Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33874
Назва: Здоровий спосіб життя як складова зрілої особистості: мотиваційно-поведінковий вимір
Інші назви: Здоровый образ жизни как составляющая зрелой личности: мотивационно-поведенческое измерение
Healthy lifestyle as a component of a mature personality: motivational and behavioral dimension
Автори: Шикульський, Сергій Володимирович
Shykulskyi, Serhii
Приналежність: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФЕМ, Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Шикульський С. В. Здоровий спосіб життя як складова зрілої особистості: мотиваційно-поведінковий вимір : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „053 — психологія“ / С. В. Шикульський. — Тернопіль : ТНТУ, 2020. — 70 с.
Дата публікації: 23-гру-2020
Дата подання: 23-гру-2020
Дата внесення: 29-гру-2020
Країна (код): UA
Науковий керівник: Моначин, Інна Леонідівна
Члени комітету: Кирич, Наталія Богданівна
УДК: 159.9
Теми: 053
психологія
здоров’я
health
особистість
personality
здоровий спосіб життя
healthy lifestyle
самооцінка
self-esteem
особистісний розвиток
personal development
мотивація до здорового способу життя
motivation for a healthy lifestyle
Короткий огляд (реферат): Шикульський С.В. Здоровий спосіб життя як складова зрілої особистості: мотиваційно-поведінковий вимір. – Рукопис. 200-300 слів Магістерська робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 053 – «Психологія» – Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя. – Тернопіль, 2020. Магістерська робота спонукає до усвідомлення здорового способу життя зрілої особистості. Усвідомлення здорового способу життя як ми знаємо, щільно пов’язане з виробленням ціннісних орієнтацій, активністю, знаходження сенсу життя і соціальних установок щодо його дотримання. Практика показує, що коли людина не розуміє важливість та значення здоров’я на ранніх етапах онтогенезу то це приводить до негативних особистісних трансформацій, які позначаються на можливості адекватної суспільним запитам самореалізації. Можливість та готовність дитиною зрозуміти значення здорового способу життя, як об’єднання соціального досвіду в особистісній сфері, потребує детального та глибокого психологічного аналізу. У роботі запропоновано та обґрунтовано теоретичні підходи до вивчення проблеми усвідомлення здорового способу життя серед студентства. Здійснено діагностичну роботу стосовно розуміння здорового способу життя зрілими особистостями. Апробовано психологічну платформу з мотивування до здорового способу життя. Оцінено ефективність розробленої програми з формування мотивації до здорового способу життя. Таким чином, результати експериментального дослідження дають можливість стверджувати, що заходи, які спрямовані на формування здорового способу життя необхідні серед студентства. Визначено, що мотивація до здорового способу життя здійснювалась засобами розвивального впливу, методами, техніками та вправами, які спрямовані на гармонізацію міжособистісних стосунків, розвиток розуміння цінності здоров’я через використання зразкових патернів поведінки, накопичення такого рівня роботи та накопичення енергопотенціалу, який допомагає підвищенню позитивної емоційної установки на внутрішній стан здоров’я досліджуваних. Оцінено та визначено нашу тренінгову роботу, як таку, яка дає результат усвідомлення та розуміння вагомості здорового способу життя.
Shykulskyi S.V. Healthy lifestyle as a component of a mature personality: motivational and behavioral dimension. – The manuscript. 200-300 слів Thesis for obtaining the Degree of Master of Psychology, specialty 053 – Ternopil Ivan Puluj National Technical University. – Ternopil, 2020. Master's thesis encourages awareness of a healthy lifestyle of a mature person. Awareness of a healthy lifestyle, as we know, is closely linked to the development of values, activity, searching for the meaning of life and social attitudes towards its observance. Practice shows that when a person does not understand the importance and significance of health in the early stages of ontogenesis, it leads to negative personal transformations, which affect the possibility of adequate self-realization of social demands. The child's ability and willingness to understand the importance of a healthy lifestyle, as a combination of social experience in the personal sphere, requires a detailed and in-depth psychological analysis. Thesis proposes and substantiates theoretical approaches to the study of the problem of awareness of a healthy lifestyle among students. Diagnostic work on the understanding of a healthy lifestyle by mature individuals has been carried out. A psychological platform for motivating a healthy lifestyle has been tested. The effectiveness of the developed program for the formation of motivation for a healthy lifestyle is evaluated. Thus, the results of experimental research make it possible to argue that events aimed at forming a healthy lifestyle are necessary among students. It is determined that the motivation for a healthy lifestyle was carried out by means of developmental influence, methods, techniques and exercises aimed at harmonizing interpersonal relationships, developing understanding of the value of health through the use of exemplary patterns of behavior, accumulation of a particular level of work and energy accumulation, that will help to increase emotional attitude towards the internal health of the subjects. Our training work is evaluated and defined as one that gives the result of awareness and understanding of the importance of a healthy lifestyle.
