Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36836
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.advisorСороківська, Олена Анатоліївна-
dc.contributor.authorКаінду Катанга, Діане-
dc.contributor.authorKayindu Katanga, Diane-
dc.date.accessioned2021-12-26T14:21:40Z-
dc.date.available2021-12-26T14:21:40Z-
dc.date.issued2021-12-20-
dc.date.submitted2021-12-26-
dc.identifier.citationКаінду Катанга Діане. Дослідження зовнішніх та внутрішніх факторів впливу на рівень прибутковості підприємства, на прикладі ТОВ «ОСП Корпорація Ватра» : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „073 — менеджмент“ / Діане Каінду Катанга. — Тернопіль: ТНТУ, 2021. — 88 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36836-
dc.description.abstractОб'єктом дослідження роботи є процеси впливу зовнішніх та внутрішніх факторів на виробничо-господарську діяльність світлотехнічного підприємства. Метою роботи є обґрунтування проектних рішень щодо удосконалення процесу управління впливом зовнішніх та внутрішніх факторів на рівень прибутковості підприємства. Методи дослідження – статистичний аналіз, дослідження та порівняння, метод експертного опитування, діалектичного пізнання, економічного синтезу. Розроблено проектні рішення щодо обґрунтування економічної доцільності створення інформаційно-аналітичного відділу, проведено експертне оцінювання та розроблено пропозиції щодо удосконалення корпоративного сайту як засобу комунікацій із зовнішнім середовищем. Результати впроваджено у діяльність ТОВ «ОСП «Корпорація «Ватра».uk_UA
dc.description.abstractThe Object of Investigation - the process of factors of external and internal influence. The aim of the Work is to study the theoretical and practical foundations of the influence of external and internal factors on the activities of the enterprise. The Methods of Investigation - statistical analysis, research and comparison, method of expert survey, dialectical knowledge, economic synthesis. Project decisions on the substantiation of economic expediency of creation of information-analytical department are developed, expert assessment is carried out and proposals on improvement of the corporate site as a means of communication with the external environment are developed. The results were implemented in the activities of OSP "Corporation "Vatra".uk_UA
dc.description.tableofcontentsIntroduction…8. Chapter 1. Theoretical basis for determining of internal and external factors affecting the performance of businesses...10. 1.1 Investigation of the enterprise’s macro and micro environment…10. 1.2 Examining the internal factors affecting successful management system of enterprise...18. 1.3 SWOT-analysis as an instrument for the investigation of external and internal factors of influence…21. Chapter 2. General characteristics internal and external environment of LLC “OSP Vatra Corporation”…26. 2.1 History of creation and development of OSP Corporation Vatra LLC and its production facilities…26. 2.2 Organizational structure of “OSP Vatra Corporation” LLC…30. 2.3 Analysis of the financial activities of OSP “Vatra Corporation” LLC…36. 2.4 Foreign economic activity of the enterprise LLC OSP “Vatra Corporation”…42. Chapter 3. Ways to improve the interaction of OSP “Vatra Corporation” with the external and internal factors…45. 3.1 Substantiation of expediency of information-analytical department formation LLC OSP «Vatra Corporation»…45. 3.2 Directions of strengthening the corporate site of the enterprise as a tool for adaptation to external influences and access to foreign markets…56. Chapter 4. Occupational health and safety in emergencies…73. 4.1 Operation of the labor protection system LLC OSP “Vatra Corporation”… 73. 4.2 Investigation of external and internal hazards during the identification of a potentially hazardous object…76. Conclusions…82. Bibliography…85. Appendices…89.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject073uk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectмакросередовищеuk_UA
dc.subjectмікросередовищеuk_UA
dc.subjectсистема управлінняuk_UA
dc.subjectорганізаційна структураuk_UA
dc.subjectфінансова діяльністьuk_UA
dc.subjectінформаційно-аналітичний відділuk_UA
dc.subjectкорпоративний сайтuk_UA
dc.subjectmacro and micro environmentuk_UA
dc.subjectmanagement systemuk_UA
dc.subjectorganizational structureuk_UA
dc.subjectfinancial activitiesuk_UA
dc.subjectinformation-analytical departmentuk_UA
dc.subjectcorporate siteuk_UA
dc.titleДослідження зовнішніх та внутрішніх факторів впливу на рівень прибутковості підприємства, на прикладі ТОВ «ОСП Корпорація Ватра»uk_UA
dc.title.alternativeResearch of the external and internal factors affecting the company profitability, on the example of ALC “VATRA Corporation” Ltduk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holderKayindu Katanga Dianeuk_UA
dc.contributor.committeeMemberДудкін, Павло Дмитрович-
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc338.45:621uk_UA
