Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37114
Назва: Символдрама як діагностично-корекційний метод психосоматичного здоров’я особистості
Інші назви: Symbol drama as a diagnostic and corrective method of psychosomatic personality health
Автори: Присяжнюк, Юлія Миколаївна
Prysiazhniuk, Iuliia
Приналежність: ТНТУ ім. І.Пулюя, ЦППО, Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Присяжнюк Ю. М. Символдрама як діагностично-корекційний метод психосоматичного здоров’я особистості : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „053 — психологія“ / Ю. М. Присяжнюк. — Тернопіль: ТНТУ, 2021. — 66 с.
Дата публікації: 23-гру-2021
Дата подання: 14-гру-2021
Дата внесення: 31-гру-2021
Країна (код): UA
Науковий керівник: Періг, Ірина Мирославівна
Члени комітету: Кирич, Наталія Богданівна
УДК: 159.9
Теми: 053
психологія
символдрама
техніки символдрами
психосоматика
особистість
захворювання
symbol drama
techniques drama symbol
psychosomatics
personality
disease
Короткий огляд (реферат): Присяжнюк Ю.М. Символдрама як діагностично-корекційний метод психосоматичного здоров’я особистості. – Рукoпис. Магістерська робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 053 – «Психологія» – Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя. – Тернопіль, 2021. Магістерська робота є достатньо актуальною та корисною для діагностики та корекції психосоматичного здоров’я особистості, у психологічному супроводі дітей та дорослих людей, при вирішенні виникаючих психологічних проблем, кризових ситуацій, подоланні невротичних та психосоматичних симптомів, як проявів особистісних декомпенсацій. Знання та розуміння символдрами як сучасного методу психокорекційної роботи допомагає отримати підтримку, відчути, завдяки взаємодії з фахівцем, свою цінність та зміцнити почуття власної гідності, самоповаги, що сприяє у подальшому розв’язанню життєвих проблем.
Prysiazhniuk I. М. Symbol drama as a diagnostic and corrective method of psychosomatic personality health. - Mаnuscrірt. Master's thesis for the degree of "Master" in the specialty 053 - "Psychology" - Ternopil National Technical University. I. Pulyuya. - Ternopil, 2021. The master's thesis is quite relevant and useful for diagnosing and correcting the psychosomatic health of the individual, in the psychological support of children and adults, in solving emerging psychological problems, crises, overcoming neurotic and psychosomatic symptoms as manifestations of personal decompensation. Knowledge and understanding of symbol drama as a modern method of psycho-correctional work helps to gain support, feel, through interaction with a specialist, your value and strengthen your self-esteem, self-esteem, which helps to further solve life's problems.
Зміст: ВСТУП...4 РОЗДІЛ I ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ СИМВОЛДРАМИ ЯК СУЧАСНОГО МЕТОДУ ПСИХОКОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ...8 1.1. Особливості застосування методу символдрами в практиці психологічної науки...8 1.2. Критерії та цілі символдрами...15 1.3. Особливості застосування символдрами для клієнтів з психосоматичними захворюваннями...16 Висновки до розділу 1...24 РОЗДІЛ II МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ І РЕЗУЛЬТАТИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ...26 2.1. Організація та методика емпіричного дослідження...26 2.2. Опис діагностичного експерименту...30 2.3. Аналіз результатів констатувального експерименту...33 Висновки до розділу 2...37 РОЗДІЛ III ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ СИМВОЛДРАМИ...39 3.1. Показання та протипоказання для використання символдрами...39 3.2. Опис сеансу із використанням технік символдрами...41 Висновки до розділу 3...46 РОЗДІЛ ІV ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ...48 4.1. Врахування небезпечних та шкідливих виробничих факторів з метою охорони праці...48 4.2. Вплив метеорологічних умов, фізіологічних умов організму та раціональної організації робочого місця на реалізацію творчого потенціалу особистості...52 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ...56 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...59 ДОДАТКИ ...64
