霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36734

摰����漯敶�
DC �������霂剛��
dc.contributor.authorТемченко, Олександр
dc.contributor.authorКриштопа, Ірина
dc.contributor.authorШевчук, Наталія
dc.contributor.authorTemchenko, Oleksandr
dc.contributor.authorKryshtopa, Iryna
dc.contributor.authorShevchuk, Nataliia
dc.date.accessioned2021-12-23T08:30:52Z-
dc.date.available2021-12-23T08:30:52Z-
dc.date.created2021-08-31
dc.date.issued2021-08-31
dc.date.submitted2021-10-05
dc.identifier.citationТемченко О. Оцінювання конкурентних переваг підприємств на основі показників фінансово-економічної діяльності / Олександр Темченко, Ірина Криштопа, Наталія Шевчук // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 72. — № 5. — С. 13–22. — (Економіка).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36734-
dc.description.abstractОб’єктом дослідження є рівень конкурентності, конкурентної поведінки та ефективності прийняття логістичних рішень на ПрАТ «АВК» як ключового представника вітчизняного ринку кондитерських виробів. Одним з найпроблемніших місць є відсутність механізму підтримки стійкого конкурентного статусу вітчизняних підприємств в умовах кризових явищ, що вимагає щоденного та постійного моніторингу й стратегічного оцінювання стану забезпечення конкурентоспроможності та існуючих переваг, аналізу ключових факторів функціонування у провідних конкурентів на діючому ринку кондитерської продукції. Метою даного дослідження є теоретичний огляд поняття конкурентності та конкурентної поведінки, аналіз стану конкуренції на внутрішньому ринку кондитерських виробів України в умовах прискорення процесів глобалізації та збереження негативних тенденцій у світовій економіці, а також визначення перспектив логістичної діяльності при подальшому розвитку вітчизняних підприємств в умовах кризи. Для досягнення визначеної мети застосовувалися методи дослідження: аналізу та синтезу, порівняння, класифікація та метод узагальнення, за допомогою якого було зроблено підсумкові висновки. Також у роботі використано економіко-статистичні методи: горизонтальний аналіз та індексний метод для визначення інтенсивності конкуренції на ринку, трaдицiйнi мeтoди cтaтиcтичнoго oпрацювання iнфoрмaцiї, мeтoди eкoнoмiчнoгo aнaлiзу для оцінювання конкурентних переваг на найближчу перспективу. Пріоритетне значення запропонованих рекомендацій полягає у формуванні комплексу організаційно-управлінських, фінансово-економічних та логістичних заходів щодо підвищення потенціалу конкурентоспроможності підприємства ПрАТ «АВК», що реалізується через управління ключовими конкурентними перевагами на тактичному та стратегічному рівнях, і відповідно матиме позитивний вплив на майбутні результати виробничо-господарської діяльності підприємства та його фінансові показники при збереженні негативних тенденцій у світовій і вітчизняній економіці. Запропоновано рекомендаційний комплекс організаційно-управлінських заходів на основі систематизації галузевих особливостей фінансово-економічної діяльності, що забезпечить стійку конкурентну перевагу ПрАТ «АВК» та передбачає насамперед, введення в асортимент нових видів плиткового шоколаду. Його подальша реалізація дозволить збільшити чистий дохід підприємства, підвищити показники результативності діяльності, та спрогнозувати потенціальні конкурентні переваги й покращити рівень конкурентоспроможності підприємства в цілому на внутрішньому ринку кондитерських виробів.
dc.description.abstractObject of the research is the level of competitiveness, competitive behavior and efficiency of making logistic decisions at PJSC «AVK» as key representative of national confectionery market. One of the most problematic aspects is the absence of mechanism of support of sustainable competitive status of domestic enterprises in conditions of crisis that requires daily and permanent monitoring and strategic assessment of the state of ensuring competitiveness and existing advantages, analyses of the key factors of leading competitors functioning at current confectionery market. The objective of this investigation is theoretical overview of the concepts of competitiveness and competitive behavior, analysis of competition in the domestic confectionery market in Ukraine in conditions of accelerating globalization and maintaining negative trends in the world economy, as well as identifying prospects for logistics in further development of domestic enterprises in conditions of crisis. In order to achieve this goal, the authors applied such research methods as: analysis and synthesis, comparison, method of classification and generalization, due to which the final conclusions are made. Also, economic and statistical methods are used in this paper, namely: horizontal analysis and index method for the determination of competition intensity in the market, traditional methods of statistical information processing, SWOT-analysis, methods of economic analyses, method of five forces of competition by M. Porter, method «Square of potential» to assess the effectiveness of making logistics decisions in the nearest future. The priority meaning of recommendations, proposed in the paper, is to form a set of organizational, managerial, financial, economic and logistical measures to increase the competitiveness of PJSC «AVK», which is implemented by means of management of key competitive advantages at tactical and strategic levels, and will have a positive impact on future results of production and economic activity of the enterprise and its financial indicators while maintaining negative trends in world and domestic economy. The authors proposed the set of organizational and economic measures based on systematization of sectoral peculiarities of financial and economic activities that will ensure stable competitive advantage of PJSC «AVK» and provides, first of all, introduction of new types of bar chocolate, and its further implementation will increase net income of the enterprise, performance, and accordingly – will allow to predict potential competitive advantages and improve the level of competitiveness of the enterprise as a whole in the domestic confectionery market.
dc.format.extent13-22
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (72), 2021
dc.relation.ispartofGalician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (72), 2021
dc.relation.urihttps://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3192207
dc.relation.urihttp://www.avk.ua/ua/uk
dc.subjectконкурентні переваги
dc.subjectконкурентоспроможність
dc.subjectфінанси
dc.subjectекономічні показники
dc.subjectкондитерські підприємства
dc.subjectcompetitive advantages
dc.subjectcompetitiveness
dc.subjectfinancial and economic indicators
dc.subjectconfectionery enterprise
dc.titleОцінювання конкурентних переваг підприємств на основі показників фінансово-економічної діяльності
dc.title.alternativeAssessment of the enterprises competitive advantages on the basis of financial and economic activity indicators
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc339.137.2
dc.subject.udc005.63
dc.relation.references1. Anchit Goyal. A Critical Analysis of Porter's 5 Forces Model of Competitive Advantage. Journal ofEmerging Technologies and Innovative Research. 2020. No. 7. P. 149–151.
dc.relation.references2. Gerard H. Th. Bruijl. The Relevance of Porter's Five Forces in Today's Innovative and Changing BusinessEnvironment. URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3192207.
dc.relation.references3. Diane Isabelle, Kevin Horak, Sarah McKinnon, Chiara Palumbo. Technology Innovation ManagementReview. 2020. No. 6. P. 28–41.
dc.relation.references4. Темченко О. А., Шевчук Н. А., Салоїд С. В., Редько К. Ю. Управління конкурентоспроможністюметалургійних підприємств. Економіка та держава. 2021. № 4. С. 53–58.
dc.relation.references5. Hryvkivska O., Kotvytska N., Ivanova N., Pryimak N., & Salkova I. Economic Security Formation ofEnterprise Under the Conditions of Steady Development. European Journal of Sustainable Development.2021. 10 (1). P. 561–570.
dc.relation.references6. Офіційний сайт компанії «АВК». URL: http://www.avk.ua/ua/uk.
dc.relation.references7. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка рівня та напрями підвищення: монографія / за заг.ред. О. Г. Янкового. Одеса: Атлант, 2013. 470 с.
dc.relation.references8. Лупак Р. Л. Економічне обґрунтування стратегічного управління конкурентоспроможністюпідприємства. Бізнес Інформ. 2013. № 4. C. 320–325.
dc.relation.references9. Лепа Н. Н. Управление конкурентными преимуществами предприятия: монография. Донецк: ЮгоВосток, ЛТД, 2003. 296 с.
dc.relation.references10.Кириченко О. М., Мігдальський А. В. Методи оцінювання конкурентоспроможності підприємства.Ефективна економіка. 2017. № 2.
dc.relation.references11.Левицька А. О. Методи оцінки конкурентоспроможності підприємства: вітчизняні та закордонніпідходи до класифікації. Механізм регулювання економіки. 2013. № 4. С.155–163.
dc.relation.references12. Тарнавська Н. П. Управління конкурентоспроможністю підприємств: теорія, методологія, практика:монографія. Тернопіль: Економічна думка, 2008. 570 с.
dc.relation.references13. Фещур Р. В., Лебідь Т. В., Самуляк В. Ю. Методи оцінювання конкурентоспроможностіпідприємств. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2010.№ 4. С. 27–32.
dc.relation.references14.Яцковий Д. В. Сучасні методики оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціальноекономічних досліджень. 2013. Вип. 4 (51). С. 183–188.
dc.relation.referencesen1. Anchit Goyal. A Critical Analysis of Porter's 5 Forces Model of Competitive Advantage (2020). Journalof Emerging Technologies and Innovative Research. No. 7. P. 149–151.
dc.relation.referencesen2. Gerard H. Th. Bruijl. The Relevance of Porter's Five Forces in Today's Innovative and Changing BusinessEnvironment (2018). URL: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3192207.