Зміст: ВСТУП...4 РОЗДІЛ І Теоретичні особливості формування мотивації до здорового способу життя у процесі особистісного становлення...8 1.1. Сучасні психологічні дослідження проблем здорового способу життя...8 1.2. Моделі розуміння здорового способу життя серед молоді...14 1.3. Нові підходи формування мотивації до здорового способу життя як складова зрілої особистості ...18 ВИСНОВКИ до першого розділу ...22 РОЗДІЛ ІІ Експериментальне дослідження здорового способу життя як складової зрілої особистості ...23 2.1. Організація та методи дослідження мотивації до здорового способу життя серед студентів...23 2.2. Вивчення мотиваційних та поведінкових аспектів до здорового способу життя зрілої особистості ...30 ВИСНОВКИ до другого розділу...40 РОЗДІЛ ІІІ Формування мотивації до здорового способу життя у процесі становлення зрілої особистості...42 3.1. Тренінгова робота з формування мотивації до здорового способу життя як складової зрілої особистості...42 3.2. Оцінка ефективності розробленої програми «Шлях до здорового способу життя» ...52 ВИСНОВКИ до третього розділу ...58 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ ...58 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ...61 ДОДАТКИ
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33874
Власник авторського права: © Шикульський Сергій Володимирович, 2020
Перелік літератури: СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 1. Амосов Н.М. Енциклопедія Амосова: Алгоритм здоров’я. Человек и общество. – Донецк: Сталкер, 2002. 2. Амосов Н.М. Роздуму про здоров'я. М., 1987, 63 с. 3. Апанасенко Г.А. Валеологія: чи має вона право на самостійне існування? // Валеологія. 1996, №2, с. 9-14. 4. Апанасенко Г.А. Охорона здоров'я здорових: деякі проблеми теорії і практики // Валеологія: Діагностика, засоби й практика забезпечення здоров'я. СПб, 1993, с. 49-60. 5. Баєвський Р.М., Берсенєва А.П. Донозологічна діагностика в оцінці стану здоров'я // Валеологія: Діагностика, засоби й практика забезпечення здоров'я. СПб, 1993, с. 33-48. 6. Батаршев А.В. Психодиагностика способности к общению, или как определить организаторские и коммуникативны е качества личности. – М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2001. –176 с.- (Психология для всех). 7. Белов В.И. Психологія здоров'я. Спб, 1994, 272 с. 8. Валеологія людини. Здоров'я - Любов - Краса / Під ред. Петленко В.П. Спб, 1997, Т.5. 9. Валеологія: Діагностика, засоби й практика забезпечення здоров'я. Спб, 1993, 269 с. 10. Васильєва О.С., Журавльова Е.В. Дослідження уявлень про здоровий спосіб життя // Психологічний вісник РГУ. Донові-Ростову-на-дону, 1997, Вип.3. с. 420-429. 11. Василюк Ф.В. Психологія переживання: аналіз подолання критичних ситуацій. М., 1984. 12. Гарбузов В.И. Людина - життя - здоров'я // Древні й нові канони медицини. Спб, 1995. 13. Гаркави Л.Х., Квакина Е.Б. Поняття здоров'я з позиції теорії неспецифічних адаптаційних реакцій організму// Валеологія. 1996, №2, с. 15-20. 14. Горчак С.І. До питання про дефініцію здорового способу життя // Здоровий спосіб життя. Філософський-соціально-філософські й біологічний-медико-біологічні проблеми. Кишинів, 1991, с. 19-39. 15. Давидович В.В., Чекалов А.В. Здоров'я як філософська категорія // Валеологія. 1997, №1. 16. Ефремцева С.А. Тренинг общения для старшекласников/ Ин-т психологи АПН Украины. – К., 1994. 17. Здоровий спосіб життя - запорука здоров'я / під ред. Ф.Г.Мурзакаева. Уфа, 1987, 280 с. 18. Здоровий спосіб життя. Філософський-соціально-філософські й біологічний-медико-біологічні проблеми. Кишинів, 1991, 184 с. 19. Здоров'я, розвиток, особистість / під ред. Г.Н.Сердюковой, Д.Н. Крилова, У. Кляйнпетер М., 1990, 360 с. 20. Іванюшкін А.Я. “Здоров'я” і “хвороба” у системі ціннісних орієнтацій людини // Вісник АМН СРСР. 1982. Т.45. №1, с.49-58, №4, с.29-33. 21. Ізуткін А.М., Царегородцев Г.І. Соціалістичний спосіб життя. М., 1977. 22. Колесов Д.В., Марш Р.Д. Основи гігієни и санітарії : Учебн.пособие для 9-10 кл.: Факультативний курс. – М.: Просвещение, 1989. 23. Кириченко Т.Г. Формування здорового способу життя студентів педагогічного вузу в процесі фізичного виховання./ Автореф. на здобуття н. ступеня канд. пед. наук.,- К.: - 1998. 24. Кузьменко В.Ю. Здоровий спосіб життя як психолого-педагогічна проблема //Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді: Зб.наук праць. – К.: Вид-во ЖДУ, 2004. – Кн..І. 25. Лапаєнко С.В. Формування ціннісних орієнтацій старших підлітків на здоровий спосіб життя: Дис...канд.пед.наук. – К., 2000. 26. Лебедев С.Г. Психологический тренинг развития самосознания у подростков ( в рамках деятельности психологических кружков в МДЦ «Артек»)//Практична психологія та соціальна робота. – 2004.- №5.- с.61-73 27. Легальные и нелегальные наркотики. Российско-германское учебное пособие в 2 ч. – СПб.: Иматон, 1996. 28. Лисицин Ю.П. Спосіб життя й здоров'я населення. М., 1982, 40 с. 29. Лисицын Ю.П. Слово про здоров'я. М., 1986, 192 с. 30. Лисицын Ю.П., Напівніна И.В. Здоровий спосіб життя дитини. М., 1984. 31. Лищук В.А. Стратегія здоров'я. Медицина - найбільш вигідне вкладення засобів. М., 1992. 32. Ложкин Г.В. Психология здоровья человека: учебное пособие / Г.В.Ложкин, М.И.Мушкевич, Ю.А.Бохонкова; под ред. проф. Г.В.Ложкина. – Луганск:Изд-во «Ноулидж», 2012. – 288с. 33. Майерс Д. Соціальна психологія. Спб, 1998, 688 с. 34. Мак-Дермот Я., О’Коннор Д. НЛП и здоровье. Использование нейролингвистического програмирования для улучшения здоровья и благополучия. – Челябинск, 1998. 35. Максимова Н.Ю., Мілютіна К.Л., Піскун В.МС. Життя та здоров”я. Книга-коментар до навчального посібника з валеології для учнів 8 класу загальноосвітньої школи. – К.: Прок-бізнес, 1998. 36. Мартынова Н.М. Критичний аналіз методології вивчення й оцінки здоров'я людини // Філософські науки. 1992, №2. 37. Нистрян Д.У. Деякі питання здоров'я людини в умовах науково-технічного прогресу // Здоровий спосіб життя. Філософський-соціально-філософські і біологічний-медико-біологічні проблеми. Кишинів, 1991, с. 40-63. 38. Овруцкий А.В. Соціальні уявленням про агресію на матеріалах газети “Комсомольська правда” про військовий конфлікт у Чеченській республіці. Дис... канд. психол. н. Ростову-на-Дону, 1998. 39. Оржеховська В.М., Пилипенко О.І. Концепція освіти „Рівний-рівному” щодо здорового способу життя серед молоді України. – К.: „Міленіум”, 2002. 40. Освітні програми формування здорового способу життя молоді. – К.: УІСД, 2005.- Кн.5.- 120 с.- (Сер. “Формування здорового способу життя молоді”. У 14 кн.). 41. Пашукова Т.І.,. Молитва і характер / Ментальність. Духовність. Саморозвиток особистості: тези доповідей та матеріалів Міжнарод. Науково-практичної конф.Київ-Луцьк, 1994. Ч.І, розділ ІІІ. –520-521 с. 42. Понедєльник С.В. Формування здорового способу життя родини в системі шкільного утворення // Сучасна родина: проблеми і перспективи. На -Дону, 1994, с. 132-133. 43. Пономаренко Л.П. , Белоусов Р.В. Методические разработки практических занятий// Практична психологія та соціальна робота.–2001.- №5(32).- с.20-27. 44. Презлята Г.В. Формування здорового способу життя засобами фізичної культури // Обрії. – 1998. --№ 1. – с. 121-130. 45. Прихожан А.М. Психологический справочник для неудачника или как обрести уверенность в себе: Кн.. для учащихся.