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37114
Власник авторського права: © Присяжнюк Юлія Миколаївна
Перелік літератури: СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Александров, А. А. Психотерапевтическая энциклопедия: Российская психотерапевтическая ассоциация. изд. 2., доп. и перераб. СПб. и др.: Питер, 2000.1019 с. 2. Барке У. Нор К. Кататимно-имагинативная психотерепия : учебное пособие по работе с имагинациями в психодинамической психотерапии. Москва: Когито-Центр, 2019. 397 с. 3. Бек Д. Когнитивная терапия. Полное руководство. М.: ООО «И.Д.Вильямс», 2006. 400 с. 4. Бек А., Фримен А. Когнитивная психотерапия расстройств личности. М., 1990. 210 с. 5. Боев, И. В., Обухов Я. Л. Символдрама: коррекция личностных и поведенческих нарушений: монографи. Ставрополь: Сервисшкола, 2009. 167 с. 6. Бостанова Л. Ш. Теоретический анализ проблемы посттравматического расстройства личности. Ученые записки университета им. П.Ф. Лесгафта. 2018. № 10 (164). С. 363–369. 7. Бостанова, Л. Ш. Богатырева А С. Особенности профилактики развития постравматического стрессового расстройства. Ученые записки университета им. П. Ф. Лесгафта. 2019. № 10 (176). С. 407–411. 8. Выготский Л. С. Собрание починений. Москва, 1982. С. 134-153. 9. Громадська організація «Інститут розвитку символдрами та глибинної психології»: офіційний сайт. URL: http://symboldrama.com.ua/ 10. Демина Л. Д. Ральникова И. А. Психологическое здоровье и защитные механизмы личности. Барнаул, 1994. С. 200-202. 11. Исполатова Е. Н. Модифицированная техника анализа ранних воспоминаний личности. Вопросы психологии. 1999. № 1. С.69-76. 12. Карвасарский Б. Д. Психотерапия. Москва, 1985. 328 с. 13. Кёниг К. Кому может помочь психотерапия? М.: Эйдос, 1997. 128 с. 14. Ковалев С. В. Перепрограммирование собственной судьбы. М.: “КСП+”, 2000. 784 с. 15. Кравченко Н. М. Стмволдрама як засіб корекції під час конфліктую. Наука і освіта. 2015. № 1. С. 98-103 16. Кроль Л. М. Методы современной психотерапии. Москва, 2000. 202 с. 17. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції: навч. посібник. Суми: ВТД «Університетська книга», 2006. 384 с. 18. Лаврентьев Г. В. Инновационные обучающие технологии в профессиональной подготовке специалистов. Москва, 2004. 213 с. 19. Лазос Г. П. Психологічна корекція негативних переживань підлітків у стосунках з батьками : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07. К., 2013. 20 c 20. Левицька Т. Л., Обухов-Козаровицький Я. Л. Символдрама: Теорія і практика: навч.посіб. Хмельницький: ХНУ, 2019. 266 с. 21. Лейнер Х. Кататимные переживания образов. Москва, 1996. 364 с. 22. Лёйнер Х. Основы глубинно-психологической символики. Журнал практического психолога. 1996. С. 3-4 23. Лѐйнер Х. Средняя ступень. Ассоциативный метод. Введение. Москва, 2011. 490 с. 24. Линде Н. Д. Эмоционально-образная (аналитически-действенная) терапия: чувство-образ-анализ-действие: 2-е изд. Москва: Генезис,2016. 384с. 25. Неретина, Т. Г. Специальная педагогика и коррекционная психология: учеб.-метод. комплекс. 2-е изд., стереотип. М.: Флинта: НОУ ВПО "МПСИ", 2010. 376 с. 26. Обухов Я. Л. Основи символдрами. Вступ до основного ступеня. К.: Главник, 2007. 112 с. 27. Обухов Я. Л. Символдрама и современный психоанализ. Сборник статей. Харьков: Регион-информ, 1999. 