Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34210

Назва: Фактори забезпечення конкуренто-спроможності підприємства
Інші назви: Factors for providing enterprise competitiveness
Автори: Кравчук, Богдан
Лазоренко, Таїсія
Kravchuk, Bohdan
Lazorenko, Taisiya
Приналежність: Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Київ, Україна
National Technical University of Ukraine «Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute», Kyiv, Ukraine
Бібліографічний опис: Кравчук Б. Фактори забезпечення конкуренто-спроможності підприємства / Богдан Кравчук, Таїсія Лазоренко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 6. — № 67. — С. 167–174. — (Менеджмент).
Bibliographic description: Kravchuk B., Lazorenko T. (2020) Faktory zabezpechennia konkurento-spromozhnosti pidpryiemstva [Factors for providing enterprise competitiveness]. Galician economic journal (Tern.), vol. 6, no 67, pp. 167-174 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 67 (6), 2020
Galician Economic Journal, 67 (6), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 67
Том: 6
Дата публікації: 22-гру-2020
Дата подання: 27-жов-2020
Дата внесення: 10-лют-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.06.167
УДК: 338.43
Теми: конкурентоспроможність підприємства
конкуренція
конкурентоспромож-ність продукції
фактори конкурентоспроможності підприємства
потенціал
enterprise competitiveness
competition
product competitiveness
factors of enterprise competitiveness
potential
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 167-174
Початкова сторінка: 167
Кінцева сторінка: 174
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано класифікації факторів забезпечення конкурентоспроможності різних авторів і виділено найповнішу і найкращу для використання. У процесі дослідження застосовано загальнонаукові та емпіричні прийоми, що базуються на системному підході, використано методи узагальнення, порівняння, аналізу і синтезу. Проведений аналіз дозволив визначити шість основних ознак поняття «конкурентоспроможність. Наведено формулу розрахунку конкурентоспроможності й представлено пропозиції, необхідні для підвищення конкурентоспроможності підприємства. Врахувавши всі необхідні умови, що забезпечують формування конкурентоспроможності, дано визначення поняття «конкурентоспроможність компанії», а також наведено основні аспекти даного поняття. Визначено, що аналіз конкурентних позицій на ринку передбачає, в першу чергу, виявлення його сильних і слабких сторін, а також факторів, що впливають на ставлення споживачів до підприємства. Визначено сутність категорії «фактори конкурентоспроможності» й наведено перелік основних факторів конкуретоспроможності підприємства. Наведено класифікацію і зроблено аналіз факторів, які впливають на конкурентоспроможність підприємства, яку запропонував професор Гарвардської школи М. Портер. Також наведено класифікації факторів конкурентоспроможності підприємства таких авторів: А. Олів’є, А. Дайан і Р. Усрсе; А. А. Томпсон та А. Стрікленд; Г. М. Скудар; Т. М. Кулініч та Б. В. Буркінський; В. Синько і Р. Ю. Емадаков. Виділено найбільш відомий в економічній літературі підхід, який ґрунтується на об’єднанні всіх факторів конкурентоспроможності в дві групи. Детально розглянуто запропоновану В. Синько класифікацію на зовнішні та внутрішні фактори. Зазначено, що існують фактори, які в меншій мірі визначаються підприємством і фактори, які практично повністю залежать від підприємства. У підсумку визначено, що отримання конкурентних переваг значною мірою залежить від ефективності використання факторів конкурентоспроможності, а також, що конкурентоспроможність являє собою сукупність характеристик підприємства, але її оцінювання неможливо зробити без урахування зовнішніх факторів
The classifications of factors ensuring the competitiveness considered by different authors are analyzed and the most complete and best one for use is distinguished in this paper. General scientific and empirical techniques based on the systematic approach are used, methods of generalization, comparison, analysis and synthesis are applied in the investigation process. The carried out analysis makes it possible to identify six main features of «competitiveness» concept. The formula for competitiveness calculation is presented and proposals necessary for the enterprise competitiveness growth are given. Taking into account all the necessary conditions for ensuring the competitiveness formation, the definition of «company competitiveness» concept is given, as well as the main aspects of this concept are provided. It is determined that the analysis of competitive positions in the market involves, first of all, the identification of its strengths and weaknesses, as well as factors influencing the attitude of consumers to the enterprise. The essence of “factors of competitiveness” category is determined and the list of the main factors of the enterprise competitiveness is given. The classification and analysis of the factors influencing the enterprise competitiveness proposed by professor from Harvard school M. Porter are given. The classifications of factors of enterprise competitiveness by such authors as: A. Olivier, A. Diane and R. Usrse, A. A. Thompson and A. Strickland, H. M. Skudar, T. M. Kulinich and B. V. Burkina, V. Synko and R. Yu. Yemadakov are also presented. The most well-known approach in economic literature, based on the combination of all competitiveness factors into two groups is highlighted. The classification of external and internal factors proposed by V. Synko is considered in detail. It is noted that there are factors that are less determined by the enterprise and factors that are almost entirely dependent on the enterprise. As a result, it is determined that competitive advantages significantly depend on the effectiveness of competitiveness factors use, and competitiveness is a set of enterprise characteristics, but its assessment cannot be done without taking into account external factors.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34210
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
Перелік літератури: 1. Фасхієв Х. А. Модель управління конкурентоспроможністю підприємства. Маркетинг. 2009. № 6. С. 107–124.
2. Ахметов Т. С. Фактори конкурентоспроможності підприємства. Міжнародний науково-дослідний журнал. 2014. № 8–2 (27). С. 7–8.
3. Портер М. Конкуренція / за ред. М.: Видавничий дім «Вільямс», 2005. С. 608.
4. А. Оливье и др. Международный маркетинг. Академия рынка: маркетинг; под ред. А. Г. Худонормова. М.: Экономика, 1994. С. 513.
5. Томпсон-мол. А. А., Стрікленд III А. Дж. Стратегічний менеджмент: концепції і ситуації для аналізу. 2006. 412 с.
6. Скударь Г. М. Управление конкурентоспособностью крупного акционерного общества: проблемы и решения. К.: Наук. думка, 1999. 496 с.
7. Б. Буркинський, С. Савчук. Інноваційний рівень виробництва та конкурентоспроможність чорної металургії України. Економіка України. № 4. 2006. С. 4–15.
8. Кулініч Т. М. Інноваційні фактори конкурентоспроможності в сучасних умовах інтернаціоналізації. Стратегія розвитку України. № 1/2. 2007. С. 338–345.
9. Синько В. Конкуренция и конкурентоспособность: основные понятия. Стандарты и качество. 2013. № 4. С. 54–59.
References: 1. Faskhijev Kh. A. (2009) Modelj upravlinnja konkurentospromozhnistju pidpryjemstva [Enterprise competitiveness management model]. Marketing, vol. 6, pp. 107–124.
2. Akhmetov T. S. (2014) Faktory konkurentospromozhnosti pidpryjemstva [Factors of enterprise competitiveness]. International Research Journal, vol. 8–2, no. 27, pp. 7–8.
3. Porter M. (2005) Konkurencija [Competition]. Vydavnychyj dim “Viljjams”, pp. 608 . [Іn Ukrainian].
4. Oliv'e A. (1994) Mezhdunarodnyy marketing. Akademiya rynka: marketing [International marketing. Market Academy: Marketing]. Ekonomika, pp. 513 [in Russian].
5. Tompson-mol. A. A., Striklend III A. D. (2006) Strateghichnyj menedzhment: koncepciji i sytuaciji dlja analizu [Strategic management: concepts and situations for analysis]. P. 412. [Іn Ukrainian].
6. Skudar' G. M. (1999) Upravlenie konkurentosposobnost'yu krupnogo aktsionernogo obshchestva: problemy i resheniya [Management of the competitiveness of a large joint stock company: problems and solutions]. K.: Nauk. dumka, pp. 496. [Іn Russian].
7. B. Burkinsky, S. Savchuk. (2006) Innovacijnyj rivenj vyrobnyctva ta konkurentospromozhnistj chornoji metalurghiji Ukrajiny [Innovative level of production and competitiveness of ferrous metallurgy of Ukraine]. Ekonomika Ukrajiny, vol. 4, pp. 4–15.
8. Kulinich T. M. (2007) Innovacijni faktory konkurentospromozhnosti v suchasnykh umovakh internacionalizaciji [Innovative factors of competitiveness in modern conditions of internationalization]. Strateghija rozvytku Ukrajiny, vol. 1/2, pp. 338–345.
9. Sin'ko V. (2013) Konkurentsiya i konkurentosposobnost': osnovnye ponyatiya [Competition and competitiveness: basic concepts]. Standarty i kachestvo, vol. 4, pp. 54–59.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 6 (67)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.