Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36285

Назва: Національні ділові культури: методологія та науково-практичні цілі дослідження
Інші назви: National business cultures: methodology and scientific and practical research objectives
Автори: Чеботарьов, Єгор
Chebotarov, Iegor
Приналежність: ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», Старобільськ, Україна
Luhansk Taras Shevchenko National University, Starobil'sk, Ukraine
Бібліографічний опис: Чеботарьов Є. Національні ділові культури: методологія та науково-практичні цілі дослідження / Єгор Чеботарьов // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 71. — № 4. — С. 33–42. — (Економіка).
Bibliographic description: Chebotarov I. (2021) Natsionalni dilovi kultury: metodolohiia ta naukovo-praktychni tsili doslidzhennia [National business cultures: methodology and scientific and practical research objectives]. Galician economic journal (Tern.), vol. 71, no 4, pp. 33-42 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (71), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 4 (71), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 4
Том: 71
Дата публікації: 31-сер-2021
Дата подання: 2-сер-2021
Дата внесення: 16-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.033
УДК: 005.72
339.92
Теми: національні ділові культури
економічна компаративістика
методологія
методи
тренди трансформації національних ділових культур
релігія
COVID-19
national business cultures
economic comparativistics
methodology
methods
transformational trends of national business cultures
religion
COVID -19
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 33-42
Початкова сторінка: 33
Кінцева сторінка: 42
Короткий огляд (реферат): Проблеми реалізації євроінтеграційного курсу України та низка інших питань сучасної світової економіки (дезінтеграційні процеси та тенденції, котрі наочно підтверджуються на прикладі Brexit та неспроможність міжнародних організацій ефективно діяти у надзвичайних ситуаціях, що показує розповсюдження і масштаб пандемії COVID-19) актуалізують значення розроблення міждисциплінарної проблеми національних ділових культур. На підґрунті узагальнення внеску засновників теорії національних ділових культур (Г. Хофстеде, Ч. Хампден-Тернера і Ф. Тромпенаарса та Р. Льюіса) і власних науково-практичних розроблень даної проблеми надано авторську дефініцію опірної категорії дослідження «національні ділові культури», визначено зміст методології її дослідження, гносеологічні обмеження (вимоги теоретичного пізнання) та співвідношення методології з предметом дослідження. Виокремлено блоки (укрупнені групи) методів дослідження національних ділових культур, ідентифіковано конкретні методи у межах кожного блоку та визначено науково -практичні цілі дослідження відповідно до кожного методу. Блоками методів пізнання національних ділових культур виокремлено: загальнонаукові, соціально-гуманітарні, економіко-математичні, прикладні та спеціальні. Обґрунтовано спробу визначення чинників трендів еволюційної трансформації національних ділових культур у межах середньо- та довготермінової часової перспективи (такі чинники не впливають на наявність внутрішніх рис і властивостей стійкого якісного стану національних ділових культур): роль католицизму як найсприятливішої в сучасних умовах підприємництву світової релігії; пандемія COVID-19; витіснення нафти і газу як головних джерел енергоносіїв; модифікація підприємницької діяльності під впливом інформаційних технологій; діалектичний характер універсалізації та поглиблення «самоідентифікації» національних ділових культур. Першочерговими перспективами подальшого опрацювання досліджуваної проблеми виокремлено практичне використання ідентифікованих методів задля розкриття змісту національних ділових культур як феномена теорії й практики підприємництва та життєдіяльності сучасного суспільства.
Problems of implementation of Ukraine's European integration course and a number of other issues of the modern world economy (disintegration processes and tendencies, which are clearly confirmed by the example of Brexit and inability of international organ izations to act effectively in emergencies, shown by COVID-19 pandemic spread and scale ) actualize the importance of developing the interdisciplinary problem of national business cultures. On the basis of generalized contribution of the founders of national business cultures theory (G. Hofstede, C. Hampden-Turner and F. Trompenaars and R. Lewis) and own scientific and practical developments of this problem the author's definition of basic investigation category «national business cultures» is given. The content of the methodology for its investigation , epistemological limitations (requirements of theoretical knowledge) and the relationship of the methodology with the subject of investigation are determined. Blocks (enlarged groups) of methods of national bu siness cultures investigation are separated, specific methods within each block are identified and scientific and practical goals of the investigation according to each method are defined. The following b locks of methods of national business cultures cognition are distinguished: general scientific, social -humanitarian, economic-mathematical, applied and special. The attempt to determine the factors of trends in the evolutionary transformation of national business cultures within the medium and long term perspective are substantiated (such factors do not affect the internal features and properties of the stable quality of national business cultures): the role of Catholicism as the most favorable to entrepreneurship religion in the modern world; the COVID-19 pandemic; displacement of oil and gas as the main sources of energy; modification of entrepreneurial activity influenced by information technologies; the dialectical nature of the universalization and deepening of «self -identification» of national business cultures. The primary prospects for further elaboration of the investigated problem are the practical use of identified methods in order to reveal the content of national business cultures as a phenomenon of theory and practice of entrepreneurship and life of modern society
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36285
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.2478/cer-2018-0019
https://doi.org/10.12958/1817-3772-2019-4(58)-30-33
https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-48-52
https://www.hofstede-insights.com
https://doi.org/10.2478/bog-2020-0029
Перелік літератури: 1. Hofstede G. Culture’s consequences: International differences in work-related values, Beverly Hills, CA: Sage Publications, 1980. 328 p.
2. Hampden-Turner С., Trompenaars F. The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group, 1995. 416 p.
3. Lewis R. Cross Cultural Communication: A Visual Approach. Riversdown Hampshire, UK: Transcreen Publications, 1999. 287 р.
4. Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підручник. Київ: Лазарит-Поліграф, 2012. 480 c.
5. Glinkowska B., Chebotarov, V. A. «A Comparative Cross-Cultural Analysis of the Profile ofA Modern Ukrainian Manager: the Imperatives of the Future in the Context of Internationalization», Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. 2018. No. 21 (3). P. 63–74.DOI: https://doi.org/10.2478/cer-2018-0019
6. Chebotarov Ie. National Business Cultures: Research Methodology, Content and Role in Provisionof International Entrepreneurship. Economic Herald of the Donbass. 2019. No. 4 (58). P. 30–33.DOI: https://doi.org/10.12958/1817-3772-2019-4(58)-30-33
7. Чеботарьов Є. «Обгрунтування кластеризації національних ділових культур як передумова ефективної міжнародної економічної політики». Вісник східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип. 3 (267). Квітень 2021. С. 48–52.DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-48-52
8. Weber M. Economy and Society: An Outline of Interpretive Sociology. Berkeley, CA: University ofCalifornia Press, 1978. 1469 p.
9. Weber M. The Protestant Ethic and The Spirit of Capitalism. New York: Routledge Classics, 2001. 271 p.
10. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com.
11. Chebotarov V., Chebotarov I. National business cultures: the influence of religion, and their role in the economic development of countries. Bulletin of Geography. Socio-economic Series. 2020. No. 50 (50). Р. 23–30. DOI: https://doi.org/10.2478/bog-2020-0029
References: 1. Hofstede, G. (1980). Culture’s consequences: International differences in work -related values. Beverly Hills, CA: Sage Publications.
2. Hampden-Turner С., Trompenaars F. (1995). The seven cultures of capitalism: Value systems for creating wealth in the United States, Britain, Japan, German, France, Sweden and the Netherlands. London: Little, Brown Book Group.
3. Lewis, R. (1999). Cross Cultural Communication: A Visual Approach. Riversdown (Hampshire, UK): Transcreen Publications.
4. Starostina, A. O. (2012). Marketynhovi doslidzhennia natsionalnykh i mizhnarodnykh rynkiv [Marketing research of national and international markets]. Kyiv, Lazarite-Polygraph. [In Ukrainian].
5. Glinkowska, B., Chebotarov, V. A. (2018). “A Comparative Cross-Cultural Analysis of theProfile of A Modern Ukrainian Manager: the Imperatives of the Future in the Context of Internationalization”, Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe. No. 21 (3). P. 63–74. DOI: https://doi.org/10.2478/cer-2018-0019
6. Chebotarov, Ie. (2019). National Business Cultures: Research Methodology, Content and Role inProvision of International Entrepreneurship. Economic Herald of the Donbass. No. 4 (58). P. 30–33.DOI: https://doi.org/10.12958/1817-3772-2019-4(58)-30-33
7. Chebotarov, I. (2021) Obhruntuvannia klasteryzatsii natsionalnykh dilovykh kultur yak peredumova efektyvnoi mizhnarodnoi ekonomichnoi polityky [Justification of clustering of national businesscultures as a prerequisite for effective international economic policy], VISNIK of theVolodymyr Dahl EAST UKRAINIAN NATIONAL UNIVERSITY. 3 (267). P. 48–52. [In Ukrainian].DOI: https://doi.org/10.33216/1998-7927-2021-267-3-48-52
8. Weber, M. (1978). Economy and Society: An Outline of Interpretive Sociology. Berkeley, CA: University of California Press.
9. Weber, M. (2001). The Protestant Ethic and The Spirit of Capitalism. New York: Routledge Classics.
10. Hofstede Insights. URL: https://www.hofstede-insights.com.
11. Chebotarov, V., Chebotarov I. (2020). National business cultures: the influence of religion, and their role in the economic development of countries. Bulletin of Geography. Socio -economic Series. No. 50 (50). Р. 23–30. DOI: https://doi.org/10.2478/bog-2020-0029
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 4 (71)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.