Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30178
Назва: Конкурентні переваги підприємства та обґрунтування стратегії їх забезпечення (на прикладі ПАТ «ТерА»)
Інші назви: Competitive advantages of the enterprise and substantiation of the strategy of their provision (on the example of PJSC «TerA»)
Автори: Швець, Ігор Миколайович
Shvec Igor
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Швець І.М. Конкурентні переваги підприємства та обґрунтування стратегії їх забезпечення (на прикладі ПАТ «ТерА»): дипломна робота магістра за спеціальністю „076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність“/ І. М. Швець. — Тернопіль: ТНТУ, 2019. — 146 с.
Дата публікації: гру-2019
Дата подання: гру-2019
Дата внесення: 11-січ-2020
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Левицький, Віталій Орестович
Члени комітету: Якимишин, Лілія Ярославівна
УДК: УДК 658.153
Теми: 076
підприємництво, торгівля та біржова діяльність
конкуренція, конкурентні переваги, конкурентоспроможність, маркетингова політика, асортимент продукції, цінова стратегія
Короткий огляд (реферат): Дослідження на здобуття освітнього ступеня «Магістр» за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». – ТНТУ ім. І. Пулюя. – Тернопіль, 2019.У даній роботі досліджено теоретико-методичні основи дослідження конкурентних переваг підприємства та визначення стратегії їх забезпечення. . Здійснено аналіз фінансово-господарського стану підприємства ПАТ «ТерА». Проведено оцінку конкурентних переваг підприємства ПАТ «ТерА». Запропоновано стратегію забезпечення конкурентних переваг підприємства ПАТ «ТерА» у перспективному періоді.
Опис: Об’єктом дослідження виступають фінансово-господарська діяльність підприємства ПАТ «ТерА». Метою даного дослідження є розробка та удосконалення механізму забезпечення конкурентних переваг підприємства на вітчизняному ринку. У процесі дослідження використано загальнонаукові методи аналізу, порівняння і узагальнення, методи економічного і економіко-статистичного аналізу з метою проведення оцінки сучасного стану розвитку кондитерських підприємств, конкурентоспроможності продукції та послуг кондитерської галузі на локальних ринках і тенденцій їх зміни.
Зміст: ВСТУП......................................................................................................... 5 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА.................................. 9 1.1. Конкурентоспроможність та конкурентні переваги підприємства : сутність, взаємозв’язок та фактори впливу............ 9 1.2. Підходи до визначення, класифікація, властивості та механізм забезпечення конкурентних переваг підприємства........................ 17 1.3. Реалізація конкурентної стратегія – основа забезпечення конкурентних переваг підприємства................................................ 27 Висновки до розділу 1................................................................................ 41 РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОЦІНКИ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА (НА ПРИКЛАДІ ПІДПРИЄМСТВА ПАТ «ТЕРА»)........................................................................................... 43 2.1. Техніко-економічна характеристика діяльності підприємства...... 43 2.2. Діагностика фінансового потенціалу та визначення рейтингу конкурентоспроможності підприємства.......................................... 51 2.3. Оцінка маркетингової політики та конкурентних позицій підприємства на ринку...................................................................... 68 Висновки до розділу 2................................................................................ 81 РОЗДІЛ 3. СТРАТЕГІЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ПАТ «ТЕРА».......................................... 83 3.1. Розробка механізму організаційно-економічного забезпечення конкурентних переваг підприємства ПАТ «ТерА»....................... 83 3.2. Модифікація системи управління збутом підприємства – напрямок досягнення конкурентних переваг.................................. 89 3.3. Розробка та впровадження нової продукції – аспект посилення конкурентних переваг підприємства ПАТ «ТерА»...................... 99 Висновки до розділу 3................................................................................ 103 4 РОЗДІЛ 4. СПЕЦІАЛЬНА ЧАСТИНА..................................................... 105 4.1. Oцiнювaння стaну тa пepспeктив poзвитку кoндитepськoї гaлузi в Укpaїнi.............................................................................................. 105 4.2. Хapaктepистикa кoнкуpeнтoспpoмoжнoстi пiдпpиємствa ПAТ »ТepA»....................................................................................... 110 Висновки до розділу 4................................................................................ 114 РОЗДІЛ 5. ОБГРУНТУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ.... 116 5.1. Обґрунтування економічної ефективності заходів реформування системи збуту..................................................................................... 116 5.2. Розрахунок ефекту впровадження технологічної лінії виробництва нової продукції............................................................ 120 5.3 Вплив заходів на результати фінансово-господарської діяльності підприємства.................................................................... 123 Висновки до розділу 5................................................................................ 129 РОЗДІЛ 6. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ............................................................................................... 131 6.1. Охорона праці на підприємстві ПАТ «ТерА»................................. 131 6.2. Оцінка впливу радіоактивного забруднення на технологічний процес виробництва і засоби захисту.............................................. 136 6.3. Підготовка та виконання заходів щодо дезактивації технологічного обладнання (агрегатів, машин) інших видів техніки під час радіоактивного забруднення.................................. 139 Висновки до розділу 6................................................................................ 141 ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ................................................................ 143 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ................................................... 147 ДОДАТКИ................................................................................................... 155
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/30178
Перелік літератури: 1. Азоев Г.Л., Челенков А.П. Конкурентные преимущества фирмы. 2-е изд. М.: Типография «Новости», 2010. 256 с. 2. Александрова В.П. Прицілювання до ефективного впровадження інновацій. Проблеми науки. 2012. № 1. С. 2 – 8. 3. Алчиан А. Неопределенность, эволюция и экономическая теория. URL: http://www.ecsocman.edu.ru/data/985/692/1219/ section3 istoki.pdf. (дата звернення: 11.11. 2019). 4. Барабась Д.О. Управління конкурентними перевагами підприємства (на прикладі підприємств швейної галузі). Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.06.01 – Економіка, організація і управління підприємствами. Київ, 2003. 226 с. 5. Біляков В., Черненков Д., Хавер В., Шаровська М. Формування інноваційної пропозиції для пошуку партнерів для реалізації інноваційного проекту. Економіка та підприємництво. Держава та регіони. 2009. № 1. С. 7– 14. 6. Богма О. С., Болдуєва О. В. Роль інновацій у забезпеченні конкурентоспроможності національної економіки. Вісник Запорізького національного університету. Економічні науки. 2010. № 3. С. 166-170. 7. Вальтер Ж. Конкурентоспособность: Общий поход. Проект РоссийскоЕвропейского центра Экономической политики (РКЦЭП). М., 2005. 52 с. 8. Войчак А., Камишніков Р. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація. Маркетинг в Україні. 2005. № 2. С. 50–53. 9. Волобуєв М.І., Ціпуринда В.С. Вдосконалення механізму управління підприємством на засадах інноваційного підходу. Збірник наукових праць. - Серія «Управління». 2011. №3. С. 13 – 16. 10. Гаврилюк С.П. Конкурентні переваги як основа розробки стратегії туристських підприємств. Науковий вісник Полтавського університету споживчої кооперації України. 2001. № 4. С. 76–80. 148 11. Гамма Т. М., Молла М.Г. Алгоритм оцінки складових конкурентоспроможності молокопереробних підприємства. Економічні інновації. 2012. №51. С. 80 – 87. 12. Гарачук Ю. О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю. Актуальні проблеми економіки. 2011. №2. С 60-66. 13. Глушенкова А. Особливості управління інноваційними проектами у сфері телекомунікацій та інформатизації. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2015. № 4 (14). С. 72–77. 14. Гончаров Ю. В., Куппер О.П. Управління конкурентними перевагами підприємства. Економічний аналіз: зб. наук. праць. Тернопіль: ВПЦ ТНЕУ «Економічна думка», 2017. Т.27. № 1. С. 178-181. 15. Гончарук Т. І. Конкуренція і конкурентоспроможність: зміст і розвиток у перехідній економіці. Суми : ВВП «Мрія-1» ЛТД, 2009. 60 с 16. Данилов И.А., Волкова Е.В. Ретроспективный аналіз трактования терминов «конкурентоспособность» и «конкурентное примущество» отечественными и зарубежными учеными. Вестник Челябинского государственного университета. 2010. № 3(184). С. 132. 17. Денисенко М.П., Гречан А.П., Гаман М.В. Провайдинг інновацій : підручник. / за ред. проф. М.П. Денисенка. К. : Вид. дім «Професіонал», 2008. 448 с. 18. Диба О., Гернего Ю. Інноваційний проект: теорія та проблеми фінансового забезпечення. Фінанси, облік і аудит. 2012. № 20. С. 49–63. 19. Друкер П. Як забезпечити успіх у бізнесі: новаторство і підприємництво / пер.с англ.. В.С. Гуля. К.: Україна, 1994. 319 с. 20. Дудар Т., Мельниченко В. Інноваційний менеджмент. Київ: Центр навчальної літератури, 2009. 256 с. 21. Єрмак А.В. Конкурентоздатність підприємства: сутність, поняття. Вісник економічної науки. 2012. № 1. С.41-44. 22. Забелин П.В. Основы стратегического управления : учебн. пособ. 149 П.В. Забелин, Н.К. Моисеева. М. : Инф.-внедр. центр «Маркетинг», 1998. 196 с. 23. Заблоцький Б.Ф. Економіка й організація інноваційної діяльності : навч. посібн. Львів : Вид-во «Новий Світ-2000», 2007. 456 с. 24. Загуменна Т.В. Особливості управління інноваційними проектами. Науковий вісник НЛТУ України. 2013. Вип. 23.4. С.348–360. 25. Закон України «Про акціонерні товариства» № 2774-VI від 03.12.2010. Відомості Верховної Ради України (ВВР). 2008. № 50-51. ст.384 26. Заріцька Н. М. Оцінка конкурентоспроможності продукції підприємства Ефективна економіка. 2015. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4647(дата звернення: 11.11. 2019). 27. Захарін С.В. Стимулювання інноваційної діяльності корпоративного сектору. Фінанси України. 2010. №7. С.101 – 107. 28. Зацарний В.В., Праховнік Н.А., Землянська О.В., Зацарна О.В. Безпека життєдіяльності: Навчальний посібник – К.: НТУУ «КПІ» ІЕЕ, 2016. – 268 с. 29. Зозулев А. Об усилении конкурентных преимуществ предприятия. Экономика Украины. 2003. № 8. С. 33–38. 30. Йохна М.А., Стадник В.В. Інноваційний менеджмент : навч. посібн. К. : Академвидав, 2006. 464 с. 31. Кабаков Ю. Напрямки удосконалювання систем управління: стандарти, методи або цілі підприємства? Стандартизація. Сертифікація. Якість. 2009. № 2. С. 39-42. 32. Кабанов В.Г. Інвестиційно-інноваційна діяльність: теорія, практика, досвід : монографія. Суми : Вид-во ВТД «Університетська книга», 2008. 1050 с. 33. Карлоф Б. Деловая стратегия : пер. с англ. М. : Изд-во «Экономика». 1991. 239 с. 34. Кирцнер Израэл М. Конкуренция и предпринимательство. Перевод с англ. докт. экон. наук А.Н. Романова. М.: ЮНИТИ, 2001. 239 с. 150 35. Кобиляцький Л.С. Управління конкурентоспроможністю. К.: Зовнішня торгівля, 2003. 302 с 36. Крамарчук С. П., Лубкей Н.П. Теоретичні аспекти управління інноваційним проектом на вітчизняних підприємствах. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. № 23. С. 252-255. 37. Красневич Г. Проблемний аспект визначення поняття та класифікація інноваційних проектів. Наука та інновації. 2010. Т. 4. № 3. С. 55–74. 38. Кроніковський Д.О. Тенденції кондитерської промисловості України. Ефективна економіка. 2014. №14 39. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг : навч. посібн. К. : Вид-во КНЕУ, 1998. 152 с. 40. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок. Перев. с англ. под ред. В.В. Колганова. СПб.: Питер. 2004. 800 с. 41. Лапидус В.А. Всеобщее качество (TQM) в российских компаниях / Гос. университет управления; Национальный фонд подготовки кадров. М.: ОАО «Типография «Новости», 2000. 432 с. 42. Левицька А.О. Конкурентні переваги підприємства: сутність та джерела формування. Вісник Хмельницького національного університету. 2012. № 4, T. 1. С. 51–54. 43. Левченко О. Г., Полукаров О. І. Охорона праці у зварювальному виробництві: Навчальний посібник. К.: Основа, 2014. 352 с. 44. Мазур И.И., Шапиро В.Д., Ольдеррогге Н.Г. Управление проектами : учебн. пособ. / под общ. ред. И.И. Мазура. М. : Изд-во «Омега-Л», 2004. 664 с. 45. Майорова Т. Інвестиційна діяльність: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2009. 472 с. 46. Малихіна С. В. Міжнародна конкурентоспроможність – як пріоритетний фактор розвитку зовнішньоекономічної діяльності підприємств. Управління проектами, системний аналіз і логістика. К.:НТУ 2012. Вип. 10. С. 526 – 528. 47. Малярець Л.М., Отенко І. П. Оцінка факторів зростання 151 конкурентоспроможності підприємства. Регіональні перспективи. 2009. №4. С.20-23. 48. Маркова В.Д. Маркетинг услуг. М. : Изд-во «Финансы и статистика», 1996. 128 с. 49. Маршалл А. Принципы экономической науки: в 3-х томах. Т. 1. Ред. О.Г. Радынова М.: Изд. группа «Прогресс», «Универс», 1999. 496 с. 50. Меліхова К. Правове поле формування конкурентного середовища підприємства. Вісник Київського національного торговельно-економічного університету. 2011. №4. С.59-65. 51. Микитюк О. П. Конкурентні переваги підприємств в коопераційних відносинах. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2013. Вип. 10. С. 83-88. 52. Микитюк О. П., Кравченко Т. В., Онисенко Т. С. Визначення конкурентних переваг інноваційного підприємства. Теоретичні та прикладні питання економіки. 2018. Вип. 1. С. 161-168. 53. Микитюк П. Інноваційний менеджмент. Київ: Центр навчальної літератури, 2007. 400 с. 54. Миронюк Т.І. Сучасні проблеми та методи оцінки конкурентоспроможності. Економіка харчової промисловості. 2014. № 1(21). С. 35-37. 55. Митяй О.В. Особливості формування конкурентних переваг в системі конкурентних відносин підприємств харчової промисловості. Вісник СНАУ. Серія «Економіка і менеджмент». 2014. №8 (61). С. 140-147. 56. Молодоженя М. Інноваційні проекти підприємств торгівлі. Економіка України. 2016. № 4 (653). С. 92–103. 57. Нємцов В.Д., Довгань Л.Є. Стратегічний менеджмент: навч. посібн. К.: ТОВ «УВПК «ЕксОб», 2001. 539 с. 58. Ноздріна Л.В. Управління проектами : підручник. К. : Вид-во ЦУЛ, 2010. 432 с. 59. Обзор рынка кондитерських изделий Украины. URL : 152 https://koloro.ua/blog/brending-i-marketing/analiz-rynka-konditerskikh-izdeliyukrainy-tendentsii.html (дата звернення: 11.11. 2019). 60. Офіційна інформація підприємства ПАТ «ТерА». URL: https://smida.gov.ua/db/participant/00375697 (дата звернення: 11.11. 2019). 61. Офіційний сайт агенції з розвитку інфраструктури фондового ринку України. URL: http://smida.gov.ua (дата звернення: 11.11. 2019). 62. Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://www.ukrstat.gov.ua. (дата звернення: 11.11. 2019). 63. Офіційний сайт корпорації «Рошен». URL: https://www.roshen.com/ua/ru/ (дата звернення: 11.11. 2019). 64. Офіційний сайт підприємства «АВК». URL: http://www.avk.ua/ua/uk (дата звернення: 11.11. 2019). 65. Офіційний сайт підприємства «Житомирські ласощі». URL: https://zl.com.ua/ (дата звернення: 11.11. 2019). 66. Офіційний сайт підприємства «Конті». URL: http://www.konti.com/ua (дата звернення: 11.11. 2019). 67. Офіційний сайт підприємства «Світоч». URL: https://www.nestle.ua/brands/pastry/svitoch (дата звернення: 11.11. 2019). 