-М.: Просвещение, 1994. 46. Психология личности: Словарь-справочник/Под ред. П.П. Горностая, Т.М. Титаренко. –К., 2001 47. Робочая книга школьного психолога / За редакцією Дубровиной И.В., М.: Міжнародна педагогічна академія, 1995. 48. Роджерс К. Погляд на психотерапію. Становлення людини. М., 1994. 49. Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии – СПб.: Изд-во «Питер», 2000.- 712 с. 50. Савчин М.В. Здоров’я людини: духовний, особистісний і тілесний виміри: монографія. Мирослав Савчин / – Дрогобич: ПП «ПОСВІТ», 2019. – 232с. 51. Самоукина Н.В. Ігри в школі і дома. Психологічні вправи і корекційні програми.- М.: Нова школа, 1995. 52. Свит К. Соскочить с крючка. Как избавится от вредных привычек и пристрастий.- СПб.: Питер, 1997. 53. Скрипник Д.В. Моделі здорового способу життя // Матеріали Всеукраїнської науково-методичної конференції „Здоров”я та освіта: проблеми та перспективи” / Гол.ред.А.Г.Рибковський – Донецьк: ДонДУ, 2000. – С.99-101. 54. Соковня-Семенова І.І. Основи здорового способу життя і перша медична допомога. М., 1997. 55. Степанов А.Д., Ізуткін Д.А. Критерії здорового способу життя і передумови його формування // Радянська охорона здоров'я. 1981. №5. с.6. 56. Сущенко Л.П. Здоровий спосіб життя людини як об”єкт соціального пізнання: Дис...канд.філософ.наук. – Запоріжжя, 1977. 57. Технологія проведення тренінгів з формування здорового способу життя молоді / Г.М. Бевз, О.П. Главник – К.: Український ін-т соціальних досліджень, 2005. – Кн. 1. – 176 с. – (Сер. “Формування здорового способу життя” у 14 кн.). 58. Титаренко Т.М. Специфіка настанов молоді на здоровий спосіб життя//Практична психологія та соціальна робота. – 2004.- №6.- с.65-68. 59. Труфанова О.К. До питання про психологічну характеристику стану соматического здоров'я // Психологічний вісник РГУ. 1998, №3, с.70-71. 60. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи/О.Яременко, О.Балакірєва, О.Вакуленко та ін. – К.: Український ін-т соціальних досліджень, 2000. –207 с. 61. Формування здорового способу життя: Навч.посібник /О.Яременко, О.Вакуленко, Л.Жаліло та ін. – К.: Укр..ін-т соціальних досліджень, 2000.-232 с. 62. Формування здорового способу життя: Навч.посібник для слухачів курсів підвищення кваліфікації державних службовців /О.Яременко (кер.), О.Вакуленко, Н.Комарова та ін. - К.:УІСД, 2000.- 232 с. 63. Формування навичок здорового способу життя в дітей і підлітків / Н.Ю.Максимова, В.Г. Панок та ін.- К.: Ніка-Центр, 2002.-280 с. 64. Формування навичок здорового способу життя в дітей і підлітків: зп проектом “Діалог”: Навч.-метод. Посіб./О.В. Вінда, О.П. Коструб, І.Г. Сомова та ін. – 3-тє вид., переробл. І допов. – К.,2003. – 284 с. 65. Цигульська Т.Ф. Загальна та прикладна психологія /Як допомогти собі та іншим/ Курс лекцій: Навчальний посібник.- К.: “Наукова думка!,2000.-190с. 66. Шикульський С.В. Сучасні дослідження проблеми здорового способу життя / Шикульський С.В., Моначин І.Л. Актуальні задачі сучасних технологій /Збірник тез доповідей Том ІІ ІX Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів 25-26 листопада 2020 року. С.184-185. 67. Шульга Є.І. Здоровий спосіб життя як соціально-педагогічна умова становлення особистості у підлітковому віці////Управління школою.- 2006.- №29 (149).- с.25 – 31. 68. Энциклопедия психологических тестов. - М. : Изд-во АСТ. 1997.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtorska_magistr_Shykulskyj_S_2020.pdfавторська довідка329,4 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Shykulskyj_S_2020.pdfкваліфікаційна робота магістра731,54 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора