Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33381

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДубина, Максим
dc.contributor.authorГончаренко, Юлія
dc.contributor.authorКальченко, Ольга
dc.contributor.authorDubyna, Maksym
dc.contributor.authorHoncharenko, Yuliia
dc.contributor.authorKalchenko, Olha
dc.date.accessioned2020-12-23T20:12:33Z-
dc.date.available2020-12-23T20:12:33Z-
dc.date.created2020-09-18
dc.date.issued2020-09-18
dc.date.submitted2020-08-27
dc.identifier.citationДубина М. Упровадження та реалізація системи середньотермінового бюджетного планування в Україні: досвід Німеччини / Максим Дубина, Юлія Гончаренко, Ольга Кальченко // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 66. — № 5. — С. 78–92. — (Фінанси, банківська справа та страхування).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33381-
dc.description.abstractПотреба в ефективному бюджетному плануванні в Україні з метою забезпечення ефективного та прозорого виконання бюджетного процесу висуває необхідність наукового осмислення перенесення європейської практики середньотермінового бюджетного планування (СБП) у вітчизняні реалії. Не зважаючи на численні напрацювання вчених щодо можливостей покращення процедури середньотермінового бюджетного планування в Україні, актуальними залишаються виявлення особливостей його реалізації на основі досвіду розвинених країн, що дозволить з урахуванням отриманих результатів надалі поглибити науково-прикладні аспекти покращення системи середньотермінового бюджетного планування в Україні, підвищити ефективність його реалізації. Одним із таких прикладів є досвід Німеччини щодо впровадження та реалізації середньотермінового бюджетного планування. Головним завданням дослідження є аналіз процесу бюджетного планування в Україні, зокрема факторів, що на нього впливають, визначити можливості застосування досвіду Німеччини щодо впровадження та реалізації середньотермінового бюджетного планування. Узагальнено основні переваги та недоліки використання процедури СБП над традиційним (щорічним бюджетом). Встановлено чинники розвитку СБП у Німеччині та інших країнах ЄС, зокрема: ефективність регіональної практики; післякризовий період національних економік та світового господарства; цілеспрямованість країн до інтеграції в ЄС; значні обсяги державного боргу; впровадження та реалізація Директиви 2011/85/EU у 2011 р. Сукупність усіх п’яти передумов, що наявні в Україні, має забезпечити прискорений розвиток СБП. Визначено, що використання досвіду Німеччини для покращення середньотермінового бюджетного планування в Україні сприятиме: раціональному розподілу бюджетних ресурсів між рівнями бюджетної системи, зростанню рівня прогнозованості бюджетної політики держави, покращанню макроекономічного балансу, фіскальної дисципліни та інвестиційної привабливості країни. З’ясовано, що недовиконання запланованих показників державного бюджету в Україні пов’язане з неефективною організацією СБП та впливом чинників макроекономічного середовища.
dc.description.abstractThe need for effective budget planning in Ukraine in order to ensure effective and transparent implementation of the budget process generates the necessity for scientific understanding of the transfer of European practice of medium-term budget planning (MTBP) in domestic realities. Despite numerous developments of scientists concerning the possibilities of improving the procedure of medium-term budget planning (MTBP) in Ukraine, it is important to identify the features of its implementation based on the experienceof developed countries, which will allow us, taking into consideration the obtained results, to deepen further scientific and applied aspects of improving the medium-term budget planning system in Ukraine, to increase the efficiency of its implementation. One of such example is Germany's experience in introducing and implementing the medium-term budget planning. The main purpose of the investigation is the analysis of the budget planning in Ukraine, particularly, the factors influencing it, to determine the opportunities of the application of Germany’s experience concerning the introduction and implementation of the medium-term budget planning. The main advantages and disadvantages of using the MTBP procedure over the traditional (annual) budget are summarized in this paper. Factors of the MTBP development in Germany and other EU countries, particularly: effectiveness of regional practice; post-crisis period of national economies and the world economy; purposefulness of countries to the EU integration; significant amounts of public debt; implementation and enforcement of Directive 2011/85/EU in 2011 are established. Combination of all five preconditions available in Ukraine should ensure the accelerated development of the MTBP. It is determined that the use of German experience for the improvement of medium-term budget planning in Ukraine will contribute to rational distribution of budget resources between the budget system levels, increasing the level of predictability of the state budget policy, improving the macroeconomic balance, fiscal discipline and investment attractiveness of the country. It is noted that the non-fulfillment of the planned indicators of the state budget in Ukraine is due to the inefficient organization of the MTBP and the influence of macroeconomic environment factors.
dc.format.extent78-92
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (66), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (66), 2020
dc.relation.urihttp://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17
dc.relation.urihttps://doi.org/10.35774/sf2017.02.084
dc.relation.urihttps://mof.gov.ua/uk
dc.relation.urihttps://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Home/home.html
dc.relation.urihttp://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63995
dc.relation.urihttp://gogov.org.ua/wp-content/uploads/2016/07/01_2016-06-M.M-nchov_Vortrag_ua.pdf
dc.relation.urihttp://documents.worldbank.org/curated/en/871121468154791469/Beyond-the-annual-budgetglobal-experience-with-medium-term-expenditure-frameworks
dc.relation.urihttp://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/indicatorsstatistics/economic-databases/fiscal-governance-eu-memberstates/medium-term-budgetary-framework_en
dc.relation.urihttps://www.oecd.org/env/outreach/42942138.pdf
dc.subjectсередньотермінове бюджетне планування
dc.subjectбюджет
dc.subjectбюджетна дисципліна
dc.subjectпрограмно-цільовий метод
dc.subjectдоходи
dc.subjectвидатки
dc.subjectmedium-term budget planning
dc.subjectbudget
dc.subjectbudgetary discipline
dc.subjectprogram-target method
dc.subjectincome
dc.subjectexpenses
dc.titleУпровадження та реалізація системи середньотермінового бюджетного планування в Україні: досвід Німеччини
dc.title.alternativeIntroduction and implementation of the medium-term budget planning system in Ukraine: the experience of Germany
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages15
dc.subject.udc330.101
dc.relation.references1. Бюджетний кодекс України: Закон України від 08.07.2010 № 2456-VI. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17 (дата звернення: 02.04.2020).
dc.relation.references2. Гончаренко Ю. В. Управління бюджетним процесом в Україні. Інноваційний розвиток інформаційного суспільства: економіко-управлінські, правові та соціокультурні аспекти: матеріали VІІ Міжнар. наук.-практ. конф. студентів та молодих учених (м. Чернігів, 12 грудня 2018 р.). Чернігів, 2018. С. 76–79.
dc.relation.references3. Дем’янишин В. Податковий механізм формування доходів бюджету: концептуальні засади теорії та напрями модернізації. Світ фінансів. 2017. Вип. 2. С. 84–96. https://doi.org/10.35774/sf2017.02.084
dc.relation.references4. Коваленко Л. О. Бюджетна політика в контексті фінансової безпеки України. Концептуальні засади формування фінансово-економічної безпеки: монографія. Ніжин, 2015. С. 108–124.
dc.relation.references5. Оліфіренко Л. Д., Давискиба І. В. Державна політика щодо прогнозування обсягів податкових надходжень: регіонально-прикладні аспекти. Проблеми і перспективи економіки та управління: науковий журнал. 2015. № 2. С. 280–290.
dc.relation.references6. Офіційний сайт Міністерства фінансів України. URL: https://mof.gov.ua/uk (дата звернення: 02.04.2020).
dc.relation.references7. Офіційний сайт Міністерства фінансів ФРН. URL: https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Home/home.html (дата звернення: 02.04.2020).
dc.relation.references8. Плескач В. Л., Івасюк І. Я. Середньострокове прогнозування доходів Державного бюджету України з допомогою методу експоненціального згладжування. Фінанси України. 2012. № 1. С. 58–66.
dc.relation.references9. Проєкт Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2018–2020 р. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63995 (дата звернення: 02.04.2020).
dc.relation.references10. Фінансове планування та складання бюджету на прикладі Німеччини / Німецьке Товариство міжнародного співробітництва (GIZ) GmbH, 2016. URL: http://gogov.org.ua/wp-content/uploads/2016/07/01_2016-06-M.M-nchov_Vortrag_ua.pdf (дата звернення: 02.04.2020).
dc.relation.references11. Brumby J. Beyond the annual budget: global experience with medium-term expenditure frameworks. The World Bank. URL: http://documents.worldbank.org/curated/en/871121468154791469/Beyond-the-annual-budgetglobal-experience-with-medium-term-expenditure-frameworks (last accessed: 02.04.2020).
dc.relation.references12. European Commission, Medium-term budgetary framework. 2017. European Commission. URL: http://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/indicatorsstatistics/economic-databases/fiscal-governance-eu-memberstates/medium-term-budgetary-framework_en (last accessed: 02.04.2020).
dc.relation.references13. Introduction to Medium-Term Expenditure Frameworks: Briefing Note (2009). URL: https://www.oecd.org/env/outreach/42942138.pdf (last accessed: 04.05.2020).
dc.relation.references14. Sherwood M. Medium-Term Budgetary Frameworks in the EU. 2015. Member States. Discussion Paper 021. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Р. 30.
dc.relation.referencesen1. Biudzhetnyi kodeks Ukrainy [Budget Code of Ukraine]. № 2456-VI (on July 8, 2010). Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2456-17.
dc.relation.referencesen2. Honcharenko, Yu. V. (2018). Upravlinnia biudzhetnym protsesom v Ukraini [Management of the budget process in Ukraine]. Proceeding from Innovatsiinyi rozvytok informatsiinoho suspilstva: ekonomiko-upravlinski, pravovi ta sotsiokulturni aspekty: materialy VII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. studentiv ta molodykh uchenykh – Innovative development of the information society: economic and managerial, legal and socio-cultural aspects: materials of the VII International scientific-practical conference of students and young scientists (Chernihiv, December 12, 2018) (pp. 76–79). Chernihiv [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen3. Demianyshyn, V. (2017). Podatkovyi mekhanizm formuvannia dokhodiv biudzhetu: kontseptualni zasady teorii ta napriamy modernizatsii [Tax mechanism of budget revenues: conceptual foundations of the theory and directions of modernization]. Svit finansiv – The world of finance, 2, 84–96 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.35774/sf2017.02.084
dc.relation.referencesen4. Kovalenko, L. O. (2015). Biudzhetna polityka v konteksti finansovoi bezpeky Ukrainy [Budget policy in the context of financial security of Ukraine]. In Kontseptualni zasady formuvannia finansovo-ekonomichnoi bezpeky – Conceptual principles of the formation of financial and economic security] (pp. 108–124). Nizhyn [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen5. Olifirenko, L. D., Davyskyba, I. V. (2015). Derzhavna polityka shchodo prohnozuvannia obsiahiv podatkovykh nadkhodzhen: rehionalno-prykladni aspekty [State forecasting policy in tax revenues: regional-applied aspects]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and prospects of economics and management, 2, 280–290 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen6. Ofitsiinyi sait Ministerstva finansiv Ukrainy [Official site of the Ministry of Finance of Ukraine]. Retrieved from: https://mof.gov.ua/uk).
dc.relation.referencesen7. Ofitsiinyi sait Ministerstva finansiv FRN [Official site of the Ministry of Finance of Germany]. Retrieved from: https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Home/home.html.
dc.relation.referencesen8. Pleskach, V. L., Ivasiuk, I. Ya. (2012). Serednostrokove prohnozuvannia dokhodiv Derzhavnoho biudzhetu Ukrainy z dopomohoiu metodu eksponentsialnoho zghladzhuvannia [Medium-term forecasting of revenues of the State Budget of Ukraine using the method of exponential smoothing]. Finansy Ukrainy – Finance of Ukraine, 1, 58–66 [in Ukrainian].
dc.relation.referencesen9. Proiekt Postanovy pro Osnovni napriamy biudzhetnoi polityky na 2018–2020 r. [Draft Resolution on the Main Directions of Budget Policy for 2018–2020]. Retrieved from: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=63995.
dc.relation.referencesen10. Nimetske Tovarystvo mizhnarodnoho spivrobitnytstva (GIZ) GmbH [German Society for International Cooperation (GIZ) GmbH]. (2016). Finansove planuvannia ta skladannia biudzhetu na prykladi Nimechchyny [Financial planning and budgeting on the example of Germany]. Retrieved from: http://gogov.org.ua/wp-content/uploads/2016/07/01_2016-06-M.M-nchov_Vortrag_ua.pdf.
dc.relation.referencesen11. Brumby, J. (n. d.). Beyond the annual budget: global experience with medium-term expenditure frameworks. The World Bank. Retrieved from: http://documents.worldbank.org/curated/en/871121468154791469/Beyond-the-annual-budgetglobal-experience-with-medium-term-expenditure-frameworks.
dc.relation.referencesen12. European Commission. (2017). European Commission, Medium-term budgetary framework. Retrieved from: http://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/indicatorsstatistics/economic-databases/fiscal-governance-eu-memberstates/medium-term-budgetary-framework_en.
dc.relation.referencesen13. Introduction to Medium-Term Expenditure Frameworks: Briefing Note (2009). Retrieved from: https://www.oecd.org/env/outreach/42942138.pdf.
dc.relation.referencesen14. Sherwood, M. (2015). Medium-Term Budgetary Frameworks in the EU. Member States. Discussion Paper 021. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
dc.identifier.citationenDubyna M., Honcharenko Y., Kalchenko O. (2020) Uprovadzhennia ta realizatsiia systemy serednoterminovoho biudzhetnoho planuvannia v Ukraini: dosvid Nimechchyny [Introduction and implementation of the medium-term budget planning system in Ukraine: the experience of Germany]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 66, no 5, pp. 78-92 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.078
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Чернігівська політехніка», Чернігів, Україна
dc.contributor.affiliationChernihiv Polytechnic National University, Chernihiv, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume66
dc.citation.issue5
dc.citation.spage78
dc.citation.epage92
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 5 (66)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.