dc.relation.references1. ANDREWS, K. R. (2019). The Concept of Corporate Strategy, USA: Irwin/McGraw Hill. 2. BARNEY, J. B. & HESTERLY, W. S. (2016). Strategic Management and Competitive Advantage, USA: Prentice Hall. 3. BRAD, S. & BRAD, E. (2020). “Enhancing SWOT Analysis with TRIZ-Based Tools to Integrate Systematic Innovation in Early Task Design”, World Conference: TRIZ FUTURE; TF 2011-2014, Romania, Procedia Engineering 131, pp. 616-625. 4. CHANDLER, A. (2018). Strategy and Structure: Chapters in the History of American Industrial Enterprise, Cambridge: MIT Press. 5. CHERMACK, T. J. & KASSHANNA, B. K. (2017). “The use and misuse of SWOT Analysis and implications for HRD professionals”, Human Resource Development, 10 (4), pp. 383-399. 6. COJANU, V. & BILBOR, M. R. (2017). “The SWOT Technique in Action: Strategic Analysis of Development in Romania”, Review of Management and Economical Engineering, 6 (5), pp. 162-167. 7. DAVID, F. R. (2013). Strategic Management-Concepts and Cases, (9th Edition), USA: Pearson Education. 8. DEALTRY, R. (2002). Dynamic SWOT Analysis: Developer’s Guide, United Kingdom: Dynamic SWOT Associates. 9. DESS, G. G., LUMPKIN, G. T. & EISNER, A. B. (2012). Strategic Management-Text and Cases, USA: McGraw-Hill. 10. DİNÇER, Ö. (2017). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, (8. Baskı), İstanbul: Alfa Basım Yayım. 11. GHEMAWAT, P. (2012). “Competition and Business Strategy in Historical Perspective”, Business History Review, 76 (01),pp. 37-74. 12. HARRISON, J. S. & St. JOHN, C. H. (2014). Foundations in Strategic Management, (3.Baskı), USA: South Western. 13. HILL, T. & WESTBROOK, R. (2010). “SWOT Analysis: It’s Time for A Product Recall”, Long Range Planning, 30 (1), pp. 46-52. 14. HUMPHREY, S. A. (2015). “SWOT Analysis for Management Consulting”, SRI Alumni Association Newsletter, December. 15. KEW, J. & STREDWICK, J. (2018). Human Resource Management in a Business Context, UK: CIPD. 16. KING, R. K. (2014). “Enhancing SWOT Analysis Using Triz and the Bipolar Conflict Graph: A Case Study on the Microsoft Corporation”, The TRIZ Journal, [Available online at: https://triz-journal.com/enhancing-swot-analysis-using-triz-bipolar-conflict-graph-case-study-microsoft-corporation/], Retrieved on August 20, 2016. 17. KOCH, A. J. (2020). “SWOT Does Not Need to be Recalled: It Needs to be Enhanced”, Swinburne University of Technology School of Business, 1, pp. 1-14. 18. KRAUS, S. & KAURANEN, I. (2019). “Strategic Management and Entrepreneurship: Friends or Foes?”, International Journal of Business Science and Applied Management, 4 (1), pp. 38-50. 19. LOWY, A. & HOOD, P. (2014). The Power of The 2x2 Matrix: Using 2x2 Thinking to Solve Business Problems and Make Better Decision, USA: Jossey-Bass. 20. MINTZBERG, H. (2008). “The Design School: Reconsidering The Basic Premises of Strategic Management”, Strategic Management Journal, 11, pp. 171-195. 21. OTUNGU, O. A., NYONGESA, J. W., OCHIENG, E. O. & SIMEON, K. (2021). “Strategic Management: The Link Between The Agency Theory and The Company’s Competitive Advantage”, International Journal of Business and Social Science, 2 (23), Special Issue, pp. 232-237. 22. PAHL, N. & RICHTER, A. (2019). SWOT Analysis-Idea, Methodology and A Practical Approach, Germany: Grin Verlag. 23. PEARCE, J. A. & ROBINSON, R. B. (2014). Strategic Management, (4th Edition), USA: Irwin, Inc. 24. POWER, D. J., GANNON, M. J., McGINNIS, M. A. & SCHWEIGER, D. M. (2016). Strategic Management Skills, Massachusetts: Addison Wesley Publication. 25. SARBAH, A. & OTU-NYARKO, D. (2014). “An Overview of the Design School of Strategic Management (Strategy Formulation as a Process of Conception)”, Open Journal of Business and Management, 2, pp. 231-249. SELZNICK, P. (2008). Leadership in Administration: A Sociological Interpretation, New York: Harper & Row Publishers. 26. SEVKLI, M., OZTEKIN, A., UYSAL, O., TORLAK, G., TURKYILMAZ, A. & DELEN, D. (2012). “Development of a Fuzzy ANP Based SWOT Analysis for the Airline Industry in Turkey”, Expert Systems with Applications, 39, pp. 14-24. 27. SMITH, H. (2016). “Beyond SWOT and Towards Change”, [Available online at: http://www.bptrends.com/publicationfiles/07-06-COL-P-TRIZ-6- SMITH.pdf.], Retrieved on August 01, 2016. THOMPSON, A. A. & STRICKLAND, A. J. (2012). Strategy Formulation and Implementation, (4th Edition), USA: Irwin, Inc. 28. THOMPSON, A. A. & STRICKLAND, A. J. (2011). Strategic Management-Concepts and Cases, (12th Edition), USA: McGraw-Hill. 29. THOMPSON, A. A., STRICKLAND, A. J. & GAMBLE, J. E. (2017). Crafting and Executing Strategy-Concepts and Cases, (15th Edition), USA: McGraw Hill/Irwin. 30. ÜLGEN, H. & MİRZE, S. K. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim, (5. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım. 31. WEIHRICH, H. (2005). “The TOWS Matrix- A Tool for Situational Analysis”, Long Range Planning, 15 (2), pp. 54-66. 32. WHEELEN, T. L. & HUNGER, D. J. (2018). Strategic Management and Business Policy, New York: Addison-Wesley Educational Publishers Inc. 33. WHEELEN, T. L. & HUNGER, D. J. (2001). Strategic Management and Business Policy, (8th Edition), USA: Prentice Hall. 34. WRIGHT, P., PRINGLE, C. D. & KROLL, M. J. (2016). Strategic Management-Text and Cases, USA: Allyn and Bacon., (2016). Acronym, Merriam-Webster Collegiate Dictionary. [Available online at: http://www.merriam-webster.com/dictionary/acronym], Retrieved on August 11, 2016., (2016).uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Collection(s) :073 — менеджмент

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
КРМ Каінду Діане Катанга.pdfМагістерська робота10,31 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir
Авторська довідка_Каінду Катанга Діане.pdfАвторська довідка258,6 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.

Outils d'administration