Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5249

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКучеренко, Ксенія-
dc.contributor.authorKucherenko, Kseniya-
dc.date.accessioned2014-12-15T08:30:00Z-
dc.date.available2014-12-15T08:30:00Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationК.Кучеренко. Глобалізаційні тенденції розвитку міжнародного туризму / К.Кучеренко // Галицький економічний вісник. — 2013. — №4(43). — с.21-27 - (економіка та управління національним господарством)uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5249-
dc.description.abstractПроаналізовано сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму як провідного сегмента світового ринку, однієї із найважливіших складових процесу глобалізації. Визначено передумови глобалізації світового туристичного ринку, окреслено перспективи розвитку системи міжнародного туризму в сучасних умовах. Зміст міжнародного туризму як економічної категорії представлено як функціональну спрямованість його впливу на формування сучасної глобальної економічної системи, що проявляється в єдності його функцій.uk
dc.description.abstractIn the article modern progress of international tourism trends are analysed as a leading world market segment, one of major constituents of process of globalization. Pre-conditions of globalization of world tourist market are certain, the prospects of development of the system of international tourism are outlined in modern terms. The table of contents of international tourism as an economic category is presented as a functional orientation of his influence on forming of the modern global economic system that shows up in unity of his functions. Passing of international tourism to the global stage of the development was caused by the specific of the market state of affairs of the concrete historical stage, aspiring of large tourist companies to minimization of prime price of tourist package and increase of guarantees of grant of the announced tourist services of the proper quality; and also by the height of investment attractiveness of tourist business as a result of mass character of international tourism and increase of effect of scale in him. Global international tourism certainly as the socio-economic phenomenon that depends already not on domestic, but from external factors, maintenance and quantity of that determined by a global world concord the members of that are related to each other in all spheres of public life, including an economy, policy, ideology, culture, social sphere, ecology, safety. By the basic components of globalization of international tourism following: expansion of international economic connections in a tourist production, increase of internationalization of factors of tourist production, distribution of multinationals corporations in tourist business.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectглобалізаціяuk
dc.subjectсвітова економікаuk
dc.subjectекономічна інтеграціяuk
dc.subjectглобальна економікаuk
dc.subjectміжнародний туризмuk
dc.subjectтуристична індустріяuk
dc.subjectglobalizationuk
dc.subjectworld economyuk
dc.subjecteconomic integrationuk
dc.subjectglobal economyuk
dc.subjectinternational tourismuk
dc.subjecttourist industryuk
dc.titleГлобалізаційні тенденції розвитку міжнародного туризмуuk
dc.title.alternativeTendencies of globalization of development of international tourismuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Галицький економічний вісник“uk
dc.coverage.placenameТернопіль, Українаuk
dc.statusОпубліковано ранішеuk
dc.subject.udc339.9.01uk
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2013, № 4 (43)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.