Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48798
Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorПисьменний, Віталій-
dc.contributor.authorРудан, Віталій-
dc.date.accessioned2025-06-16T11:35:23Z-
dc.date.available2025-06-16T11:35:23Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПисьменний В., Рудан В. Впровадження елементів гейміфікації в інклюзивних навчальних практиках. Проблеми освіти. 2025. Вип. 1 (101). С. 389–401uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48798-
dc.description.abstractРозглянуто роль гейміфікації як інноваційного підходу в контексті інклюзивного навчання. Встановлено, що використання ігрових практик і механізмів підвищує мотивацію та залучення учнів до навчальної діяльності, створюючи позитивний емоційний фон і сприяючи відчуттю прогресу й успіху, що особливо важливо для учнів з особливими освітніми потребами. Ігрові елементи дозволяють зменшити їхню тривожність і підвищити ефективність навчання в умовах, коли традиційні методи можуть бути неефективними для цієї категорії учнів. Особливу увагу в дослідженні приділено вивченню потенціалу настільних ігор як ефективного засобу створення інклюзивного навчального середовища. Встановлено, що настільні ігри сприяють безпосередній взаємодії між учнями, розвиваючи комунікативні навички та навички співпраці, що є важливими аспектами їхньої соціалізації та інтеграції. Основний акцент у дослідженні зроблено на можливості використання авторської настільної гри «Космічні ерудити». Результати дослідження підтвердили її високу ефективність в контексті інклюзивного навчання. Встановлено, що адаптація настільної гри «Космічні ерудити» для учнів з особливими освітніми потребами передбачає спрощення правил, використання візуальних елементів для полегшення сприйняття, індивідуалізацію завдань відповідно до можливостей учнів, мотивацію та підтримку учасників, розвиток мовних навичок і гнучкість правил для забезпечення доступності та ефективності навчання.uk_UA
dc.description.abstractThe article presents the role of gamification as an innovative approach in the context of inclusive education. It was found that the use of game mechanisms significantly increases pupils motivation and involvement in educational activities, creating a positive emotional background and contributing to a sense of progress and success. This is an important aspect for pupils with special educational needs, since game elements can reduce their anxiety, improve emotional stability and help increase the effectiveness of learning. The study pays special attention to studying the potential of board games as a means of creating an inclusive learning environment that can promote the integration and socialization of pupils. Board games, due to their interactivity, allow for direct interaction between pupils, contributing to the development of their communicative and social skills, as well as cooperation skills. This contributes to the successful socialization of pupils and their integration into the educational environment. The main emphasis in the study is on the possibilities of adapting the authorʼs board game «Space Erudites» for working with pupils with special educational needs. The results of the study confirmed the high effectiveness of this game as a tool for inclusive learning. In the process of adapting the game, factors such as simplifying the rules, using visual elements to facilitate perception, individualizing tasks according to the abilities of pupils, as well as introducing elements of motivation and support for participants were taken into account. In addition, the adaptation of the game included the development of language skills and ensuring flexibility of the rules, which allows ensuring accessibility and effectiveness of learning for pupils with special educational needs.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectгейміфікація навчанняuk_UA
dc.subjectінклюзивне навчальне середовищеuk_UA
dc.subjectучні з особливими освітніми потребамиuk_UA
dc.titleВпровадження елементів гейміфікації в інклюзивних навчальних практикахuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc794.3:378.14uk_UA
dc.relation.referencesБикова О.І. Гейміфікація освітнього процесу як психологопедагогічна проблема. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки. 2022. Вип. 11. С. 26–29uk_UA
dc.relation.referencesКарабін О.Й. Гейміфікація в освітньому процесі як засіб розвитку молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 67. Т. 1. С. 44–47uk_UA
dc.relation.referencesЛященко Т.О., Гришуніна М.В., Пічкур В.Р. Гейміфікація як одна з інноваційних форм навчального процесу. Управління розвитком складних систем: зб. наук. праць; гол. ред. Лізунов П.П. Київ: КНУБА, 2018. № 35. С. 113–123uk_UA
dc.relation.referencesПереяславська С.О., Смагіна О.О. Гейміфікація як сучасний напрям вітчизняної освіти. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету 2019. Спецвип. С. 250–260. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvipuk_UA
dc.relation.referencesТріщук О.В. Гейміфікація в освітньому процесі. Технологія і техніка друкарства. 2019. № 3. С. 72–77uk_UA
dc.relation.referencesenBykova, O. I. (2022). Heimifikatsiia osvitnoho protsesu yak psykholohopedahohichna problema [Gamification of the educational process as a psychological and pedagogical problem]. Scientific Bulletin of the Flight Academy. Series: Pedagogical Sciences, vol. 11, pp. 26–29 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.referencesenKarabin, O. Y. (2019). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi yak zasib rozvytku molodshykh shkoliariv [Gamification in the educational process as a means of developing younger schoolchildren]. Pedagogy of Creative Personality Formation in Higher and General Academic Schools, vol. 67 (1), pp. 44–47 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.referenceseniashchenko, T. O., Hryshunina, M. V., Pichkur, V. R. (2018). Heimifikatsiia yak odna z innovatsiinykh form navchalnoho protsesu [Gamification as one of the innovative forms of the educational process]. Management of Complex Systems Development, vol. 35, pp. 113–123 [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.referencesenPereiaslavska, S. O., Smagina, O. O. (2019). Heimifikatsiia yak suchasnyi napriam vitchyznianoi osvity [Gamification as a modern direction of domestic education]. Open Educational E-Environment of a Modern University, Special Issue, pp. 250–260. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip [in Ukrainian]uk_UA
dc.relation.referencesenTrishchuk, O. V. (2019). Heimifikatsiia v osvitnomu protsesi [Gamification in the educational process]. Technology and Printing Techniques, vol. 3, pp. 72–77 [in Ukrainian]uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Vyskytuje se v kolekcích:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Pysmennyi_Rudan.pdf5,02 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

Nástroje administrátora