203 с. 28. Обухов Я. Л., Овсянников М. В., Окунь Е. Н., Символдрама в лечении алкоголизма и наркомании. В: Символдрама как современный метод лечения в комплексной психотерапии зависимостей. Материалы межрегиональной научно-практической конференции. Уфа, 2010. С. 17-22. 29. Опитувальник соціально-психологічної адаптації Р. Раймонда-К. Роджерса. URL: http://ukped.com/skarbnichka/552-.html 30. Присяжнюк Ю. Символдрама як діагностично-корекційний метод психосоматичного здоров’я особистості. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі», Тернопіль, 22 листопада 2021 року. 31. Родина Е. Н. Исцеляющие образы. Символдрама и Имагинативная психотерапия тела в работе спсихосоматическими заболеваниями. Днепр: СереднякТ.К., 2018. 124с. 32. Ромэ Ж. Свободный сон наяву. Новый терапевтический подход. Москва: Изд-во Когито-Центр, 2013. 208 с. 33. Русских Н. И. Интенсивная психотерапия острого ипохондрического невроза (использование метода символдрамы по Х Лёйнеру). Журнал практического психолога. 1996. 320 с. 34. Символдрама / под ред. В.А. Поликарпова, Е.К. Агеенкова, Т.Б. Василец, И.Е. Винов, Я.Л. Обухова. Минск: Европейский гуманитарный ун-т, 2001. 416 с. 35. Сторожук Н. А. Символдрама, як засіб вирішення особистісних проблем військовослужбовців в умовах військової служби. Вісник Національного університету оборони України. 2012. Вип. 2. С. 261-264. 36. Стюарт В. Работа с образами и символами в психологическом консультировании. Москва, 1995. 215 с. 37. Ульманн Г. Вступ до кататимно-імагінативної психотерапії. Жовква: Місіонер, 2019. 132 с. 38. Форманюк Ю. В. Корекція проявів інфантильності підлітків методом символдрами в умовах пришкільного літнього табору. Наука і освіта. 2011. № 11. С. 168-171 39. Фролова А. В. Практикум по психотерапевтическим методам работы практического психолога с детьми и подростками. Казань: Издательство «Бриг», 2015. 104 с. 40. Чумаченко А. А. Лечение эндогенной депрессии методом символдрамы. Символдрама: сборник научных трудов. Под редакцией Я.Л. Обухова и В.А. Поликарпова. Минск, 2001. С. 23-26 41. Шкала психологічного благополуччя К. Ріфф. URL: https://fc.vseosvita.ua/000ycm-a8b2.pdf 42. Шевченко Н.Ф. Работа психолога в онкологической клинике – опыт использования метода символдрамы. Символдрама: сборник научных трудов. Под редакцией Я.Л. Обухова и В.А. Поликарпова. Минск, 2001. С, 45-49. 43. Шестопал І. А. Сисмолдрама як ефективний метод психокорекційної роботи. Теорія і практика актуальних наукових досліджень. Дніпро, 28-29 лютого 2020 р. С. 42-45 44. Эрнстлинг Т. Лечить рак при помощи внутренних образов (активное участие в собственном выздоровлении). Москва: Грифон, 2018-112 с. 45. Юнг К. Г. Психология бессознательного. Москва: “Канон”, 1994. 320 с. 46. Ямницький В. М. Поняття норми психічного здоров'я у дзеркалі символдрами. Наука і освіта. 2008. № 4/5. С. 67-68 47. Яценко Т. С. Психологічні основи групової психокорекції: навч. посібник. К.: Либідь, 1996. 264 с. 48. Balint E., Norell J. S. Six minutes for patient. London: Tavistock, 1973. 182 p. 49. Leuner H. Lehrbuch der Katathyme-imaginativen Psychotherapie: Grundstufe, Mittelstufe, Oberstufe. Huber,1994. 340 р. 50. Nilsson D. Symboldrama, a Psychotherapeutic Method for Adolescents with Dissociative and PTSD Symptoms: A Pilot Study. Journal of Trauma & Dissociation. June 2010. Р. 308-321 51. Ougrin D., Ng A.V., Zundel T. Тherapeutic Assessment based on Cognitive Analitic Therapy. Psychiatric Bulletin, 2008. № 32. Р. 107-118 52. Petocz A. Freud, Psychoanalysis, and Symbolism. 2003. С. 206-213. 53. Symbol of Drama. URL: http://en.housepsych.com/simvoldrama_default.htm
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtorska_magistr_Prysiazhniuk_Iu..pdfавторська довідка392,71 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Prysiazhniuk_Iu_2021.pdfкваліфікаційна робота магістра769,21 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора