Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35332
Назва: Мотиваційні чинники навчальної діяльності здобувачів вищої освіти
Інші назви: Мотивационные факторы учебной деятельности соискателей высшего образования
Motivative factors of educational activities of higher education
Автори: Псуй, Ірена Василівна
Psui, Irena
Приналежність: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФЕМ, Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Псуй І. В. Мотиваційні чинники навчальної діяльності здобувачів вищої освіти : кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю „053 — психологія“ / І. В. Псуй. — Тернопіль : ТНТУ, 2020. — 70 с.
Дата публікації: 13-чер-2021
Дата подання: 13-чер-2021
Дата внесення: 13-чер-2021
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, кафедра психології, Тернопіль, Україна
Науковий керівник: Періг, Ірина Мирославівна
Члени комітету: Кирич, Наталія Богданівна
УДК: 159.9
Теми: мотивація
motivation
мотив
motive
досягнення
achievement
професійне становлення
professional development
Короткий огляд (реферат): У кваліфікаційній роботі досліджується роль мотивації в навчальному процесі студентів у вищій школі та її вплив на професійне становлення. Аналізуючи наукові підходи, мотивація – це складна, багатоступенева система спонукань індивідуальності, її основна компонента, що включає спрямованість, потребнісно-мотиваційні аспекти, зацікавленість, ідеали, установки, соціальні очікування, характерологічні конструкти: прагнення, норми, ціннісні орієнтації, емоційно-вольові структури, переживання задоволення потреби та різноманітні соціально-психологічні якості і т.д. З’ясовано, що значимими є такі параметри мотивації навчальної діяльності, як її стійкість, зв’язок з рівнем інтелекту, пізнавального розвитку і способами та методами навчальної діяльності. Проблема мотивації є однією з найважливіших детермінант успішності у досягненні навчальних результатів. До динамічних параметрів мотивів належать: стійкість, сила мотиву, емоційне забарвлення, швидкість виникнення. Емпірично досліджено, що навчальна діяльність студентів полімотивована наступними чинниками: пізнавальними (внутрішніми), соціальними, вузькими пізнавальними мотивами, мотивами соціального співробітництва. Пізнавальні (внутрішні) мотиви є умовою професійного самовизначення, успішного опанування професією, перспективного розвитку фахівця і є його особистісним ресурсом на шляху самоактуалізації. Визначено основні мотиваційні чинники, забезпечення яких оптимізує ефективне формуванню мотивації здобувачів вищої освіти, а саме: відбір змісту навчання (новизна, практичність, проблемність, сучасність), організація навчального процесу (форми навчання: очна або дистанційна, технологічність, продуктивна педагогічна інтеракція, моніторинг засвоєння навчального матеріалу, застосування інноваційних засобів навчання), врахування індивідуально-психологічних характеристик (інтереси, погляди, установки, ставлення, цінності) та соціально-психологічних процесів у студентській групі.
The qualifying work investigates the role of motivation in the educational process of students in higher education and its impact on professional development. Analyzing scientific approaches, motivation is a complex, multilevel system of motivations of individuality, its main component, which includes orientation, needs-motivational aspects, interest, ideals, attitudes, social expectations, characterological constructs: aspirations, norms, value orientations, emotional-volitional structures. , the experience of meeting the needs and various socio-psychological qualities, etc. It was found that such parameters of motivation of educational activity as its stability, connection with the level of intelligence, cognitive development and ways and methods of educational activity are important. The problem of motivation is one of the most important determinants of success in achieving learning outcomes. The dynamic parameters of motives include: stability, strength of motive, emotional color, speed of occurrence. It is empirically investigated that the educational activity of students is motivated by the following factors: cognitive (internal), social, narrow cognitive motives, motives of social cooperation. Cognitive (internal) motives are a condition of professional self-determination, successful mastering of the profession, perspective development of the specialist and are his personal resource on the way of self-actualization. The main motivating factors are determined, the provision of which optimizes the effective formation of motivation of higher education, namely: selection of learning content (novelty, practicality, problems, modernity), organization of educational process (forms of learning: full-time or distance, manufacturability, productive pedagogical interaction, monitoring of learning educational material, the use of innovative teaching aids), taking into account individual psychological characteristics (interests, views, attitudes, attitudes, values) and socio-psychological processes in the student group.
Зміст: ЗМІСТ ВСТУП 3 РОЗДІЛ І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ 6 1.1. Аналіз психолого-педагогічних концепцій до проблеми „мотивація навчання 6 1.2. Класифікація мотивів навчання 12 1.3. Багатовекторність навчальної мотивації студентів 18 Висновки до розділу І 23 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ВИВЧЕННЯ СПОНУКАЛЬНОЇ СФЕРИ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ 24 2.1. Методика проведення психодіагностичного експерименту 24 2.2. Організація та проведення анкетування 26 2.3. Обробка результатів емпіричного дослідження, інтерпретація отриманих даних .33 Висновки до розділу ІІ 44 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНОЇ МОТИВАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ 46 3.1. Умови розвитку учбової мотивації 46 3.2. Тренінгова програма розвитку мотивації навчальної діяльності 48 Висновки до розділу ІІІ 54 РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 55 4.1. Раціональні умови і методи підвищення життєдіяльності людини 55 4.2. Класифікація джерел небезпеки, небезпечних та шкідливих факторів 59 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 64 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 66 ДОДАТКИ 71
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/35332
Власник авторського права: © Псуй Ірена Василівна, 2021
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtorska_bakalavr_Psui_I_2021.pdfавторська довідка236,58 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Psui_I_2021.pdfкваліфікаційна робота бакалавра1,14 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора