Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5239

Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorБорисова, Тетяна-
dc.contributor.authorBorysova, Tetiana-
dc.date.accessioned2014-12-12T11:05:46Z-
dc.date.available2014-12-12T11:05:46Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationТ.Борисова. Дослідження маркетингових комунікаційних заходів з подолання попиту, що призводить до торгівлі людьми / Т.Борисова // Галицький економічний вісник. — 2013. — №3(42). — с.108-118 - (фінансово-обліково-аналітичні аспекти)uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5239-
dc.description.abstractНаведено частину результатів дослідження стану виконання Україною Конвенції Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми, ініційованого Всеукраїнською Коаліцією громадських організацій з протидії торгівлі людьми, в якому автор брала участь, готувала аналітичний звіт. У ході власних досліджень виявлено, що маркетингові комунікаційні заходи з метою перешкоджання попиту, що призводить до торгівлі людьми, в досліджуваних регіонах здійснювалися переважно у вигляді не спрямованих на цільові сегменти некомерційного ринку інформаційних кампаній. У 2011 – 2012 рр. відбувались поодинокі заходи з підвищення усвідомлення відповідальності й важливої ролі засобів масової інформації, громадянського суспільства у визначенні попиту як однієї з корінних причин торгівлі людьми переважно з ініціативи НУО за кошти міжнародних організацій та донорів. Системності у проведенні маркетингових комунікаційних заходів для зменшення попиту в ході дослідження не вдалось виявити. На основі результатів дослідження та висновків запропоновано низку рекомендацій.uk
dc.description.abstractA part of results of research of the state of implementation of Convention on Action against Trafficking in Human Beings in Ukraine, initiated by All Ukrainian NGO Coalition for Combating Trafficking in Human Beings, in which author took part and prepared the analyst report, and also her own researches are presented in the paper. Essence of measures to discourage demand leading to human trafficking according to the legislation of Ukraine is analyzed in the paper. It was found that marketing communication measures to discourage demand leading to human trafficking, as provided in Article 6 of the Convention, were carried out in our country in 2011-2012, but mostly they were limited to targeted information campaigns. In 2011-2012 very few measures aiming at increasing awareness of the responsibility and important role of media and NGOs in identifying the demand as one of the key reasons of trafficking in human beings took place. These measures were mainly initiated by NGOs funded by international organizations and donors. Government local organs did not give information about conducted researches of the best practice, methods and strategies and measures to increase awareness of responsibility and important role of media and NGO to discourage demand as one of native reasons of human trafficking. The research could not to identify the consistency in carrying out of marketing communication measures for discouraging demand in 15 investigated regions of Ukraine and Ternopil region in particular. It was concluded that communication measures which were carried out by local government authorities were not based on previous researches and were not aimed at corresponding to the specificity of behavior of Ukrainian customers of this nonprofit market. On the basic of these conclusions some recommendations are offered in the paper.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectторгівля людьмиuk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectперешкоджання попитуuk
dc.subjectнекомерційна організаціяuk
dc.subjectмаркетингова комунікаціяuk
dc.subjectуразлива група населенняuk
dc.subjecthuman traffickinguk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectdemand discouraginguk
dc.subjectnonprofit organizationuk
dc.subjectmarketing communicationuk
dc.subjectvulnerable population groupuk
dc.titleДослідження маркетингових комунікаційних заходів з подолання попиту, що призводить до торгівлі людьмиuk
dc.title.alternativeResearch of marketing communication measures to discourage demand leading to trafficking in human beingsuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Галицький економічний вісник“uk
dc.coverage.placenameТернопіль, Українаuk
dc.statusОпубліковано ранішеuk
dc.subject.udc339.138uk
Koleksiyonlarda Görünür:Галицький економічний вісник, 2013, № 3 (42)



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.