Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31265
Назва: Дослідження адаптивних технологій контролю знань в системах дистанційного навчання
Інші назви: Study of adaptive technologies of knowledge control in distance -learning systems
Автори: Сембай, Олег Володимирович
Sembai, Oleh
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м.Тернопіль, Україна
Бібліографічний опис: Сембай О. В. Дослідження адаптивних технологій контролю знань в системах дистанційного навчання : дипломна робота магістра за спеціальністю „122 — комп’ютерні науки“ / О. В. Сембай. — Тернопіль: ТНТУ, 2019. — 119 с.
Дата публікації: 31-гру-2019
Дата подання: 24-гру-2019
Дата внесення: 4-бер-2020
Видавництво: ТНТУ
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ
Науковий керівник: Кунанець, Наталія Едуардівна
Члени комітету: Томашевський, Богдан Паїсійович
УДК: 004.9
Теми: 122
комп’ютерні науки
інформаційні технології
адаптивні технології
інформаційна система
структура
дистанційне навчання
експерт
Короткий огляд (реферат): В дипломні роботі магістра проведено дослідження адаптивних технологій контролю знань. Здійснено аналіз існуючих технологій та запропоновано створення та запровадження нових технологій в системах дистанційного навчання. Метою дипломної роботи магістра є вивчення сучасних адаптивних технологій контролю знань і запропонувати практичні реалізації, придатні для застосування в існуючих системах дистанційного навчання. В роботі проведено аналіз адаптивних технологій, варіантів адаптивного тестування, способів представлення бази знань та методів генерації тестових питань.
In master's thesis the research of adaptive technologies of knowledge control was carried out. The analysis of existing technologies is carried out and the creation and introduction of new technologies in distance learning systems is proposed. The aim of the master's thesis is to study modern adaptive knowledge control technologies and to offer practical implementations suitable for use in existing distance learning systems. The analysis of adaptive technologies, variants of adaptive testing, ways of presenting the knowledge base and methods of generation of test questions is carried out in the work.
Зміст: Вступ 1 Аналіз наукових публікацій 1.1 Дистанційне навчання, його особливості та існуючі системи 1.2 Особливості освіти в сфері інформаційних технологій 1.3 Висновок до першого розділу 2 Розробка структури і моделі взаємодія інформаційних процесів 2.1 Структура АСДН в сфері інформаційних технологій 2.2 Розробка моделі студента 2.3 Розробка математичної моделі взаємодії інформаційних процесів АСДН 2.4 Висновок до другого розділу 3 Дослідження онтологічних моделей 3.1 Поняття «онтологія» 3.2 Елементи онтологій 3.3 Спеціалізовані й загальні онтології 3.4 Онтологія як спосіб представлення знань 3.5 Онтологія навчальних курсів та структуризація навчального матеріалу 3.5.1 Теоретичні та прикладні аспекти застосування онтологій 3.5.2 Огляд предметних областей розробки та використання онтологій 3.5.3 Проектування і керування процесом контролю знань на основі онтології предметної області 3.5.4 Принципи розробки і підх Елементний базис і передумови формування бази знань 3.6 Висновки до третього розділу 4 Спеціальна частина 4.1 Еволюція контролю знань 4.2 Аспекти комп'ютерного контролю знань 4.3 Класифікація методів проведення контролю знань 4.4 Модель адаптивного контролю знань 4.5 Моделі студента та викладача 4.6 Адаптивне тестування 4.7 Висновки до четвертого розділу 5 Екологія 5.1 Екологічна ситуація в Україні 5.1.1 Неякісна вода 5.1.2 Забруднення повітря 5.1.3 Деградація земельних ресурсів 5.1.4 Знищення лісів 5.1.5 Небезпечні геологічні процеси 5.1.6 Побутові відходи 5.1.7 Об'єкти військової діяльності 5.1.8 Чорнобильська катастрофа 5.2 Методологія моделювання екологічних проблем 5.3 Висновок до п’ятого розділу 6 Охорона праці та безпека життєдіяльності 6.1 Охорона праці 6.1.1 Загальні вимоги щодо забезпечення роботодавцями охорони праці працівників ІТ-фірм 6.1.2 Домедична допомога потерпілим у нещасних випадках 6.2 Безпека надзвичайних ситуацій 6.2.1 Фактори, що впливають на функціональний стан користувачів комп’ютерів 6.2.2 Електробезпека користувача персонального комп’ютера 6.3 Висновок до шостого розділу 7 Обґрунтування економічної ефективності 7.1 Розрахунок норм часу на виконання науково-дослідної роботи 7.2 Визначення витрат на оплату праці та відрахувань на соціальні заходи 7.3 Розрахунок матеріальних витрат 7.4 Розрахунок витрат на електроенергію 7.5 Розрахунок суми амортизаційних відрахувань 7.6 Обчислення накладних витрат 7.7 Складання кошторису витрат та визначення собівартості науково-дослідницької роботи 7.8 Розрахунок ціни програмного продукту 7.9 Визначення економічної ефективності і терміну окупності капітальних вкладень 7.10 Висновок до п’ятого розділу Загальні висновки до дипломної роботи Список використаних джерел Додатки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/31265
Власник авторського права: Сембай Олег Володимирович
Перелік літератури: 1. Андреев А.А. Средства современных информационных технологий в системе образования: систематизация и тенденции развития. В сб. Основы применения информационных технологий в учебном процессе Вузов. -М.: ВУ, 1995 г. с. 48-43. 2. Анфилатов, B.C. Системный анализ в управлении: Учеб. пособие / B.C. Анфилатов, A.A. Емельянов, A.A. Кукушкин; под ред. A.A. Емельянова. М.: Финансы и статистика, 2002. - 368 с. 3. Астанин, C.B. Сопровождение учебного процесса на основе нечеткого моделирования / C.B. Астанин // Дистанционное образование, 2000. -№ 5. С. 27-32. 4. Атанов, Г.А. Индивидуальный подход в обучении / Г.А. Атанов. Донецк: ЕАИ-пресс, 2001. 160 с. 5. Борисова, Н.В. Новые технологии дистанционного образования и опыт их коммерческого применения Текст. / Н.В. Борисова // Система обеспечения качества в дистанционном образовании. Вып. 1. - Жуковский : МИМ ЛИНК, 2001.-С. 101-113. 6. Прокофьева Н. О. Модели и методы компьютерного контроля знаний. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://alephfiles.rtu.lv/TUA01/ 000029477_e.pdf (дата звернення: 13.12.2019 ) 7. Зайцева Л.В. Некоторые аспекты контроля знаний в дистанционном обучении // Образование и виртуальность - 2000. Сборник научных трудов 4-й Международной конференции. - Харьков - Севастополь: УАДО, 2000, - с.126- 131. 8. Зайцева Л.В. Проблемы компьютерного контроля знаний / Зайцева Л.В., Прокофьева Н.О. // Proceedings. IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT 2002). 9-12 September 2002. Kazan, Tatrstan, Russia, 2002, - p. 102 - 106. 9. Растригин Л.А. Адаптивное обучение с моделью обучаемого. / Растригин Л.А., Эренштейн М.Х. // РПИ. - Рига : Зинатне, 1986. - 160 c. 10. Зайцева Л.В. Модели и методы адаптивного контроля знаний / Зайцева Л.В., Прокофьева Н.О. // Educational Technology & Society. - Nr.7(4), 2004 ISSN 1436-4522 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://ifets.ieee.org/russian/ periodical/journal.html (дата звернення: 25.11.2019 ) 11. Буль Е.Е. Обзор моделей студента для компьютерных систем обучения // Educational Technology & Society 6(4). – 2003. ISSN 1436-4522 12. Коляда М.Г. Виды моделей обучаемых в автоматизированных обучающих системах // Искусственный интеллект. – 2008. – № 3. – С. 142–147 13. Мелещенко Т.В. Психолого-педагогічна модель викладача вищої школи та шляхи її реалізації // Вісник психології і педагогіки. – 2010. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.psyh.kiev.ua (дата звернення: 03.12.2019 ) 14. Генсьорська М. М. Адаптивне тестування в освіті // Інформаційнокомунікаційні технології в освіті. – 2014. - №1 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.e-journals.npu.edu.ua/ index.php/ikt/article/ viewFile/36/pdf_20 (дата звернення: 22.11.2019 ) 15. Weiss D. J.(Ed.) New Horizons in Testing: Latent Trait. Test Theory and Computerised Adaptive Testing. N.Y., Academic Press, 1983. – 345 pp. 16. Lord P. M. Application of Item Response Theory to Practical Testing Problems. Hillsdale N – J. Lawrence Erlbaum Ass., Publ. 1980, – 266 pp. 17. Норенков И. П. Интеллектуальные технологии на основе онтологий // Информационные технологии. – 2010. – № 1. – C. 17-23. 18. Онтологии и тезаурусы: модели, инструменты, приложения / Добров Б.В., Иванов В.В., Лукашевич Н.В., Соловьев В.Д. - М.: БИНОМ, 2009. -173 с. 19. T. R. Gruber. A translation approach to portable ontologies. Knowledge Acquisition, 5(2):199-220, 1993. 20. Онтології і подання знань [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.znannya.org/?view=ontology-give-knowledge (дата звернення: 10.12.2019 ) 21. Манцивода А.В. Достижения в Интернете и будущее информационной среды российского образования / Манцивода А.В., Малых А.А. // Информационные технологии. – 2008. – № 1. – С. 67-74. 22. Никоненко А.А. Обзор баз знаний онтологического типа // Искусственный интеллект. – 2002. – № 4. – C. 157–163. 23. Шатовская Т. Репозитарий интеллектуального анализа данных / Шатовская Т. Каменева И., Гуд А. // Компьютерные науки и информационные технологии. - 2009. - № 650. - С. 263-269. 24. Клещев А. С. Системный анализ при автоматизации интеллектуальной профессиональной деятельности / Клещев А. С., Шалфеева Е. А. // Труды XIII национальной конф. по искусственному интеллекту КИИ-2012. – Т.2. – Белгород: БГТУ, 2012. – С. 128–135. 25. Палагин А.В. Системно-онтологический анализ предметной области / Палагин А.В., Петренко Н. Г. // Управляющие системы и машины. - 2009. – № 4. - С.3-14. 21. Норенков И.П. Интеллектуальные технологии на осно-ве онтологий // Информационные технологии. – 2010. – № 1. - C. 17-23. 26. Снитюк В.Е. Интеллектуальное управление оцениванием знаний / Снитюк В.Е., Юрченко К.Н. − Черкассы, 2013. − 262 с. 27. Noy N.F. Ontology Development 101: A Guide to Creating Your First Ontology / Noy N.F., McGuinness D.L. // Knowledge Systems Laboratory Technical Report KSL-01-05 and Medical Informatics Technical Report SMI-2001-0880. − Stanford. −2001.−23 p. 28. Титенко С.В. Семантическая модель знаний для целей организации контроля знаний в обучающей системе / Титенко С.В., Гагарин О.О. // Сб. трудов VI Межд. конф. ―Интеллектуальный анализ информации-2006‖. − К., 2006. − С. 298-307. 29. Методика извлечения знаний при построении интеллектуальных обучающих систем / Таран Т.А., Копычко С.Н., Сирота С.В., Гулякина Н.А. // Сб. трудов VI Межд. конф. ―Интеллектуальный анализ информации-2006. − К., 2006. − С. 282-287. 30. Таран Т.А. Обучение понятиям в интеллектуальных обучающих системах на основе формального концептуального анализа / Таран Т.А., Сирота С.В. // Искусственный интеллект. − 2000. − № 3. − С. 340-347. 31. Нетавская Е. Концептуальные принципы реализации и структура инструментария контроля знаний на базе онтологий // In Proc. XIIIth Int. Conf. ―Knowledge-Dialogue-Solutions‖. – Bulgaria, Varna, 2007; Vol. 2. − P. 464-470. 32. Гайтан О. М. Елементи технології реалізації автоматизованого адаптивного контролю знань студентів в комп’ютерних системах навчання // ISSN 18144225. Радіоелектронні і комп’ютерні системи. – 2014. – № 4 (68) 33. Танченко С. С. Анализ методов генерации тестовых заданий / Танченко С. С., Титенко С. В., Гагарин А. А. // ХІIІ международная научная конференция имени Т. А. Таран «Интеллектуальный анализ информации ИАИ-2013», Киев, 15-17 мая 2013 г. : cб. тр./ гл. ред. С.В.Сирота. – К. : Просвіта, 2013. – С. 220226 34. Мельник А. М. Метод генерації тестових завдань на основі системи семантичних класів / Мельник А.М., Пасічник Р.М. // Вісник ТДТУ. — 2010. — Том 15. — № 1. — С. 187-193. 35. Гаврилова, Т.А. Базы знаний интеллектуальных систем / Т.А. Гаврило-ва, В.Ф. Хорошевский. Спб.: Питер, 2001. - 384 с. 36. Гинецинский В.И. Проблема структурирования образовательного пространства // Педагогика 1997 - № 3 - С. 10-15. 37. Глухов, Г.В. Личностно ориентированный подход как доминирующая парадигма современного профессионального образования (на примере обучения аудированию) Текст. / Г.В. Глухов, Т.В. Громова. Самара : Изд-во Са-мар. гос. экон. ун-та, 2006. - 140 с. 38. Голенков, В.В. Интеллектуальные обучающие системы и виртуальные учебные организации /В.В. Голенков, H.A. Гулякина, В.Б. Тарасов. -Мн.: БГУИР, 2001. 488 с. 39. Громова, Т.В. Основы тьюторской деятельности Текст. / : учеб. пособие / Т.В. Громова Самара : Изд-во "Глагол", 2009. - 256 с. 40. Деменева, Н.Н Психодидактика: Учебное пособие по курсу «Педагогические теории и системы». Часть 2 / H.H. Деменева, Т.М. Сорокина. Н. Новгород: НГПУ, 2008. - 115 с. 41. Доррер, А.Г. Моделирование интерактивного адаптивного обучающего курса / А.Г. Доррер, Т.Н. Иванилова // «Современные проблемы науки и образования».- №5. 2007. - С. 1-8. 42. Дудина И.П., Ярыгин А.Н. Образовательная модель ИТспециалиста // Вектор науки ТГУ. № 3 (21), 2012. 43. Ларичев, О.И. Теория и методы принятия решений / О.И. Ларичев. -М.: Логос, 2000. 392 с 44. Лаутербах, Р. Программное обеспечение процесса обучения / Р. Лаутербах, К. Фрей // Перспективы. Вопросы образования. – №3, 1998. с.7079. 45. Леденева Т.М. Обработка нечеткой информации / Т.М. Леденева. – Воронеж : ИПЦ ВГУ, 2006. – 230 с. 46. Леонникова A.B. Самоучитель UML / A.B. Леонникова. Спб.:Изд-во БХВ-Петербург, 2004. - 432 с.
References: 1. Cohn, D. Learning for probabilistically relative identify authoritative documents. In Proc. 17th International Conf. on Computer Learning, pages 167174, 2000. 2. Maganti, A. An negotiation of linguistic actions and clustering algorithms for typical document proceeding. In Proc. of the SIGIR'2000, 2000. 3. Moran, S. The stochastic approach for link-structure analysis (salsa) and the tkc-effect. In Proc. WWW9, 2000. 4. Peter Brusilovsky. Adaptive Systems // User Modeling and UserAdapted Functions 11: 87 - 110, 2001.
Тип вмісту: Master Thesis
Розташовується у зібраннях:122 — комп’ютерні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
avtoref_Sembai_O_2020.pdf429,91 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Sembai_O_2020.pdf2,87 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора