Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36738

Назва: До питання аналізу комерційних та маркетингових ризиків: теоретичний аспект
Інші назви: Analysis of commercial and marketing risks: the theoretical aspect
Автори: Лучко, Михайло Романович
Григорук, Анатолій
Литвин, Любов
Luchko, Mikhaylo
Hryhoruk, Anatoliy
Lytvyn, Lyubov
Приналежність: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Лучко М. Р. До питання аналізу комерційних та маркетингових ризиків: теоретичний аспект / Михайло Лучко, Анатолій Григорук, Любов Литвин // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 72. — № 5. — С. 53–63. — (Економіка).
Bibliographic description: Luchko M., Hryhoruk A., Lytvyn L. (2021) Do pytannia analizu komertsiinykh ta marketynhovykh ryzykiv: teoretychnyi aspekt [Analysis of commercial and marketing risks: the theoretical aspect]. Galician economic journal (Tern.), vol. 72, no 5, pp. 53-63 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (72), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (72), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 72
Дата публікації: 31-сер-2021
Дата подання: 2021
Дата внесення: 23-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
УДК: 336.01
658.15
Теми: ризик
комерційний ризик
маркетинговий ризик
аналіз
знання
теорія
risk
commercial risk
marketing risk
analysis
knowledge
theory
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 53-63
Початкова сторінка: 53
Кінцева сторінка: 63
Короткий огляд (реферат): Проведено наукову розвідку й досліджено теоретичні питання аналізу окремої групи фінансових ризиків – комерційного та маркетингового. В рамках наукової статті використано та застосовано системний підхід як один із основних методів наукових досліджень, класичний метод гіпотез та інші загальні методи. Досліджено теоретичні й концептуальні засади ризику як однієї із складних категорій економіки, що притаманна усім фазам життєвого циклу підприємництва й загальні засади аналізу комерційних та маркетингових ризиків на підставі окремої групи показників, що найповніше їх характеризують. Представлена проблема дослідження, необхідність перевірки прийнятих у дослідженні гіпотез, потреба розроблення теоретичних засад зумовили поділ дослідницького процесу на конкретні етапи та вибір відповідних методів у кожному з них. Зазначено, що на перший план в управлінні ризиками виходять глибокі загальноосвітні та професійні знання, а відтак уміння приймати самостійні рішення, раціонально використовувати час,економічний та людський потенціал. Доведено, що для досягнення мети управління отримання знань є постійним та безперервним у часі процесом, у якому праця людини набуває рис творчої роботи. Досліджено особливості ризику як економічної категорії, класифікаційні ознаки, його оцінку, фактори, що впливають, мету контролю, ідентифікацію та перевірку в теорії прийняття рішень. Дано пропозиції щодо розрахунку окремих показників комерційного та маркетингового ризиків і сформовано матрицю прийняття рішень. Врахування ризику є важливим при прийнятті комерційних рішень. Основними результатами дослідження є обґрунтування та розробка теоретичних засад комерційного й маркетингового ризику, аналізу їх показників у процесі прийняття управлінських рішень. Практична цінність теоретичних результатів полягає у їх виробничій направленості. Реалізація у господарській діяльності зазначених пропозицій значно підвищить рівень ефективності управління комерційною та маркетинговою діяльностями й дасть можливість значно зменшити негативний вплив ризику на фінансові результати.
Theoretical issues of analysis of a separate group of financial risks, such as, commercial and marketing, are investigated. The systematic approach as one of the main methods of scientific research, the classical method of hypotheses and other general methods of scientific research are used and applied in this paper The theoretical and conceptual principles of risk as one of the complex categories of the economy, which is inherent in all phases of the business life cycle and analysis of commercial and marketing risks on the basis of a separate group of indicators that most completely characterize them are investigated in this paper. The presented research problem, the need to test the hypotheses adopted in the investigation, the need to develop theoretical foundations determined the division of the research process into specific stages and the choice of appropriate methods in each of them. It is noted that profound general and professional knowledge prevail in risk management, and thus the ability to make independent decisions, rational use of time, economic and human potential. It is proved that in order to achieve the management goal, the knowledge acquisition is constant and continuous process in time, where human labor acquires the features of creative work. The peculiarities of risk as an economic category, classification features, its assessment, influencing factors, the purpose of control, identification and verification in the theory of decision making are investigated. Proposals for the calculation of its individual indicators of commercial and marketing risks and the decision-making matrix in terms of these risks are given. Risk consideration is important while making business decisions. The main results of the investigation are substantiation and development of theoretical principles of commercial and marketing risk, analysis of their indicators in the process of making management decisions. The practical value of theoretical results is in their production orientation.The implementation of these proposals in economic activity will significantly increase the level of management of commercial and marketing activities and will significantly reduce the negative impact of risk on financial results.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36738
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/12_ukr/11.pdf
http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4746/1/21.pdf
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13lmrpbo.pdf
http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/102.pdf.9
Перелік літератури: 1. Гришова І. Ю., Гнатьєва Т. М. Управління ризиками у контексті стратегії антикризового управління. Український журнал прикладної економіки. Том 1. 2016. № 3. С. 32–40.
2. Витцель М. Корпорация знания. Информационные технологии в бизнесе / под ред. М. Желены.СПб.: Питер, 2002. 1120 с.
3. Вітлінський В. В., Великоіваненко Г. І. Ризикологія в економіці та підприємництві: монографія. К.:КНЕУ, 2004. 480 с.
4. Власюк В.Є. Оцінка ймовірності банкрутства вітчизняних підприємств (на прикладі ПАТ «Комбінат«Тепличний»).URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/12_ukr/11.pdf.
5. Гуцайлюк З. В. Економічні ризики в інформаційній системі бухгалтерського обліку. Бухгалтерськийоблік і аудит. 2010. № 7. С. 8–13.
