Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34857

Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorАндрейченко, Андрій
dc.contributor.authorЗавертаний, Денис
dc.contributor.authorAndreichenko, Andrii
dc.contributor.authorZavertany, Denys
dc.date.accessioned2021-04-19T11:26:31Z-
dc.date.available2021-04-19T11:26:31Z-
dc.date.created2021
dc.date.issued2021
dc.date.submitted2021-01-11
dc.identifier.citationАндрейченко А. Науково-економічні основи формування адаптивності підприємств харчової галузі України / Андрій Андрейченко, Денис Завертаний // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 68. — № 1. — С. 7–15. — (Економіка).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34857-
dc.description.abstractСтаття присвячена науково-економічним засадам формування адаптивності підприємств харчової промисловості України. При розробленні та впровадженні стратегій стимулювання розвитку харчової промисловості в Україні необхідно враховувати не тільки структурні зміни в галузі, а й безпосередні передумови та здатність компаній-учасниць підвищувати рівень адаптивності. Сучасна харчова промисловість не передбачає стимулів для компаній-учасників підвищити рівень адаптивності. В умовах ринкової економіки основною умовою життєздатності харчового бізнесу є наявність високого рівня адаптивності. В сучасних економічних умовах важливо формувати та підтримувати конкурентні переваги харчового бізнесу в довготерміновій перспективі. Подальші дослідження стосуються розвитку процесу поліпшення адаптивності та реалізації ініціативної стратегії конкуренції підприємства, а також здатності забезпечувати стійкі конкурентні переваги. Адаптивність підприємства базується на рівні його компетенції щодо інших підприємств-конкурентів у нагромадженні та використанні виробничого потенціалу певної спрямованості. Обов’язковою рисою адаптивності є стабільність реалізації економічного потенціалу підприємства, що дозволяє сформувати стійку ринкову перевагу. Завдяки своєчасному розкриттю особливостей формування адаптивності стає можливим досягнення не тільки сталої ринкової переваги, але й стану сталого розвитку підприємства і галузі в цілому. Для збереження та збільшення частки ринку харчові компанії повинні належним чином здійснювати процес формування адаптивності, тобто послідовно проводити етап створення ініціативної конкурентної стратегії та етап її реалізації з урахуванням внутрішніх резервів збільшення конкурентоспроможності підприємства, що зумовлена раціональним використанням ресурсного потенціалу, модернізацією існуючих виробничих потужностей. Отже, головним фактором, що впливає на формування адаптивності харчового підприємства, є ринкове середовище, яке включає реальні потреби споживачів, запити до підприємства від постачальників та споживачів, які воно може задовольнити, виробляючи відповідну продукцію та формуючи усталену систему постачання й збуту.
dc.description.abstractThe paper is devoted to scientific and economic bases of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine. While developing and implementing strategies to stimulate the food industry development in Ukraine, it is necessary to take into account not only structural changes in industry, but also immediate prerequisites and ability of the participating companies to increase the level of adaptability. Modern food industry does not provide incentives for participating companies to increase the level of adaptability. In the market economy, the basic condition for the food business viability is the availability of high level of adaptability. In today's economic environment, it is important to form and maintain the competitive advantage of food business over a long period. Further research is concerned with the development of the process for improving the adaptability and implementation of initiative enterprise competitive strategy, as well as the ability to provide sustainable competitive advantages. The adaptability of the enterprise is based on the level of its competence in relation to other competing enterprises in the accumulation and use of production potential of a certain direction. The essential feature of adaptability is stability of economic potential of the enterprise, which makes it possible to create a stable market advantage. Due to the timely disclosure of the peculiarities of adaptability formation, it is possible to achieve not only the sustainable market advantage, but also the state of sustainable development of the enterprise and industry as a whole. In order to maintain and increase market share, food companies should properly carry out the process of adaptability formation, that is, consistently carry out the stage of creating initiative competitive strategy and the stage of its implementation, taking into account the internal reserves of increasing the enterprise competitiveness, due to the rational use of resource potential, modernization of existing production capacities. Thus, the main factor influencing the adaptability formation of the food enterprise is market environment, which includes real consumer needs, requests to the enterprise from suppliers and consumers, which it can meet by producing the relevant products and forming well-established system of supply and marketing.
dc.format.extent7-15
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 1 (68), 2021
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin, 1 (68), 2021
dc.relation.urihttps://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf
dc.relation.urihttp://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042
dc.subjectхарчова галузь України
dc.subjectадаптивність
dc.subjectопераційний цикл
dc.subjectстратегічні фактори
dc.subjectтрансформування
dc.subjectвідновлення
dc.subjectfood industry of Ukraine
dc.subjectadaptability
dc.subjectoperational cycle
dc.subjectstrategic factors
dc.subjecttransformation
dc.subjectrecovery
dc.titleНауково-економічні основи формування адаптивності підприємств харчової галузі України
dc.title.alternativeScientific and economic basis of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc338.1
dc.relation.references1. Esen, S., and Uyar, H. 2012. «Examining the competitive structure of Turkish tourism industry in comparison with diamond model». Journal of Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 62. Р. 620–627.
dc.relation.references2. Завертаний Д. В. Формування динамічних конкурентних стратегій підприємств хлібопекарської галузі: методологічні аспекти. Інноваційна економіка. 2018. Вип. 1–2. С. 70–74.
dc.relation.references3. Mintzberg H., Raisinghani D., Theoret A. The structure of unstructured decision processes. Administrative Science Quarterly. 1976. No. 21. Р. 246–275.
dc.relation.references4. Schumpeter J. A. Capitalism, Socialism and Democracy. New York, NY: Harper and Row, 1950. 433 p. URL:https://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf.
dc.relation.references5. Eisenhardt K. M. Building theories from case study research. Academy of management review, 1989. Vol. 14. No. 4. Р. 532–550.
dc.relation.references6. Бондар О. В. Ситуаційний менеджмент: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2010. 326 с.
dc.relation.references7. Barney J. Organizational culture: can it be a source of sustained competitive advantage? The Academy of Management Review. 1986. Vol. 11. No. 3. Р. 656–665.
dc.relation.references8. Кудлаєнко С. В. Теоретичні основи поняття «адаптація підприємств». Вісник ХНУ. Харків, 2009. № 5. С. 172–174.
dc.relation.references9. Дорофеева В. В. Формирование стратегии адаптации предприятия. Известия Иркутской государственной экономической академии (Байкальский государствен-ный университет экономики и права), 2010. Вип. 6. URL: http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042.
dc.relation.referencesen1. Esen, S., and Uyar, H. 2012. “Examining the competitive structure of Turkish tourism industry in comparison with diamond model”. Journal of Procedia – Social and Behavioral Sciences. Vol. 62. Р. 620–627.
dc.relation.referencesen2. Zavertany D. V. (2018) Formuvannia dynamichnykh konkurentnykh stratehii pidpryiemstv khlibopekarskoi haluzi: metodolohichni aspekty [Formation of dynamic competitive strategies of baking enterprises: methodological aspects]. Innovative economics, vol. 1–2, pp. 70–74.
dc.relation.referencesen3. Mintzberg H., Raisinghani D., Theoret A. The structure of unstructured decision processes. Administrative Science Quarterly. 1976. No. 21. Р. 246–275.
dc.relation.referencesen4. Schumpeter J. A. Capitalism, Socialism and Democracy. New York, NY: Harper and Row, 1950. 433 p. URL: https://eet.pixel-online.org/files/etranslation/original/Schumpeter,%20Capitalism,%20Socialism%20and%20Democracy.pdf.
dc.relation.referencesen5. Eisenhardt K. M. Building theories from case study research. Academy of management review, 1989. Vol. 14. No. 4. Р. 532–550.
dc.relation.referencesen6. Bondar O. V. (2010) Sytuatsiinyi menedzhment: navch. posib. [Situational management] Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. [In Ukrainian].
dc.relation.referencesen7. Barney J. Organizational culture: can it be a source of sustained competitive advantage? The Academy of Management Review. 1986. Vol. 11. No. 3. Р. 656–665.
dc.relation.referencesen8. Kudlaienko S. V. (2009) Teoretychni osnovy poniattia “adaptatsiia pidpryiemstv” [Theoretical foundations of the concept of «adaptation of enterprises»]. Visnyk KhNU, vol. 1, no. 5, pp. 172–174.
dc.relation.referencesen9. Dorofeeva V. V. (2010) Formyrovanye stratehyy adaptatsyy predpryiatyia [Formation of enterprise adaptation strategy]. Yzvestyia Yrkutskoi hosudarstvennoi эkonomycheskoi akademyy (Baikalskyi hosudarstvennыi unyversytet эkonomyky y prava), vol. 1, no. 6. URL: http://eizvestia.isea.ru/reader/article.aspx?id=7042.
dc.identifier.citationenAndreichenko A., Zavertany D. (2021) Naukovo-ekonomichni osnovy formuvannia adaptyvnosti pidpryiemstv kharchovoi haluzi Ukrainy [Scientific and economic basis of adaptability formation of the food industry enterprises in Ukraine]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 68, no 1, pp. 7-15 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.007
dc.contributor.affiliationОдеський національний університет імені І. І. Мечникова, Одеса, Україна
dc.contributor.affiliationOdessa I. I. Mechnikov National University, Odesa, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume68
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage15
Vyskytuje se v kolekcích:Галицький економічний вісник, 2021, № 1 (68)



Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.