/10.1016/0005-1098(88)90011-8
14. Colson Abigail R., Cooke Roger M. (2018) Expert Elicitation: Using the Classical Model to Validate Experts’ Judgments Review of Environmental Economics and Policy. Volume 12. Issue 1. Р. 113–132. DOI: https://doi.org/10.1093/reep/rex022
15. Кічор В. П., Фещур Р. В., Воробець С. Й., Яворська Н. Я. Обґрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків. Львів: Раст-7, 2012. 188 с.
16. Фещур Р. В., Самуляк В. Ю., Шишковський С. В. Непрямий метод оцінювання рівня розвитку підприємств. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». 2012. № 727. С. 286–291.
17. Самуляк В. Ю. Класифікація інструментів управління економічним розвитком промислових підприємств. Маркетинг та логістика в системі менеджменту: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 8–10 листопада 2012 р.). Львів: Львівська політехніка, 2012. С. 380–382.
18. Деревянко А. С. Технологии и средства консолидации информации. Харьков: НТУ «ХПИ», 2008. 432 c.
19. Дивак М. П. Системний аналіз. Тернопіль, 2004. 136 с.
20. Матвієнко О. В. Основи інформаційного менеджменту. К.: Центр навчальної літератури, 2004. 128 с.
21. Хлебников Д. В. Подход к реструктуризации предприятий. URL: http://consulting.ru/206mgmt1 (дата звернення: 30.10.2021).
References: 1. Shevchenko N. H., Lupan I. V. (2016), Modeliuvannia iz vykorystanniam panelnykh danykh. [Naukovi zapysky. Seriia: Matematychni nauky]. Vypusk 73. P. 66–79.
2. Jankovoj A. G. (2014), Matematiko-statisticheskie metody i modeli v upravlenii predprijatiem [Mathematical and statistical methods and models in enterprise management], Rotaprint, Odessa, Ukraine, P. 250.
3. Berends H., Smits A., Reymen I and Podoynitsyna K. (2016), Learning while (re) configuring: [Business model innovation processes in established firms], Strategic Organization. No. 14 (3). Р. 181–219. DOI: https://doi.org/10.1177/1476127016632758
4. Kim S. K. and Min S. (2015), Business model innovation performance: When does adding a new business model benefit an incumbent? Strategic Entrepreneurship Journal. 2015. No. 9 (1). Р. 34–57. DOI: https://doi.org/10.1002/sej.1193
5. Ponomarenko V. S., Trydid O. M., Kyzym M. O. (2003), Stratehiya rozvytku pidpryyemstva v umovakh kryzy: monohr. Kh.: VD “INZhEK|”. P. 323.
6. Osterwalder A. and Pigneur Y. (2010) Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. New York. P. 656.
7. Bouwman H., de Vos H. and Haaker, T. (2008), Mobile Service Innovation and Business Models. Berlin, P. 455. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-540-79238-3
8. Marikka Heikkila ̈ , Harry Bouwman, Jukka Heikkila ̈ . (2018), From strategic goals to business model innovation paths: an exploratory study. Journal of Small Business and Enterprise Development. Vol. 25. Issue 1. P. 107–128. DOI: https://doi.org/10.1108/JSBED-03-2017-0097
9. Pateli A. G. and Giaglis G. M. (2004) A research framework for analysing eBusiness models. European Journal of Information Systems. Vol. 13. No. 4. P. 302–314. DOI: https://doi.org/10.1057/palgrave.ejis.3000513
10. Gundry L. K. and Welsch H. P. (2001), The ambitious entrepreneur: high growth strategies of women-owned enterprises. Journal of Business Venturing. 2001. Vol. 16. No. 5. P. 453–470. DOI: https://doi.org/10.1016/S0883-9026(99)00059-2
11. Schallmo D., Williams C. A. & Boardman L. (2017), Digital transformation of business models – best practice, enablers, and roadmap. International Journal of Innovation Management. Vol. 21. No. 8. DOI: https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
12. Schallmo D. R. (2013), Geschaftsmodelle erfolgreich entwickeln und implementieren: Mit Aufgaben und Kontrollfragen. Berlin: Springer-Verlag. P. 212. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-37994-9
13. Cooke R. M., M. Mendel, and W. Thijs. (1988), Calibration and information in expert resolu- tion; a classical approach. Automatica. No. 24 (1). P. 87–93. DOI: https://doi.org/10.1016/0005-1098(88)90011-8
14. Colson Abigail R., Cooke Roger M. (2018), Expert Elicitation: Using the Classical Model to Validate Experts” Judgments Review of Environmental Economics and Policy. Volume 12. Issue 1. P. 113–132. DOI: https://doi.org/10.1093/reep/rex022
15. Kichor V. P., Feshchur R. V., Vorobetsʼ S. Y., Yavorsʼka N. Ya. (2012) Obgruntuvannya hospodars'kykh rishen' ta otsinyuvannya ryzykiv. Lʼviv: Rast-7. P. 188.
16. Feshchur R. V., Samulyak V. Yu., Shyshkovsʼkyy S. V. (2012), Nepryamyy metod otsinyuvannya rivnya rozvytku pidpryyemstv. Visnyk Natsionalʼnoho universytetu “Lʼvivsʼka politekhnika”. Seriya “Menedzhment ta pidpryyemnytstvo v Ukraïni: etapy stanovlennya i problemy rozvytku”. No. 727. P. 286–291.
17. Samulyak V. Yu. (2012), Klasyfikatsiya instrumentiv upravlinnya ekonomichnym rozvytkom promyslovykh pidpryyemstv. Marketynh ta lohistyka v systemi menedzhmentu: materialy Mizhnar. nauk.- prakt. konf. (m. Lʼviv, 8–10 Nov. 2012 r.). Lʼviv: Lʼvivsʼka politekhnika. P. 380–382.
18. Derevyanko A. S. (2008), Tekhnolohyy y sredstva konsolydatsyy ynformatsyy. Kharʼkov: NTU “KhPY”. P. 432.
19. Dyvak M. P. (2004), Systemnyy analiz. Ternopilʼ. P. 136.
20. Matviyenko O. V. (2004) Osnovy informatsiynoho menedzhmentu. K.: Tsentr navchalʼnoyi literatury. P. 128.
21. Khlebnykov D. V. Podkhod k restrukturyzatsyy predpryyatyy. URL: http://consulting.ru/206mgmt1 (Accessed: 30 Okt. 2021)
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 6 (73)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.