Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17202

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКоцаньда, Д.uk
dc.contributor.authorТоржевскі, Я.uk
dc.contributor.authorKocanda, D.uk
dc.contributor.authorTorzewski, J.uk
dc.contributor.authorKocańda, D.uk
dc.contributor.authorTorzewski, J.uk
dc.date.accessioned2016-06-23T07:38:08Z-
dc.date.available2016-06-23T07:38:08Z-
dc.date.created2008-09-04uk
dc.date.issued2008-09-04uk
dc.date.submitted2008-07-02uk
dc.identifier.citationKocańda D. Badania zmęczeniowe stopu 2024-T3 / D. Kocańda, J. Torzewski // Вісник ТДТУ, — Т. : ТДТУ, 2008 — Том 13. — № 3. — С. 27-34. — (Механіка та матеріалознавство).uk
dc.identifier.issn1727-7108uk
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/17202-
dc.description.abstractВ роботі представлено дослідження втомного руйнування листів алюмінієвого сплаву 2024-Т3 товщиною 3 мм при трьох видах блокового змінно амплітудного навантаження. Прикладене навантаження моделює реальний спектр навантажень нижньої частини крила літака. Метою дослідження було виявлення впливу спектру навантаження на формування втомних борозенок на поверхні руйнування та перевірка можливості відтворення історії навантаження на основі фрактографічного аналізу. Результати дослідження швидкості руйнування відносяться до довгих тріщин. Експериментально визначена швидкість руйнування була порівняна з швидкістю отриманою на основі аналізу відстані між втомними борозенками. Фрактографічний аналіз дозволяє отримати кількісний опис залежності між міжборозенковою відстанню на поверхні руйнування та швидкістю втомного руйнування в цілому діапазоні довжини тріщини.uk
dc.description.abstractThe subject of the paper is fatigue crack growth rate investigation for 2024-T3 3 mm thick Alclad aluminium alloy sheet under three variable amplitude load programs with multiple overloadsunderloads. These programs correspond to a flight simulation spectrum of a lower skin wing structure. The research was undertaken in order to learn an interaction between applied load and formation of fatigue striations on the specimen fracture surfaces as well as to check the capability for load-time history reconstruction on the basis of microfracture analysis. All considerations in the terms of fatigue crack growth behaviour refer mainly to long cracks. Experimentally determined crack growth rates were compared with the growth rates that were evaluated from the striations spacing. Quantitative fractography allowed to deliver the relation between surface crack and crack depth growth rates for whole range of crack growth.uk
dc.description.abstractW pracy przedstawiono badania zmęczeniowego pękania 3 mm blachy ze stopu aluminium 2024-T3 pod wpływem trzech zmiennoamplitudowych programów obciążeń. Zastosowane obciążenia były związane z widmem obciążeń dolnego pokrycia skrzydła samolotu. Badania miały na celu określenie wpływu widma obciążeń na kształtowanie się prążków zmęczeniowych na powierzchni przełomu oraz sprawdzenie możliwości odtwarzania historii obciążenia na podstawie analizy fraktograficznej. Wyniki badań prędkości pękania dotyczyły długich pęknięć. Doświadczalnie wyznaczone prędkości zmęczeniowego pękania były porównywane z prędkościami wyznaczonymi na podstawie odległości międzyprążkowych. Analiza fraktograficzna pozwala na określenie ilościowych relacji między odległościami międzyprążkowymi na powierzchni przełomu a prędkością zmęczeniowego pękania w całym zakresie długości pęknięcia.uk
dc.format.extent27-34uk
dc.language.isopluk
dc.publisherТДТУuk
dc.publisherTSTUuk
dc.relation.ispartofВісник Тернопільського державного технічного університетуuk
dc.relation.ispartofBulletin of Ternopil State Technical Universityuk
dc.titleBadania zmęczeniowe stopu 2024-T3uk
dc.title.alternativeВтомні дослідження сплаву 2024-Т3uk
dc.title.alternativeFatigue research 2024-T3 aluminium alloyuk
dc.typeArticleuk
dc.rights.holder© Ternopil Ivan Pul’uj State Technical University, 2008uk
dc.rights.holder© Тернопільський державний технічний університет імені Івана Пулюя, 2008uk
dc.coverage.placenameУкраїна, Тернопільuk
dc.coverage.placenameUkraine, Ternopiluk
dc.format.pages8uk
dc.subject.udc593.3uk
dc.relation.references1. Kocańda S., Zmęczeniowe pękanie metali. wyd. 3, Warszawa WNT 1985.uk
dc.relation.references2. Schijve J., Fatigue of structures and materials. Kluwer Academic Publishers 2001.uk
dc.relation.references3. Ivanova C.V., Shaniavskij A.A.: Quantitative fractography, wyd. Metallurgija, 1988 (in Russian).uk
dc.relation.references4. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J.: Reconstruction of fatigue crack growth rate for 2024-T3 aluminium alloy sheet on the basis of fractographic analysis. The Archive of Mechanical Engineering, Nr 3, 2004, s. 361-375.uk
dc.relation.references5. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J.: Porównawcze badania prędkości zmęczeniowego pękania w lotniczych stopach aluminium przy programowanych przebiegach obciążeń. Materiały Konf. III Sympozjum Mechaniki Zniszczenia Materiałów i Konstrukcji. Politechnika Białostocka, Augustów 2005, s. 153-158.uk
dc.relation.references6. Torzewski J.: Prędkość zmęczeniowego pękania i możliwość jej odtwarzania w lotniczym stopie aluminium 2024-T3 na podstawie analizy faktograficznej w warunkach programowanych widm obciążeń. Rozprawa doktorska, Wojskowa Akademia Techniczna, 2007.uk
dc.relation.referencesen1. Kocańda S., Zmęczeniowe pękanie metali. wyd. 3, Warszawa WNT 1985.uk
dc.relation.referencesen2. Schijve J., Fatigue of structures and materials. Kluwer Academic Publishers 2001.uk
dc.relation.referencesen3. Ivanova C.V., Shaniavskij A.A., Quantitative fractography, wyd. Metallurgija, 1988 (in Russian).uk
dc.relation.referencesen4. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J., Reconstruction of fatigue crack growth rate for 2024-T3 aluminium alloy sheet on the basis of fractographic analysis. The Archive of Mechanical Engineering, Nr 3, 2004, s. 361-375.uk
dc.relation.referencesen5. Kocańda D., Kocańda S., Torzewski J., Porównawcze badania prędkości zmęczeniowego pękania w lotniczych stopach aluminium przy programowanych przebiegach obciążeń. Materiały Konf. III Sympozjum Mechaniki Zniszczenia Materiałów i Konstrukcji. Politechnika Białostocka, Augustów 2005, s. 153-158.uk
dc.relation.referencesen6. Torzewski J., Prędkość zmęczeniowego pękania i możliwość jej odtwarzania w lotniczym stopie aluminium 2024-T3 na podstawie analizy faktograficznej w warunkach programowanych widm obciążeń. Rozprawa doktorska, Wojskowa Akademia Techniczna, 2007.uk
dc.identifier.citationenKocanda D., Torzewski J. (2008) Vtomni doslidzhennia splavu 2024-T3. Bulletin of TNTU (Tern.), vol. 13, no 3, pp. 27-34 [in Polish].uk
dc.contributor.affiliationВійськово-технічна академія ім. Ярослава Домбровського, Варшава, Польщаuk
dc.contributor.affiliationMilitary University of Technology, Warsaw, Polanduk
dc.contributor.affiliationWojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego, Warszawa, Polskauk
dc.citation.journalTitleВісник Тернопільського державного технічного університетуuk
dc.citation.volume13uk
dc.citation.issue3uk
dc.citation.spage27uk
dc.citation.epage34uk
Розташовується у зібраннях:Вісник ТДТУ, 2008, том 13, № 3



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.