Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46388
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПисьменний, Віталій-
dc.date.accessioned2024-10-01T11:47:31Z-
dc.date.available2024-10-01T11:47:31Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationПисьменний В.В. Бюджетні дисбаланси в умовах російсько-української війни. Вісник соціально-економічних досліджень, № 1–2 (88-89), 2024. С. 92–102uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46388-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано, що розбіжності між бюджетними доходами і видатками виникають через рецесію, часті та невиправдані зміни в податковій політиці, невичерпні соціальні потреби й інше. Охарактеризовано їх негативні наслідки як от скорочення ресурсів на ви конання базових функцій держави, збільшення внутрішньої та зовнішньої державної заборгованості, зниження темпів економічного зростання, підвищення ризиків виникнення кризових явищ. Аргументовано, що бюджетні дисбаланси неможливо повністю усунути або уникну ти, зокрема в довгостроковій перспективі. Проаналізовано бюджетні дисбаланси у довоєнний період й особливу увагу акцентовано на них після повномасштабного російського вторгнення. Розглянуто наслідки військових дій, які спричинили безмежне збільшення видатків на національну безпеку й оборону, відновлення пошкодженої інфраструктури, надання гуманітарної допомоги постраждалим від війни. Встановлено, що російсько-українська війна призвела до зменшення податкових надходжень через зупинку виробництва, масове безробіття та інші негативні наслідки. Це сформувало значні труднощі для балансування бюджету й потребує перегляду пріоритетів витрат та пошуку додаткових джерел доходів для забезпечення як військових, так і відновлювальних процесів. Обґрунтовано, що воєнний період характеризується особливими умовами формування та використання державного бюджету, обумовленими збільшенням оборонних видатків. Запропоновано здійснити заходи, які б поєднали підвищення податків, скорочення певних видатків, не пов’язаних з військовими цілями, емісію грошей, здійснення внутрішніх й зовнішніх запозичень, залучення допомоги від інших держав і міжнародних організацій. Акцентовано увагу на тому, що зменшення розбіжностей між бюджетними доходами та видатками має бути системне і довгострокове, з орієнтацією на забезпечення економічного зростання та соціальної справедливості.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectержавний бюджетuk_UA
dc.subjectбюджетні дисбалансиuk_UA
dc.subjectбюджетні доходиuk_UA
dc.subjectбюджетні видаткиuk_UA
dc.subjectбюджетний дефіцитuk_UA
dc.titleБюджетні дисбаланси в умовах російсько-української війниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc336.1uk_UA
dc.relation.referencesЧеберяко О. В., Варналій З. С. Фінансові передумови та оцінка фінансування оборони в умовах російсько-української гібридної війни. Науковий вісник Полісся. 2018. Вип. 4 (12). С. 143–149uk_UA
dc.relation.referencesЖаліло Я. А., Базилюк Я. Б., Собкевич О. В. та ін. Стратегічна ціна російської агресії для економіки України / за наук. ред. д. е. н. Я. А. Жаліла. Київ : НІСД, 2022. 67 с.uk_UA
dc.relation.referencesВатаманюк-Зелінська У. З., Пріцак Я. М., Зелінський М.-П. Б. Особливості формування та виконання державного бюджету України в умовах воєнного стану. Економічний простір. 2023. № 185. С. 26–31uk_UA
dc.relation.referencesЛуніна І. О. Потенціал публічних фінансів для забезпечення видатків воєнного періоду та поствоєнного відновлення України. Фінанси України. 2022. № 8. С. 7–26uk_UA
dc.relation.referencesЛютий І., Рожко О., Лютий С. Оптимізація видатків державного бюджету України в умовах війни. Світ фінансів. 2022. Вип. 4 (73). С. 45–55uk_UA
dc.relation.referencesЯкименко Ю., Юрчишин Ю. Відновлення України: точка відліку і напрями дій влади. Аналітична доповідь. Київ : Центр Разумкова, 2022. 20 с.uk_UA
dc.relation.referencesДиба М. І., Гернего Ю. О., Шкода Т. Н. Потенціал фінансування відбудови економіки України з врахуванням критеріїв ESG. Фінанси України. 2022. № 7. C. 57–69uk_UA
dc.relation.referencesГалицький А. В Україні готують нові податки для ФОПів: кому доведеться платити. URL: https://focus.ua/uk/economics/631027-v-ukrajini-gotuyut-novi-podatki-dlya-fopiv-komu-dovedetsya-platiti (дата звернення: 07.02.2024)uk_UA
dc.relation.referencesЗануда А. Бюджет-2024: що нового, цікавого, небезпечного. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/articles/cj79v32ln9lo (дата звернення: 15.02.2024)uk_UA
dc.relation.referencesВінокуров Я. Що з державними фінансами та чи вистачить Україні грошей. Роз’яснення. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2022/04/5/685230 (дата звернення: 17.02.2024)uk_UA
dc.relation.referencesМаркуц Ю., Андрієнко Д., Студеннікова І. Проєкт Закону про державний бюджет на 2024 рік: ключові риси. URL: https://voxukraine.org/proyekt-zakonu-pro-derzhavnyj-byudzhet-na-2024-rik-klyuchovi-rysy (дата звернення: 26.02.2024)uk_UA
dc.relation.referencesUkraine Support Tracker. URL: https://www.ifw-kiel.de/topics/war-against-ukraine/ukraine-support-tracker (дата звернення: 10.03.2024)uk_UA
dc.relation.referencesДопомога міжнародних фінансових інститутів Україні. URL: https://niss.gov.ua/news/komentari-ekspertiv/dopomoha-mizhnarodnykh-finansovykh-instytutiv-ukrayini-cherven-2023 (дата звернення: 16.03.2024)uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pysmennyi.pdf680,82 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора