Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32473

Назва: Компетенції співробітників підприємств щодо здатності до створення та впровадження відкритих інновацій
Інші назви: Enterprise employees competences concerning the abilities for open innovations creation and implementation
Автори: Мельник, Марина Василівна
Melnyk, Maryna
Приналежність: Інститут надтвердих матеріалів імені В. М. Бакуля НАН України
Київський академічний університет, Київ, Україна
V. Bakul Institute for Superhard materials NAS Ukraine
Kyiv Avademic Uniwersity, Kyiv, Ukraine
Бібліографічний опис: Мельник М. В. Компетенції співробітників підприємств щодо здатності до створення та впровадження відкритих інновацій / Марина Василівна Мельник // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 63. — № 2. — С. 56–63. — (Економіка).
Bibliographic description: Melnyk M. (2020) Kompetentsii spivrobitnykiv pidpryiemstv shchodo zdatnosti do stvorennia ta vprovadzhennia vidkrytykh innovatsii [Enterprise employees competences concerning the abilities for open innovations creation and implementation]. Galician economic journal (Tern.), vol. 63, no 2, pp. 56-63 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (63), 2020
Galician economic journal, 2 (63), 2020
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 63
Дата публікації: 14-кві-2020
Дата подання: 3-кві-2020
Дата внесення: 17-вер-2020
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.02.056
УДК: 331.101.39/331.108.37
Теми: компетенції співробітників
відкриті інновації
employees competencies
open innovations
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 56-63
Початкова сторінка: 56
Кінцева сторінка: 63
Короткий огляд (реферат): Запропоновано методичний підхід оцінювання інноваційних компетенцій співробітників щодо здатності створювати та впроваджувати відкриті інновації. Запропонований методичний підхід базується на побудові моделі компетенцій співробітників, що включає 14 компетенцій, які характеризують необхідні знання та навички, які повинні мати співробітники підприємства для впровадження відкритих інновацій. Методичний підхід формування моделі компетенцій співробітників включає: аналіз поточного стану, формування та впровадження моделі компетенцій співробітників. Апробацію запропонованого методичного підходу проведено шляхом анкетного дослідження та оцінювання форм проявів компетенцій для фокус-груп співробітників 40 підприємств різного типу (14 наукових організацій НАН України та 26 підприємств малого та середнього бізнесу України). Результати оцінювання компетенцій фокус-груп співробітників підприємств показали: знання, навички та здібності, що відносяться до теоретичних знань створення інновацій у співробітників підприємств мають вищий рівень, ніж спеціалізовані знання, навички та здібності співробітників підприємств, що відносяться до практичних дій. Практичні навички персоналу з впровадження інновацій знаходяться нижче середнього рівня та потребують додаткового навчання співробітників у рамках спеціалізованих тренінг-семінарів. Середній рівень компетенцій співробітників підприємств, щодо створення відкритих інновацій становить – 62,3%. Персонал, володіючи високими мотиваційними, професійними, інтелектуальними навичками, має суттєві прогалини із аналізу ринку, доведення інновацій до ринку, взаємодії із зовнішніми учасниками та системній подачі/підготовці інноваційних проектів. Лише невелика частина досліджених співробітників підприємств мали високий рівень компетенцій, щодо впровадження інновацій за рахунок більшої орієнтації на споживачів ринків.
Methodical approach for assessing employees' innovative competencies concerning the ability to create and implement the open innovations is proposed. The proposed methodological approach is based on creation the employees competencies model, which includes 14 competencies characterizing required knowledge and skills the enterprise employees should posses in order to implement the open innovations. The methodological approach of creation the employees competencies model includes: analysis of the current state; creation of the employee competencies model; implementation of employees competencies model. Testing of the proposed methodological approach is carried out by questionnaire survey and evaluation the forms of competencies manifestations for focal groups of employees at 40 enterprises of different types (14 scientific organizations of NAS Ukraine and 26 enterprises of small and medium business of Ukraine). The results of competencies assessment for enterprise employees focus groups prove that: knowledge, skills and abilities related to theoretical knowledge of innovations creation for enterprise employees are higher than specialized knowledge, skills and abilities of enterprise employees related to practical actions. Thus, practical staff skills for innovations implementation are below the average level and require additional staff training due to the specialized training seminars. The average level of enterprises employees competencies for open innovations creation is 62.3%. The staff, possessing high motivational, professional, intellectual skills, has significant gaps in the knowledge of market analysis, bringing innovations to the market, interaction with external participants and systematic submission/development of innovative projects. And, just a small part of the surveyed enterprises employees posses high competencies level concerning innovations implementation due to greater focus on consumers markets.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32473
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://pdfs.semanticscholar.org/8c49/24af4eb877a6371ccd123bc8d9b61ee9ffe2.pdf?_ga=2.48274021.259333059.1578070158-260550722.1578070158
https://doi.org/10.1108/13665629710190031
http://elar.urfu.ru/handle/10995/53177
https://www.amazon.com/Business-Innovation-Managing-Corporate-Imagination/dp/0814406319
http://www.cnt-consult.ru/russia/service/press/S.%20Kachcharov%20How%20to%20Asses%20the%20Potential%20for%20Innovation%202012.pdf
Перелік літератури: 1. Forsman H. P-K Yritykset innovaattoreina: satunnaisia parannuksia kohti innovaatioiden virta. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/8c49/24af4eb877a6371ccd123bc8d9b61ee9ffe2.pdf?_ga=2.48274021.259333059.1578070158-260550722.1578070158.
2. Appelbaum S. H., Reichart W. How to Measure an Organization’s Learning Ability: A Learning Orientation. Part 1. /Journal of Workplace Learning. 1997. Vol. 9. No. 7. P. 225–238. https://doi.org/10.1108/13665629710190031
3. Исаев А. П. Составляющие управленческого профессионализма. Вестник УГТУ–УПИ. Серия экономика и управление. 2007. № 4. C. 4–10. URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/53177.
4. Bean R., Radford R. The Business of Innovation Managing the corporate imagination for maximum results. AMACOM. 2002. URL: https://www.amazon.com/Business-Innovation-Managing-Corporate-Imagination/dp/0814406319.
5. Шавкатжон Каххаров Подходы к оценке инновационный потенциал персонала. Европейский опыт в России. URL: http://www.cnt-consult.ru/russia/service/press/S.%20Kachcharov%20How%20to%20Asses%20the%20Potential%20for%20Innovation%202012.pdf.
6. Нікітін Ю. О., Рукас-Пасічнюк В. Г., Мельник М. В. Модель корпоративних компетенцій як HR- інструмент інноваційного розвитку наукової організації. Інноваційна економіка. 2016. № 1. C. 77–83.
7. Нікітін Ю. О., Мельник М. В., Хвалінський С. О. Інноваційні компетенції наукових співробітників як інструмент інноваційної політики та зростання наукових організацій України. Трансформація зовнішньої політики України в умовах нестабільності: зб. матеріалів наук.-практ. конф. (м. Київ, 31 березня 2016 р.). Київ: Знання України. 2016. C. 45–48.
References: 1. Forsman H. P-K Yritykset innovaattoreina: Satunnaisia parannuksia kohti innovaatioiden virtaa. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/8c49/24af4eb877a6371ccd123bc8d9b61ee9ffe2.pdf?_ga=2.48274021.259333059.1578070158-260550722.1578070158.
2. Appelbaum S. H., Reichart W. How to Measure an Organization’s Learning Ability: A Learning Orientation: Part 1. Journal of Workplace Learning. 1997. Vol. 9. No. 7. P. 225–238. https://doi.org/10.1108/13665629710190031
3. Isaev A. P. Sostavlyayushchie upravlencheskogo professionalizma. Components of managerial professionalism. Vestnik UGTU–UPI. Seriya ekonomika i upravlenie. Bulletin of UFU – UPI. Economics and Management Series. 2007. № 4. P. 4–10. URL: http://elar.urfu.ru/handle/10995/53177.
4. Bean R., Radford R. The Business of Innovation Managing the corporate imagination for maximum results. AMACOM. URL: https://www.amazon.com/Business-Innovation-Managing-Corporate-Imagination/dp/0814406319.
5. Shavkatzhon Kakhkharov Podkhody k otsenke innovatsionnyy potentsial personala. Yevropeyskiy opyt v Rossii. Approaches to assessing the innovative potential of staff. European experience in Russia. URL: http://www.cnt-consult.ru/russia/service/press/S.%20Kachcharov%20How%20to%20Asses%20the%20Potential%20for%20Innovation%202012.pdf.
6. Nikitin Ju. O., Rukas-Pasichnjuk V. Gh., Meljnyk M. V. Modelj korporatyvnykh kompetencij jak HR- instrument innovacijnogho rozvytku naukovoji orghanizaciji. Model of corporate competencies as HR-tool of innovative development of scientific organization. Innovacijna ekonomika. 2016. № 1. Р. 77–83.
7. Nikitin Ju. O., Meljnyk M. V., Khvalinsjkyj S. O. Innovacijni kompetenciji naukovykh spivrobitnykiv jak instrument innovacijnoji polityky ta zrostannja naukovykh orghanizacij Ukrajiny. Innovative competencies of researchers as an instrument of innovation policy and growth of scientific organizations of Ukraine. Proceedings of the Transformacija zovnishnjoji polityky Ukrajiny v umovakh nestabiljnosti, Kiev: Znannja Ukrajiny, 2016. Р. 45–48.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 2 (63)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.