Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48335

Başlık: Філософія та методологія науки: навчальний посібник
Yazarlar: Ганаба, Світлана Олександрівна
Шинкарук, Олег Миколайович
Паласюк, Михайло Іванович
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Bibliographic description (Ukraine): Філософія та методологія науки: навчальний посібник. Тернопіль, 2024. 204 с.
Yayın Tarihi: 30-Ağu-2024
Date of entry: 1-Nis-2025
Yayıncı: Видавництво Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
Number of pages: 204
Özet: У посібнику розкрито особливості наукового пізнання, його структуру, рівні, методологію і методи дослідження, висвітлено проблеми динаміки науки, її закономірності та особливості розвитку на сучасному етапі. Метою навчального посібника є ознайомлення слухачів із проблемами сучасної науки, методами дослідження, формування світоглядно-методологічної культури, планування та організація наукової діяльності тощо. Рекомендовано для ад’юнктів (аспірантів) і магістрантів, які вивчають курс “Філософія та методологія науки”.
Content: ПЕРЕДМОВА...3 ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА...5 РОЗДІЛ 1. НАУКА ЯК ПРЕДМЕТ ФІЛОСОФСЬКОГО ОСМИСЛЕННЯ...6 ТЕМА 1. СТАТУС ТА ПРИЗНАЧЕННЯ ФІЛОСОФІЇ У ЖИТТІ СУСПІЛЬСТВА...6 1. Предмет філософії та її місце у сучасній культурі...6 2. Філософія і світогляд. Особливості філософського світогляду...8 3. Проблемне поле філософії...11 4. Соціокультурний статус і функції філософії у сучасному світі...12 Тексти першоджерел...15 ТЕМА 2. ЕПІСТЕМІОЛОГІЧНИЙ ОБРАЗ НАУКИ. ГЕНЕЗА НАУКИ І ОСНОВНІ ІСТОРИЧНІ ЕТАПИ ЇЇ РОЗВИТКУ ...17 1. Передумови й особливості виникнення науки ...17 2. Антична наука та її вплив на світову культуру...19 3. Специфіка наукових знань доби Середньовіччя...24 4. Дух революцій епохи Відродження і становлення класичної науки...26 5. Етапи розвитку сучасної науки...29 Тексти першоджерел...36 ТЕМА 3. ФІЛОСОФІЯ НАУКИ: ЇЇ СТАНОВЛЕННЯ ТА ЕТАПИ РОЗВИТКУ ...38 1. Філософія і наука: проблеми взаємодії...39 2. Виникнення філософії науки й особливості її розвитку у ХХ столітті...42 3. Позитивізм та його етапи розвитку...44 Тексти першоджерел...49 ТЕМА 4. ТЕОРЕТИЧНІ МОДЕЛІ І ЗАКОНОМІРНОСТІ РОЗВИТКУ НАУКИ...52 1. Загальна характеристика моделей розвитку...52 2. Постпозитивістська теоретична модель науки...54 3. Загальні закономірності розвитку науки ...61 Тексти першоджерел...65 ТЕМИ 5–6. ФІЛОСОФІЯ НАУКИ ХХ СТОЛІТТЯ...72 1. Основні положення філософії науки ХХ століття...72 2. Позитивізм...73 3. Психоаналітична філософія...75 4. Прагматизм та неокантіанство...76 5. Феноменологія та герменевтика...80 6. Екзистенціалізм...84 7. Марксистська філософія...86 8. Структуралізм...89 9. Неотомізм...91 10. Постмодернізм...92 Тексти першоджерел...97 ТЕМА 7. АКСІОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ НАУКИ...102 1. Пізнання та цінності. Проблеми співвідношення істини та цінностей...102 2. Ціннісні орієнтації вченого: багатоманітність ціннісних мотивацій, свобода наукового пошуку і соціальна відповідальність ученого...105 Тексти першоджерел...110 РОЗДІЛ 2 ОНТОЛОГІЧНІ ПІДВАЛИНИ НАУКОВО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ...117 ТЕМИ 8–9. ПІЗНАННЯ ЯК ПРЕДМЕТ ФІЛОСОФСЬКОГО АНАЛІЗУ...117 1. Пізнання як відображення дійсності...117 2. Суб’єкти й об’єкти пізнання...121 3. Форми та рівні пізнання...123 4. Можливості і межі пізнання. Гносеологічний оптимізм, скептицизм, агностицизм...127 5. Пізнання як інтерпретація. Істина...132 Тексти першоджерел...135 ТЕМА 10. МЕТОДИ ТА ФОРМИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ...140 1. Поняття методу та методології наукового пізнання...140 2. Загальнонаукові методи: аналіз і синтез, індукція та дедукція, моделювання...142 3. Основні компоненти наукового пізнання (проблема, факт, гіпотеза, теорії, концепції)...150 4. Рефлексія як метод...154 Тексти першоджерел...157 ТЕМА 11. ПРОБЛЕМА ІСТИНИ...163 1. Практичність та істинність знань...163 2. Єдність об’єктивного та суб’єктивного, абсолютного і відносного в істині ...165 3. Питання про критерії істини...169 Тексти першоджерел...172 ТЕМА 12. БАГАТОМАНІТНІСТЬ ФОРМ ЗНАННЯ...175 1. Факт як універсальна форма наукового пізнання...175 2. Знання як необхідний елемент цілеспрямованої діяльності...176 3. Соціокультурна природа знань ...178 Тексти першоджерел...184 ДИДАКТИЧНА ЧАСТИНА...186 І. Репродуктивний рівень...187 Тестові завдання...187 2. Конструктивний рівень...194 Проблемно-пошукові завдання...194 3. Творчий рівень....198 Теми для реферативних досліджень...198 Теми для творчих досліджень...198 Список використаної літератури...199
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48335
Copyright owner: © Ганаба С. О., Шинкарук О. М., Паласюк М.І., 2024
Content type: Learning Object
Koleksiyonlarda Görünür:Навчальні матеріали кафедри інформаційної діяльності та соціальних наук

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Filosofiya_ta_ metodolohiya_nauky_2024.pdf3,03 MBAdobe PDFGöster/Aç
Filosofiya_ta_ metodolohiya_nauky_COVER_2024.jpg372,14 kBJPEGGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.