Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5975
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Каран, Е. В. | uk |
dc.contributor.author | Якушенко, А. С. | uk |
dc.date.accessioned | 2015-10-28T12:54:30Z | - |
dc.date.available | 2015-10-28T12:54:30Z | - |
dc.date.created | 2015-09-21 | uk |
dc.date.issued | 2015-09-21 | uk |
dc.identifier.citation | Численное моделирование многоочагового усталостного повреждения образцов из алюминиевого сплава Д16АТ / С. Р. Игнатович, Е. В. Каран, А. С. Якушенко // IV міжнародна науково-технічна конференція „Пошкодження матеріалів під час експлуатації, методи його діагностування і прогнозування“ — Тернопіль : Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2015. — С. 125-128. — (Методи описування і прогнозування пошкоджуваності матеріалів). | uk |
dc.identifier.uri | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5975 | - |
dc.description.abstract | The process simulation of multiple-site damage (MSD) rivet holes compounds aircraft structures consists of two stages. The first stage this is modeling of time (number of cycles) initial cracks at the rivet holes. For this stage necessary have two parameters of distribution, such as – shape parameter; – scale parameter. The second phase this is a random simulation of fatigue cracks based on the Paris law with two or one material coefficient C and m , this depend of the type model. Input parameters for statistical modeling Monte Carlo experimental results appear elements of aircraft structures rivet holes connection. Limit state design - the destruction of at least one jumper between studs. | uk |
dc.format.extent | 125-128 | uk |
dc.language.iso | ru | uk |
dc.publisher | Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя | uk |
dc.relation.ispartof | Матеріали IV міжнародної науково-технічної конференції „Пошкодження матеріалів під час експлуатації, методи його діагностування і прогнозування“ | uk |
dc.title | Численное моделирование многоочагового усталостного повреждения образцов из алюминиевого сплава Д16АТ | - |
dc.type | Article | uk |
dc.rights.holder | © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2015 | uk |
dc.coverage.placename | Тернопіль | uk |
dc.coverage.placename | Ternopil | uk |
dc.relation.references | 1.Recommendations for regulatory action to prevent widespread fatigue damage in the commercial airplane fleet: a report of the AAWG (Final Report) / Airworthiness Assurance Working Group. – 1999. – 162 p. | uk |
dc.relation.references | 2.Schijve J. Multiple-site damage in aircraft fuselage structures // Fatigue Fract. Eng. Mater. Struc. – 1995. – Vol. 18, 3. – P. 329 – 344. | uk |
dc.relation.references | 3.Rambalakos A. Non-periodic inspection of aging aircraft structures / A. Rambalakos, G. Deodatis // Proc. 9th Joint FAA/DoD/NASA Conf. on Aging Aircraft (Atlanta, USA, GA, March 6–9, 2006). 2006. − P. 1 − 18. | uk |
dc.relation.references | 4.Каран Є. В. М Методика дослідження множинного втомного пошкодження зразків з отворами // Наукоємні технології − 2014. − 21, № 1. – С. 105-109. | uk |
dc.relation.references | 5.Sinclair G.B., Pierie R.V. On obtaining fatigue crack growth parameters from the literature // Int. J. Fatigue − 1990. − 12, No 1. – P. 57-62. | uk |
dc.relation.referencesen | 1.Recommendations for regulatory action to prevent widespread fatigue damage in the commercial airplane fleet: a report of the AAWG (Final Report), Airworthiness Assurance Working Group. – 1999. – 162 p. | uk |
dc.relation.referencesen | 2.Schijve J. Multiple-site damage in aircraft fuselage structures, Fatigue Fract. Eng. Mater. Struc. – 1995. – Vol. 18, 3. – P. 329 – 344. | uk |
dc.relation.referencesen | 3.Rambalakos A. Non-periodic inspection of aging aircraft structures, A. Rambalakos, G. Deodatis, Proc. 9th Joint FAA,DoD,NASA Conf. on Aging Aircraft (Atlanta, USA, GA, March 6–9, 2006). 2006. − P. 1 − 18. | uk |
dc.relation.referencesen | 4.Karan Ye. V. M Metodyka doslidzhennia mnozhynnoho vtomnoho poshkodzhennia zrazkiv z otvoramy, Naukoiemni tekhnolohii − 2014. − 21, No 1. – P. 105-109. | uk |
dc.relation.referencesen | 5.Sinclair G.B., Pierie R.V. On obtaining fatigue crack growth parameters from the literature, Int. J. Fatigue − 1990. − 12, No 1. – P. 57-62. | uk |
dc.identifier.citationen | Ihnatovich S. R., Karan E. V., Iakushenko A. S. Chislennoe modelirovanie mnohoochahovoho ustalostnoho povrezhdeniia obraztsov iz aliuminievoho splava D16AT. International Conference "In-Service Damage of Materials, its Diagnostics and Prediction", Ternopil, TNTU, 2015, P. 125-128 [in Russian]. | uk |
dc.contributor.affiliation | Национальный авиационный университет, Украина | uk |
Розташовується у зібраннях: | Конференція „Пошкодження матеріалів під час експлуатації, методи його діагностування і прогнозування“ (2015) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
DMDP_2015_S_R_Ihnatovich-Chislennoe_modelirovanie_125-128.pdf | 1,11 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити | |
DMDP_2015_S_R_Ihnatovich-Chislennoe_modelirovanie_125-128.djvu | 435,71 kB | DjVu | Переглянути/відкрити | |
DMDP_2015_S_R_Ihnatovich-Chislennoe_modelirovanie_125-128__COVER.png | 175,42 kB | image/png | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.