Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33395

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗеленко, Наталія
dc.contributor.authorЗеленко, Василь
dc.contributor.authorZelenko, Natalia
dc.contributor.authorZelenko, Vasyl
dc.date.accessioned2020-12-23T20:12:37Z-
dc.date.available2020-12-23T20:12:37Z-
dc.date.created2020-09-18
dc.date.issued2020-09-18
dc.date.submitted2020-08-20
dc.identifier.citationЗеленко Н. Комплексний підхід у публічному управлінні пенсійною системою як один із напрямів євроінтеграційного поступу України / Наталія Зеленко, Василь Зеленко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 66. — № 5. — С. 194–203. — (Публічне управління та адміністрування).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33395-
dc.description.abstractПроаналізовано основні проблеми щодо підвищення ефективності публічного управління пенсійною системою в Україні. Обгрунтовано необхідність застосування комплексного підходу до цих процесів. Проведено аналіз впливу тінізації заробітних плат на наповнення бюджету Пенсійного фонду України. Проведено умовний розрахунок заробітної плати, згідно з яким державі надходить, з урахуванням всіх утримань, податків та нарахувань приблизно третина від тієї величини коштів, що виплачується працівникові у вигляді заробітної плати. Дослідження показало, що для підприємств-платників ПДВ існує непряме податкове навантаження на ФОП, що в окремих ситуаціях збільшує «податок» майже до половини. Окреме місце присвячується проблемі трудової міграції з України до ЄС. Дослідження вказує, що Україна запроваджує зміни з реформування системи соціального страхування, використовуючи багаторічний досвід країн Центрально-Східної та Південно-Східної Європи, а також Прибалтійських держав. Окрім цього, раніше такі реформи було проведено у Чилі, Казахстані та інших країнах. Вказано на необхідність запровадження в Україні обов’язкової накопичувальної складової пенсійної системи, сплата внесків до якої повинна здійснюватися у вигляді утримань із заробітної плати, оскільки, як показує досвід ЄС, це стимулює працівників, робить їх відповідальнішими за свої пенсійні заощадження. В межах комплексного підходу запропоновано застосовувати маркетинговий підхід до управління пенсійною системою. Вказано на важливість імплементації Угоди про асоціацію з Європейським Союзом у частині співробітництва в галузі зайнятості, соціальної політики та рівних можливостей, а також здійснено оцінювання впливу на функціонування системи пенсійного забезпечення окремих положень вітчизняних законодавчих актів. На базі проведеного аналізу в теоретичній та практичній площинах обгрунтовується потреба не тільки розвивати трирівневу пенсійну систему, але й дослуховуватися до рекомендацій Світового Банку щодо формування п’ятирівневої системи. Уряду слід досягти нової якості у публічному управлінні як процесами пенсійної реформи, так і щодо соціально-економічного розвитку країни загалом, активно адаптовуючи досвід ЄС щодо використання інструментарію комплексного підходу.
dc.description.abstractThe main problems of the improvement of the efficiency of public pension system management in Ukraine are analyzed by the authors in this paper. The necessity of application of the comprehensive approach to these processes is substantiated due to the results of scientific investigations. The authors analyze the impact of wage shadowing on the budget of the Pension Fund of Ukraine. Conditional wages calculation is carried out. According to this calculation the state actually has revenues about a third of the amount of funds paid to the employee in the form of wages taking into account all deductions, taxes and charges However, the investigation also shows that for VAT companies there is indirect tax burden on sole proprietorships, which in some cases increases the «tax» almost by half. Special attention is paid to the problem of labor migration from Ukraine to EU. The investigation indicates that Ukraine is introducing changes to reform the social insurance system, using the long-term experience of Central and Eastern Europe, as well as the Baltic States. In addition, such reforms have previously been carried out in Chile, Kazakhstan and other countries. The need to introduce the state accumulative pension component in Ukraine, to which contributions should be paid in the form of payroll deductions is also pointed out, as the EU experience shows that this fact stimulates workers and makes them more responsible for their pension savings. Within the framework of comprehensive approach, it is proposed to apply the marketing approach to the pension system management. The importance of the implementation of the Association Agreement with the European Union in terms of cooperation in the field of employment, social policy and equal opportunities, as well as the impact on the functioning of pension system for certain terms of national legislation is indicated. On the basis of analysis carried out in theoretical and practical terms, the need to develop not only three-level pension system, but also to take into account the recommendations of the World Bank concerning five-level system formation is substantiated. The government should achieve the new quality in public administration, both by the processes of pension reform and in relation to the socio-economic development of the country in general actively adapting the EU experience in the application of comprehensive approach tools.
dc.format.extent194-203
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (66), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (66), 2020
dc.relation.urihttps://www.kmu.gov.ua/diyalnist/yevropejska-integraciya/ugoda-pro-asociacyu
dc.relation.urihttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1727-15#Text
dc.relation.urihttps://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32019R1238&from=EN
dc.relation.urihttps://www.oecd-ilibrary.org/docserver/pension_glance-2007-3-en.pdf?expires=1598264544&id=id&accname=guest&checksum=784755C60C0BFAEB7B3F0C1C7F587628
dc.relation.urihttps://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8084&furtherPubs=yes
dc.relation.urihttps://ecampusontario.pressbooks.pub/pensionfinance/chapter/topic-2-the-world-banks-five-pillar-framework/
dc.relation.urihttps://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/insurance-and-pensions/personal-pension-products_en
dc.relation.urihttps://bank.gov.ua/ua/news/all/doslidjennya-tinovoyi-ekonomiki-v-ukrayini--mayje-chvert-vvp--abo-846-mlrd-griven--perebuvaye-v-tini
dc.relation.urihttps://finance.liga.net/ekonomika/novosti/ukraintsy-ne-protiv-poluchat-zarplatu-v-konvertah---issledovanie
dc.relation.urihttps://tyzhden.ua/Economics/233428
dc.relation.urihttps://ua.112.ua/mnenie/piatyrivneva-pensiina-systema-dlia-zabezpechennia-hidnykh-pensii-520329.html
dc.relation.urihttp://www.niss.gov.ua/book/tyn_ekon/index.htm
dc.relation.urihttps://www.oecd-ilibrary
dc.relation.urihttps://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8084&further
dc.relation.urihttps://ua.112.ua/mnenie/piatyrivneva-pensiinasystema-dlia-zabezpechennia-hidnykh-pensii-520329.html
dc.subjectпенсійна система
dc.subjectпенсійна реформа
dc.subjectПенсійний фонд України
dc.subjectдержавний бюджет
dc.subjectєдиний соціальний внесок
dc.subjectнакопичувальна пенсійна система
dc.subjectУгода про асоціацію з ЄС
dc.subjectфонд оплати праці
dc.subjectpension system
dc.subjectpension reform
dc.subjectPension Fund of Ukraine
dc.subjectstate budget
dc.subjectsingle social contribution
dc.subjectaccumulative pension system
dc.subjectAssociation Agreement with the EU
dc.subjectwage fund
dc.titleКомплексний підхід у публічному управлінні пенсійною системою як один із напрямів євроінтеграційного поступу України
dc.title.alternativeComprehensive approach in public pension system management as one of the directions of European integration development of Ukraine
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc[336.14.021.8
dc.subject.udc331.25
dc.subject.udc351.84.071](477)
dc.relation.references1. Угода про Асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони від 14 бер. 2014 р. URL: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/yevropejska-integraciya/ugoda-pro-asociacyu (дата звернення: 02.08.2020).
dc.relation.references2. Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам: Закон України від 18 трав. 2004 р. № 1727-ІV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1727-15#Text (дата звернення: 04.08.2020).
dc.relation.references3. Pan-European personal pension product (PEPP): Регламент Європейського парламенту та Ради ЄС від 20 лип. 2019 № 1238. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32019R1238&from=EN (дата звернення: 05.08.2020).
dc.relation.references4. OECD (2007), «Comparing Pension Policies of OECD Countries», in Pensions at a Glance 2007: Public Policies across OECD Countries, OECD Publishing, Paris. URL: https://www.oecd-ilibrary.org/docserver/pension_glance-2007-3-en.pdf?expires=1598264544&id=id&accname=guest&checksum=784755C60C0BFAEB7B3F0C1C7F587628 (дата звернення: 07.04.2020).
dc.relation.references5. The 2018 Pension Adequacy Report: current and future income adequacy in old age in the EU. Volume I.: щорічний звіт Європейської Комісії. Частина 1. URL: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8084&furtherPubs=yes (дата звернення: 04.08.2020).
dc.relation.references6. The World Bank’s Five Pillar Framework / за ред. Rajeeva Sinha: Open Library/PressBooks. URL: https://ecampusontario.pressbooks.pub/pensionfinance/chapter/topic-2-the-world-banks-five-pillar-framework/ (дата звернення: 07.08.2020).
dc.relation.references7. What is the pan-European Personal Pension Product (PEPP)? : коментар Європейської Комісії. URL: https://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/insurance-and-pensions/personal-pension-products_en (дата звернення: 05.08.2020).
dc.relation.references8. Дослідження тіньової економіки в Україні. Національний банк України: веб-сайт. URL: https://bank.gov.ua/ua/news/all/doslidjennya-tinovoyi-ekonomiki-v-ukrayini--mayje-chvert-vvp--abo-846-mlrd-griven--perebuvaye-v-tini (дата звернення: 07.08.2020).
dc.relation.references9. Кондрашов О. М. Зміст і значення системного підходу в механізмі державного управління. Економіка та держава. 2007. № 12. С. 63–65.
dc.relation.references10. Кучук М. Украинцы не против получать зарплату «в конвертах» – исследование. ЛІГА. Фінанси: веб-сайт. URL: https://finance.liga.net/ekonomika/novosti/ukraintsy-ne-protiv-poluchat-zarplatu-v-konvertah---issledovanie (дата звернення: 01.08.2020).
dc.relation.references11. Мельничук В. Час пенсійної реформи. Тиждень UA. URL: https://tyzhden.ua/Economics/233428 (дата звернення: 11.08.2020).
dc.relation.references12. Одарченко К. П’ятирівнева пенсійна система для забезпечення гідних пенсій. 112.UA URL: https://ua.112.ua/mnenie/piatyrivneva-pensiina-systema-dlia-zabezpechennia-hidnykh-pensii-520329.html (дата звернення: 11.08.2020).
dc.relation.references13. Тіньова економіка: сутність, особливості та шляхи легалізації: монографія / ред. З. С. Варналій. К.: НІСД, 2006. 574 с. URL: http://www.niss.gov.ua/book/tyn_ekon/index.htm (дата звернення: 10.05. 2011).
dc.relation.referencesen1. Uhoda pro Asotsiatsiyu mizh Ukrayinoyu, z odniyeyi storony, ta Yevropeyskym Soyuzom, Yevropeyskym Spivtovarystvom z atomnoyi enerhiyi i yikhnimy derzhavamy-chlenamy, z inshoyi storony [Association Agreement Between The European Union And Its Member States, Of The One Part, And Ukraine, Of The Other Part]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/yevropejska-integraciya/ugoda-pro-asociacyu (accessed 02 August 2020).
dc.relation.referencesen2. Pro derzhavnu sotsialnu dopomohu osobam, yaki ne mayut prava na pensiyu, ta invalidam: Zakon Ukrayiny 1727-IV [Law of Ukraine “On state social assistance to persons who are not entitled to a pension and the disabled” from 18.05.2004 for № 1727-IV]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1727-15#Text (accessed 04 August 2020).
dc.relation.referencesen3. Pan-European personal pension product (PEPP). Regulation 2019/1238. Available at: https:// ec.europa.eu/info/law/pan-european-personal-pension-product-pepp-regulation-2019-1238_en (accessed 05 August 2020).