dc.relation.referencesen3. Diane Isabelle, Kevin Horak, Sarah McKinnon, Chiara Palumbo (2020) Technology InnovationManagement Review. No. 6. P. 28–41.
dc.relation.referencesen4. Temchenko O. A., Shevchuk N. A., Saloid S. V. and Redko K. Y. (2021). Upravlinniakonkurentospromozhnistiu metalurhijnykh pidpryiemstv [Management of competitiveness of metallurgicalenterprises]. Ekonomika ta derzhava. Vol. 4. P. 53–58.
dc.relation.referencesen5. Hryvkivska, O., Kotvytska, N., Ivanova, N., Pryimak, N., Salkova, I. (2021). Economic Security Formationof Enterprise Under the Conditions of Steady Development. European Journal of SustainableDevelopment. 10 (1). P. 561–570.
dc.relation.referencesen6. Ofitsiinyi sait kompanii “AVK”. [Official website of the company “AVK”]. URL: http://www.avk.ua/ua/uk.
dc.relation.referencesen7. Konkurentospromozhnist` pidpry`yemstva: ocinka rivnya ta napryamy` pidvy`shhennya [Competitivenessof the enterprise: assessment of its level and directions of improvement]: [monografiya / za zag red.O. G. Yankovogo]. Odesa: Atlant, 2013. 470 p.
dc.relation.referencesen8. Lupak R. L. (2013). Ekonomichne obg`runtuvannya strategichnogo upravlinnya konkurentospromozhnistyupidpry`yemstva [Economic substantiation of strategic management of competitiveness of the enterprise].Biznes Inform. No. 4. P. 320–325.
dc.relation.referencesen9. Lepa N. N. (2003) Upravleny`e konkurentny`my` prey`mushhestvamy` predpry`yaty`ya [Management ofcompetitive advantages of the enterprise]. Monografiya. Doneczk: Yugo-Vostok, LTD, 296 p.
dc.relation.referencesen10. Ky`ry`chenko O. M., Migdal`s`ky`j A. V. (2017). Metody` ocinyuvannya konkurentospromozhnostipidpry`yemstva [Methods of assessment of competitiveness of the enterprise]. Efekty`vna ekonomika.No. 2.
dc.relation.referencesen11. Levy`cz`ka A. O. (2013). Metody` ocinky` konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva: vitchy`znyani tazakordonni pidxody` do klasy`fikaciyi [Methods of assessment of competitiveness of the enterprise:domestic and foreign approaches to classification] Mexanizm regulyuvannya ekonomiky. No. 4. P.155–163.
dc.relation.referencesen12. Tarnavs`ka N. P. (2008). Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpry`yemstv: teoriya, metodologiya,prakty`ka [Management of competitiveness of the enterprise: theory, methodology, practive]. Monografiya.Ternopil`: Ekonomichna dumka. 570 p.
dc.relation.referencesen13. Feshhur R. V., Lebid` T. V., Samulyak V. Yu. (2010). Metody` ocinyuvannya konkurentospromozhnostipidpry`yemstv [Methods of assessment of competitiveness of enterprises]. Naukovy`j visny`k Voly`ns`kogonacional`nogo universy`tetu imeni Lesi Ukrayinky`. No. 4. P. 27–32.
dc.relation.referencesen14. Yaczkovy`j D.V. (2013). Suchasni metody`ky` ocinky` konkurentospromozhnosti pidpry`yemstva.Visny`k social`no – ekonomichny`x doslidzhen` [Modern methods of assessment of competitiveness of theenterprise]. Visny`k social`no - ekonomichny`x doslidzhen`. 4 (51). P.183–188.
dc.identifier.citationenTemchenko O., Kryshtopa I., Shevchuk N. (2021) Otsiniuvannia konkurentnykh perevah pidpryiemstv na osnovi pokaznykiv finansovo-ekonomichnoi diialnosti [Assessment of the enterprises competitive advantages on the basis of financial and economic activity indicators]. Galician economic journal (Tern.), vol. 72, no 5, pp. 13-22 [in Ukrainian].
dc.contributor.affiliationЗВО «Державний університет економіки і технологій, Кривий Ріг, Україна
dc.contributor.affiliationДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана», Київ, Україна
dc.contributor.affiliationНаціональний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»3, Київ, Україна
dc.contributor.affiliationState University of Economics and Technology, Kryvyi Rih, Ukraine
dc.contributor.affiliationKyiv National Economic University named after Vadym Hetman2, Kyiv, Ukraine
dc.contributor.affiliationNational Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute»3, Kyiv, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume72
dc.citation.issue5
dc.citation.spage13
dc.citation.epage22
�蝷箔����:Галицький економічний вісник, 2021, № 5 (72)



�DSpace銝剜�������★��������雿��.