Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36727

Назва: Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовленняпродаж із використанням OLAP-технологій
Інші назви: Modeling of digital marketing systems construction using OLAP-technologies
Автори: Іванов, Сергій
Ivanov, Sergey
Приналежність: Запорізький національний університет, Запоріжжя, Україна
Zaporizhia National University, Zaporizhia, Ukraine
Бібліографічний опис: Іванов С. Моделювання вітрини даних розповсюдження-замовленняпродаж із використанням OLAP-технологій / Сергій Іванов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 72. — № 5. — С. 85–94. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Ivanov S. (2021) Modeliuvannia vitryny danykh rozpovsiudzhennia-zamovlenniaprodazh iz vykorystanniam OLAP-tekhnolohii [Modeling of digital marketing systems construction using OLAP-technologies]. Galician economic journal (Tern.), vol. 72, no 5, pp. 85-94 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (72), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (72), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 72
Дата публікації: 31-сер-2021
Дата подання: 16-вер-2021
Дата внесення: 23-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
УДК: 658.8
[005.52
005.33]
Теми: маркетингова інформаційна система
збір інформації
OLAP-технологія
marketing information system
information collection
OLAP-technology
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 85-94
Початкова сторінка: 85
Кінцева сторінка: 94
Короткий огляд (реферат): Досліджено забезпечення інформацією маркетингової інформаційної системи. Розглянуто збір інформації на стороні сервера та на вузлах мережі. Висвітлено, що додавання на сервер будь-яких програмних засобів збору інформації може бути неможливо або сповільнить сервер. Запропоновано розміщення датчиків у вузлах мережі на підході до сервера, що розвантажує сервер від зайвого програмного забезпечення. Розглянуто приклад подібної системи Web Traffic Warehouse, в якому робота проводиться на рівні протоколів і збір даних йде на рівні пакетів TCP/IP. Проаналізовано три різних підходи до аналізу транзакцій: ідентифікація транзакцій з урахуванням тривалості відвідувань, ідентифікація транзакцій методом максимальної посилальної глибини та розбитті транзакцій за тимчасових принципах. Побудовано схему системи оперативного опрацювання Інтернет-даних на основі OLAP-технологій, яка заснована на принципі збору оперативних даних з різних джерел, які потім очищаються, інтегруються і складаються в реляційне сховище. Також було досліджено визначення OLAP як сукупність засобів багатовимірного аналізу даних, накопичених у сховище, воно надає підприємству максимально зручні й швидкі засоби доступу, перегляду та аналізу ділової інформації, а також забезпечує користувача природною, інтуїтивно зрозумілою моделлю даних, організовуючи їх у вигляді багатовимірних кубів. Осями багатовимірної системи координат є основні атрибути аналізованого бізнес-процесу. Проаналізовано завдання інтеграції сховищ даних (облікової системи) з системами формування (вітрин даних). На основі проведеного аналізу побудовано модель вітрини даних розповсюдження – замовлення – продаж, яка заснована на двох типах таблиць – таблиці фактів і таблиці вимірів. Таблиця фактів продажу в розробленій системі містить поля Cusomerfact ID (Ідентифікатор замовника), Salesperson ID (Ідентифікатор продавця), Product ID (Ідентифікатор продукту), Quantity Sold (Продана кількість), Discount (Знижка), Total Amount (Повний обсяг продажів) і т.п. За допомогою моделі висвітлено, що при створенні вітрин є організація трьох ключових етапів – отримання даних з вихідних систем, перетворення їх у потрібну форму й подальшого завантаження в цільову систему.
The provision of information to the marketing information system is investigated in this paper. The collection of information on the server side and on network nodes is considered. It is stated that the addition of any information collection software to the server is not possible or can slow down the server. It is proposed to place sensors in network nodes on the approach to the server, which unloads the server from unnecessary software. An example of such Web Traffic Warehouse system is considered. Here the work is carried out at the level of protocols and data collection takes place at the level of TCP/IP packets. Three different approaches to the analysis of transactions are analyzed: identification of transactions taking into account the visits duration, identification of transactions by the method of maximum reference depth and division of transactions according to temporal principles. The scheme of the system of operative processing of Internet data on the basis of OLAP-technologies which is based on the principle of collecting operative data from various sources which then are cleared, integrated and put in relational storage is constructed. Also, the definition of OLAP as a set of tools for multidimensional analysis of data stored in the repository is investigated. It provides the company with the most convenient and fast means of accessing, viewing and analyzing business information, and provides the user with natural, intuitive data model, organizing them into multidimensional cubes, the axes of the multidimensional coordinate system are the main attributes of the analyzed business process. The problem of integration of data warehouses (accounting system) with formation systems (data showcases) is analyzed. Based on the analysis, the model of the distribution-order-sale data show window is built, which is based on two types of tables – fact tables and measurement tables is constructed. Thus, the table of sales facts in the developed system contains such fields as Cusomerfact ID, Salesperson, Product ID, Quantity Sold, Discount, Total Amount, etc. Due to the model it is highlighted that while creating show windows there is the organization of three key stages – obtaining data from the source systems, converting them into the desired form and then loading them into the target system.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36727
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
Перелік літератури: 1. Kotler Ph., Johnson S. C. Marketing Management. Pearson Education. 2012.
2. Gaikwad M., Kate P. H. E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear.International Journal of Research in Commerce & Management. 2016. No. 7 (9). P. 56–61.
3. Longo D. Why Strategy Must Come First in Digital Marketing. Convenience Store News. 2016. No. 52 (5). P. 57–60.
4. Kingsnorth S. Digital marketing strategy. Digital Marketing Strategy. 2017. P. 1–6.
5.Ivanov S. Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2- EEMLPEED 2019. 2019. P. 385–394.
6.Іванов С. М. Моделювання коопераційних зв’язків в цифровій економіці. Моделювання та інформаційні системи в економіці. Електронне наукове періодичне видання. 2018. № 94. C. 108–117.
References: 1. Kotler Ph., Keller K. (2012) Marketing Management, Pearson Global Edition, Boston.
2. Gaikwad M., Kate P. H. (2016) E-marketing: A modern approach of business at the door of consumer clear, International Journal of Research in Commerce & Management. No. 7 (9). P. 56–61.
3. Longo D. (2016) Why Strategy Must Come First in Digital Marketing, Convenience Store News. No. 52 (5). P. 57–60.
4. Kingsnorth S. (2016) Digital marketing strategy, CPI Group, Philadelphia.
5. Ivanov S. (2019) Modeling Company Sales Based on the Use of SWOT Analysis and Ishikawa Charts. M3E2-EEMLPEED 2019. P. 385–394.
6 .Ivanov S. M. (2018) Modeljuvannja kooperacijnykh zvjazkiv v cyfrovij ekonomici [Modeling of cooperative connections in the digital economy], Modeling and Information Systems in Economics. No. 96. Р. 108–117.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 5 (72)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.