6. Донець Л. І. Економічні ризики та методи їх вимірювання: навчальний посібник. К.: Центрнавчальної літератури, 2006. 312 с.
7. Зелінська О. В., Євдокимов А. О. Основи управління комерційними ризиками підприємств.Економіка та держава. 2019. № 11. С. 96–99.
8. Зоріна О. А. Ідентифікація ризиків підприємства як об’єктів економічного аналізу. Бухгалтерськийоблік, аналіз тааудит: проблеми теорії, методології, організації. 2014. № 2. С. 62–77.
9. Зоріна О. А. Методи аналізу фінансових ризиків. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4746/1/21.pdf.
10.Коровський А. В. Еволюція людського фактору економіки та проблеми його формування:монографія. К.: КНЕУ, 2004. 184 с.
11.Лучко М. Невизначеність та ймовірнісність господарських операцій: до питання бухгалтерськогообліку. Соціально-економічні проблеми і держава. 2013. Вип. 2 (9). С. 98–109. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13lmrpbo.pdf.
12.Лучко М. Р. Пізнання в розвитку теорії бухгалтерського обліку. Науковий вісник Ужгородськогоуніверситету. Серія: Економіка. 2015. № 1 (2). С. 33–38.
13. Останкова Л. А., Шевченко Н. Ю. Аналіз, моделювання та управління економічними ризиками:навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2011. 256 с.
14. Проскура В. Ф. Методологічні підходи до управління ризиками. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/102.pdf.9.
15. Терещенко О. О. Дискримінантна модель інтегральної оцінки фінансового стану підприємства.Економіка України. 2003. № 8. С. 38–44.
16.Самуэльсон П., НордхаусЭ., Вильям Д. Стратегия развития предприятия / пер. с англ. М.: Вильяме, 2000. 668 с.
17. Фомин Г. П. Экономико-математические методы и модели в в коммерческой деятельности. М.:Издательство Юрайт, 2013. 462 с.
18.Ishikawa K. Whatis Total Quality Control? The Japanese Way. London: Prentice Hall, 1985.
References: 1. Hryshova I. Iu., Hnatieva T. M. Upravlinnia ryzykamy u konteksti stratehii antykryzovoho upravlinnia.Ukrainskyi zhurnal prykladnoi ekonomiky. Tom 1. 2016.No. 3. Р. 32–40.
2. Vyttsel M. Korporatsyia znanyia. Ynformatsyonnye tekhnolohyy v byznese / podred. M. Zheleny. SPb.:Pyter, 2002. 1120 р.
3. Vitlinskyi V. V., Velykoivanenko H. I. Ryzykolohiia v ekonomitsi ta pidpryiemnytstvi. Monohrafiia. K.:KNEU, 2004. 480 р.
4. VlasiukV. Ie. Otsinka ymovirnosti bankrutstva vitchyznianykh pidpryiemstv (na prykladi PAT “Kombinat“Teplychnyi”). URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/12_ukr/11.pdf.
5. Hutsailiuk Z. V. Ekonomichni ryzyky v informatsiinii systemi bukhhalterskoho obliku. Bukhhalterskyioblik i audyt. 2010. No. 7. Р. 8–13.
6. Donets L. I. Ekonomichni ryzyky ta metody yikh vymiriuvannia: navchalnyi posibnyk. K.: Tsentrnavchalnoi literatury, 2006. 312 р.
7. Zelinska O. V., Yevdokymov A. O. Osnovy upravlinnia komertsiinymy ryzykamy pidpryiemstv.Ekonomika ta derzhava. No. 11. 2019. Р. 96–99.
8. Zorina O. A. Identyfikatsiia ryzykiv pidpryiemstva yak obiektiv ekonomichnoho analizu. Bukhhalterskyioblik, analiz ta audyt: problemy teorii, metodolohii, orhanizatsii. 2014. No. 2. Р. 62–77.
9. Zorina O. A. Metody analizu finansovykh ryzykiv. URL: http://eztuir.ztu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/4746/1/21.pdf.
10. Korovskyi A.V. Evoliutsiia liudskoho faktoru ekonomiky ta problemy yoho formuvannia: monohrafiia. K.:KNEU, 2004. 184 р.
11. Luchko M. Nevyznachenist ta ymovirnisnist hospodarskykh operatsii: do pytannia bukhhalterskoho oblikuSotsialno-ekonomichni problemy i derzhava. 2013. Vyp. 2 (9). Р. 98–109. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13lmrpbo.pdf.
12. Luchko M. R. Piznannia v rozvytku teorii bukhhalterskoho obliku. Naukovyi visnyk Uzhhorodskohouniversytetu. Seriia: Ekonomika. 2015. No. 1 (2). Р. 33–38.
13. Ostankova L. A., Shevchenko N. Iu. Analiz, modeliuvannia ta upravlinnia ekonomichnymy ryzykamy:navch. posib. K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2011. 256 р.
14. Proskura V. F. Metodolohichni pidkhody do upravlinnia ryzykamy. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/9_ukr/102.pdf.9.
15. Tereshchenko O. O. Dyskryminantna model intehralnoi otsinky finansovoho stanu pidpryiemstva.Ekonomika Ukrainy. 2003. No. 8. Р. 38–44.
16. Samuelson P., Nordkhaus E., Vyliam D. Stratehyia razvytyia predpryiatyia / per. s anhl. M.: Vyliame, 2000.668 р.
17. Fomyn H. P. Эkonomyko-matematycheskye metody i modely v kommercheskoi deiatelnosty. M.:Yzdatelstvo Yurait, 2013. 462 р.
18.Ishikawa K. Whatis Total Quality Control? The Japanese Way. London: Prentice Hall, 1985.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 5 (72)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.