Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36034

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКравцов, Андрій Григорович
dc.contributor.authorКарнаух, Микола Віталійович
dc.contributor.authorСлободян, Любомир Михайлович
dc.contributor.authorKravtsov, Andriy
dc.contributor.authorKarnaukh, Mykola
dc.contributor.authorSlobodyan, Lubomir
dc.date.accessioned2021-12-11T09:03:24Z-
dc.date.available2021-12-11T09:03:24Z-
dc.date.created2021-06-22
dc.date.issued2021-06-22
dc.date.submitted2021-04-19
dc.identifier.citationKravtsov A. Efficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle / Andriy Kravtsov, Mykola Karnaukh, Lubomir Slobodyan // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2021. — Vol 102. — P. 130–139.
dc.identifier.issn2522-4433
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36034-
dc.description.abstractВиконано оцінювання паливної економічності автомобіля при експлуатації з використанням змащувальних матеріалів (моторні та трансмісійні оливи) з фулереновими композиціями за міським їздовим циклом. Фулеренові композиції додавалися до моторної й трансмісійної оливи в концентрації 10% мас. Керівним документом, який визначає порядок випробувань автотранспортних засобів на паливну економічність, є ГОСТ 20306-90. Випробування за міським їздовим циклом проводилися на вантажному автомобілі ЗІЛ-5301 «Бичок» при температурі навколишнього повітря +20°С (літній період експлуатації) та при температурі навколишнього повітря -5°С (зимовий період експлуатації). Встановлено, що при експлуатації автомобіля за міським їздовим циклом у літній період експлуатації застосування фулеренової композиції одночасно в моторній і трансмісійній оливах зменшує витрату пального автомобіля на 14,54 ... 17,45%. При цьому величина 17,45% відповідає пробігу автомобіля без вантажу (m = 0), а величина 14,54% – пробігу з вантажем (m = 3000 кг). Коефіцієнт варіації вимірюваної величини витрати пального склав 0,039 ... 0,042. Це дозволяє зробити висновок, що похибка вимірювань знаходиться в межах 3,9 ... 4,2%. При експлуатації автомобіля за міським їздовим циклом у зимовий період експлуатації застосування фулеренової композиції (концентрація 10% мас.) одночасно в моторній і трансмісійній оливах зменшує витрату пального на 13,24 ... 15,15%. При цьому величина 15,15% відповідає пробігу автомобіля без вантажу (m = 0), а величина 13,24% – пробігу з вантажем (m = 3000 кг). Коефіцієнт варіації вимірюваної величини витрати пального склав 0,039 ... 0,044. Це дозволяє зробити висновок, що похибка вимірювань знаходиться в межах 3,9 ... 4,4%.
dc.description.abstractThe assessment of a car fuel efficiency during operation using lubricants (motor and transmission oils) with fullerene compositions in a urban driving cycle is executed. Fullerene compositions were added to the engine and transmission oil at a mass concentration 10%. The guiding document that defines the procedure for testing vehicles for fuel efficiency is GOST 20306-90. Urban driving cycle tests were carried out on a truck ZIL-5301 "Bull" at an outside air temperature of +20°С (summer operation period) and at an outside air temperature of -5°С (winter operation period). It is established that operating a car in the urban driving cycle using of fullerene composition in both engine and transmission oils reduces the fuel consumption of the car by 14.54 ... 17.45% in the summer period. The value of 17.45% corresponds to the mileage of the car without cargo (m = 0), and the value of 14.54% – to the mileage with a cargo (m = 3000 kg). The coefficient of variation of the measured value of fuel consumption was 0.039 ... 0.042. This allows us to conclude that the measurement error is in the range of 3.9 ... 4.2%. When operating the car in the urban driving cycle in the winter operation period, the use of fullerene composition (mass concentration 10%) Simultaneously in the engine oil and transmission oil reduces fuel consumption by 13.24 ... 15.15%. The value of 15.15% corresponds to the mileage of the car without cargo (m = 0), and the value of 13.24% – mileage with cargo (m = 3000 kg). The coefficient of variation of the measured value of fuel consumption was 0.039 ... 0.044. This allows us to conclude that the measurement error is in the range of 3.9 ... 4.4%.
dc.format.extent130-139
dc.language.isoen
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського національного технічного університету (102), 2021
dc.relation.ispartofScientific Journal of the Ternopil National Technical University (102), 2021
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1134/1.1333199
dc.relation.urihttps://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
dc.subjectексплуатація
dc.subjectзасіб транспорту
dc.subjectмоторні оливи
dc.subjectтрансмісійні оливи
dc.subjectфулерени
dc.subjectфулеренові композиції
dc.subjectоб’ємна витрата пального
dc.subjectміський їздовий цикл
dc.subjectoperation
dc.subjectvehicles
dc.subjectmotor oils
dc.subjecttransmission oils
dc.subjectfullerenes
dc.subjectfullerene compositions
dc.subjectvolumetric fuel consumption
dc.subjecturban driving cycle
dc.titleEfficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle
dc.title.alternativeОцінювання ефективності застосування змащувальних матеріалів з фулереновими композиціями при експлуатації вантажних автомобілів у міському циклі
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc621.891
dc.relation.references1. Полункин Е. В., Каменева Т. М., Пилявский В. С., Жила Р. С., Гайдай О. А., Трошин П. А. Антиокислительные и противозадирные свойства галогенированных фуллеренов. Катализ и нефтехимия. 2012. № 20. С. 70–74.
dc.relation.references2. Гиндзбург Б. М., Байдакова М. В., Киреенко О. Ф. и др. Влияние фуллеренов С60, фуллереновых саж и других углеродных материалов на граничное трение скольжение металлов. Журнал технической физики. 2000. № 12. С. 87–97. DOI: https://doi.org/10.1134/1.1333199
dc.relation.references3. Точильников Д. Г., Гинзбург Б. М. Влияние C60-содержащих присадок к смазочному маслу на оптимизацию процессов изнашивания при граничном трении металлов. Журнал технической физики.1999. Том 69. Вып. 6. С. 102–105.
dc.relation.references4. Гвоздев А. А., Смирнова А. И., Березина Е. В., Дунаев А. В., Ткачев А. Г., Усольцева Н. В. Исследование триботехнических характеристик перспективных смазочных материалов с углеродными наночастицами. Жидк. крист. и их практич. использ. Liq. Cryst. and their Appl. 2018. 18 (1). С. 66–72. DOI: https://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
dc.relation.references5. Яхьяев Н. Я., Бегов Ж. Б., Батырмурзаев Ш. Д. Новая смазочная композиция для модификации поверхностей трибосопряжений судового малоразмерного дизеля. Вестник АГТУ. Сер.: Морская техника и технология. 2009. № 1. C. 47–52.
dc.relation.references6. Ankit Kotia, Krishna Chowdary, Isha Srivastava, Subrata Kumar Ghosh, Mohamed Kamal Ahmed Ali. Carbon nanomaterials as friction modifiers in automotive engines: Recent progress and perspectives. Journal of Molecular Liquids. Volume 310. 15 July 2020. Р. 113–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
dc.relation.references7. Shahmohamadi H., Rahmani R., Rahnejat H., Garner C.P., Balodimos N. Thermohydrodynamics of lubricant flow with carbon nanoparticles in tribological contacts. Tribology International. Volume 113. September 2017. P. 50–57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
dc.relation.references8. Vojtov V. A., Kravcov A. G., and Tsymbal B. M. Evaluation of Tribotechnical Characteristics of Tribosystems in the Presence of Fullerenes in the Lubricant. FRICTION AND WEAR. 2020. Vol. 41, No. 6. P. 704–710. DOI: https://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
dc.relation.references9. Кравцов А. Г. Оцінка ефективності застосування фулеренових композицій в моторних оливах при експлуатації ДВЗ. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2020. № 21. С. 41– 49. DOI 10.37700/ts.2020.21.41-49.
dc.relation.referencesen1. Polunkin E. V., Kameneva T. M., Piljavskij V. S., Zhila R. S., Gajdaj O. A., Troshin P.A. Antiokislitelʼnye i protivozadirnye svojstva galogenirovannyh fullerenov. Kataliz i neftehimija. 2012. No. 20. Р. 70–74.
