Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/6736

Title: The development of the high level of English proficiency in the academic process of future economists
Other Titles: Розвиток високого рівня володіння англійською мовою в навчальному процесі майбутніх економістів
Развитие высокого уровня владения английским языком в учебном процессе будущих экономистов
Authors: Гай, Олександр Миколайович
Гай, Александр Николаевич
Gai, Oleksandr
Захарова, Євгенія Юріївна
Захарова, Евгения Юрьевна
Zakharova, Evgeniya
Bibliographic description (Ukraine): Гай О. Розвиток високого рівня володіння англійською мовою в навчальному процесі майбутніх економістів [Електронний ресурс] / Олександр Гай, Євгенія Захарова // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2015. — Вип. 2 (13). — С. 314-319. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15gomofe.pdf
Bibliographic description (International): Gai, O., Zakharova, E. (2015). The development of the high level of English proficiency in the academic process of future economists. Socio-Economic Problems and the State [online]. 13 (2), p. 314-319. [Accessed November 30, 2015]. Available from: <http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2015/15gomofe.pdf>
Issue Date: 24-Nov-2015
Date of entry: 24-Des-2015
Publisher: ТНТУ, АСУ
Place of the edition/event: Тернопіль, Україна
UDC: 378.147
Keywords: communication skills
English proficiency
integration
business discourse
business practice
комунікативні навички
рівень володіння англійською мовою
інтеграція
бізнес дискурс
бізнес практика
Series/Report no.: Випуск 2 (13);
Abstract: The article discloses the notion of “Business English” and the role of the most popular language, which provides the communication among economic subjects in the era of globalization, modernization and integration. There are analyzed modern demands to the process of future economist professional study, in which the greatest meaning is accentuated on the communicative skills and high level of the English proficiency as important factors of effective interaction in market society. It is pointed out, that the modern state of development of the external economic links requires the qualitative approach not only to the problem of economic study, but, also, to the ways of development of English student proficiency. The article presents the analysis of the problematic aspects of the formation and development of communicative competence in the educational process of the academy students of economic departments. There are examined the ways of the English language integration in the academic process of future economists to develop communicative skills in the context of professional study.
У статті з’ясовано поняття «бізнес-англійська» та роль цієї найбільш поширеної мови, що забезпечує комунікацію між економічними суб’єктами в епоху глобалізації, модернізації та інтеграції. Проаналізовано сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх економістів, серед яких все більшого значення набувають комунікативні навички та високий рівень володіння англійською мовою як вагомі чинники якісної взаємодії в діяльності суб’єктів ринкових відносин. Наголошується, що сучасний стан розвитку зовнішньоекономічних зв’язків потребує якісно нового підходу не тільки до проблем вивчення економіки взагалі, але й, зокрема, до іншомовної мовної підготовки майбутнього економіста. Розглянуто основні можливості, що відкриваються перед майбутніми економістами завдяки високому рівню володіння англійською мовою. Проаналізовано проблемні аспекти формування та розвитку комунікативної компетенції в навчальному процесі економічних спеціальностей вищих навчальних закладів. Розглянуто шляхи інтеграції англійської мови в навчальну діяльність майбутніх економістів з метою розвитку мовних навичок у контексті професійного навчання.
В статье раскрыто понятие «бизнес-английский» и роль этого наиболее распространенного языка, который обеспечивает коммуникацию между экономическими субъектами в эпоху глобализации, модернизации и интеграции. Проанализированы современные требования к профессиональной подготовке будущих экономистов, среди которых все большее значение приобретают коммуникативные навыки и высокий уровень владения английским языком как весомые факторы качественного взаимодействия в деятельности субъектов рыночных отношений. Отмечается, что современное состояние развития внешнеэкономических связей требует качественно нового подхода не только к проблемам изучения экономики вообще, но и, в частности, к иноязычной языковой подготовке будущего экономиста. Рассмотрены основные возможности, которые открываются перед будущими экономистами благодаря высокому уровню владения английским языком. Проанализированы проблемные аспекты формирования и развития коммуникативной компетенции в учебном процессе экономических специальностей высших учебных заведений. Рассмотрены пути интеграции английского языка в учебную деятельность будущих экономистов с целью развития языковых навыков в контексте профессиональной учебы.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/6736
ISSN: 2223-3822
References (Ukraine): 1. Alexander R. J. Business English in Europe: Student requirements and course delivery. Business English: Research into practice, Harlow, Pearson Education Limited, 1997, pp. 51-62.
2. Bargiela-Chiappini S. J. Managing language: The discourse of corporate meetings. Amsterdam, John Benjamins Publishing Company, 1999, pp. 25-54.
3. Charles M. Business negotiations: Interdependence between discourse and the business relationship. English for Specific Purposes, 2001, No 5, pp. 19-36.
4. Johns A. M., Dudley-Evans, T. International in scope, specific in purpose. English for Specific Purposes, 2001, No 7, pp. 297-314.
5. Zhang, Z. C. Business English: A discourse approach. Beijing: University of International Business and Economics Press, 2007, pp. 5-10.
References (International): 1. Alexander R. J. Business English in Europe: Student requirements and course delivery. Business English: Research into practice, Harlow, Pearson Education Limited, 1997, pp. 51-62.
2. Bargiela-Chiappini S. J. Managing language: The discourse of corporate meetings. Amsterdam, John Benjamins Publishing Company, 1999, pp. 25-54.
3. Charles M. Business negotiations: Interdependence between discourse and the business relationship. English for Specific Purposes, 2001, No 5, pp. 19-36.
4. Johns A. M., Dudley-Evans, T. International in scope, specific in purpose. English for Specific Purposes, 2001, No 7, pp. 297-314.
5. Zhang, Z. C. Business English: A discourse approach. Beijing: University of International Business and Economics Press, 2007, pp. 5-10.
Content type: Article
Appears in Collections:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2015, Випуск 2(13)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15gomofe.pdf684,78 kBAdobe PDFView/Open
15gomofe.djvu352,07 kBDjVuView/Open
15gomofe__COVER.png379,77 kBimage/pngView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.