Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2996
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОмеляненко, Тетяна-
dc.contributor.authorOmelianenko, Tetiana-
dc.date.accessioned2014-05-20T09:45:55Z-
dc.date.available2014-05-20T09:45:55Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationТ.Омеляненко. Інструменти управління взаємовідносинами на роздрібному ринку електроенергії України / Т.Омеляненко // Галицький економічний вісник. — 2013. — №1(40). — с.51-58 - (економіка та управління національним господарством)uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2996-
dc.description.abstractРозглянуто актуальну проблему впровадження інструментів маркетингу взаємовідносин на роздрібному ринку електроенергії України в період поглиблення реформ. Наголошено, що при набутті енергопостачальним підприємством статусу Гарантуючого постачальника, впровадженні конкурентних відносин на роздрібному ринку, вони ризикують втратити долю ринку за рахунок переходу економічно вигідних клієнтів (промислові платоспроможні споживачі) до незалежних постачальників, котрі зможуть запропонувати їм більш низькі роздрібні ціни на електроенергію. Визначено інструменти маркетингу взаємодії, що дозволять підвищити конкурентоспроможність обласних енергопостачальних підприємств як гарантуючих постачальників на роздрібному ринку електроенергії.uk
dc.description.abstractThe actual problem of relationships marketing tools implementation it the Ukrainian power retail market during the reforms intensification period is described in the article. The article emphasizes that right after the power supplier receives the status of a Guaranteeing supplier, the implementation of competitive relationships it the retail market, it risks to lose the market share because the economically beneficial clients (industrial solvent customers) are switching to independent providers who can actually offer lower prices to such customers. This is the reason why a conceptual scheme of different “supplier-customer” relationships worthiness (during the reforms intensification period) aspects is proposed. These relationships consist of some monetary and non-monetary values implemented on the tactical and strategic levels. Also, some relationships marketing tools which help to increase the competitiveness level of regional power suppliers as guaranteeing providers it the power retail market are determined. The measures of organizational and psychological influence on customers for relationship development are proposed in the article. The support of electricity networks is also proposed to be treated as a marketing activity. It is also offered to widen the mix of services provided by the power supplying companies to the end consumers as one of the ways to increase company income taking into account the fact the economically beneficial customers are switching to other power suppliers. The power supplying companies were recommended to use some forms of marketing being specific for retail energy sales: effective cooperation with the diversified groups of consumers who have high debt rates for the power supply used, and who cannot be levied any severe types of penalty since legislation protects this consumer category.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherТернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюяuk
dc.subjectвзаємовідносиниuk
dc.subjectреформиuk
dc.subjectроздрібний ринокuk
dc.subjectелектроенергіяuk
dc.subjectспоживачuk
dc.subjectенергопостачальне підприємствоuk
dc.subjectrelationshipsuk
dc.subjectreformsuk
dc.subjectretail marketuk
dc.subjectelectric energyuk
dc.subjectcustomeruk
dc.subjectenergy supplying companyuk
dc.titleІнструменти управління взаємовідносинами на роздрібному ринку електроенергії Україниuk
dc.title.alternativeTools for managing relationships in the Ukrainian power retail marketuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© „Галицький економічний вісник“uk
dc.coverage.placenameТернопіль, Українаuk
dc.statusОпубліковано ранішеuk
dc.subject.udc338.24uk
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2013, № 1 (40)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.