dc.relation.referencesen2. Gindzburg B. M., Bajdakova M. V., Kireenko O. F. [et]. Vlijanie fullerenov S60, fullerenovyh sazh i drugih uglerodnyh materialov na granichnoe trenie skolʼzhenie metallov [Effect of C60 fullerenes, fullerene soots and other carbon materials on the boundary sliding friction of metals] . Zhurnal tehnicheskoj fiziki. 2000. No. 12. Р. 87–97. DOI: https://doi.org/10.1134/1.1333199
dc.relation.referencesen3. Tochilʼnikov D. G., Ginzburg B. M. Vlijanie C60-soderzhashhih prisadok k smazochnomu maslu na optimizaciju processov iznashivanija pri granichnom trenii metallov [Influence of C60-Containing Lubricating Oil Additives on Optimization of Wear Processes at Boundary Friction of Metals] Zhurnal tehnicheskoj fiziki. 1999. Vol. 69. Issue 6. Р. 102–105.
dc.relation.referencesen4. Gvozdev A. A., Smirnova A. I., Berezina E. V., Dunaev A. V., Tkachev A. G., Usolʼceva N.V. Issledovanie tribotehnicheskih harakteristik perspektivnyh smazochnyh materialov s uglerodnymi nanochasticami [Investigation of the tribological characteristics of promising lubricants with carbon nanoparticles]. Zhidk. krist. i ih praktich. ispolʼz. Liq. Cryst. and their Appl. 2018. 18 (1). Р. 66–72. DOI: https://doi.org/10.18083/LCAppl.2018.1.66
dc.relation.referencesen5. Jahʼjaev N. Ja., Begov Zh. B., Batyrmurzaev Sh.D. Novaja smazochnaja kompozicija dlja modifikacii poverhnostej tribosoprjazhenij sudovogo malorazmernogo dizelja. Vestnik AGTU. Ser.: Morskaja tehnika i tehnologija. 2009. No. 1. Р. 47–52.
dc.relation.referencesen6. Ankit Kotia, Krishna Chowdary, Isha Srivastava, Subrata Kumar Ghosh, Mohamed Kamal Ahmed Ali. Carbon nanomaterials as friction modifiers in automotive engines: Recent progress and perspectives. Journal of Molecular Liquids. Volume 310. 15 July 2020. Р. 113–200. DOI: https://doi.org/10.1016/j.molliq.2020.113200
dc.relation.referencesen7. Shahmohamadi H., Rahmani R., Rahnejat H., Garner C. P., Balodimos N. Thermohydrodynamics of lubricant flow with carbon nanoparticles in tribological contacts. Tribology International. Volume 113. September 2017. P. 50–57. DOI: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.12.048
dc.relation.referencesen8. Vojtov V. A., Kravcov A. G., and Tsymbal B. M. Evaluation of Tribotechnical Characteristics of Tribosystems in the Presence of Fullerenes in the Lubricant. FRICTION AND WEAR. 2020. Vol. 41. No. 6. P. 704–710. DOI: https://doi.org/10.32864/0202-4977-2020-41-6-704-710
dc.relation.referencesen9. Kravcov A. G. Ocіnka efektivnostі zastosuvannja fulerenovih kompozicіj v motornih olivah pri ekspluatacії DVZ [Evaluation of the effectiveness of fullerene compositions in motor oils in the operation of internal combustion engines]. Tehnіchnij servіs agropromislovogo, lіsovogo ta transportnogo kompleksіv. 2020. No. 21. Р. 41–49. DOI 10.37700/ts.2020.21.41-49.
dc.identifier.citationenKravtsov A., Karnaukh M., Slobodyan L. (2021) Efficiency evaluation of using lubricants with fullerene compositions during operation of trucks in the urban driving cycle. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 102, pp. 130-139.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2021.02.130
dc.contributor.affiliationХарківський національний технічний університет сільського господарства імені П. Василенка, Харків, Україна
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationKharkiv Petro Vasylenko National Technical University of Agriculture, Kharkiv, Ukraine
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume102
dc.citation.spage130
dc.citation.epage139
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2021, № 2 (102)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.