Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5436

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯворський, Богдан Іванович-
dc.contributor.authorСікора, Любомир-
dc.contributor.authorОвсяк, Володимир-
dc.contributor.authorМедиковський, Микола-
dc.contributor.authorДраган, Ярослав-
dc.date.accessioned2014-12-30T17:26:45Z-
dc.date.available2014-12-30T17:26:45Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationena.lp.edu.uauk
dc.identifier.other519.21:538.56-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5436-
dc.descriptionВикладено результати системного аналізу ролі, обґрунтування побудови і оціню- вання якості математичних моделей досліджуваних об’єктів у фізико-технічних науках, на підставі яких систематизовано відомі трактування цього поняття. Підкреслено скінченність уточнення поняття і терміна “математична модель” у сучасному освітньо- му процесі, атестації та наукових публікаціях.uk
dc.description.abstractThere are exposed the results of a system analysis of the role, construction grounding and quality evaluation of investigated objects mathematical models in physical and technical sciences on the base of which known treatments of this notions are systemized. The necessity of the mathematical model notion and term specification in contemporary education and certification process, and also in scientific publications is underlined.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherLviv Polytechnic National University Institutional Repositoryuk
dc.subjectmathematical model, investigated object, models in mathematics, praxeology, models quality evaluationuk
dc.titleСистемний аналіз концепції та принципів побудови математичної моделі досліджуваного об’єкта в фізико-технічних науках та оцінювання її якостіuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Зібрання статей

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.pdf825,58 kBAdobe PDFView/Open
24.djvu159,84 kBDjVuView/Open
24__COVER.png180,53 kBimage/pngView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.