68. Офіційний сайт підприємства «Хмельницька кондитерська фабрика «Крондфіл». URL: https://www.kondfil.com.ua/ (дата звернення: 11.11. 2019). 69. Офіційний сайт підприємства ПАТ «ТерА». URL: http://tera.ua/ (дата звернення: 11.11. 2019). 70. Позняк С Конкурентні переваги і конкурентоспроможність. Актуальні проблеми економіки. 2003. №1. С.50-55. 71. Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Пер. с англ. М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. 715 с. 72. Праховнік Н.А., Зацарний В.В., Землянська О.В. Безпека життєдіяльності. Конспект лекцій. К.: НТУУ «КПІ» ІЕЕ, 2015. 424 с. 73. Ревуцька Н. Ресурсне забезпечення конкурентних переваг 153 підприємства в сучасних умовах. Вісник КНУ ім. Т. Шевченка. 2013. №10(151). С. 88-93 74. Реутов В.Є. Конкурентоздатність підприємства: критерії, показники і методи оцінювання. Економіка та держава. 2013. № 5. С. 65-67. 75. Рікардо Д. Начало политической экономии и налогообложения. Т. 2. Антология экономической класики. М. : Эконов, 1993. 76. Скрипко Т.О. Інноваційний менеджмент : підручник. К. Вид-во «Знання», 2017. 423 с. 77. Смоленюк П.С. Управління формуванням конкурентних переваг аграрних товаровиробників. Інноваційна економіка. 2012. № 2. С. 91–97. 78. Теслюк Н.П. Стратегії підприємства по досягненню конкурентних переваг. Економіка. Фінанси. Право. 2017. № 11. С. 17-20. 79. Ткачук К.Н., Зацарний В.В., Сабарно Р.В. Охорона праці та промислова безпека: Навч. посібн. К.: Лібра, 2010. 560 с. 80. Ткачук К.Н., Халімовський М.О., Зацарний В.В.Основи охорони праці: Підручник. К.: Основа, 2011. 474 с. 81. Труніна І. М. Характеристики та види конкурентних переваг підприємства в їхньому прогнозуванні. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2012. № 1 (52). С. 207-211 82. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. 892 с. 83. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг. СПб. : Изд-во «Питер», 2000. 448 с. 84. Хайек Ф. Индивидуализм и экономический порядок / Фридрих Август фон Хайек. М.: Изограф, 2000. 256 с 85. Холявко Н. Класифікація проектів міжнародного співробітництва Економіка. 2011. № 3. С. 126–133. 86. Цьвок Д.Р., Яворська Н.П. Формування конкурентних переваг підприємства. Економіка та управління підприємствами. 2017. № 5(61). С. 154 141-147. 87. Чернявський А.А. Стратегічні напрями забезпечення конкурентоспроможності продукції українських виробників. Економіка та держава. 2018. № 10. С. 40-42. 88. Швед Т.В., Біла І.С. Оцінка конкурентоспроможності підприємства Економіка і суспільство. 2017. №8. С. 405-410. 89. Шевченко Л.С. Конкурентное управление : учебн. пособ. Харьков : Изд-во «Эспада», 2004. 520 с. 90. Шегда А.В. Основы менеджмента : учебн. пособ. К. : Тов. «Знання КОО», 1998. 512 с. 91. Шершньова З.Є. Стратегічне управління : підручник. К. : КНЕУ, 2004. 699 с. 92. Шестак О.В. Сучасний стан та тенденції розвитку кондитерської галузі. Вісник НТУ «ХПІ». Серія «Актуальні проблеми розвитку українського суспільства». 2013. № 6 (980). С. 132- 137. 93. Щербань В. Шляхи розвитку та активізації інноваційної діяльності малих підприємств. Проблеми науки. 2011. № 7. С. 39 – 43. 94. Эггертссон Т. Экономическое поведение и институты. пер. с англ. М.Я. Каждана; науч. ред. пер. А.Н. Нестеренко. М.: Дело ЛТД, 2001. 408 с. 95. Экономическая стратегия фирмы. учебн. пособ. / под ред. А.П. Градова. СПб. : Изд-во «Специальная литература», 1999. 589 с. 96. Яким P.C. Безпека життєдіяльності людини: Навч. посібник. Львів: Видавництво «Бескид Біт», 2005. 304 с. 97. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І., Ковтун Р.М. Охорона праці: Навч. посіб. за ред. проф. З.М. Яремка. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. – 286 с. 98. Яцковий Д.В. Сучасні методики оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2013. №4 (51). С. 183-188
Тип вмісту: Thesis Abstract
Розташовується у зібраннях:076 — підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Avtoreferat Shvec.pdf240,48 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
dyplom_Shvets.pdf6,76 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора