Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36274

Назва: Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів
Інші назви: The role of market segmentation in consumer behavior investigation
Автори: Чевганова, Віра
Васюта, Вікторія
Chevhanova, Vira
Vasiuta, Viktoriia
Приналежність: Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
National University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
Бібліографічний опис: Чевганова В. Роль сегментації ринку у вивченні поведінки споживачів / Віра Чевганова, Вікторія Васюта // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 71. — № 4. — С. 116–122. — (Маркетинг).
Bibliographic description: Chevhanova V., Vasiuta V. (2021) Rol sehmentatsii rynku u vyvchenni povedinky spozhyvachiv [The role of market segmentation in consumer behavior investigation]. Galician economic journal (Tern.), vol. 71, no 4, pp. 116-122 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (71), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 4 (71), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 4
Том: 71
Дата публікації: 31-сер-2021
Дата подання: 18-сер-2021
Дата внесення: 16-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.116
УДК: 658.8
330.3
Теми: ринок
сегментація
споживач
поведінка споживача
маркетингова стратегія
market
segmentation
consumer
consumer behavior
marketing strategy
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 116-122
Початкова сторінка: 116
Кінцева сторінка: 122
Короткий огляд (реферат): Досліджено сутність сегментації ринку та визначено її роль у вивченні поведінки спожи-вачів. Сегментація ринку виступає важливим елементом маркетингової стратегії підприємства, при якому застосовуються різні методи та підходи визначення сегментів споживачів. Вона може мати різні моделі, що встановлюють взаємозв’язок поведінки споживача з основними критеріями, за якими відбувається їх поділ на цільові групи (сегменти), та описують процес аналізу споживачів відносно базису сегментування ринку. Зазначено основні критерії, за якими повинна відбуватися сегментація ринку. Проведено аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село». Здійснено сегментацію індивідуальних споживачів мережі та його конкурентів. На основі проведеної сегментації отримано соціально-демографічний портрет споживачів. Аналіз споживачів мережі продуктових магазинів «Рідне село» дозволив виявити основні цільові групи, на які можна орієнтуватися при розробленні маркетингової стратегії в майбутньому. Доведено, що сегментація ринку дозволяє вирішити головні питання щодо вивчення поведінки споживача, оскільки кожен товар може бути успішно проданий лише на певних сегментах ринку. Конкурентна перевага при цьому полягає у повнішому задоволенні потреб певного сегмента споживачів при мінімальних витратах ресурсів на обслуговування цього сегмента. Зазначено, що принцип ведення бізнесу провідних світових компаній полягає у тому, що ними виробляються лише ті товари, які потрібні споживачу, ймовірність продажу яких доведено маркетинговими дослідженнями, в основі яких знаходиться сегментація ринку. Наголошено на необхідності для вітчизняних підприємств проведення постійного аналізу споживачів, виявлення цільових сегментів для прийняття ефективних рішень щодо продажів та виробництва, а саме, формування ефективної маркетингової стратегії підприємства. Сегментація ринку при розробленніі маркетингової стратегії сприятиме постійному пошуку стратегічних цільових груп споживачів і зосередженню діяльності продавця (підприємства-виробника) саме на задоволення їх потреб. Це забезпечить йому конкурентні переваги та підвищення результатів діяльності у перспективі.
The essence of market segmentation is investigated and its role in consumer behavior investigation is defined in this paper. Market segmentation is an important element of the company's marketing strategy, where various methods and approaches are used in order to define customer segments. It can have various models that establish the relationship of consumer behavior with the main criteria. According to these models, consumers are divided into target groups (segments). As the result, we obtain description of the process of analyzing consumers in relation to the basis of market segmentation. The main criteria for the segmentation of the market are indicated. The analysis of consumers of the network of grocery stores «Ridne selo» is carried out. The segmentation of individual consumers of the network and its competitors is performed. Based on the segmentation, socio-demographic portrait of consumers is obtained. The analysis of consumers of the network of grocery stores «Ridne selo» make it possible to identify the main target groups that can be targeted when developing a marketing strategy in the future. It is proved that market segmentation allows us to solve the main problems in consumer behavior investigation, since each product can be successfully sold only in certain market segments. At the same time, the competitive advantage lies in more complete satisfaction of the needs of a certain segment of consumers with minimal resource costs for servicing this segment. It is noted that the principle of doing business of the world's leading companies is that they produce only those goods that are needed by the consumer. The likelihood of selling these products is confirmed by market research based on market segmentation. The need for continuous analysis of consumers, identification of target segments for making effective decisions on sales and production and for domestic enterprises is noted. This will express the essence of the formation of effective enterprise marketing strategy. Market segmentation in the development of marketing strategy will contribute to the constant search for strategic target groups of consumers and the concentration of the seller's (manufacturer's) activities precisely on meeting their needs. This will provide them with competitive advantage and improved performance in the long term
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36274
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_08/127.pdf
http://journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/viewFile/794/842
http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf
https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.166
Перелік літератури: 1. Куденко О. В. Критичний аналіз методів та підходів до сегментування ринку. Продуктивність агропромислового виробництва. економічні науки. 2014. № 26. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_08/127.pdf.
2. Старостіна А. О. та ін. Маркетинг: навчальний посібник / за заг.ред. А. О. Старостіної. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.
3. Павлішина Н. М. Маркетинг розкоші. Моделювання поведінки споживача. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. Сер.: Економічні науки. 2014. № 2. URL: http://journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/viewFile/794/842.
4. Лотиш О. Я. Сегментація ринку як інструмент стратегічного аналізу галузі. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджмент. 2017. Вип. 24 (1). URL:http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf.
5. Голда Н., Бурліцька О., Краузе О. Дослідження та формування механізму продажу. Галицький економічний вісник. 2021. Том 68. № 1. С. 166–173. URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.166.
6. Котлер Ф. Маркетинг менеджемент. Экспресс-курс / пер. с англ. СПб.: Питер, 2003. 496 с.
References: 1. Kudenko O. V. Krytychnyy analiz metodiv ta pidkhodiv do sehmentuvannya rynku. Produktyvnist' ahropromyslovoho vyrobnytstva. ekonomichni nauky. 2014. No. 26. URL: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_08/127.pdf. [In Ukrainian].
2. Starostina A. O. ta in. Marketynh. Navchal'nyy posibnyk / za zah. red. A. O. Starostinoyi. K.: “NVP “Interservis”, 2018. 216 p. [In Ukrainian].
3. Pavlishyna N. M. Marketynh rozkoshi. Modelyuvannya povedinky spozhyvacha. Naukovyy visnyk Poltavs'koho universytetu ekonomiky i torhivli. Ser.: Ekonomichni nauky. 2014. No. 2. URL: http://journal.puet.edu.ua/index.php/nven/article/viewFile/794/842. [In Ukrainian].
4. Lotysh O. Ya. Sehmentatsiya rynku yak instrument stratehichnoho analizu haluzi. Naukovyy visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriya: Ekonomika i menedzhment. 2017. Vol. 24 (1). URL:http://www.vestnik-econom.mgu.od.ua/journal/2017/24-1-2017/28.pdf. [In Ukrainian].
5. Holda N., Burlits'ka O., Krauze O. Doslidzhennya ta formuvannya mekhanizmu prodazhu. Halyts'kyy ekonomichnyy visnyk. 2021. Vol. 68. No. 1. P. 166–173. URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.166. [In Ukrainian].
6. Kotler F. Marketynh menedzhement. Ekspress-kurs / per. s anhl. SPb.: Pyter, 2003, 496 р. [In Ukrainian]
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 4 (71)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.