dc.relation.referencesen4. OECD (2007), “Comparing Pension Policies of OECD Countries”, in Pensions at a Glance 2007: Public Policies across OECD Countries, OECD Publishing, Paris. Available at: https://www.oecd-ilibrary. org/docserver/pension_glance-2007-3-en.pdf?expires=1598264544&id=id&accname=guest&checksum= 784755C60C0BFAEB7B3F0C1C7F587628 (accessed 07 April 2020).
dc.relation.referencesen5. The 2018 Pension Adequacy Report: current and future income adequacy in old age in the EU. Volume I (2018). Available at: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=738&langId=en&pubId=8084&further Pubs=yes (accessed 04 August 2020).
dc.relation.referencesen6. The World Bank’s Five Pillar Framework / за ред. Rajeeva Sinha: Open Library/Press Books Available at: https://ecampusontario.pressbooks.pub/pensionfinance/chapter/topic-2-the-world-banks-five-pillar-framework/ (accessed 04 August 2020).
dc.relation.referencesen7. What is the pan-European Personal Pension Product (PEPP)?: Overview. Available at: https:// ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/insurance-and-pensions/personal-pension-products_en (accessed 04 August 2020).
dc.relation.referencesen8. Doslidzhennya tinovoyi ekonomiky v Ukrayini [Research of the shadow economy in Ukraine]. Available at: https://bank.gov.ua/ua/news/all/doslidjennya-tinovoyi-ekonomiki-v-ukrayini--mayje-chvert-vvp--abo-846-mlrd-griven--perebuvaye-v-tini (accessed 07 August 2020).
dc.relation.referencesen9. Kondrashov O. M. (2007) Zmist i znachennya systemnoho pidkhodu v mekhanizmi derzhavnoho upravlinnya [Content and significance of the system approach in the mechanism of public administration]. Ekonomika ta derzhava. No. 12, pp. 63–65.
dc.relation.referencesen10. Kuchuk M. (2020) Ukraintsy ne protiv poluchat' zarplatu “v konvertakh” – issledovaniye [Ukrainians do not mind receiving salaries “in envelopes” – research]. LIGA.Finance. Available at: https://finance.liga.net/ekonomika/novosti/ukraintsy-ne-protiv-poluchat-zarplatu-v-konvertah---issledovanie (accessed 01 August 2020).
dc.relation.referencesen11. Melʹnychuk V. (2019) Chas pensiynoyi reform [Time of pension reform]. Available at: https://tyzhden.ua/Economics/233428 (accessed 11 August 2020).
dc.relation.referencesen12. Odarchenko K. (2020) Pyatyrivneva pensiyna systema dlya zabezpechennya hidnykh pensiy [Five-level pension system to provide decent pensions]. Available at: https://ua.112.ua/mnenie/piatyrivneva-pensiinasystema-dlia-zabezpechennia-hidnykh-pensii-520329.html (accessed 11 August 2020).
dc.relation.referencesen13. Varnaliy Z. S. Tinova ekonomika : sutnist, osoblyvosti ta shlyakhy lehalizatsiyi [Shadow economy: essence, features and ways of legalization: Monograph]. Available at: http://www.niss.gov.ua/book/tyn_ekon/index.htm (accessed 10 May 2011).
dc.identifier.citationenZelenko N., Zelenko V. (2020) Kompleksnyi pidkhid u publichnomu upravlinni pensiinoiu systemoiu yak odyn iz napriamiv yevrointehratsiinoho postupu Ukrainy [Comprehensive approach in public pension system management as one of the directions of European integration development of Ukraine]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 66, no 5, pp. 194-203 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.194
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Львівська політехніка», Львів, Україна
dc.contributor.affiliationЛьвівський національний університет імені Івана Франка, Львів, Україна
dc.contributor.affiliationLviv Polytechnic National University, Lviv, Ukraine
dc.contributor.affiliationIvan Franko National University of Lviv, Lviv, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume66
dc.citation.issue5
dc.citation.spage194
dc.citation.epage203
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 5 (66)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.