Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50081
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorЖаровський, Руслан Олегович-
dc.contributor.advisorZharovskyi, Ruslan-
dc.contributor.authorКовальський, Олександр Станіславович-
dc.contributor.authorKovalskyi, Olexandr Stanyslavovich-
dc.date.accessioned2025-09-30T18:02:19Z-
dc.date.available2025-09-30T18:02:19Z-
dc.date.issued2025-06-16-
dc.date.submitted2025-06-23-
dc.identifier.citationКовальський О.С. Комп’ютеризована система для створення візуальних ефектів у кіно за допомогою маркерного методу захоплення руху актора : кваліфікаційна робота на здобуття ступеня бакалавр: спец. 123 — комп’ютерна інженерія / наук.кер. Р.О. Жаровський. — Тернопіль: ТНТУ, 2025. — 74 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50081-
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі розглянуто процес розробки комп’ютеризованої системи для створення візуальних ефектів у кіно шляхом використання маркерного методу захоплення руху актора. В роботі виконано аналіз сучасних методів трекінгу руху, обґрунтовано вибір апаратної платформи Raspberry Pi 4, розроблено структурну схему системи, а також алгоритми запису та обробки анімаційних даних. Особливу увагу приділено розробці програмного забезпечення, що реалізує обробку відеопотоку з камери, виявлення маркерів та побудову координат руху. Система протестована в умовах моделювання реальної зйомки, результати підтверджують працездатність і точність розпізнавання. Отримані координати успішно використані для імпорту в 3D-середовище Blender. Розробка може бути інтегрована у практичні задачі створення VFX-контенту, анімації та освітні проєкти.uk_UA
dc.description.abstractThis bachelor qualification work presents the development of a computerized system for generating visual effects in film production using a marker-based motion capture method. The research includes analysis of modern motion tracking technologies, substantiates the choice of the Raspberry Pi 4 platform, and presents the design of the system’s architecture and data processing algorithms. Particular attention is given to software development for capturing video stream, detecting motion markers, and calculating movement coordinates. The system was tested in conditions simulating real filming, and the results confirm its functionality and accuracy. The captured coordinates were successfully imported into the 3D environment Blender for visualization and animation. The proposed solution can be integrated into VFX production workflows, animation pipelines, or educational projects.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 3 РОЗДІЛ 1 АНАЛІЗ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ 5 1.1 Методи і засоби, алгоритми захоплення 5 1.2 Аналіз існуючих методів 7 1.3 Вимоги до системи захоплення 11 РОЗДІЛ 2 ПРОЄКТНА ЧАСТИНА 15 2.1 Розробка та аналіз структури 15 2.2 Обгрунтування вибору обладнання 17 2.2.1 Розробка і аналіз структури системи 20 2.2.2 Обґрунтування засобів захоплення та об’єкта спостереження 23 2.2.3 Канали комунікації 26 2.3 Розробка і аналіз електричної схеми 29 2.3.1 Структура загальної електричної схеми 30 2.3.2 Підключення камери 31 2.3.3 Схема живлення системи 32 2.4 Вибір необхідного програмного забезпечення для реалізації проєкту 36 2.4.1 Операційна система 36 2.4.2 Програмні бібліотеки для камери 37 2.4.3 Мова програмування та бібліотеки для обробки 38 2.4.4 Blender та постобробка 39 2.4.5 FFmpeg та конвертація 40 РОЗДІЛ 3 ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА 40 3.1 Опис алгоримту роботи Raspberry Pi 41 3.2 Розробка програмного коду 44 3.3 Тестування та принцип роботи 48 РОЗДІЛ 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ...... 4.1 Ергономічні проблеми безпеки життєдіяльності 53 4.2 Профілактика захворювань, які викликані напруженням органів, систем організму та невірним положенням тіла при роботі. 55 ВИСНОВКИ 57 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 58 Додаток A Технічне завдання Додаток Б Лістинг коду Додаток В Перелік елементівuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subjectзахоплення рухуuk_UA
dc.subjectмаркерний костюмuk_UA
dc.subjectRaspberry Pi 4uk_UA
dc.subjectOpenCVuk_UA
dc.subjectPythonuk_UA
dc.subjectBlenderuk_UA
dc.subjectвізуальні ефектиuk_UA
dc.subjectелектронна схемаuk_UA
dc.subjectmotion captureuk_UA
dc.subjectmarker suituk_UA
dc.subjectvisual effectsuk_UA
dc.subjectcoordinate analysisuk_UA
dc.subject3D animation.uk_UA
