Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5238

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСеменюк, Світлана-
dc.contributor.authorSemeniuk, Svitlana-
dc.date.accessioned2014-12-12T10:59:53Z-
dc.date.available2014-12-12T10:59:53Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationС.Семенюк. Брендинг вищого навчального закладу / С.Семенюк // Галицький економічний вісник. — 2013. — №3(42). — с.133-138 - (фінансово-обліково-аналітичні аспекти)uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5238-
dc.description.abstractДосліджено теоретичні засади формування брендингу вищих навчальних закладів, зокрема проведено науковий аналіз сутності визначення бренду, досліджено відмінності між торговою маркою і брендом. Визначено концепцію брендингу вищих навчальних закладів, охарактеризовано основні об’єкти брендингу, такі, як товар-освітня послуга, її корпоративні цінності; персонал; керівництво; випускники. Також визначено відмінні особливості брендингу вищих навчальних закладів.uk
dc.description.abstractThe theoretical basis of the higher educational establishment branding creation, including the scientific analysis of its essence are investigated, differences between “trademark” and “brand” are examined. The conception of branding of higher educational establishment, which includes the successful representation of universities as educational institutions that is specific, high ranking, famous not only in Ukraine but also abroad, is proposed. The basic items such as product branding and educational services, its corporate values, staff, management, alumni Formation brand, begins with the production of quality educational services. Generally speaking about the education market, corporate values, which are based on the uniqueness of educational services should be created. All participants of the educational process should be the part of branding creation process, share values of educational institution. The main role in branding policy of universities is in guidance that should generate and transmit enthusiasm of all the staff and customers. To generate long-term policy of branding it necessary to create a sense of commitment and then, regardless of the external conditions and factors, students will try to get education in this university and after graduation will become a tool for its brand promotion.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectбрендuk
dc.subjectбрендингuk
dc.subjectвищий навчальний закладuk
dc.subjectосвітня послугаuk
dc.subjectконкурентноздатністьuk
dc.subjectкорпоративні цінностіuk
dc.subjectосвітні інноваціїuk
dc.subjectbranduk
dc.subjectbrandinguk
dc.subjecthigher educational establishmentuk
dc.subjecteducational serviceuk
dc.subjectcompetitivenessuk
dc.subjectcorporate valuesuk
dc.subjecteducational innovationsuk
dc.titleБрендинг вищого навчального закладуuk
dc.title.alternativeBranding of the higher educational establishmentuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Галицький економічний вісник“uk
dc.coverage.placenameТернопіль, Українаuk
dc.statusОпубліковано ранішеuk
dc.subject.udc378uk
dc.subject.udc001uk
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2013, № 3 (42)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.