Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596
Назва: | Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака |
Інші назви: | Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing |
Автори: | Гладьо, Сергій Володимирович |
Бібліографічний опис: | Glado S. Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing - Manuscript Dissertation is submitted for the scientific degree of Candidate of Sciences (Enginireeng) sciences, in specialty 01.02.04 - "Mechanics of deformabe solids". - Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University, Ternopil, 2014. |
Дата публікації: | кві-2015 |
Дата внесення: | 29-кві-2015 |
Видавництво: | Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя |
Науковий ступінь: | кандидат технічних наук |
Рівень дисертації: | кандидатська дисертація |
Шифр та назва спеціальності: | 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла |
Рада захисту: | Спеціалізована вчена рада Д58.052.01 |
Установа захисту: | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя |
УДК: | 620.16 539.42 539.43 |
Теми: | алюмінієвий сплав Д16чТ натяг дорнування тріщиностійкість мікромеханізми руйнування втомна довговічність |
Короткий огляд (реферат): | Гладьо С.В. Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака – рукопис Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – «Механіка деформівного твердого тіла». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2014. Дисертацію присвячено виявленню основних закономірностей впливу відносного натягу дорнування (i=1%,2%,3%) та діаметру отвору (d=8 мм,10 мм,12 мм) на циклічну тріщиностійкість пластин із алюмінієвого сплаву Д16чТ і розробці методики прогнозування втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Встановлено, що довговічність пластин до зародження втомної тріщини довжиною 0,25 мм від отвору діаметром 8 мм та 10 мм за натягу дорнування i=1% підвищується у 1,5-3 разів проти недорнованих пластин з отворами. Аналогічна залежність спостерігається для дорнування з натягом i=2%. З подальшим підвищенням натягу дорнування (до i=3%) довговічність до зародження втомної тріщини підвищується у 7-10 разів проти недорнованих пластин з отворами. Обґрунтовані критерії циклічної міцності силових конструктивних елементів із зміцненими функціональними отворами. Основними критеріями для прогнозування довговічності пластин із дорнованими отворами діаметром 8 мм та 10 мм вибрано розмах напружень на циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy та розмах напружень на відстані, що дорівнює зоні передруйнування d^* від циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy^*. Розроблено конструктивно-технологічні рекомендації для підвищення втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Для отворів діаметром 8 мм, 10 мм та 12 мм оптимальним є натяг дорнування 3%. За рахунок значних пластичних деформацій досягаються високі залишкові напруження стиску на ділянці біля отвору, що значно зменшує напруження розтягу при циклічному навантажуванні. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596 |
Тип вмісту: | Thesis |
Розташовується у зібраннях: | 01.02.04 – механіка деформівного твердого тіла |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
dis_SergiiGlado.pdf | 2,38 MB | дисертація | Переглянути/відкрити | |
aref_SergiiGlado.pdf | 541,57 kB | автореферат | Переглянути/відкрити | |
dis_SergiiGlado.djvu | 3,09 MB | DjVu | Переглянути/відкрити | |
dis_SergiiGlado__COVER.png | 100,71 kB | image/png | Переглянути/відкрити | |
aref_SergiiGlado.djvu | 273,72 kB | DjVu | Переглянути/відкрити | |
vidg_1op_SergiiGlado.pdf | 134,66 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити | |
vidg_2op_SergiiGlado.pdf | 345,59 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.