dc.titleКомп’ютеризована система для створення візуальних ефектів у кіно за допомогою маркерного методу захоплення руху актораuk_UA
dc.title.alternativeComputerized system for creating visual effects in cinema using the marker-based motion capture methoduk_UA
dc.rights.holder© Ковальський Олександр Станіславович, 2025uk_UA
dc.rights.holder© Kovalskyi Olexandr Stanyslavovich, 2025uk_UA
dc.contributor.committeeMemberПетрик, Михайло Романович-
dc.contributor.committeeMemberPetryk, Mykhaylo-
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.format.pages74-
dc.subject.udc778uk_UA
dc.relation.referencesЖаровський Р.О., Луцик Н.С., Осухівська Г.М., ПалаМикитишин А.Г., Митник М.М., Стухляк П.Д., Пасічник В.В. Комп'ютерні мережі. Книга 2. Львів: «Магнолія 2006», 2024. 328 с.мар А.М., Тиш Є.В. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційної роботи бакалавра для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 123 «Комп'ютерна інженерія» усіх форм навчання. Тернопіль: ТНТУ, 2024. 39 с.uk_UA
dc.relation.referencesKharchenko A., Bodnarchuk І., Yatcysyn V. The Method for Comparative Evaluation of Software Architecture with Accounting of Trade-offs. American Journal of Information Systems. 2014. Vol. 2, No. 1. P. 20-25.uk_UA
dc.relation.referencesLupenko S., Orobchuk O., Stadnik N., Zozulya A. Modeling and signals processing using cyclic random functions. In Proceedings of the 13th IEEE International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). Lviv, Ukraine, 11–14 September, 2018. P. 360–366.uk_UA
dc.relation.referencesShabliy N., Lupenko S., Lutsyk N., Yasniy O., Malyshevska O. Keystroke dynamics analysis using machine learning methods. Applied Computer Science. 2021. Vol. 17, No. 4. P. 75-83.uk_UA
dc.relation.referencesVelychko D., Osukhivska H., Palaniza Y., Lutsyk N., Sobaszek L. Artificial Intelligence Based Emergency Identification Computer System. Advances in Science and Technology Research Journal, 18 no. 2, 2024, Р. 296-304.uk_UA
dc.relation.referencesVoloshchuk A., Velychko D., Osukhivska H., Palamar A. Computer system for energy distribution in conditions of electricity shortage using artificial intelligence. CEUR Workshop Proceedings, 2nd International Workshop on Computer Information Technologies in Industry 4.0 (CITI 2024), Ternopil, Ukraine, June 12-14, 2024. Vol. 3742 P. 66-75.uk_UA
dc.relation.referencesVoloskyi V., Leshchyshyn Y., Romanyshyn N., Palamar A., Tarasenko L. Method and algorithm for efficient cell balancing in the lithium-ion battery control system. CEUR Workshop Proceedings, The 1st International Workshop on Bioinformatics and Applied Information Technologies (BAIT 2024), Zboriv, Ukraine, October 02-04, 2024. Vol. 3842. P. 258-267.uk_UA
dc.relation.referencesYasniy O., Lutsyk N., Demchyk V., Osukhivska H., Malyshevska O. The prediction of structural properties of Ni-Ti shape memory alloy by the supervised machine learning methods. ITTAP 2023: 73–78. https://ceur-ws.org/Vol-3628/short1.pdfuk_UA
dc.relation.referencesYatsyshyn V., Pastukh O., Palamar A., Zharovskyy R. Technology of relational database management systems performance evaluation during computer systems design. Scientific Journal of TNTU, Ternopil, Ukraine, 2023. Vol. 109, No 1. P. 54–65.uk_UA
dc.relation.referencesYatsyshyn V., Pastukh O., Zharovskyi R., Shabliy N. Software tool for productivity metrics measure of relational database management system. Mathematical Modeling. No 1 (48). 2023. P. 7-17.uk_UA
dc.relation.referencesZozulia A., Lytvynenko I., Lutsyk N., Lupenko S., Yasniy O. Method of vector rhythmcardiosignal automatic generation in computer-based systems of heart rhythm analysis. Visnyk of TNTU. 2020. Vol. 97, P. 122-132.uk_UA
dc.relation.referencesРоманов Д.В., Осухівська Г.М., Паламар А.М. Система управління зовнішнім освітленням на основі Інтернету речей. Актуальні задачі сучасних технологій : збірник тез доповідей Х міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів (Тернопіль, 24-25 листопада 2021 року), Тернопіль: ТНТУ, 2021. С. 120.uk_UA
dc.relation.referencesРоманов Д.В., Осухівська Г.М., Паламар А.М. Функціональна схема системи керування зовнішнім освітленням на основі технології LoRa. Матеріали IX науково-технічної конференції "Інформаційні моделі, системи та технології" Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя (Тернопіль, 8–9 грудня 2021 року), Тернопіль: ТНТУ, 2021. С. 124. (дата звернення 03.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesСлюз І., Жаровський Р. Принципи та основні етапи комплексного тестування комп'ютерної інформаційної системи. Матеріали X науково-технічної конференції Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя «Інформаційні моделі системи та технології» (7-8 грудня 2022 року). Тернопіль: ТНТУ. 2022. C. 93.Харченко О., Яцишин В. Розробка та керування вимогами до програмного забезпечення на основі моделі якості. Вісник ТДТУ. Тернопіль, 2009. Т. 14. No1. С. 201-207. (дата звернення 01.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesGleicher M. Retargetting Motion to New Characters. In: Proceedings of the 25th Annual Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques (SIGGRAPH). 1998. p. 33–42.uk_UA
dc.relation.referencesWelman C. Inverse Kinematics and Geometric Constraints for Articulated Figure Manipulation. Simon Fraser University, MSc Thesis, 1993.uk_UA
dc.relation.referencesMa W. C., & Deng Z. Motion Graphs for Real-Time Human Animation. Computer Animation and Virtual Worlds, 2013. (дата звернення 03.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesEberly D.H. 3D Game Engine Design: A Practical Approach to Real-Time Computer Graphics. 2nd ed. CRC Press, 2006. 752 p. (дата звернення 02.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesSzeliski R. Computer Vision: Algorithms and Applications. Springer, 2010. 812 p.uk_UA
dc.relation.referencesJason van Gumster. Blender For Dummies. 4th ed. Wiley, 2020. 640 p. (дата звернення 04.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesMcKinney M. Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly Media, 2022.uk_UA
dc.relation.referencesThomas W., Johnston O. The Illusion of Life: Disney Animation. Disney Editions, 1995. 576 p.uk_UA
dc.relation.referencesYamamoto T., Koga Y., Kishino F. Advanced Human Pose Estimation in Motion Capture Systems. In: Journal of Graphics Tools, 2015. (дата звернення 03.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesFoley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. Computer Graphics: Principles and Practice. 3rd ed. Addison-Wesley, 2013. 1264 p.uk_UA
dc.relation.referencesRokoko. Smartsuit Pro II Technical Documentation. URL: https://www.rokoko.com (дата звернення 02.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesVicon Motion Systems. Vicon Nexus User Guide. URL: https://docs.vicon.comuk_UA
dc.relation.referencesXsens Technologies. MVN User Manual. URL: https://www.xsens.com/supportuk_UA
dc.relation.referencesOpenMoCap Відкрита система захоплення руху. URL: https://github.com/OpenMoCap (дата звернення 04.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesParent R. Computer Animation: Algorithms and Techniques. 3rd ed. CRC Press, 2012. 516 p.uk_UA
dc.relation.referencesRickitt R. Special Effects: The History and Technique. 2nd ed. Billboard Books, 2007. 368 p. (дата звернення 04.06.25)uk_UA
dc.relation.referencesMenache A. Understanding Motion Capture for Computer Animation and Video Games. 2nd ed. Morgan Kaufmann, 2010. 276 p.uk_UA
dc.relation.referencesЕргономіка. Навчально-методичний посібник. URL: https://www.scribd.com/document/721373705/Ergonomika (дата звернення: 07.06.2025).uk_UA
dc.relation.referencesЗакон України "Про охорону праці". URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2694-12#Text (дата звернення: 04.06.2025).uk_UA
dc.relation.referencesДержавні санітарні норми та правила "Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу". URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0472-14#Text (07.06.2025)uk_UA
dc.relation.referencesОснови охорони праці. URL: https://kipt.com.ua/wp-content/uploads/2019/Основи-охорони-праці_Винокурова-Л.Е._2001.pdfuk_UA
dc.relation.referencesНаказ МОЗ України від 21.05.2007 No 246 "Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій" URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0846-07#Text (дата звернення: 07.06.2025).uk_UA
dc.identifier.citationenKovalskyi O. Computerized system for creating visual effects in cinema using the marker-based motion capture method : Bachelor Thesis „123 — Computer Engineering“ / Olexandr Stanyslavovich Kovalskyi - Ternopil, TNTU, 2025 – 74 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical Universityuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:123 — Комп’ютерна інженерія (бакалаври)

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Olexandr Stanyslavovich_Kovalskyi.pdf2,21 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları