Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36034

Назва: Efficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle
Інші назви: Оцінювання ефективності застосування змащувальних матеріалів з фулереновими композиціями при експлуатації вантажних автомобілів у міському циклі
Автори: Кравцов, Андрій Григорович
Карнаух, Микола Віталійович
Слободян, Любомир Михайлович
Kravtsov, Andriy
Karnaukh, Mykola
Slobodyan, Lubomir
Приналежність: Харківський національний технічний університет сільського господарства імені П. Василенка, Харків, Україна
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Kharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture, Kharkiv, Ukraine
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Kravtsov A. Efficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle / Andriy Kravtsov, Mykola Karnaukh, Lubomir Slobodyan // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2021. — Vol 102. — P. 130–139.
Bibliographic description: Kravtsov A., Karnaukh M., Slobodyan L. (2021) Efficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 102, pp. 130-139.
Є частиною видання: Вісник Тернопільського національного технічного університету (102), 2021
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University (102), 2021
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Том: 102
Дата публікації: 22-чер-2021
Дата подання: 19-кві-2021
Дата внесення: 11-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2021.02.130
УДК: 621.891
Теми: експлуатація
засіб транспорту
моторні оливи
трансмісійні оливи
фулерени
фулеренові композиції
об’ємна витрата пального
міський їздовий цикл
operation
vehicles
motor oils
transmission oils
fullerenes
fullerene compositions
volumetric fuel consumption
urban driving cycle
Кількість сторінок: 10
Діапазон сторінок: 130-139
Початкова сторінка: 130
Кінцева сторінка: 139
Короткий огляд (реферат): Виконано оцінювання паливної економічності автомобіля при експлуатації з використанням змащувальних матеріалів (моторні та трансмісійні оливи) з фулереновими композиціями за міським їздовим циклом. Фулеренові композиції додавалися до моторної й трансмісійної оливи в концентрації 10% мас. Керівним документом, який визначає порядок випробувань автотранспортних засобів на паливну економічність, є ГОСТ 20306-90. Випробування за міським їздовим циклом проводилися на вантажному автомобілі ЗІЛ-5301 «Бичок» при температурі навколишнього повітря +20°С (літній період експлуатації) та при температурі навколишнього повітря -5°С (зимовий період експлуатації). Встановлено, що при експлуатації автомобіля за міським їздовим циклом у літній період експлуатації застосування фулеренової композиції одночасно в моторній і трансмісійній оливах зменшує витрату пального автомобіля на 14,54 ... 17,45%. При цьому величина 17,45% відповідає пробігу автомобіля без вантажу (m = 0), а величина 14,54% – пробігу з вантажем (m = 3000 кг). Коефіцієнт варіації вимірюваної величини витрати пального склав 0,039 ... 0,042. Це дозволяє зробити висновок, що похибка вимірювань знаходиться в межах 3,9 ... 4,2%. При експлуатації автомобіля за міським їздовим циклом у зимовий період експлуатації застосування фулеренової композиції (концентрація 10% мас.) одночасно в моторній і трансмісійній оливах зменшує витрату пального на 13,24 ... 15,15%. При цьому величина 15,15% відповідає пробігу автомобіля без вантажу (m = 0), а величина 13,24% – пробігу з вантажем (m = 3000 кг). Коефіцієнт варіації вимірюваної величини витрати пального склав 0,039 ... 0,044. Це дозволяє зробити висновок, що похибка вимірювань знаходиться в межах 3,9 ... 4,4%.
The assessment of a car fuel efficiency during operation using lubricants (motor and transmission oils) with fullerene compositions in a urban driving cycle is executed. Fullerene compositions were added to the engine and transmission oil at a mass concentration 10%. The guiding document that defines the procedure for testing vehicles for fuel efficiency is GOST 20306-90. Urban driving cycle tests were carried out on a truck ZIL-5301 "Bull" at an outside air temperature of +20°С (summer operation period) and at an outside air temperature of -5°С (winter operation period). It is established that operating a car in the urban driving cycle using of fullerene composition in both engine and transmission oils reduces the fuel consumption of the car by 14.54 ... 17.45% in the summer period. The value of 17.45% corresponds to the mileage of the car without cargo (m = 0), and the value of 14.54% – to the mileage with a cargo (m = 3000 kg). The coefficient of variation of the measured value of fuel consumption was 0.039 ... 0.042. This allows us to conclude that the measurement error is in the range of 3.9 ... 4.2%. When operating the car in the urban driving cycle in the winter operation period, the use of fullerene composition (mass concentration 10%) Simultaneously in the engine oil and transmission oil reduces fuel consumption by 13.24 ... 15.15%. The value of 15.15% corresponds to the mileage of the car without cargo (m = 0), and the value of 13.24% – mileage with cargo (m = 3000 kg). The coefficient of variation of the measured value of fuel consumption was 0.039 ... 0.044. This allows us to conclude that the measurement error is in the range of 3.9 ... 4.4%.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36034
ISSN: 2522-4433
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.1134/1.1333199
https://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
https://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
https://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
Перелік літератури: 1. Полункин Е. В., Каменева Т. М., Пилявский В. С., Жила Р. С., Гайдай О. А., Трошин П. А. Антиокислительные и противозадирные свойства галогенированных фуллеренов. Катализ и нефтехимия. 2012. № 20. С. 70–74.
2. Гиндзбург Б. М., Байдакова М. В., Киреенко О. Ф. и др. Влияние фуллеренов С60, фуллереновых саж и других углеродных материалов на граничное трение скольжение металлов. Журнал технической физики. 2000. № 12. С. 87–97. DOI: https://doi.org/10.1134/1.1333199
3. Точильников Д. Г., Гинзбург Б. М. Влияние C60-содержащих присадок к смазочному маслу на оптимизацию процессов изнашивания при граничном трении металлов. Журнал технической физики.1999. Том 69. Вып. 6. С. 102–105.
4. Гвоздев А. А., Смирнова А. И., Березина Е. В., Дунаев А. В., Ткачев А. Г., Усольцева Н. В. Исследование триботехнических характеристик перспективных смазочных материалов с углеродными наночастицами. Жидк. крист. и их практич. использ. Liq. Cryst. and their Appl. 2018. 18 (1). С. 66–72. DOI: https://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
5. Яхьяев Н. Я., Бегов Ж. Б., Батырмурзаев Ш. Д. Новая смазочная композиция для модификации поверхностей трибосопряжений судового малоразмерного дизеля. Вестник АГТУ. Сер.: Морская техника и технология. 2009. № 1. C. 47–52.
6. Ankit Kotia, Krishna Chowdary, Isha Srivastava, Subrata Kumar Ghosh, Mohamed Kamal Ahmed Ali. Carbon nanomaterials as friction modifiers in automotive engines: Recent progress and perspectives. Journal of Molecular Liquids. Volume 310. 15 July 2020. Р. 113–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
7. Shahmohamadi H., Rahmani R., Rahnejat H., Garner C.P., Balodimos N. Thermohydrodynamics of lubricant flow with carbon nanoparticles in tribological contacts. Tribology International. Volume 113. September 2017. P. 50–57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
8. Vojtov V. A., Kravcov A. G., and Tsymbal B. M. Evaluation of Tribotechnical Characteristics of Tribosystems in the Presence of Fullerenes in the Lubricant. FRICTION AND WEAR. 2020. Vol. 41, No. 6. P. 704–710. DOI: https://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
9. Кравцов А. Г. Оцінка ефективності застосування фулеренових композицій в моторних оливах при експлуатації ДВЗ. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2020. № 21. С. 41– 49. DOI 10.37700/ts.2020.21.41-49.
References: 1. Polunkin E. V., Kameneva T. M., Piljavskij V. S., Zhila R. S., Gajdaj O. A., Troshin P.A. Antiokislitelʼnye i protivozadirnye svojstva galogenirovannyh fullerenov. Kataliz i neftehimija. 2012. No. 20. Р. 70–74.
2. Gindzburg B. M., Bajdakova M. V., Kireenko O. F. [et]. Vlijanie fullerenov S60, fullerenovyh sazh i drugih uglerodnyh materialov na granichnoe trenie skolʼzhenie metallov [Effect of C60 fullerenes, fullerene soots and other carbon materials on the boundary sliding friction of metals] . Zhurnal tehnicheskoj fiziki. 2000. No. 12. Р. 87–97. DOI: https://doi.org/10.1134/1.1333199
3. Tochilʼnikov D. G., Ginzburg B. M. Vlijanie C60-soderzhashhih prisadok k smazochnomu maslu na optimizaciju processov iznashivanija pri granichnom trenii metallov [Influence of C60-Containing Lubricating Oil Additives on Optimization of Wear Processes at Boundary Friction of Metals] Zhurnal tehnicheskoj fiziki. 1999. Vol. 69. Issue 6. Р. 102–105.
4. Gvozdev A. A., Smirnova A. I., Berezina E. V., Dunaev A. V., Tkachev A. G., Usolʼceva N.V. Issledovanie tribotehnicheskih harakteristik perspektivnyh smazochnyh materialov s uglerodnymi nanochasticami [Investigation of the tribological characteristics of promising lubricants with carbon nanoparticles]. Zhidk. krist. i ih praktich. ispolʼz. Liq. Cryst. and their Appl. 2018. 18 (1). Р. 66–72. DOI: https://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
5. Jahʼjaev N. Ja., Begov Zh. B., Batyrmurzaev Sh.D. Novaja smazochnaja kompozicija dlja modifikacii poverhnostej tribosoprjazhenij sudovogo malorazmernogo dizelja. Vestnik AGTU. Ser.: Morskaja tehnika i tehnologija. 2009. No. 1. Р. 47–52.
6. Ankit Kotia, Krishna Chowdary, Isha Srivastava, Subrata Kumar Ghosh, Mohamed Kamal Ahmed Ali. Carbon nanomaterials as friction modifiers in automotive engines: Recent progress and perspectives. Journal of Molecular Liquids. Volume 310. 15 July 2020. Р. 113–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
7. Shahmohamadi H., Rahmani R., Rahnejat H., Garner C. P., Balodimos N. Thermohydrodynamics of lubricant flow with carbon nanoparticles in tribological contacts. Tribology International. Volume 113. September 2017. P. 50–57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
8. Vojtov V. A., Kravcov A. G., and Tsymbal B. M. Evaluation of Tribotechnical Characteristics of Tribosystems in the Presence of Fullerenes in the Lubricant. FRICTION AND WEAR. 2020. Vol. 41. No. 6. P. 704–710. DOI: https://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
9. Kravcov A. G. Ocіnka efektivnostі zastosuvannja fulerenovih kompozicіj v motornih olivah pri ekspluatacії DVZ [Evaluation of the effectiveness of fullerene compositions in motor oils in the operation of internal combustion engines]. Tehnіchnij servіs agropromislovogo, lіsovogo ta transportnogo kompleksіv. 2020. No. 21. Р. 41–49. DOI 10.37700/ts.2020.21.41-49.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2021, № 2 (102)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.